Gulaschrundan 2008

Gulaschrundan 2008

Inläggav Lars Levén » 2008-09-05/18:50

10 -12 oktober arrangeras Gulaschrundan på nytt. Man bor på Körrö vandrarhem http://www.korro.se/index.html i hörnet Småland/Blekinge. Boende, middag fredag och lördag, frukost lördag och söndag samt sänglinne ingår.

Fredag 10/10:
- Samling.
- Bastu från 16.00.
- Kvällsmat 19.00.

Lördag 11/10:
- Frukost.
- Färrg 28 mil på grusvägar i grupper anpassade efter deltagarna.
- Bad i tunna/dopp i Ronnebyån.
- Middag.

Söndag 12/10:
- Frukost.
- Hemfärd (vi som ska mot Göteborg ska försöka hitta några bra grusvägar).


Hela kalaset kostar 1.000:- Betalas in på PG 1658825-3 senast 08-09-10. Ange namn!


Kontakta andcar@telia.com för mer info.
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Brum-Brum » 2008-09-06/19:55

Trevligt att du har lagt upp det här Lasse.
Är lite stressad för tillfället. Drar på 2 veckors semester i morgon.

OBS sista betalningsdag är flyttad till den 30:e september.

Alla är hjärtligt välkomna.

mvh

Anders Eng
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Member of SSFOGHA
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Lars Levén » 2008-10-12/19:00

Tack för en kanonhelg!
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Brum-Brum » 2008-11-02/20:23

Ja, det blev en riktigt trevlig helg.
28 st fick en rejäl runda i de småländska skogarna.
Tack alla, Gulaschrundan 2009 är redan under planering :)
Bifogar några bilder.
------------------------------------

Anders
Bilagor
PICT4318.JPG
Lars Leven fixar till hojen innan hemfärd.
PICT4311.JPG
Febril aktivitet under lördagsmorgonen.
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-02/21:58

Men vi skogsbönder som fick våra privata skogsvägar sönderspekade va inte lika glada
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav HMRHMR » 2008-11-03/18:10

Skogsbonde skrev:Men vi skogsbönder som fick våra privata skogsvägar sönderspekade va inte lika glada

Det där är ju ett problem. Du är inte ensam om att inte vara tillfreds med vårt uppförande. Och du har naturligtvis rätt.

Å ena sidan är det dom minsta vägarna som är dom roligaste att köra. Å andra sidan är det ansvarslöst av oss att sprätta sönder privata vägar, dvs privat egendom.

Ett problem i sammanhanget är att vi ibland rekar rutterna bara på kartan. Där framgår inte vilka vägar som är privata. Kanske måste vi lägga ner mer tid (mycket mer...) på att provköra våra planerade rutter så att vi kan undvika privata vägar. Väl ute med ett gäng som skall köra 30+ mil på en dag finns dåligt med tid för att improvisera alternativ. Alla asfaltvägar är ju no-no!

Ett annat problem är att många förare gasar & sprätter helt i onödan. Lite mer sansad körning på de få privata vägar vi hamnar på vore inte för mycket begärt. Fy på oss!
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Marie » 2008-11-03/19:34

Risken är väl att allt fler skogsägare gör som jag, sätter upp låsta grindar.....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Brum-Brum » 2008-11-03/20:37

HMR skrev:
Skogsbonde skrev:Men vi skogsbönder som fick våra privata skogsvägar sönderspekade va inte lika glada

Det där är ju ett problem. Du är inte ensam om att inte vara tillfreds med vårt uppförande. Och du har naturligtvis rätt.

Å ena sidan är det dom minsta vägarna som är dom roligaste att köra. Å andra sidan är det ansvarslöst av oss att sprätta sönder privata vägar, dvs privat egendom.

Ett problem i sammanhanget är att vi ibland rekar rutterna bara på kartan. Där framgår inte vilka vägar som är privata. Kanske måste vi lägga ner mer tid (mycket mer...) på att provköra våra planerade rutter så att vi kan undvika privata vägar. Väl ute med ett gäng som skall köra 30+ mil på en dag finns dåligt med tid för att improvisera alternativ. Alla asfaltvägar är ju no-no!

Ett annat problem är att många förare gasar & sprätter helt i onödan. Lite mer sansad körning på de få privata vägar vi hamnar på vore inte för mycket begärt. Fy på oss!


Kan bara beklaga, tråkigt att det skall behöva bli såhär.
Alla vägarna är rekade och bedömda som "körbara".
Nu förekom det en del felkörningar som gör att man letar sig absolut snabbaste väg tillbaks till det rätta spåret med hjälp av GPS. Detta kan ha bidragit till direkt olämpliga vägar + att vi på dessa vägar inte visar tillräcklig respekt åt markägaren. Hur som helst så kommer Glaschrundan 2009 att gå på allmänna vägar.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anders
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-03/21:56

Marie skriver låsta skogsbommar, ska det va nödvändigt? vanligt folk får köra på våra vägar.
Folk som kör utan hänsyn, gräver så djupt som möjligt när det blir en raksträcka är inte välkomna.
Vuxna män ( är oftast män) som beter sig så oerhört barnsligt bör betänka vad dom ställer till för vanligt folk som vill komma ut i vår underbara natur.
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Brum-Brum » 2008-11-04/08:29

Vi som åkte tillsammans från Kristianstad fick en kanontur på fredagen. Här en bild på paus vid TEXTORIUS GRAVKAPELL som blivit ett vanligt pausställe. Bifogar lite info också.
------------------------------------------------------------------------------------
Anders
PICT4301.JPG
PICT4302.JPG
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Brum-Brum » 2008-11-04/08:47

Det var mycket orange i startfältet i år ? ?
----------------------------------------------------------------
Anders
PICT4319.JPG
Verkar som de poppar upp som svamp i skogen : )
PICT4317.JPG
Finns tydligen de som inte gillar orange : )
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Lars Levén » 2008-11-04/15:43

Något grönt i bakgrunden också!
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Marie » 2008-11-04/16:55

Skogsbonde skrev:Marie skriver låsta skogsbommar, ska det va nödvändigt? vanligt folk får köra på våra vägar.
Folk som kör utan hänsyn, gräver så djupt som möjligt när det blir en raksträcka är inte välkomna.
Vuxna män ( är oftast män) som beter sig så oerhört barnsligt bör betänka vad dom ställer till för vanligt folk som vill komma ut i vår underbara natur.


Det var nödvändigt för sådär 20 år sedan, då några genier (sannolikt från byn) med crosshojar roade sig med att gång efter annan köra sönder brukningsvägarna inom fastigheten. Två lämpligt placerade bommar löste problemet. Trist att behöva göra så, men......
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-04/19:28

Tack, Marie. Räknade inte med medhåll från gruppen som inte begriper att bärlagret ska va kvar underst.
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Lars Arvidsson » 2008-11-05/16:43

Sönderkörda vägar är ett växande problem, kanske grusåkarna måste göra som sporthojsåkarna Dvs. avreagera sig på banor och sansa sig på vägarna, samtidigt är jag väl medveten om att det är svårt att behärska sig när hornen växer...
Med starkare motor och tyngre hoj följer ett större markslitage, det gäller framförallt Bmw-klubben där förmodligen 90% av alla grushojar över 100Hk finns.
Heder åt de markägare som diskuterar problemet på ett behärskat sätt!
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-05/21:08

Gänget har varit här tidigare år,då har man sett att dom kört men skadorna små. I år flera rena "lekfordon" som hör hemma i endurospåret. Hoppas det blir bara motorcyklister nästa år.
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Göran Ekman » 2008-11-05/23:17

Skogsbonde skrev:... från gruppen som inte begriper att bärlagret ska va kvar underst.

Kan du visa med bilder vad du menar?
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav HMRHMR » 2008-11-06/09:37

Skogsbonde skrev:Gänget har varit här tidigare år,då har man sett att dom kört men skadorna små. I år flera rena "lekfordon" som hör hemma i endurospåret. Hoppas det blir bara motorcyklister nästa år.

Håller med. Dvs jag tror att Lasse-Bus har fel.

Tidigare har dyra tunga BMW dominerat. Då har även i många fall förarna varit äldre och lite mindre vana. Sammantaget innebär det lugnare körning och mindre damm, buller & vägskador.

Efterhand har antalet lätta & starka KTM-maskiner ökat liksom lätta och billiga fordon med yngre och mer oansvariga förare. Oftast är dessa yngre förare busigare och ibland skickligare. Dvs mer onödigt gasande och mer skador.

Till saken hör att det krävs ett sanslöst gasande innan det blir andra skador än lite mörka streck som försvinner efter ett par timmar. Dvs det mått av behärskning som krävs av föraren är marginellt. Man kan köra med långa bredsladdar utan att gräva djupa diken.

Vi som arrangerar grusåka får nog jobba lite mer med att informera deltagarna om problematiken.
HMR

Vill du bli lurad? Köp då en resa av Easton Golf!
Användarvisningsbild
HMRHMR
 
Inlägg: 2279
Blev medlem: 2000-05-04/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav badpitt » 2008-11-06/11:31

Jag trodde det var BMW klubben som hade träff, det ser ju ut som om det är en KTM klubb som är ute och kör :lol:
Användarvisningsbild
badpitt
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 2008-06-26/21:18

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-06/16:38

Tack för lite medhåll. Många skogsvägar har under 08 reparerats efter körskador stormarna Gudrun å Per.
Med 5cm bärlager(Kross 0-45 mm) därefter 2cm 0-15 kross, därför inte satt sig än. Ser att årets deltagare gillade att gasa mitt i vägen (hästatrampet) där det ännu va helt löst. Att skapa ett spår 5cm djupt va enkelt å förmodligen roligt. Men retade skogsbönderna.
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Göran Ekman » 2008-11-06/18:55

Skogsbonde skrev:Med 5cm bärlager(Kross 0-45 mm) därefter 2cm 0-15 kross, därför inte satt sig än.

Jag lägger inte vägar - jag vet inte vad du pratar om. Istället fortsätter du att ignorera mina frågor om att konkret visa vad det handlar om. Ska vi ta dig på allvar?
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Konsument » 2008-11-06/19:30

Skogsbonde skrev:Marie skriver låsta skogsbommar, ska det va nödvändigt? vanligt folk får köra på våra vägar.
Folk som kör utan hänsyn, gräver så djupt som möjligt när det blir en raksträcka är inte välkomna.
Vuxna män ( är oftast män) som beter sig så oerhört barnsligt bör betänka vad dom ställer till för vanligt folk som vill komma ut i vår underbara natur.
De enda långvariga spår (variga sår?) som jag ser på mina grusturer är efter personbilar som varit ute och åkt när det varit tjällossning. Inte helt sällan decimeterdjupa spår... Spåren efter en hoj är tilltrampade efter första bil som kommer efter. Snöskoter på vintervägar är väl inte heller helt bra vill jag minnas. Eller om det bara var på senvintervägar det blev ett bekymmer?
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Konsument » 2008-11-06/19:34

Skogsbonde skrev:...mitt i vägen (hästatrampet) ...
Om grusvägen har en mogen ålder, är det för- eller nackdel att åka i mittgrussträngen :?:
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Konsument » 2008-11-06/19:36

Hur ser skogsbönderna på MC-åka i skogsmaskinsspår?
(De där meterdjupa parallella dikena som blir i naturen när skogen ska ut och vidare till industrin.)
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-06/19:46

OK Ekman, försökte förklara, men vill man inte fatta eller det är obekvämt att fatta kan man argumentera i din stil. Jag gick inte inn här för att stoppa er att köra utan att jag ville ha extra hänsyn på våra nyrepererade vägar, privata å samfälda. Men är det Ekmans syn på saken som gäller så måste vi väl avlysa vägarna.
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav smejohan » 2008-11-06/19:52

Hej !
Det blir inga skador.
Johan
smejohan
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 2005-05-06/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Tobbe L » 2008-11-06/19:55

Göran, Skogsbonden vet vad han pratat om. Han kan det här, lika väl som du kan hantera hemsidor, respektera detta.

Grusvägar är oftas uppbyggda på följande vis:
I botten byggs själva grunden upp av befintligt material på plats ex morän.
Därefter läggs ett lager på ca 50 cm förstärkningsgrus av krossat berg eller naturgrus. Kornstorlek 0-100 mm.
Därpå läggs ett lager på ca 10 cm med bärlager, oftas av krossat berg. Korn storlek 0-40 mm är vanligast.
På toppen läggs slutligen lägs ett slitlager på ca 5 cm. Kornstorlek 0-18 mm.

Det han inte vill, är att vi skall riva upp stenar från bärlagret upp på slitlagret.
Detta innebär i så fall att stenarna som är upp till 40 mm ligger löst på vägbanan, det är då svårt att få till en jämn vägbana. Resultatet bla "tvättbrädor" risk för stenskott mm.
Ett annat probem är att dessa spår lätt blir vattenfyllda, och blir till sist gropar i vägen, som måste hyvlas.

Tänk på att vi "lånar" grusvägarna av sammfällighetsföreningar som oftas bedrivs helt ideellt med ett begränsat bidrag från stat och kommun. Många vägar sköts helt utan bidrag bla många skogsbilsvägar.

Det finns sammfällighetsföreningar som stuntar i att söka vägbidrag, för att i stället stänga av vägarna.
Detta är inget att sträva efter, varken för oss mcåkare eller andra.

Om vi alla visar hänsyn vid våra aktiviteter och kör med insidan, samtidigt som gasrullen, hoppas jag att vi törs komma tillbaka på sedan tidigare "lånade" vägar.

Titta gärna in på http://www.gruswebben för mer info.

Tobbe L

Grusåkare på hoj
Grusförsäljare till yrket
Torbjörn Larsson
Det går lättare andra gången.
Användarvisningsbild
Tobbe L
 
Inlägg: 694
Blev medlem: 2005-10-06/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Brum-Brum » 2008-11-06/19:56

Skogsbonde skrev:OK Ekman, försökte förklara, men vill man inte fatta eller det är obekvämt att fatta kan man argumentera i din stil. Jag gick inte inn här för att stoppa er att köra utan att jag ville ha extra hänsyn på våra nyrepererade vägar, privata å samfälda. Men är det Ekmans syn på saken som gäller så måste vi väl avlysa vägarna.


Du skall veta Skogsbonden att som arrangör för Gulsachrundan har jag full förståelse för dig.
Jag skall göra vad jag kan för att inte upprepa detta. Vi vill ju gärna komma och hälsa på igen.

Låt inte Ekmans arroganta stil nedlåta dig. Tacksam för den "debatt" vi haft om vår körning.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anders
Användarvisningsbild
Brum-Brum
 
Inlägg: 160
Blev medlem: 2004-05-03/09:43

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Göran Ekman » 2008-11-06/20:13

Tobbe L skrev:Göran, Skogsbonden vet vad han pratat om. Han kan det här, lika väl som du kan hantera hemsidor, respektera detta.

Det handlar inte om att respektera honom. Det är dessutom helt ointressant om han vet vad han pratar om. Det handlar om att besvara en fråga som han dessutom fått i PM i ett tidigt skede men struntat i att ens besvara.

Det du skriver i ditt svar nu är exempel på det jag ville att han skulle informera om. Du må vara grushandlare och då vet du vad han menar men jag vet inte.
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav smejohan » 2008-11-06/20:17

Hej !
Återigen, det blir ju inga skador !
Johan
smejohan
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 2005-05-06/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Tobbe L » 2008-11-06/20:18

Om det är du som är den okunnige, är jag tveksam om det är du som skall skrika högst.

Tobbe L
Torbjörn Larsson
Det går lättare andra gången.
Användarvisningsbild
Tobbe L
 
Inlägg: 694
Blev medlem: 2005-10-06/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav smejohan » 2008-11-06/20:20

Lägg av !
Det blir ju inga skador !
Johan
smejohan
 
Inlägg: 78
Blev medlem: 2005-05-06/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Göran Ekman » 2008-11-06/20:25

Brum-Brum skrev:Låt inte Ekmans arroganta stil nedlåta dig. Tacksam för den "debatt" vi haft om vår körning.

Arrogant stil? Jag har önskat ett klarläggande. Den arroganta stilen står väl bonden för som inte besvarat artiga frågor utan bara satt igång att trolla.

JAG buskör inte på grusvägar och JAG ville få förklarat hur allting hänger ihop för att VI som grupp skulle förstå bättre.
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Lars Arvidsson » 2008-11-06/20:34

Alla vägar som används slits, en del mer andra mindre.
Håller väl med Resmark i att jag har fel, kanske var lite förhastat att skylla allt på motoreffekten när det snarare är gashanden som styr skadorna.
Tror också Som HMR att det är bra att informera innan körningarna, kanske en liten kurs i gaskontroll och tillhörande kunskaper skulle lätta slitaget ytterligare.

Mvh:
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-06/20:53

Tack Tobbe L, exakt så borde våra skogsvägar som skall bära bil å släp på 60 ton vara uppbygda. Dessvärre är dom sällan det, utan gamla hästvägar som blivit avhyvlade å iståndsatta. Din kunskap är inponerande, å din pedagogiska förklaring likaså
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Thomas Weglert » 2008-11-07/10:36

Det finns som jag ser det tre viktiga parametrar:
1 VÄGSKADOR
Det går inte att trafikera en väg utan att slitage uppstår.
"Lånar" vi vägar måste vi köra så att ägaren accepterar vår framfart.

2 STÖRNINGAR I FORM AV DAMM, BULLER mm
Självklart påverkas omgivningen av vår framfart. Även här måste
vi ta hänsyn som innebär att vi blir accepterade.

3 VÅR ATTITYD
Missar vi här kan vi reta upp markägare till vansinne helt i onödan
Denna tråd är ett exempel på detta.

Jag tycker denna tråd börjar spåra ur.

God förmiddag
Thomas Weglert

PS
Jag tror vi sammanlagt har kör ett par tusen hojkilometer i Sörmland i år
utan att markägare, fritidsfolk och permanentboende klagat. Det känns
grymt rätt när hästägare vinkar glatt när vi passerar i snigelfart.
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-07/17:04

Thomas Weglert skrev:Det finns som jag ser det tre viktiga parametrar:
1 VÄGSKADOR
Det går inte att trafikera en väg utan att slitage uppstår.
"Lånar" vi vägar måste vi köra så att ägaren accepterar vår framfart.

2 STÖRNINGAR I FORM AV DAMM, BULLER mm
Självklart påverkas omgivningen av vår framfart. Även här måste
vi ta hänsyn som innebär att vi blir accepterade.

3 VÅR ATTITYD
Missar vi här kan vi reta upp markägare till vansinne helt i onödan
Denna trå

d är ett exempel på detta.Jag tycker denna tråd börjar spåra ur.

God förmiddag
Thomas Weglert

PS
Jag tror vi sammanlagt har kör ett par tusen hojkilometer i Sörmland i år
utan att markägare, fritidsfolk och permanentboende klagat. Det känns
grymt rätt när hästägare vinkar glatt när vi passerar i snigelfart.
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Skogsbonde » 2008-11-07/17:07

Tänkte lämna er nu. Ett budord bara " Älska din nästa,va ödmjuk, så må det gå dig väl å du får länge köra grusväg i småland"
Skogsbonde
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2008-11-02/21:54

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Konsument » 2008-11-07/18:21

... och förvänta inga svar på frågor... ;-)
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav badpitt » 2008-11-07/19:28

Skogsbonde skrev:Tänkte lämna er nu. Ett budord bara " Älska din nästa,va ödmjuk, så må det gå dig väl å du får länge köra grusväg i småland"


Varför visar du inga bilder på skadade vägar?
Det är vore väldigt intressant att se, hur skulle vi annars kunna bättra oss?
Det är inte så att skadorna siter i din själ?
Här har du en bild på skador, (det var inte vi som gjorde skadorna).
2008-10-12 008-liten.JPG
Användarvisningsbild
badpitt
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 2008-06-26/21:18

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav S-J » 2008-11-07/19:59

OJ
Är det va ni kallar grusvägar?? Verkar som att jag har fått det helt om bakfoten på de turerna jag va med på va det som högs lite gräs mitt i vägen.
Oxå känd som Anders Lindh
R1150 GS -01a
Användarvisningsbild
S-J
 
Inlägg: 419
Blev medlem: 2008-02-01/22:19

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav badpitt » 2008-11-07/21:36

Det vara bara ett exempel på hur en bild på skador skador skulle kunna se ut, just denna skada är ju gjord av skogsbonden själv..
Användarvisningsbild
badpitt
 
Inlägg: 32
Blev medlem: 2008-06-26/21:18

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav StM » 2008-11-08/20:40

GÄSP.......att ni orkar..
// S Molin
StM
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 2008-11-06/21:41

Re: Gulaschrundan 2008

Inläggav Magnus Brobeck » 2008-11-08/23:03

Eftersom Gulaschrundan 2008 som sådan är uttömd, våra gästartister har lämnat, publiken har somnat så stänger jag denna tråden nu.

Vill någon anföra sina synpunkter på detta så står jag som vanligt till förfogande via mail och PM.

MVH M som i moderator A som i allvarlig G som i gnetig N som noggrann U som i undermålig ... eller var det underhållande och S som i som.
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00


Återgå till Grus

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst