HMR skrev:När jag kollade igår eftermiddag, nyårsafton, så hade inte anmälan öppnat.
När jag kom hem sent inatt efter nyårsfirandet så var evenemanget fullbokat.
Dvs alla 38 platserna tog slut på ett par timmar när de flesta var ute och firade.
Det måste vara nytt rekord!
Höstrusket 2011 bokades upp på 18 timmar men det här klår allt. Tydligen så
är folk sanslöst åksugna så här mitt i gråvintern.
lajh_se skrev:HMR skrev:När jag kollade igår eftermiddag, nyårsafton, så hade inte anmälan öppnat.
När jag kom hem sent inatt efter nyårsfirandet så var evenemanget fullbokat.
Dvs alla 38 platserna tog slut på ett par timmar när de flesta var ute och firade.
Det måste vara nytt rekord!
Höstrusket 2011 bokades upp på 18 timmar men det här klår allt. Tydligen så
är folk sanslöst åksugna så här mitt i gråvintern.
Det är ju möjligt, men det låter inte så sannolikt att så många har anmält sig mellan det att Magnus har lagt ut länken mitt i natten efter nyårsfirandet till det att du har kollat och det är fullbokat (och jag kollade själv tidigt i morse med samma resultat).
Magnus, du kanske kan bringa klarhet i detta? Hur många platser släpptes inatt och hur många var förbokade innan anmälan gjordes tillgänglig?
Vänligen, J.
lajh_se skrev:
Således, jag skulle vilja att ni som arrangerar denna händelse kan hjälpa oss andra medlemmar i klubben förstå ytterligare hur anmälningsförfarandet har gått till i detta fallet och hur det är tänkt att gå till.
HMR skrev:När jag arrangerar en körning så bjuder jag i första hand in dom som själva arrangerar körningar och bjuder in mig till sina event. Efter ett par dagar släpper jag inbjudan till övriga.
Det är ofta ett enormt arbete som läggs ner på att planera ett grusbus, utlandsresa eller meeting. De som själva inte anstränger sig måste ha förståelse för att de inte är med bland dem som får inbjudan i första omgången.
Exempel: Inför förra Höstrusket, som är rätt likt Vårslasket, hanterade jag c:a 600 e-mail. Antag drygt 3 minuter per mail och du har en hel arbetsvecka bara på information. Tillkommer strul med folk som inte betalar i tid eller vill hoppa av. Och telefonsamtal om boende, mat, föreläsare, etc. 100 timmar ruttande vid datorn + 100 mil rekande på MC sätter man på nöjeskontot men gratis är det inte. Någon förtjänst på avgiften är det inte frågan om när det gäller klubbarrangemang.
Gunnar Elmgren skrev:Dennis, Du har ju varit med på Vårslask tidigare, och vet vilka vägar det körs på.
Till att börja med är det ju så ordnat, att belagda vägar (asfalt, oljegrus eller annat) antingen är allmänna (statliga/kommunala) eller i alla fall har statligt eller kommunalt bidrag, om de är enskilda. Där får alla köra utan att be om lov, och på asfalt körs liksom inget sönder.
Grusvägar däremot är nästan undantagslöst enskilda vägar, några med bidrag men de flesta helt utan.
Dessa vägar sköts alltså med privata medel, och eftersom det blir ett visst slitage när man kör hoj (eller bil, för den delen) på grus är det ganska självklart att markägare/väghållare inte uppskattar om alltför många hojar sladdar runt på hans/hennes vägar.
Vi binder helt enkelt ris åt egen rygg, om vi missbrukar möjligheten att få köra på dessa vägar - om vi stör, och förstör, för mycket kommer det ofelbart upp skyltar, bommar och andra hinder!
Plus att irriterade boende är både tråkigt och kan leda till konflikter.
Lars Levén skrev:Inget som hindrar dig Dennis att inleda ett eget korståg Reka grus och stig, börja dela med dig mot att andra gör samma sak. Vem vet, du kanske har rätt...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst