I svenska Rallyts Spår

I svenska Rallyts Spår

Inläggav Thomas Weglert » 2008-09-21/18:26

Stort tack till Kerstin och Värmland för två helt fantastiska dagar med många härliga specialsträckor.
Med ditresan och hemresan kan jag nog får till ca 80 grusmil och det käns i hela kroppen.

Grymt avis på stå-åkarna vågade jag prova på hemvägen och nu funkar stå-åkat även för mig. En helt otrolig upplevelse att stå och få sikt genom kurvor och känna att hojen bara är MED. Varför har ingen tvingat mig till detta tidigar?

Fredagens bana låg öster om Sunne och var bitvis svåråkt pga nygrysning med sönderhackad sprängsten. Hur kan man förstöra fina vägar med sådant material? Blev lite deppad och hade lite ångest inför lördagsturen. Men tydligen hade inte underhållspatrullen nått denna rutt som gick väster om Sunne och tangerade norska gränsen. Rutten på hela 40 mil låg öppen för oss alla och vägarna var gudomligt fina i alla avseende. Breda och smala vägar. Med och utan gräs i mitten. Bitvis knaggligt och berg i dagen. Lerpölar och andra hinder. Men inte en meter förstörd nygrusad väg.

Längtar redan till nästa år (för Kerstin har lovat ställa upp igen) och då kommer jag inte längre att vara avis på
STÅ-ÅKARNA.

Detta gjorde ni i Värmland riktigt riktigt bra.

Tack
God kväll
Thomas Weglert

PS
Hoppas någon lägger in några bilder.
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Re: I svenska Rallyts Spår

Inläggav Tobbe L » 2008-09-21/19:35

Hallå hallå

Det vet du väl Thomas, att ståuppare är roliga. Res på dig

Hej hopp

Tobbe L
Torbjörn Larsson
Det går lättare andra gången.
Användarvisningsbild
Tobbe L
 
Inlägg: 694
Blev medlem: 2005-10-06/01:00

Re: I svenska Rallyts Spår

Inläggav Claes Jonsson » 2008-09-21/19:42

Kan bara hålla med.
Det var riktigt roligt och trevligt. Vilket gäng.

Tack alla.

Här är några bilder så länge.
Bilagor
svenska_5.jpg
svenska_4.jpg
svenska_3.jpg
svenska_2.jpg
svenska_1.jpg
Claes i Vedum
Användarvisningsbild
Claes Jonsson
 
Inlägg: 292
Blev medlem: 1997-12-30/01:00

Re: I svenska Rallyts Spår

Inläggav Mats Liifv » 2008-09-21/21:24

Stort tack till alla som gjorde denna helg så minnesvärd som den blev.
Inte heller denna gång fick jag "gå i mål", på grund av trilskande motorcykel. Bytte stift naär jag kom hem efter att konstruerat ett specialverktyg av ett spärrskaft, en förlängare, en hylsa och en förlängare i form av en ledad knut. Funkade kanon. Tror att felet ligger i att bensinkranen inte släpper igenom bensinen som den ska när jag börjar gå under halv tank. Hade jag bara tankat i Hagfors första dan hade det nog aldrig hänt. Ska kika närmare på det och modifiera under vintern.

Kul att även Thomas blivit "ståuppare", "svårt att lära gamla hundar stå" För några år sedan var jag udda i mitt körsätt. På gruskursen i Malung -05 var jag ensam om den tekniken. Nu växlar jag mellan sittande och stående. Orkar inte stå och köra så lång sträckor efter en muskelbristning i vaden. Fick beröm av coachen för min fina vinkel på armarna när jag stod och körde. Blev ett garv när Kerstin avslöjade att jag numera är byggd sådan att det inte går att undvika.....

Vi ses igen nästa år, då jäklar ska jag i mål!
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00

Re: I svenska Rallyts Spår

Inläggav Lars Arvidsson » 2008-09-21/21:27

Instämmer i alla andras positiva kommentarer.

Än en gång har Bmw-klubben visat sig rocka fett!

Slänger med ett par bilder
Bmw1.jpg
På väg mot Bergs sommarstuga
Bmw2.jpg
Lördag eftermiddag norr om Arvika tror jag
Bmw3.jpg
Tagit i farten på: Alt2 väst
Bmw4.jpg
Lite som en myrstack
Lars i Vedum Grusinstruktör +motorsportentusiast
Användarvisningsbild
Lars Arvidsson
 
Inlägg: 269
Blev medlem: 2008-01-10/01:00

Re: I svenska Rallyts Spår

Inläggav Tottenduro » 2008-09-23/19:42

Hej på er alla !

Kan bara instämma med föregående skribenter, och tacka Kerstin för ett strålande arrangemang.
Denna upplevelse kommer att finnas kvar länge i minnet. Kommer tillbaka nästa år igen !!!

MVH
Totte från Flen
Tottenduro
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 2008-08-04/10:19

Re: I svenska Rallyts Spår

Inläggav Mats Liifv » 2008-09-24/09:03

Finns några bilder i mitt personliga fotogalleri, för den som till äventyrs är intresserad!
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00


Återgå till Grus

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst