Grusdäck till Scarvern?

Grusdäck till Scarvern?

Inläggav Torparen » 2006-12-22/20:25

Finns det grovmönstrat framdäck av typen Annakee eller Tourance i 17tums storlek??
Jag har inte hittat någon som har. Kan man sätta ett bakdäck där fram?

Givetvis så tänker jag som så många gånger förr på Scarvern. Denna fräcka maskin som ingen tycks gilla, och som därför har ett tilltalande pris. Det hade vatt tufft om man kunnat ha lite grövre däck så att den blev lättkörd på grusvägarna också.

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Brum-Brum » 2006-12-23/09:28

Torparen;4165 skrev:Finns det grovmönstrat framdäck av typen Annakee eller Tourance i 17tums storlek??
Jag har inte hittat någon som har. Kan man sätta ett bakdäck där fram?

//L-E Jönsson


Tjenare Torparen !

Du har fått upp ögonen på en av mina favoritcyklar.:)
Du kommer väldigt långt med pirellis MT 60 fram och bak eller kanske ett tkc 80 bak. Men ärligt talat så går den klockrent på vanliga grusvägar med orginaldäck.

-------------------------------------------------------------

Anders
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Inläggav Torparen » 2006-12-23/15:15

Brum-Brum;4182 skrev:Tjenare Torparen !

Du har fått upp ögonen på en av mina favoritcyklar.:)
Du kommer väldigt långt med pirellis MT 60 fram och bak eller kanske ett tkc 80 bak. Men ärligt talat så går den klockrent på vanliga grusvägar med orginaldäck.

-------------------------------------------------------------

Anders


Hej i all maten..

Billig, våtkoppling, remdrift, relativt lätt, har redan kultstatus, och tål rimlig misshandel. Dessutom värdelös att lasta på, (så man tar inte med sig så mycket).

Det är bara det här med framhjulet, för även om det handlar om tillfälliga transporter på jämna grusvägar, så blir det mindre oroligt med ett grovmönstrat däck. Och jag kan inte heller finna MT60 framdäck i 17"..

Jag skall väl erkänna att det är mycket för utseendets skull... Scramblerlooken är fräck. Och TKC 80 både fram och bak hade fullbordat den för övrigt vansinniga designen. Nå´n som monterat bakdäck där fram?

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Coooolt...

Inläggav 2660158 » 2006-12-23/18:08

Så det är alltså någon som har kört TKC80 på en Scarver... jag har gjort vadsomhelst (nästan) för att få se en bild på denna skapelse med de däcken på....
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav Brum-Brum » 2006-12-23/19:24

Torparen;4190 skrev:Hej i all maten..

Billig, våtkoppling, remdrift, relativt lätt, har redan kultstatus, och tål rimlig misshandel. Dessutom värdelös att lasta på, (så man tar inte med sig så mycket).

Det är bara det här med framhjulet, för även om det handlar om tillfälliga transporter på jämna grusvägar, så blir det mindre oroligt med ett grovmönstrat däck. Och jag kan inte heller finna MT60 framdäck i 17"..

Jag skall väl erkänna att det är mycket för utseendets skull... Scramblerlooken är fräck. Och TKC 80 både fram och bak hade fullbordat den för övrigt vansinniga designen. Nå´n som monterat bakdäck där fram?

//L-E Jönsson


Se här:
[url="http://www.pirellityre.com/web/catalog/moto/moto_catalogo_schedaDescription.page?categoria=/catalog/moto/on_off_road/enduro_street&vehicleType=MOTO&product_id=2044&uri=/pirellityre/en_IT/browser/xml/catalog/moto/MOTO_MV_MT60_ONOFF.xml"]http://www.pirellityre.com/web/catalog/moto/moto_catalogo_schedaDescription.page?categoria=/catalog/moto/on_off_road/enduro_street&vehicleType=MOTO&product_id=2044&uri=/pirellityre/en_IT/browser/xml/catalog/moto/MOTO_MV_MT60_ONOFF.xml[/url]

Utseendet har jag inte funderat på så mycket utan det är hur den att "köra" som tilltalar mig:) Mycket underhållande på småvägar, låg vikt , låg bensinförbrukning, man sitter som man skall för att ha kontroll och tittar man sedan på Wunderlich:s tillbehörskatalog så blir man inte mindre sugen. Har förresten sett en scarver med packväskor så det måste gå att ordna.
---------------------------------------------------------------

Anders
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Inläggav Torparen » 2006-12-23/21:09

Se där..det finns ju prylar. Utmärkt!

Jag har hittat väskhållare i Hepco & Beckers sortiment, men tycker inte om när hojar blir breda som ladugårdar där bak, när de är smala där fram. Dessutom så är egenvikten på själva väskor och hållare lätt uppe i 10-15 kg, och det känns ju lite onödigt.

Så det får nog bli rulle på sadeln, och ryggsäck i "Stuffbay". Hjälmlåset till stuffbay verkar synnerligen praktiskt då det håller vilken ryggsäck som helst i lämplig storlek på plats under färd. Stannar man så byter ryggsäck och hjälm plats. Inte så dumt..

Nu skall jag kolla upp Wunderlich, euron står ju under 9 spänn...

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50


Återgå till Grus

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst