GSAdv;67 skrev:Idag har jag haft min HP2:a prick ett år
Lite över 2000mil i 10 olika länder har det blivit.
Har kört i öknen i Marocco, alpbus , bankörning, autobahn, endurospår, grusvägar och hojen bara fortsätter att imponera:D Är utan tvekan den roligaste och mest allsidiga motorcykel som passerat mina händer.
Enda problemet än så länge var en gaswire som hoppade av efter två dagars körning i stenöken, detta gör den även till den mest felfria BMW motorcykel jag ägt.
Slutbetyg= Finns ingen annan Motorcykel jag överhuvudtaget skulle kunna tänka mig att byta till.
/Christian
Brum-Brum;90 skrev:För min del är det ganska exakt 13 månader som förflutit sedan man klev ombord på HP2:an första gången.
2200 mil helt problemfria mil har det blivit och 7 länder har besökts och det lär nog bli en 200 mil till innan vi är inne på 2007.
Sällan har väl en motorcykel övertygat som denna och fortfarande gör.
Konstigt att inte fler kommit underfund med vilken enorm potential denna cykel har. De flesta jag mött som har funderat på denna cykel är faktiskt inte BMW ägare :confused:
Ser verkligen fram emot ännu en ny säsong på denna helt otroliga cykel.
-----------------------------
Anders Eng
Marie;96 skrev:Nu svär jag väl i kyrkan, men det går faktiskt lika bra med selleri
Jag har de senaste tolv månaderna kört lite längre än det ovan relaterade och detta likaledes fördelat i sju länder, men i mitt fall med en sjutton år gammal Yamaha...
/Marie
mbrobeck;103 skrev:Psst Marie, säg inget, det är hemligt men det är en undercover BMW som du kör. Ungefär som Belker à "Spanarna på Hill Street", lite orakad men ett väldigt gott hjärta.
MVH
Guzzi-Leif;73 skrev:Jag blir aningen Biluthyrning, inte enbart på din väl valda mc utan även det spännande levande du satsat så hårt på!
Var har du lagt alla skojiga resebeskrivningar så man får läsa mer?
mbrobeck;127 skrev:Självfallet, Ursäkta och Tack för mig.
RuneO;131 skrev:Citat:
Ursprungligen postat av Brum-Brum [url="http://forum.bmw-mc-klubben.se/showthread.php?p=124#post124"][/url]
Är det ingen som fattar vad detta forum är till för.
Ordbajseri kan ni väl för fan göra någon annanstans:mad:
--------------------------------------
Anders Eng
Finns det ingen gråskala mellan närmast Autistisk förståndsinriktad fyrkantighet och människor som deltar i samtal och målar med sina ord.
Jag inser också att HP2an är ETT sätt att utnyttja boxermotorn. Ett fantastiskt roligt sätt dessutom. Det finns bevisligen andra roliga sätt att utnyttja den. Jag har två! Marie har en, som saknar både boxermotor och BMW märke, men för Marie och många andra sakner den i stort sett ingenting!!
Personligen störs jag mycket mer av oresonlig snäsighet än av lustiga och härliga kommentarer.
Är det dags att lägga in en OT markering som karn kryssas i för att ni ska slippa oss som inte kan hålla käft! För vi ska inte hålla käft.
Åter igen en "Mor åt gröt" reaktion! Alltså, alla andra kan fara åt helvete för ingen fattar nånting.
hälsar
/Rune som inte räknar med att inlägget får vara kvar!
Brum-Brum;135 skrev:För de som bara är ute efter att förstöra trådar med allehanda babbel har jag ingen förståelse för.
Jag känner många som tycker som jag men kanske inte vill hänga ut sig som jag gör.
Och Rune, detta handlar inte om HP2 ????????
Nu tackar jag för mig.
---------------------------------------------
Anders Eng
Brum-Brum;135 skrev:För de som bara är ute efter att förstöra trådar med allehanda babbel har jag ingen förståelse för.
Jag känner många som tycker som jag men kanske inte vill hänga ut sig som jag gör.
Och Rune, detta handlar inte om HP2 ????????
Nu tackar jag för mig.
---------------------------------------------
Anders Eng
kave;140 skrev:Anders, gå in i din kontrollpanel i forumet, då kan du lägga "ignorera" på de individer du inte vill se svar ifrån. Mycket smidigt
Brum-Brum;124 skrev:Är det ingen som fattar vad detta forum är till för.
Ordbajseri kan ni väl för fan göra någon annanstans:mad:
--------------------------------------
Anders Eng
Brum-Brum;135 skrev:Men vad händer, jo just det som har fått mig tidigare riktigt förbannad.
De som inte har något att tillföra en tråd behöver inte göra något inlägg.
För de som bara är ute efter att förstöra trådar med allehanda babbel har jag ingen förståelse för.
Jag känner många som tycker som jag men kanske inte vill hänga ut sig som jag gör.
BMW har byggt den felande länken mellan offroad och enduro cykel
GSAdv;246 skrev:...Hp2:an fungerar utmärkt i sand tackvare sin flacka gaffelvinkel och 21" framhjul. Viktfördelningen känns perfekt när man kör, möjligen är den lite framtung ../Christian
PGL;721 skrev:Hej Lars.
Har precis varit ute i garaget och mätt med badrumsvåg. Avläste 95kg fram & 102kg bak. Mätt med ca 10l soppa i tanken och motardhjulen på.
lem;724 skrev:Jag hade 90 kg fram och 125 bak med halv tank (ca 9 liter). Låter som jag hamnat hyggligt rätt men skulle ta bort ngt bak (men vadå?? Lättare batteri, pakethållare, ankstjärt, verktyg...). Vore kul att veta vad vanliga K12GS har...
Kan man rent av vara så galen att man slantar upp vad en så´n kostar (ca 85000kr), är den värd det tror ni? Frågan är riktad till er som kan köra på grus alltså..
PGL;721 skrev:Hej Lars.
Har precis varit ute i garaget och mätt med badrumsvåg. Avläste 95kg fram & 102kg bak. Mätt med ca 10l soppa i tanken och motardhjulen på.
Brum-Brum;3788 skrev:En riktig tungviktare
Min HP2 väger 199 kg fulltankad = 13,5 l i tanken med offroadhjulen på
Vägd på proffsvåg = exakt
-------------------------------------
Anders
PGL;3825 skrev: 1 Hur är körbarheten?
2 Soppaförbrukningen?
3 Bottendraget?
.
Brum-Brum;3827 skrev:1 Mjukare gång på lägre varv:)
2 Oförändrad:)
3 Bättre, drar klockrent och kraftigt från 60 sexan:)
Notera att dippen på högre varv beror på att DB killern var monterad.
------------------------------------------
Anders
RuneO;7321 skrev:Vad är då detta. Gruvlig villhafaktor!/Rune
Brum-Brum;7386 skrev:25 Hästar extra vid 5000 varv, imponerande:eek:
Frågan är om man klarar detta utan att öka bränsleförbrukninge rejält ?
Det kanske blir en tripp ner till Munchen igen
------------------------------------------------
Anders
matteb;9663 skrev:Själv kör jag 1200gs och kompisen har HP2. Han körde tidigare 1150GS och har mycket svårt att stå ut med komforten på HP2:an.
Vi har bytt hoj en del också och jag håller med honom att vibrationerna vid farter över 110-120 km/h är mycket kraftiga. Är väl vid ca 4000 varv/min som det sätter igång, oavsett växel.
Tendenserna av vibrationer känns på 1200GS också men den har ju balansaxel så det är inget problem.
Vi har kollat med Twinmax och synkningen är perfekt.
Frågan är hur ni gör för att stå ut på långfärd?
Han börjar prata om att skaffa en till hoj och är man van vid 1150GS så blir man lite kräsen komfortmässigt.
Annars är ju HP2 svinkul, men detta ställer ju till det på långfärd...
matteb;9663 skrev:Själv kör jag 1200gs och kompisen har HP2. Han körde tidigare 1150GS och har mycket svårt att stå ut med komforten på HP2:an.
Vi har bytt hoj en del också och jag håller med honom att vibrationerna vid farter över 110-120 km/h är mycket kraftiga. Är väl vid ca 4000 varv/min som det sätter igång, oavsett växel.
Tendenserna av vibrationer känns på 1200GS också men den har ju balansaxel så det är inget problem.
Vi har kollat med Twinmax och synkningen är perfekt.
Frågan är hur ni gör för att stå ut på långfärd?
Han börjar prata om att skaffa en till hoj och är man van vid 1150GS så blir man lite kräsen komfortmässigt.
Annars är ju HP2 svinkul, men detta ställer ju till det på långfärd...
RuneO;10561 skrev:Om 362 dagar kan vi fira jubileum tillsammans!
Hämtade skönheten i Umeå lördag kväll.
Åkte till min fördelsgård, och sov över där, och på måndag åkte grus, is, välvattnad jordväg, "leråker", rullgrus mm ner till Gnarp och sen E4a hem. Stor del av Asfalten stående eftersom HP2an verkligen är en härlig ståcykel.
Bättre sadel än 12GSAdv. Stabil, följsam, lättdansad, förtroendeingivande.
Ska strax montera endurohjulen.
På 6an vibrerar den lite mellan 120 och 140, där 1200R var silkeslen. Men det är "bra vibrationer"!
Börjar räkna ner reserven, 85 km kvar, från 130 - 145 km.
Känns totalt befriad från fläsk (ja utom jag) och med hög definition!
Fredde_M;11359 skrev:Blev ganska paff - körde precis GSA1200 innan motorn där var mer av myspyskaraktär. Enda modifieringen på HP:n var ett Akrapovic-slipon, men det kan väl inte göra så mycket effektmässigt - eller? Körde smalbenen i cylindrarna i några kurvor - kanske i vanesak.
Har sedan någon månad varit inne på att byta till en GSA1200 eller KTM Adv, men nu vet jag inte längre. Provade även dessa i helgen, men HP2:an ger mer ha-begär.
Får ta mig en rejäl funderare nu i maj..................
//F
kave;11360 skrev:HP2:an har ju mycket lägre vikt tillsammans med högre effekt från början så det klart den känns rappare. Vidare saknar den balansaxel så den varvar upp snabbare också.
HP:2an är en kalashoj, BMW vill dock ha alldeles för bra betalt för den.
Det finns en annan hoj på marknaden som är relativt lik HP2:an, dvs runt 100HK i en lätt Super Enduro, men du slipper slå benen i cylindrarna
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst