Kul att ni är nöjda med era HP2or. Jag själv börjar tyvärr tvivla.
Första problemet kom efter 100 misservicen. Jag stod 12 mil hemmifrån, mitt i skogen, när bränslepumpen la av.
Då visste jag inte vad det var men det konstaterades senare på verkstad.
Surt problem på en så ny hoj. Var lite strul med att få fram en pump men efter 1,5 vecka så var hojen hemma igen.
Sen dess har allt varit bra tills i tisdags. Tog en runda och när jag passerade Vånga här i Skåne så kunde jag inte låta bli att undra om jag kunde köra uppför vångabacken. En liten slalombacke. Inte lång med tillräckligt brant.
Kom nästan hela vägen upp men inte riktigt.
Ganska slitet TKC80 och några dagars regn satte stopp för ett toppresultat
Så när jag skulle vända neråt igen hade jag all möda med att inte låta hojen falla utåt. Gissar att det var iaf. 40 graders lutning där jag stod.
Tappade balansen men fick hojen att ramla inåt.
Så som ni förstår så var det bara att kliva av hojen. Gick ju väldigt sakta när jag vände och cylindrarna tar ju i ganska snabbt ...
Enda stället på hojen som där finns jord nu är på cylinderskyddet på vänster sida.
Men nu till problemet. När jag skulle starta hojen igen så gick den bara på en cylinder.
Vad fan kan ha hänt???
Har dragit o vickat på alla sladdar o givare man ser men ingen skillnad.
Som tur var så orkade hojen hem.
Nu ska jag åka med den till verkstad imorgon och jag hoppas dom kan hitta felet när jag är där. Sen när man får hem den blir nog enn annan istoria.
/Stefan - vars HP2 snart kanske hittas på blocket....