FlashGordon skrev:Vi får väl snart göra som man gör i utförsåkning. Först skicka iväg några föråkare som håller lugnt tempo och synar samt känner av vägen. Sedan kan de rapportera tillbaka till resten som om det är godkänt även vågar köra med nedlägg i kurvorna.
Som föråkare väljer man företrädes vis customåkare. De håller ju normalt ett tempo där man hinner syna det mesta av vägbanan.
Göran Persson skrev:Tillbaka till trådskaparens fråga svaret är att nylagd asfalt har mycket bättre friktion än gammal, du kan ju lämpligen vänta med att testa tills välten och beläggningsarbeteskylten tagits bort sedan är det bara att gasa.
PS banrekord på asfaltbanor sätts alltid på ny beläggning.
Hälsningar Göran P
Göran Persson skrev: ...svaret är att nylagd asfalt har mycket bättre friktion än gammal...
Göran Persson skrev:Tillbaka till trådskaparens fråga svaret är att nylagd asfalt har mycket bättre friktion än gammal, du kan ju lämpligen vänta med att testa tills välten och beläggningsarbeteskylten tagits bort sedan är det bara att gasa.
PS banrekord på asfaltbanor sätts alltid på ny beläggning.
Hälsningar Göran P
Göran Persson skrev:Tillbaka till trådskaparens fråga svaret är att nylagd asfalt har mycket bättre friktion än gammal, du kan ju lämpligen vänta med att testa tills välten och beläggningsarbeteskylten tagits bort sedan är det bara att gasa.
FlashGordon skrev:Jag ser ingen snabel. Är hans för liten för att synas på bilden?
Kalle_B skrev:Bror G: Det som väckte min nyfikenhet i ämnet var att dom asfalterat om den lilla vägen mellan Slaka o Lambohovsleden (Förbi lilla Aska). Du får testköra och komma med ett omdöme.
(Det är en liten kort vägsnutt med ett par goa kurvor strax utanför Linköping)
Återgå till Säkerhet och utbildning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst