Sida 1 av 1

Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/11:06
av Konsument
Köpte HEIDENAU / 130/80-17 65T K 60 SCOUT M+S Objekt #: MNM000007377
från http://www.mynetmoto.com men det har inte mittribban på slitbanan.

Är det bara på bredare däck som den ska finnas där eller har jag blivit "blåst" och fått en äldre variant?

DOT-koden sitter under packsedeln så jag har inte kollat tillverkningsvecka/år.
I övrigt stämmer mönstret med bild.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/11:58
av Gunnar Elmgren
Jag vet inte hur det är på 130/80, men på mitt 140/80-17 Scout är det i alla fall mittribba.
Scout2.jpg

På Scout-däcket står det dessutom Scout på skuldran, den märkningen saknas på "vanliga" K60.
scout1.jpg
K60.jpg

Även själva mönstret skiljer en del - "gamla" K60 130/80-17 till vänster, Scout 140/80-17 till höger.
Jämför.jpg

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/13:32
av Dennis Johansson
Hur är greppet på asfalt med de däcken?

Anledningen till att jag frågar är att i Motorrads test av landsvägsdäck och ngt on / offroad tror jag det var, när de jämförde premiumdäck med billiga fick det värdelösa resultat.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/13:34
av Magnus Jinstrand
Dennis Johansson skrev:Hur är greppet på asfalt med de däcken?

Anledningen till att jag frågar är att i Motorrads test av landsvägsdäck och ngt on / offroad tror jag det var, när de jämförde premiumdäck med billiga fick det värdelösa resultat.


Vad är premiumdäck?

Jag tyckte i alla fall att mina K60 (gamla modellen) fäste bättre än TKC 80 på asfalt, både torrt och vått.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/13:43
av Dennis Johansson
Magnus Jinstrand skrev:
Dennis Johansson skrev:Hur är greppet på asfalt med de däcken?

Anledningen till att jag frågar är att i Motorrads test av landsvägsdäck och ngt on / offroad tror jag det var, när de jämförde premiumdäck med billiga fick det värdelösa resultat.


Vad är premiumdäck?

Jag tyckte i alla fall att mina K60 (gamla modellen) fäste bättre än TKC 80 på asfalt, både torrt och vått.



Premium däcken är samma vad gäller bilar.
Volvo, Aufi, BMW, Mercedes är Premiumsegmentet t.ex.

Blan däck. Michelin, Metzeler, Pirelli Continetal.... ja de som vinner eller högt placerade i testerna

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/13:49
av Gunnar Elmgren
Jag har kört med K60 i ett par år nu på F650GS "stånkan", och de fungerar alldeles utmärkt på både torr och våt asfalt. Har inte upplevt den minsta osäkerhetskänsla, och greppet är snudd på lika bra som med mer "landsvägsbetonade" däck som Anakee eller Tourance.
Nackdelarna jag upplevt med K60 är att de låter mer och slits snabbare på asfalt än Tourance, Anakee och Bridgestone Battlewing som är de jag provat.

Har också kört med K60 Scout på sambons F650GS Twin, och de däcken är bättre på löst underlag än "gamla" K60, samtidigt som de är minst lika bra på asfalt.

Tycker K60/K60 Scout är en utmärkt kompromiss, om man vill känna sig någorlunda säker på grus utan att för den skull pruta bort för mycket av asfalts-egenskaperna. Dessutom är däcket billigt, så per mil kostar det nog inte mer än t ex Anakee trots att det slits fortare.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/14:19
av Magnus Jinstrand
Dennis Johansson skrev:Premium däcken är samma vad gäller bilar.
Volvo, Aufi, BMW, Mercedes är Premiumsegmentet t.ex.

Blan däck. Michelin, Metzeler, Pirelli Continetal.... ja de som vinner eller högt placerade i testerna


OT: Volvo = premiumbil Bild ----------------------Bild

Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/17:23
av Duvskog
Magnus Jinstrand skrev:
Dennis Johansson skrev:Premium däcken är samma vad gäller bilar.
Volvo, Aufi, BMW, Mercedes är Premiumsegmentet t.ex.

Blan däck. Michelin, Metzeler, Pirelli Continetal.... ja de som vinner eller högt placerade i testerna


OT: Volvo = premiumbil Bild ----------------------Bild

Jodå, jämför med Renault, Peugot och andra så kommer du hålla med om att Vissa Volvo-bilar är premium....Men bland däck så håller vi oss till Michelin och Continental....runda hjul... :)

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/17:25
av Konsument
Gunnar Elmgren skrev:Även själva mönstret skiljer en del - "gamla" K60 130/80-17 till vänster, Scout 140/80-17 till höger.
Jämför.jpg
Tack Gunnar!
Klackmönstret stämmer med Scout, märkningen på däcket finns där också men mittribban saknas.
Kanske fungerar med 140-bredd på min gamla -02 men visste inte om skillnaden med ribban.
Så bara att köra helslut på TKC80-däcket och byta till K60 innan asfaltresan... :-)

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/17:31
av Konsument
Premium = Ta betalt för perfekt teknologi utan att vara det.
Premium = Inte prisvärt.
Premium = Överpris på service och reservdelar.
Premium = Tveksam kvalité kombinerat med, av vissa, åtråvärd image.

Är HD premium bland motorcyklar då?
BMW?
:oops:

:?
:D

Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/18:46
av Duvskog
Konsument skrev:Premium = Ta betalt för perfekt teknologi utan att vara det.
Premium = Inte prisvärt.
Premium = Överpris på service och reservdelar.
Premium = Tveksam kvalité kombinerat med, av vissa, åtråvärd image.

Är HD premium bland motorcyklar då?
BMW?
:oops:

:?
:D

Och ändå köper du premiumdäck till din bil och mc. Köp de billigaste på dackonline och testa!

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/19:16
av runeo
Jag köper allt på Svenska http://www.dexon.se
Så nöjd med priser snabbhet och service. Mycket bra och kunniga i telefon!

Hälsar
/Rune

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-10/20:02
av Konsument
runeo skrev:Jag köper allt på Svenska http://www.dexon.se
Jag inser inte riktigt hur det hör ihop med tråden eftersom de inte säljer aktuellt däcksfabrikat?
Eller är det OT-"premium"-tips? ;-)

Skojar lite med dig såklart... :D

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/01:54
av Dennis Johansson
Det du säger om K 60 Gunnar är intressant.

om man läser testet i motorrad om K 68, står följande sammanfattat :
I landsvägsdelen: Trots noggrann balansering blev framdäcket aldrig bra, dålig hanterbarhet och instyrning i kurvor. Betyget var tillfredsställande.

I våt testet: Redan i lågt tempo talar däcken allt för sent om att det är på g att släppa. Betyget var Bristfälligt.
När man fått stopp med Dunlop som var referens i vått, passerade K68 och ett annat budget däck i 50 knyck!



Sedan det där med bilar. Jag vet att somliga ej ser en Volvo som en Premium bil, men den tillhör faktiskt det segmentet, och kvaliteten är troligen inte sämre en någon tysk.
För att slå BMW på fingrarna, har de haft en motor i 3 serien och 5 serien som haft problem med motor ras. Det har främst skyllts på direktimporterade bilar som saknat en vinterkonvertering och eller att folk kört för korta sträckor. Tror det var något med vevhusventilationen som blivit tät eller nåt. Dock vet jag om en kvinna som pendlar Borås / GBG varje dag som fått raset. Och det är ej en direktimporterad bil, samt ett par andra.
En bil skall kunna gå korta sträckor utan att rasa... felkonstruktion säger jag!

Volvo har sina problem de också, liksom Saab, som iaf tidigare var en premium bil.

Sedan var det ngn som frågade om HD var en i premium segmentet. Och det är klart den är. Den troligen toppar det segmentet.
Högt nypris, bra andrahandsvärde, grym detaljkvalitet på lack, krom mm och bäst en så länge i Motorrads 5000 mila test. BMW:S bästa plats är en 7:e. 1200 Gs hamnade på en 19:e plats....Men den fick ju tydligen ett ras BMW aldrig sett på någon hoj med den växel lådan oavsett modell.
BMW K 1300GT är på 29:e plats... tredjen sist. Sämre en Ducati 999... Imponerande.
Undrar vad det finns för bortförklaringar till det????

Jag sätter nästan en peng på att någon efter detta inlägg vill säga att man skall ta dessa tester med en nypa salt...Samma personer hade säkerligen hade säkert ställt sig och flaggat mest frenetiskt om BMW låg i topp i testen...

Jag är nöjd med min BMW. Den har inte rasat för mig ännu... peppar, peppar, men jag ser den inte som bäst bara för att det står BMW på tanken, och jag äger nu en Suzuki också, och de gör minst lika bra motorcyklar som BMW, liksom Honda m.fl.

Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/07:43
av Gunnar Elmgren
Dennis, nu riskerar tråden att sväva OT ordentligt, så jag svarar bara på Ditt inlägg om Heidenau-testet; vad i hela världen har ett test av K68 med K60-däcken att göra? Jag har aldrig provat K68 och ser ingen anledning att göra det, men min erfarenhet är att K60, och framför allt K60 Scout, är ett utmärkt och prisvärt däck för blandad körning grus/asfalt.
Skulle vara intressant att läsa ett seriöst test av K60!

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/09:44
av Dennis Johansson
Gunnar Elmgren skrev:Dennis, nu riskerar tråden att sväva OT ordentligt, så jag svarar bara på Ditt inlägg om Heidenau-testet; vad i hela världen har ett test av K68 med K60-däcken att göra? Jag har aldrig provat K68 och ser ingen anledning att göra det, men min erfarenhet är att K60, och framför allt K60 Scout, är ett utmärkt och prisvärt däck för blandad körning grus/asfalt.
Skulle vara intressant att läsa ett seriöst test av K60!


Anledningen till att jag undrade detta var just däcket K 68 var skit.
Om man t.ex. jämför med ett Metzeler Z8 Interakt är många nöjda med dem, liksom Karro som är ett offroad däck från samma tillverkare med goda omdömen.

Om Heidenau göra ett bra däck (K60) men kanske inga fler är det ju skumt. Eller är det bara deras K68 som är ett botten napp?

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/13:53
av Gunnar Elmgren
Dennis Johansson skrev:
Gunnar Elmgren skrev:Dennis, nu riskerar tråden att sväva OT ordentligt, så jag svarar bara på Ditt inlägg om Heidenau-testet; vad i hela världen har ett test av K68 med K60-däcken att göra? Jag har aldrig provat K68 och ser ingen anledning att göra det, men min erfarenhet är att K60, och framför allt K60 Scout, är ett utmärkt och prisvärt däck för blandad körning grus/asfalt.
Skulle vara intressant att läsa ett seriöst test av K60!


Anledningen till att jag undrade detta var just däcket K 68 var skit.
Om man t.ex. jämför med ett Metzeler Z8 Interakt är många nöjda med dem, liksom Karro som är ett offroad däck från samma tillverkare med goda omdömen.

Om Heidenau göra ett bra däck (K60) men kanske inga fler är det ju skumt. Eller är det bara deras K68 som är ett botten napp?

Blanda inte ihop äpplen och päron nu - att en tillverkare lyckas med ett däck kan verkligen inte tas som garanti för att alla deras produkter är bra (eller tvärtom).
Heidenau K68 är ett rent landsvägsdäck i riktig lågprisklass, och har dessutom ett antal år på nacken som konstruktion. K60/K60 Scout är ett "semi-offroad-däck", förvisso prisvärt men ingen direkt lågprisprodukt. Jag gillar K60, och vet fler som gör det - några tester har jag däremot inte sett.

För övrigt finns det fler exempel på tillverkare som gör både väldigt bra och ganska usla däck, exempelvis Bridgestone vars BT020/BT021/BT022-däck är rena katastrofen (det vet jag av egen erfarenhet), medan det nyare BT023 har fått toppbetyg i tester och bra omdömen från konsumenter.
Att Metzeler Karoo skulle vara särskilt bra kan nog dessutom diskuteras - många föredrar Conti TKC80 framför Karoo, särskilt på våt asfalt.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/16:21
av Konsument
Duvskog skrev:Och ändå köper du premiumdäck till din bil och mc. Köp de billigaste på dackonline och testa!
Är Heidenau K60 premium?
På komponentnivå väljer jag gärna något riktigt bra från en prisvärd leverantör oavsett om det anses vara premium eller ej. Köpa det billigaste känns sällan aktuellt. Bättre att handla prisvärt utifrån goda råd i det här och andra forum.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/18:41
av Dennis Johansson
Jo men det var därför jag frågade. Det tycker jag också. Och det är ofta jag inte anser priset avspeglar kvaliteten, men när det gäller däck verkar det ofta så. K60 kanske är ett undantag, och trevligt är ju det.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/18:55
av Gunnar Elmgren
Dennis Johansson skrev:Jo men det var därför jag frågade. Det tycker jag också. Och det är ofta jag inte anser priset avspeglar kvaliteten, men när det gäller däck verkar det ofta så. K60 kanske är ett undantag, och trevligt är ju det.
Kan nämna att K60 Scout nu finns i ett speciellt utförande för R1200GS bak, 150/70-17 M+S. Framdimensionen 110/80-19 finns sedan tidigare.
Scout-däcken finns tyvärr bara i slanglöst utförande, men till Din lill-sucka finns i alla fall "gamla" K60 för slang i rätt dimensioner - en uppsättning kostar ca 100 EUR hos MyNetMoto. Läge att prova, kanske?

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/19:30
av Konsument
Dennis Johansson skrev:... det är ofta jag inte anser priset avspeglar kvaliteten, men när det gäller däck verkar det ofta så. K60 kanske är ett undantag, och trevligt är ju det.
Jag är väldigt imponerad av vad dagens däckskonstruktörer åstadkommer. Större bolag har förmodligen större resurser men om de används optimalt är en annan sak. Sedan beror det på hur mycket vinst de anser sig kunna ta ut med sitt varumärke.
Forum som det här underlättar, helt klart, strävan att göra vettiga inköp när behovet uppkommer!

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/19:38
av Konsument
Gunnar Elmgren skrev:Scout-däcken finns tyvärr bara i slanglöst utförande ...
Går det inte att köra med slang i slanglöst däck?
Eller är de annorlunda konstruerade som innebär krängningssvårigheter?

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/19:44
av Gunnar Elmgren
Konsument skrev:
Gunnar Elmgren skrev:Scout-däcken finns tyvärr bara i slanglöst utförande ...
Går det inte att köra med slang i slanglöst däck?
Eller är de annorlunda konstruerade som innebär krängningssvårigheter?

Det går nog, men däckexperter avråder - insidan av ett slanglöst däck har oftast för grov yta, och kan i värsta fall gnida hål på slangen, eller göra att den blir för varm och förstörs av det.
Däck avsedda för slang har en slät insida, som dessutom är talkad för minsta friktion.
Vissa däck funkar för båda tillämpningarna - de är oftast märkta "TT/TL" (Tube Type/Tubeless Type).

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/19:57
av Konsument
Tänkte ändra mitt förra inlägg och hänvisa till viewtopic.php?f=30&t=7759&start=10&st=0&sk=t&sd=a&hilit=slang+i+slangl%C3%B6st .

Så om man vill ha slang i slanglöst däck så kan det i vilket fall vara lämpligt att satsa lite extrapengar på en grövre innerslang "heavy duty" som rimligen bör motstå nötningar, enligt ovan, bättre.

Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-11/20:27
av Duvskog
Konsument skrev:
Duvskog skrev:Och ändå köper du premiumdäck till din bil och mc. Köp de billigaste på dackonline och testa!
Är Heidenau K60 premium?
På komponentnivå väljer jag gärna något riktigt bra från en prisvärd leverantör oavsett om det anses vara premium eller ej. Köpa det billigaste känns sällan aktuellt. Bättre att handla prisvärt utifrån goda råd i det här och andra forum.


Heidenau är nog inte så värst premium. Problemet jag känner är att det är svårt att veta vilka på forat som kör som jag, som kan ge samma namn på känslor som jag. Att någon säger si eller så brukar jag försöka ta med en nypa salt. Vissa fabrikat överlever för ett skäl, vissa för ett annat. Billiga, högljudda Karoo eller dyrare, tysta, hållbara Tkc. Ekonomiskt kostar de typ lika med tanke på slitage, varför inte köra på de tysta och hållbara? Dvs premiumdäcken. Spara på miljön kanske?

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-12/01:21
av Dennis Johansson
JAg vet inte Gunnar i dagsläget om det blir några K 60 på lillhojen. Planen är ju att köra lite enduro med den också, så öppnare mönster får det nog allt bli.
Men kanske om det bara blir grusbus, kan det kanske bli aktuellt.

Där finns ju också ett skumt alternativ. För grusbus och lite skogsåka är många nöjda med Maxxis It däcken, medan tester visar att deras landsvägsdäck är skit.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-12/21:14
av HMRHMR
Lätt utflippad tråd!

Motorrads tester av offroaddäck kan man slänga i soptunnan rakt av. Dom kör inte en enda meter på grus och anser sig ändå kunna bedöma däcket. Amatörmässigt minst sagt.

K60 skall jämföras med TKC80. Inget annat. För det finns inget annat jämförbart däck. Väger jag ihop vad folk med kunskap skriver så verkar det vara så att TKC80 är något lite bättre men K60 är betydligt mer prisvärt.

F ö så är det ibland större skillnad mellan två olika TKC80 i olika dimension än skillnaden mellan TKC80 och K60.

Maxxis IT är sjukt bra. Men det däcket lirar i ett annat segment så det hör inte hit.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-13/11:17
av Konsument
Någorlunda halvsann sammanfattning? :

Skogsåka med inslag av grusåka = Maxxis IT.

Grusåka med inslag av skogsåka och asfalttransporter upp till 130 km/h, dock lugnt på våt asfalt runt rondeller och på påfarter = TKC80

Kombination torrt grusåka och asfaltåka alla väder = K60

På våt asfalt har jag fått bakhjulssläpp några gånger med TKC80 under acceleration på påfarter och ut ur cirkulationsplatser.

Tackar för alla åsikter oavsett!
(Och ja, den feta däckstråden hade säkert passat bättre i vissa avseenden... ;-) )

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-13/11:25
av Konsument
Duvskog skrev:Ekonomiskt kostar de typ lika med tanke på slitage, varför inte köra på de tysta och hållbara? Dvs premiumdäcken. Spara på miljön kanske?
Mycket bra argument!

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2011-08-29/11:20
av sting
Hejsan,

Ger mitt svar på "Mittribba eller ej". Det lär bero på vilken dimension på däcket man avser. Efter mycket läsande här på forumet har mitt intresse för Heidenau K60 Scout växt - det verkar ju vara ett däck som utmanar etablisemanget...! Så jag beställde helt enkelt en uppsättning till min 1200GSA (med hjälp av Tom på Hojdäck.se) Fick i helgen hem de nya sulorna - och får väl säga att där är en rejäl mittribba på däcket som passar 1200GS & GSA (se bilden där även resterna av det gamla originadäcket "Continental Trail Attack" syns.
heidenau vs continental.jpg

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2016-05-17/04:35
av Knut Natt och Dag
Gunnar Elmgren skrev:
Dennis Johansson skrev:Jo men det var därför jag frågade. Det tycker jag också. Och det är ofta jag inte anser priset avspeglar kvaliteten, men när det gäller däck verkar det ofta så. K60 kanske är ett undantag, och trevligt är ju det.
Kan nämna att K60 Scout nu finns i ett speciellt utförande för R1200GS bak, 150/70-17 M+S. Framdimensionen 110/80-19 finns sedan tidigare.
Scout-däcken finns tyvärr bara i slanglöst utförande, men till Din lill-sucka finns i alla fall "gamla" K60 för slang i rätt dimensioner - en uppsättning kostar ca 100 EUR hos MyNetMoto. Läge att prova, kanske?


Jag måste kolla, är Heidenau K60 Scout ett slanglöst däck? Jag har fått veta att jag bör byta slang och fälgband också när jag byter till dessa däck då allt på min "nya" hoj är original och 15 år gammalt (jag har köpt en MC som är 15 år gammal och gått 460 mil). Och rekommendationen jag fick av säljaren av däcket var att skaffa just detta däck men att också byta slang och fälgband.

Om det nu är slanglöst så fungerar det väl inte på mina ekerhjul, ekrarna sitter inte på utsidan som på en gs utan mitt på fälgen? Så på de hjulen måste jag väl ha både slang och fälgband?

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2016-05-17/06:24
av Olof Eriksson
Det K60 funkar utmärkt med slang. Talka däck och slang rejält. Barnpuder funkar bara fint.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2016-11-30/20:54
av Grusbus
Hej, kör nu på K60 scout på min 800, det är ett rent grusdäck och gör sig bra på hårt underlag, men mittribban är inget att lita på , den blir som ett slicks vid inbromsningen innan man ställer ut bakänden vid inbromsning, likaså vid acceleration så är det ju noll grepp på hårdare underlag .
Är man medveten om detta så är det ju ett kul däck att sladda med, men inte ett däck att lita på när det är blött och asfalt utan då gäller att ta det försiktigt.
Att ta ut det i blött gräs eller lite mer offroad är inget att rekomendera, då blir det mer att bara ta sig fram förr än att verkligen köra, då krävs det mer nabbar och utstick, detta är min uppfattning, för att ni ska få en uppfattning om hur jag kör så håller ett K60 eller Tkc 80 ungefär 200 mil och jag byter fram o bak samtidigt, för däck vill jag lita på, vet inte om det gav någon information men det är min erfarenhet av trådskaparens fråga

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2017-01-22/16:28
av Max Mad
Helt kort: Skillnaden mellan K60 och K60 Scout är => :?.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2017-01-22/18:55
av Grusbus
K60 är äldre,k60 scout är en moderna grövre uppdatering ,ev är det begränsningar på vilket som finns i olika dimensioner

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2017-01-22/19:23
av Max Mad
Grusbus skrev:K60 är äldre,k60 scout är en moderna grövre uppdatering ,ev är det begränsningar på vilket som finns i olika dimensioner
Tack ! Inga fler frågor.

Re: Heidenau K60 Scout - Mittribba eller ej?

InläggPostat: 2017-04-03/08:54
av bessari2
Hakar på tråden och ställer en Fråga kring K60 scout som jag hittat både bra o mindre bra recensioner om på nätet men aldrig pratat med ngn som själv har/haft sådana!

Behöver byta däck och funderar på om jag ska skaffa K60 scout? Eller kan ni som är Gs veteraner rekommendera ngt bra som passar mina körvanor enligt nedan!

Hoj: R1200Gs-Lc -13
Kör: Mest touring 70% och ibland några avstickare på grusvägar 20-30%!

(Har haft Heidenau på min 650 -04 som jag var mkt nöjd med)

Tacksam för tips! Måste byta däck snart då hojen skall besiktigas och sen köras till Grekland via Rumanien!