Grus i Tyskland

Grus i Tyskland

Inläggav Björn Johnson » 2008-06-03/08:06

Bor sedan snart tre manader tillbaka i Tyskland, närmare bestämt i Bückeburg som ligger ca 5 mil väster om Hannover. Har tagit hit en av mina hojar, en R1150GS utrustad med Karoo T, för att utforska näromradet. Vägarna här är huvudsakligen asfalterade men jag har hittat nagra riktigt fina grusvägar i ett bergs/höjd-omrade nagra mil härifran. Tyvärr är dessa vägar, i alla fall de bästa, i stort sett alltid privata och/eller förbjudna för fordonstrafik.

Har hittat ett trevligt mc-fik, Günter's Kurve, där jag pa stapplande skoltyska försökte fa hjälp med detta men tyvärr var det bara sporthojs- och glidarhojsförare där vid detta tillfälle.

Vill inte stöta mig med markägare i onödan och att spela "dum svensk" fungerar kanske inte i alla lägen :roll: Undrar därför om det finns nagon med erfarenhet av grusvägskörining i Tyskland. Finns det tillatna grusvägar och i sa fall var?


http://www.guenters-kurve.de
R1150GS, R100GS, C1 200, EC135
Användarvisningsbild
Björn Johnson
 
Inlägg: 2127
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Re: Grus i Tyskland

Inläggav hpngs1000 » 2008-06-03/08:36

[quote="GeländeSport"] Finns det tillatna grusvägar och i sa fall var? /quote]

Hej!

Som trogen läsare i HPN's Forum ser jag att det förekommer helgkörningar men dessa sker nästan alltid inom inhängnade områden, ofta gamla militärområden. Jag har en kontakt i Bremen, Lars aka Warzenpower i HPN Forum, en norrman som tycker att dethär med hojåkning är skoj och som nyligen ordnade en träff för HPN-ägare. Kunde tyvärr inte vara med..........

Maila Lars på lars@brainlift.de och hälsa från mig så kanske du kan få lite idéer. Ni bor ju inte såååååå långt från varandra..........
Mr MR / HPNGS1000 / Matz Rosenquist
HPN,HP2 E,G/S P-D,GS Basic,HP(n),K1100RS
Användarvisningsbild
hpngs1000
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: Grus i Tyskland

Inläggav Björn Johnson » 2008-06-03/08:57

Tack för snabbt svar!, skall maila Lars. Tar gärna emot mer tips och erfarenheter (bade bra och daliga sadana) fran grusvägskörning i Tyskland och andra europeiska länder. Förmodligen är vi svenskar ganska bortskämda med att ha "fritt fram" att köra pa grusvägar i stort sett utan begränsningar. I alla fall jämfört med Tyskland.
R1150GS, R100GS, C1 200, EC135
Användarvisningsbild
Björn Johnson
 
Inlägg: 2127
Blev medlem: 1985-08-01/01:00


Återgå till Grus

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst