Knutbygruset och 50 taggaren.

Knutbygruset och 50 taggaren.

Inläggav Lucas F » 2009-09-27/10:02

Tack för en helt fantastiskdag.
Hur vackert är inte dessa historiska bygder i Uppland, en Svensk höstdag i slutet av september, när solen strålar från klarblå himel och ett 30 tal entusiaster på stora och små offraod hojar samlas för grusäventyr tidigt en Lördags fm.
Ja.... Vackert är bara förnamnet.

I 4 grupper ger vi oss av, in i dofternas och synintryckens värld, där anor och gamla gårdar blandas med små kurviga vägar i åkerkanterna, små barrskog, lövdungar och vidsträckta gärden.
Känslan, för vi är övertygade om att det är en känsla att få uppleva sånt här, är helt fantastisk....
Ibland finns "den" här och andra stunder är det kanske svårare att hitta den, idag, här, så var "den" här, en känsla av glädje, spänning och gemenskap, av givmildhet och upprymdhet.

Kanske är det så att några av oss inte fick sin tid denna morgon att möta in "känslan" och hade lite brott att köra/hinna ikapp den... Precis som om "den" sprungit före och i från oss...
När det till 100 % antagligen är helt tvärtom, det är vi som behöver stanna upp lite så "den" hinner ifatt oss... Vad vet jag.
Hur som så händer det några incidenter de första kilometrarna, kanske just pga. ovanstående vem vet.

Att få uppleva detta fantastiska Sverige bara runt vår egen Knut (by) är som en gåva från en Högre makt, dessa klara sprakande höstfärger, dofter av ny "slaget" timmer och välgödslade åkerlappar, fuktig mossa och ny "sprätt" grusväg är som ett utdrag ur en sagobok.
Att få göra allt detta tillsammans med er, er alla från BMW klubben, är en gåva, en underbar födelsedags gåva till min femtioårsdag (som är idag, skrivande stund 27/9).

Tack till er alla härliga människor för en fantastisk födelsedags resa i sann grusanda.

Att jag sedan fått presenter, en Yamaha TT600R 03, hjälm, rygg axel och bröst skydd, midjeväska, endurostövlar mm mm GPS telefon för att just kunna hänga med er på Knutby grus, av mina vänner gör ju saken än roligare, och att min fru efter att ha åkt Touring och/eller Custom hoj med henne i fem år snart sa.... Byt till dig en R 1150 GS du, det behöver du..... Och att cirkeln nu antagligen åter är sluten, och jag får leka med mina "skogsmaskiner" lite mer här framöver....

Gör att den tår som nu av tacksamhet rullar över min kind....... Den ger jag till er alla... Tack!

Ett Tack till Claes också för att du tankade upp TTR´n och gav av ditt utrymme i både släp och hjärta.

Vet inte hur jag lägger upp bilder här på forumet, men säkert kan några av berätta för mig hur man gör...

Ha det nu och på återseende...
Hänger gärna med på mer äventyr här framöver, jag kör mc in i det sista, fram till snön kommer och efter det också, hör av er om ni har något spännande på G.
Tack från oss alla till er alla!!! MVH Lucas med familj
Lucas F
 

Återgå till Grus

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst