Mimmi skrev:Hej!
En sak har jag lärt mig; Att inte köra för sakta! Om man kör undan så hålls visiret (hjälpligt) rent från vatten. Den lämpliga hastigheten beror naturkligtvis på vilken mc man har eftersom de är olika i aerodynamiskt hänseende.
malaurin skrev:Nu har ju den tråkiga delen av hösten kommit, och eftersom jag har väldigt lite erfarenhet av att köra i regn så undrar jag helt enkelt vad man bör tänka på? Brunnslock och vitmålat känner jag till, men hur mycket mer försiktig måste man vara i kurvor etc?
Och vad är det som händer om det släpper, dvs finns det en chans att få tillbaka greppet eller ska man bara släppa allt, blunda och tänka något avslappnande?
mvh Markus
Olle Nilsson skrev: skogen för att bakänden fladdrar om kring lite.
Bra däck är givetvis viktigt när man kör i vätan.
malaurin skrev:Nu har ju den tråkiga delen av hösten kommit, och eftersom jag har väldigt lite erfarenhet av att köra i regn så undrar jag helt enkelt vad man bör tänka på? Brunnslock och vitmålat känner jag till, men hur mycket mer försiktig måste man vara i kurvor etc?
Och vad är det som händer om det släpper, dvs finns det en chans att få tillbaka greppet eller ska man bara släppa allt, blunda och tänka något avslappnande?
mvh Markus
När din kropp stannar mot något, vill du då att motorcykeln också är i närheten av dig?malaurin skrev:... går omkull ... så det kanske är säkrare att knipa åt om tanken och försöka hänga kvar än att låta sig kastas av?
Kovlingen skrev:Det gäller också att försöka vara förberedd på det oväntade
Fredric Fredricson skrev:Kovlingen skrev:Det gäller också att försöka vara förberedd på det oväntade
Det kan man väl, per definition, inte vara?
/Fredric
RollOn skrev:Gullmarsplan över Nynäsvägen, var ligger det? Kan vara bra att veta, så man undviker detta hemska ställe.
Rolf E
Återgå till Säkerhet och utbildning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst