D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Magnus Jinstrand » 2012-12-18/20:36

Bild

Välkomna på en trevlig äventyrshelg som går i grusets tecken. Vi kommer att åka på spännande vägar i gränstrakten av Västergötland, Halland och Småland.

Huvuddelen går på större och mindre grusvägar men för den som vill ha lite mer utmaning så kommer det att finnas valfria "genvägar" med roligare underlag, men de är som sagt valfria.

Denna gång har vi taggat ner svårighetsgraden ett snäpp, samt att det är något mer transportsträckor, detta för att vi skall orka ha kul hela dagen och också vara pigga och glada för trevligt umgänge även på kvällen!

Det är i allt väsentligt nya vägar jämfört med 2012.

Denna tur lämpar sig för stora och små äventyrshojjar, rena landsvägscyklar är mindre lämpliga. För att delta i körning typ ”Hardcore Standard och Plus” (se nedan) behöver du nabbadäck, för ”Hardcore Light” klarar du dig med bra landsvägsdäck.

Heldagstur på 25-30 mil på lördagen (valfri tur från Bollebygd till Fegen på fredag och tillbaka på söndag).

Såväl fredag som lördag kväll blir det trevligt umgänge med after-bike öl/vin och middag.

Helpension med två övernattningar på vandrarhem i Fegen.

Självklart är alla hojfabrikat välkomna, inget krav att det måste vara en BMW. Du behöver inte heller vara medlem i BMW-klubben. Medlemmar betalar dock en lägre avgift (se nedan). Vill du bli medlem så kostar det 320:-. Tänker du exempelvis delta i KNIX eller Grusträning i Viskafors under året så har du tjänat in pengarna efter första deltagandet + fått alla andra fördelar som medlem, t.e.x. fem nummer av klubbtidiningen Bumsen! Du måste inte köra BMW för att vara medlem, alla är välkomna!

Det kommer att finns flera ruttförslag att köra, så att det skall passa alla.

Kostnad: Medlemmar betalar 1200:- (icke medlemmar 1400:-). Hur du betalar står i anmälningsformuläret när du anmäler dig. Se "länk till anmälan" nedan.

Detta ingår i priset:

Boende på vandrarhem i Fegen
Sängplats i 1- till 4-bäddsrum (Vill du dela rum med någon speciell person meddela vid anmälan så försöker vi lösa det).
Sänglinne och handduk.
Städning.
Frukost lördag och söndag.
Middag fredag och lördag.
Lunchpaket lördag/söndag inkl. möjlighet att fylla termos med kaffe/te.
Afterbike-öl eller läsk i rimlig mängd.

Mer info och anmälan finns under Aktiviteter: http://bmwklubben.se/viewtopic.php?f=79&t=17485
Info om gps:
www.mcgpsinfo.com
www.facebook.com/mcgpsinfo
Användarvisningsbild
Magnus Jinstrand
 
Inlägg: 1482
Blev medlem: 2009-01-03/22:04

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav HMRHMR » 2013-01-01/10:41

När jag kollade igår eftermiddag, nyårsafton, så hade inte anmälan öppnat.

När jag kom hem sent inatt efter nyårsfirandet så var evenemanget fullbokat.

Dvs alla 38 platserna tog slut på ett par timmar när de flesta var ute och firade.
Det måste vara nytt rekord!

Höstrusket 2011 bokades upp på 18 timmar men det här klår allt. Tydligen så
är folk sanslöst åksugna så här mitt i gråvintern.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav kullabo » 2013-01-01/10:57

Jag upptäckte samma sak nu på förmiddagen. Har haft anmälningssidan under uppsikt under flera dagar för att kunna anmäla mig och vara med på detta evenemang för första gången men tji fick jag (vi).
Fast det kanske endast är ett evenemang för en inre gruppering men det måste annonseras ut.
Synd! Hade varit kul att få vara med.
Bengt
kullabo
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2010-09-21/10:47

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Dennis Johansson » 2013-01-01/11:36

Kanske läge att köra två helger i rad?
Rutter har väl samlats in under fler år nu så man kan köra olika rutter de båda helgerna?!
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav lajh_se » 2013-01-01/20:02

HMR skrev:När jag kollade igår eftermiddag, nyårsafton, så hade inte anmälan öppnat.

När jag kom hem sent inatt efter nyårsfirandet så var evenemanget fullbokat.

Dvs alla 38 platserna tog slut på ett par timmar när de flesta var ute och firade.
Det måste vara nytt rekord!

Höstrusket 2011 bokades upp på 18 timmar men det här klår allt. Tydligen så
är folk sanslöst åksugna så här mitt i gråvintern.


Det är ju möjligt, men det låter inte så sannolikt att så många har anmält sig mellan det att Magnus har lagt ut länken mitt i natten efter nyårsfirandet till det att du har kollat och det är fullbokat (och jag kollade själv tidigt i morse med samma resultat).

Magnus, du kanske kan bringa klarhet i detta? Hur många platser släpptes inatt och hur många var förbokade innan anmälan gjordes tillgänglig?

Vänligen, J.
lajh_se
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-05-15/10:57

D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav T. Josefsson » 2013-01-02/22:59

Ja det här var verkligen oväntat att platserna skulle försvinna redan efter ett par timmar! Har haft sidan under uppsikt flera ggr varje dag, men inte i min vildaste fantasi kunde jag tro att anmälan skulle släppas precis vid tolv slaget då man firade tillsammans med vänner.
Kollade ett par timmar efter tolv och då var allt borta..... Tji fick jag!

Men men, det var väl lika för alla antar jag.

Kul att det är ett så uppskattat arrangemang dock!
T. Josefsson
 

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav lajh_se » 2013-01-21/16:02

lajh_se skrev:
HMR skrev:När jag kollade igår eftermiddag, nyårsafton, så hade inte anmälan öppnat.

När jag kom hem sent inatt efter nyårsfirandet så var evenemanget fullbokat.

Dvs alla 38 platserna tog slut på ett par timmar när de flesta var ute och firade.
Det måste vara nytt rekord!

Höstrusket 2011 bokades upp på 18 timmar men det här klår allt. Tydligen så
är folk sanslöst åksugna så här mitt i gråvintern.


Det är ju möjligt, men det låter inte så sannolikt att så många har anmält sig mellan det att Magnus har lagt ut länken mitt i natten efter nyårsfirandet till det att du har kollat och det är fullbokat (och jag kollade själv tidigt i morse med samma resultat).

Magnus, du kanske kan bringa klarhet i detta? Hur många platser släpptes inatt och hur många var förbokade innan anmälan gjordes tillgänglig?

Vänligen, J.


Hej igen,

På vårslaskets sida så står det "Frågor? Skriv gärna i tråden så kan alla ta del av svaren", men jag kan inte se att frågan har besvarats här eller någon annanstans. Det är flera som har på olika sätt uttryckt intresse i frågan och det är inte konstigt att man undrar hur en inbjudan som släpps på nyårsnatten kan vara fulltecknad på nyårsdagens tidiga morgon. Svaret är iofs uppenbart - ett stort antal föranmälningar har gjorts innan och att en del har fått dessa betydligt tidigare (och vissa fall så har jag förstått att inbjudan har gått ut flera veckor innan). Det är en fantastiskt insats som man volontärer gör. När dock ett evenemang annonseras som ett BMW evenemang så är det min och andras tydliga förväntan att det finns chans att anmäla sig.

Således, jag skulle vilja att ni som arrangerar denna händelse kan hjälpa oss andra medlemmar i klubben förstå ytterligare hur anmälningsförfarandet har gått till i detta fallet och hur det är tänkt att gå till.

Finns det två typer av medlemskap där vissa får speciell inbjudan och andra får inbjudan långt i efterhand då det är i princip fullt som det var denna gång?

Hälsningar, J.
lajh_se
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 2010-05-15/10:57

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Magnus Jinstrand » 2013-01-21/16:34

lajh_se skrev:
Således, jag skulle vilja att ni som arrangerar denna händelse kan hjälpa oss andra medlemmar i klubben förstå ytterligare hur anmälningsförfarandet har gått till i detta fallet och hur det är tänkt att gå till.




Hej, vem som helst är såklart välkommen att anordna nåt liknande eller annan typ av evenemang!

Detta år hade vi 38 ordinarie platser och 8 extra platser.

Ett antal var förbokade, bl.a. vi som arrangerar och de som hjälpt till på olika sätt, mcQ hade fyra reserverade platser för att hjälpa till att få igång verksamheten (kanske gör de ett eget arr. nästa år!).
Första året tog det två månader att fylla platserna, förra året 12 timmar, denna gång två timmar, de som var med förra året fick mail samtidigt som anmälan öppnade, många har numera mail i telefonen så många var snabba att reagera.

Detta arrangemang går inte att utöka, varken med fler deltagare eller med fler tillfällen, men som sagt vem som helst kan anordna ett evenemang!

Om vi gör nåt liknande nästa år så gör vi kanske på ett annat sätt, min idé att öppna anmälan på nyårsnatten var kanske inte helt optimal... :|
Info om gps:
www.mcgpsinfo.com
www.facebook.com/mcgpsinfo
Användarvisningsbild
Magnus Jinstrand
 
Inlägg: 1482
Blev medlem: 2009-01-03/22:04

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Fredrik J » 2013-01-21/21:39

Nu är ju inte jag part i målet eftersom jag tycker om asfalt mycket mer än grus och lera, men det känns ju lite missvisande med 38+8 platser om dessa i sin helhet inte är tillgängliga för "vanliga medlemmar" att boka när det snarare låter som om det i praktiken fanns betydligt färre faktiskt tillgängliga platser som faktiskt var bokningsbara.

Det är inte min avsikt att gnälla på människor som idiellt ordnar arrangemang för klubben, men för att undvika irritation bör man nog ta sig en allvarlig funderare på hur man fördelar platser innan bokningar släpps till "allmänheten" och hur man sen presenterar detta.

Skall man vid arrangemang under klubbens flagga överhuvudtaget ha särskilda bokningsförfaranden för vissa grupper eller individer? Skall det vara olika bokningsförfaranden för olika arrangemang?

Kanske frågor värda att fundera på och använda för klubbens fortsatta utveckling.

I all välmening.

/Fredrik
R1250GSA '20
R1200GSA '10 Såld
R1200R '07 Såld.
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
Fredrik J
 
Inlägg: 734
Blev medlem: 2009-11-07/11:20

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Magnus Jinstrand » 2013-01-21/21:50

Det hade förmodligen varit en bra idé att inte ha med funktionärerna i antalet platser, men som sagt så blev det denna gång, om vi gör om arrangemanget nån mer gång så gör vi på ett annat sätt

Och så finns det en chans till att träffas på ett annat trevlig arrangemang (och helt utan bokningsförfarande): GS Meeting Sweden

http://bmwklubben.se/viewtopic.php?f=10&t=17771
Info om gps:
www.mcgpsinfo.com
www.facebook.com/mcgpsinfo
Användarvisningsbild
Magnus Jinstrand
 
Inlägg: 1482
Blev medlem: 2009-01-03/22:04

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Lars Levén » 2013-01-21/22:42

Tack för de synpunkter vi får på anmälningsförfarandet! Det finns många parametrar att ta hänsyn till. Nu är det som det är 2013, vi får se hur det blir med Vårslask och anmälan 2014...
Och som Magnus säger, GS Meeting Sweden är ett arangemang som alla kan komma till och det finns över huvd taget ingen anmälan, bara att dyka upp :-)
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav HMRHMR » 2013-01-21/22:51

När jag arrangerar en körning så bjuder jag i första hand in dom som själva arrangerar körningar och bjuder in mig till sina event. Efter ett par dagar släpper jag inbjudan till övriga.

Det är ofta ett enormt arbete som läggs ner på att planera ett grusbus, utlandsresa eller meeting. De som själva inte anstränger sig måste ha förståelse för att de inte är med bland dem som får inbjudan i första omgången.

Exempel: Inför förra Höstrusket, som är rätt likt Vårslasket, hanterade jag c:a 600 e-mail. Antag drygt 3 minuter per mail och du har en hel arbetsvecka bara på information. Tillkommer strul med folk som inte betalar i tid eller vill hoppa av. Och telefonsamtal om boende, mat, föreläsare, etc. 100 timmar ruttande vid datorn + 100 mil rekande på MC sätter man på nöjeskontot men gratis är det inte. Någon förtjänst på avgiften är det inte frågan om när det gäller klubbarrangemang.

Är det 38 platser så är det. Att de t ex 10 personer som har jobbat med förberedelserna har garanterade platser är väl självklart! Att det sedan finns kanske ytterligare 10 pers som på annat sätt har gjort sig förtjänta av en tidig inbjudan finner jag inte konstigt.

Rätt lösning är att fler engagerar sig i att planera körningar. Börja med endagsutflykter som publiceras på forum. Fortsätt med helgkörningar inkl övernattning som tas med i distriktsprogrammet. Det behövs fler arrangörer!

:)
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Dennis Johansson » 2013-01-22/04:52

HMR skrev:När jag arrangerar en körning så bjuder jag i första hand in dom som själva arrangerar körningar och bjuder in mig till sina event. Efter ett par dagar släpper jag inbjudan till övriga.

Det är ofta ett enormt arbete som läggs ner på att planera ett grusbus, utlandsresa eller meeting. De som själva inte anstränger sig måste ha förståelse för att de inte är med bland dem som får inbjudan i första omgången.

Exempel: Inför förra Höstrusket, som är rätt likt Vårslasket, hanterade jag c:a 600 e-mail. Antag drygt 3 minuter per mail och du har en hel arbetsvecka bara på information. Tillkommer strul med folk som inte betalar i tid eller vill hoppa av. Och telefonsamtal om boende, mat, föreläsare, etc. 100 timmar ruttande vid datorn + 100 mil rekande på MC sätter man på nöjeskontot men gratis är det inte. Någon förtjänst på avgiften är det inte frågan om när det gäller klubbarrangemang.

Det kan jag förstå.
Jag har själv jobbat ideelt i en mc klubb i Gbg. Då mycket i styrelsen, det blev ett extra heltidsjobb.
Efter det har jag knappt engagerat mig alls, brände liksom ut mig.

Är det 38 platser så är det. Att de t ex 10 personer som har jobbat med förberedelserna har garanterade platser är väl självklart! Att det sedan finns kanske ytterligare 10 pers som på annat sätt har gjort sig förtjänta av en tidig inbjudan finner jag inte konstigt.

Rätt lösning är att fler engagerar sig i att planera körningar. Börja med endagsutflykter som publiceras på forum. Fortsätt med helgkörningar inkl övernattning som tas med i distriktsprogrammet. Det behövs fler arrangörer!

:)[/quote]

Det svåra i att arrangera grusturer, känner jag är att innan jag kan presentera ngt vettigt är att man regelbundenhet måste under minst ett år reka för att få ihop en dags körning, för man vet aldrig var man får vända för att vägen tar slut, nytillkomna bommar mm.
I asfaltskretsar delas vägförslag vitt o brett, och man kan lätt efter några veckors rekande får ihop en dagstur.

En idé om man utgår från Fegen är att en ny grupp får ta del av rutter som användes för flera år sedan.
Rekar dem så inget hänt, bokar upp vandrarhemmet en andra gång och kör samma koncept två gånger på en säsong.

Eller att man allmänt delar rutter på grus med varandra, så man kan lägga ut gemensamma körningar på ngt sätt.
Många anser det dock känsligt att dela grusturer, för att trafiken skulle öka så mycket att nya skyltar och bommar skulle komma upp som ett antagande.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Lars Levén » 2013-01-22/13:20

Det här med att återanvända grusäventyr är inte en helt enkel fråga. När man kör på mindre grusvägar i åtminstone tätbefolkade södra Sverige finns det alltid en risk att man i något avseende väcker irritation. Det finns många passager över gårdsplaner, hästar som skräms i sina hagar, personer som inte vill ha trafik på ”sin” väg fast de har stadsbidrag etc. Helst vill man kanske köra fjärran från allt ”vanligt” folk för att undvika att störa sina medmänniskor men om det nu inte går får man försöka förlägga sitt körande på så många olika vägar som möjligt för att åtminstone inte upprepa ”relationsslitaget”. Ibland är det också så att man har pratat med en markägare om att få passera ex.vis en skylt och det tillståndet gäller normalt endast vid ett tillfälle, ett förtroende som kan vara dumt att utsätta för påfrestningar.

Att dela med sig av sina rekade rutter motverkar ovanstående resonemang. Således vill vi inte upprepa samma arrangemang flera gånger på samma vägar. Därför är det väldigt få arrangörer av olika grusevenemang som öppet distribuerar GPS-filer, likställt med att man tidigare undvek att öppet publicera rutter i roadbook-format.

Lösningen är lika enkel som svår, beroende på hur man ser på det. Vill du öka på antalet möjligheter att åka grus (eller asfalt också för den delen) så ta tag i det själv. Prata med kompisar, planera och reka. Behövs hjälp med någon form av struktur så finns exempelvis vår klubb och dess DO, säg till! Det finns inget vi medlemmar gillar mer än personer som engagerar sig och skapar ett mervärde för oss alla :-)
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Dennis Johansson » 2013-01-23/03:26

Jo jag vet att många ser sådant som känsligt.

Men det låter nästan som att de som en gång rekat / anordnat en körning på grus tror/anser att den vägen / vägarna aldrig någonsin kommer köras på igen så länge ens rutt ej distribueras igen. Och detta gäller absolut inte bara BMW klubben.

Personligen tror jag det är långt många fler som kör mc på dessa vägar regelbundet. Skillnaden kan vara att det är färre mc som passerar vid varje tillfälle en vid en arrangerad större tur.

Dock känns det fantastiskt onödigt / segt att behöva uppfinna hjulet hela tiden, istället som vid asfaltskörning hålla hjulet i rullning genom att dela med sig av sträckorna.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Magnus Jinstrand » 2013-01-23/08:24

Ingenting är gratis Dennis, du har verktygen och du gick kursen i söndags, bara att sätta igång och göra rutter, sedan ut och testköra när det tinar ute, när du hittat ett fint vägavsnitt så skickar du ut spåret till bekanta eller bjuder in till körning och rätt var det är så får man tillbaka förslag på andra fina vägar, inte svårare än så...

(Förresten så har du säkert kvar en massa spår i gsp'en på körningar du varit på tidigare som andra anordnat)
Info om gps:
www.mcgpsinfo.com
www.facebook.com/mcgpsinfo
Användarvisningsbild
Magnus Jinstrand
 
Inlägg: 1482
Blev medlem: 2009-01-03/22:04

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Dennis Johansson » 2013-01-23/23:48

Jo jag har förstått att det är så bara för att man åker på annat underlag en asfalt, får åker man på det svarta dela rutter kors o tvärs. Men på gruset är det desto mer hemlighetsfullt...
Så som jag ser det skulle det vara bra att dela rutter för gruset hej vilt också. Och kommer skyltar och bommar upp får man kolla upp med kommunen om de är lagliga eller ej och om inte anmäla dem...

Men jag är i minoritet i denna frågan, har jag förstått, även på andra forum.... så det är väl att gilla läget.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Gunnar Elmgren » 2013-01-24/10:19

Dennis, Du har ju varit med på Vårslask tidigare, och vet vilka vägar det körs på.
Till att börja med är det ju så ordnat, att belagda vägar (asfalt, oljegrus eller annat) antingen är allmänna (statliga/kommunala) eller i alla fall har statligt eller kommunalt bidrag, om de är enskilda. Där får alla köra utan att be om lov, och på asfalt körs liksom inget sönder.
Grusvägar däremot är nästan undantagslöst enskilda vägar, några med bidrag men de flesta helt utan.
Dessa vägar sköts alltså med privata medel, och eftersom det blir ett visst slitage när man kör hoj (eller bil, för den delen) på grus är det ganska självklart att markägare/väghållare inte uppskattar om alltför många hojar sladdar runt på hans/hennes vägar.
Vi binder helt enkelt ris åt egen rygg, om vi missbrukar möjligheten att få köra på dessa vägar - om vi stör, och förstör, för mycket kommer det ofelbart upp skyltar, bommar och andra hinder!
Plus att irriterade boende är både tråkigt och kan leda till konflikter.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Dennis Johansson » 2013-01-24/14:35

Gunnar Elmgren skrev:Dennis, Du har ju varit med på Vårslask tidigare, och vet vilka vägar det körs på.
Till att börja med är det ju så ordnat, att belagda vägar (asfalt, oljegrus eller annat) antingen är allmänna (statliga/kommunala) eller i alla fall har statligt eller kommunalt bidrag, om de är enskilda. Där får alla köra utan att be om lov, och på asfalt körs liksom inget sönder.
Grusvägar däremot är nästan undantagslöst enskilda vägar, några med bidrag men de flesta helt utan.
Dessa vägar sköts alltså med privata medel, och eftersom det blir ett visst slitage när man kör hoj (eller bil, för den delen) på grus är det ganska självklart att markägare/väghållare inte uppskattar om alltför många hojar sladdar runt på hans/hennes vägar.
Vi binder helt enkelt ris åt egen rygg, om vi missbrukar möjligheten att få köra på dessa vägar - om vi stör, och förstör, för mycket kommer det ofelbart upp skyltar, bommar och andra hinder!
Plus att irriterade boende är både tråkigt och kan leda till konflikter.



Gunnar.
Du har säkert rätt.
Jag får gilla läget försöka förstå och ändra inställning även om jag inte gillar det och gör det med motstånd ;)

Inte bara du m.fl. på detta forum har din åsikt, utan även på andra forum... så får väl krypa till korset med stor motståndskraft :oops: :(
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Lars Levén » 2013-01-24/16:05

Inget som hindrar dig Dennis att inleda ett eget korståg :-) Reka grus och stig, börja dela med dig mot att andra gör samma sak. Vem vet, du kanske har rätt...
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Dennis Johansson » 2013-01-24/16:42

Lars Levén skrev:Inget som hindrar dig Dennis att inleda ett eget korståg :-) Reka grus och stig, börja dela med dig mot att andra gör samma sak. Vem vet, du kanske har rätt...


Hoppas dock på att kanske du när du har lust Lars kan vara med o reka.
Jag känner några till att åka med. Men vi bor ju nära varandra. Att åka grus själv är ju inte så bra. Kör man av på fel ställe och blir medvetslös, kanske man inte hittas alls.
Och om man läser i GPS tråden, skall man vara glad om en Ambulans hittar en grusare alls då ej har råd med GPS.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: D10 Vårslasket 2013, 19-21 April

Inläggav Lars Levén » 2013-01-24/17:57

OK, vi får hålla kontakt till våren!
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00


Återgå till Grus

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst