Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Konsument » 2011-05-15/11:29

Eftersom jag kände att jag snart skulle bli utspärrad från forumet p.g.a. alltför många OT-utvikningar skapade jag denna tråd till de som vill skriva av sig och diskutera allt möjligt märkligt, irriterande, bra eller vad som inom området trafiken generellt... :-D

Dennis Johansson skrev:Sedan har vi idioterna till cyklister som inte förstår vad cykelbanorna är till för.Jag är en sådan av två olika, men tämligen vanligt förekommande anledningar:
Underhållet på vägarna kan vara dåligt men det är ingenting mot vad det kan vara på vissa cykelbanor. Eftersom jag inte har terrängcykel så kan vanliga vägen vara ett skönare alternativ. Sedan vill jag inte korsa vägar onödigt ofta och då kan det vara smidigare att färdas ett kort stycke på väg för att få naturligare flyt i transporten. Motordrivna fordon kräver föga ansträngning för att öka farten men som cyklist vill jag gärna behålla den hastighet jag kämpat mig upp till. Så välplanerade och väl underhållna cykelstråk rensar vanliga vägar från cyklister. Generellt förekommer människor i märkliga situationer men eftersom vi inte vet varför kanske jag/vi inte ska vara så snabba att döma som jag/vi ibland är.
Användarvisningsbild
Konsument
 
Inlägg: 1926
Blev medlem: 2002-04-29/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Dennis Johansson » 2011-05-15/11:45

JAg själv har ju en cykel och har haft flera innan. Även en gammal racercykel.
Ingen av dem har haft så dåliga hjul att de inte kunnats användas på en cyckelbana.
Men det är klart skall man ha samma cykel som cyklar tour de France med för att cykla till jobbet blir det kanske dumt med en lite gatukant. Men de cyklarna har väl inget att göra på annat en tävling.
Träskallarna skall gärna cykla mitt i vägen så man inte kan komma förbi, gärna där det finns refuger på vänster sidan också.
I lagen står dessutom att man skall använda cykelbanan om sådan finns och den går åt det håll man skall.
Cyklister i grupp gör allt man redan som i mellanstadiet fick lära sig att inte göra.
1. Cykla på vägen trots cykelbana.
2. Ej använda reflexer och lampor.
3. cykla i grupp så brett som möjligt.

När jag ändå är igång vill jag även hellre ser hästar som smögås pålägg en i trafiken. Då ngt som har flyktegenskaper ej bör framföras där.
I övrigt bör man heller inte transportera dessa djur i fordon om de inte avlivats först, så trafiktempot kan upprätthållas.
Sedan bör vid bra väglag etc folk som ligger under 110 i vänsterfilen på motorvägen bötfällas!

JAg är klar för nu men återkommer!
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Gunnar Elmgren » 2011-05-15/12:24

Nr ett som irriterar mig (och ibland skrämmer mig) i trafiken är - dumhet!
Nyss hemkommen - med hjärtat i halsgropen - från en längre sväng med F650GS Twin:en, är detta oerhört tydligt. Jag råkade på en kort stund ut för två riktigt korkade beteenden:

1) 70-väg på bondlandet, 7,5-metersväg utan mittlinje och vägrenar: Vid en ko- eller hästhage (vet inte vilket, den var tom) stod en skock med uppskattningsvis 15 människor över hela vägen och glodde in mot hagen. Tro inte att någon gjorde en ansats till att flytta sig när jag närmade mig - nej då, jag fick vackert stanna medan a) en man i 30-årsåldern flyttade ett ca 1 år gammalt barn, som satt(!) ned mitt på vägen, och b) en äldre dam med rollator flyttade sig någon meter åt andra hållet, så det blev en lucka på ett par meter där jag kunde passera. Det är en ganska rak genomfartsväg med en del trafik, och hastigheten är ofta i överkant av 70...... Hur fan tänker vuxna människor?!?

2) Rondellen mitt i byn hemma - det är rätt mycket trafik på helgerna, eftersom många besöker outlet-butikerna. Äldre par i grå Ford Focus stannar mitt i rondellen och tar upp en karta för att orientera sig! Ilskna tutningar följer, varpå farbrorn inser att han nog borde flytta bilen - han tuffar iväg och stannar istället rakt över in/utfarten till stora parkeringen vid outlet-butikerna!

I övrigt tycker jag det är besvärligt med folk som inte kan/vill använda körriktningsvisare korrekt i cirkulationsplatser, med folk som ligger och trycker 10 meter bakom i vänsterfil på motorväg för att sedan inte köra om när man flyttar sig, med stollar som inte fattar att helljus bländar..... och en massa annat, skriver kanske av mig det en annan gång.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Dennis Johansson » 2011-05-15/12:50

JA Gunnar: Du verkar ha hittat två stolpskott denna dagen. Idioter!
Nu börjar ju turistsäsongen så nu blir det ännu värre med idioter som stannar.
I närheten av Tingstads tunneln såg jag ett par som stannade för att titta på skyltarna!
5 filer i bredd och hastigheter på ofta är är högre en del klarar av....

Det där med att använda blinkers verkar oerhört svårt.
Körde en ny Volvo V50. De verkar blinka 3 ggr även om man bara petar till spaken. Det är ju iaf bra när idioter inte orkar använda den mer en till ett blink.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav runeo » 2011-05-15/14:12

Är nunnan (fd. professor i filosofi) som kör motorcykel 1000 mil per år och som just nu åker cykel på vägen en idiot?
Är hon inte förståndsmässigt kapabel att själv avgör vilken plats hon väljer som mest praktisk och minst farlig att färdas på.
Cykeln är ett fordon som samsas med andra fordon på ett vettigt sätt i de flesta sammanhang. Körs ofta av bilförare, motorcyklister, borgare och bönder, poliser, biltjuvar, kvinnor, män, omtänksamma och kloka ja eller tom vem som helst.

Alltså klumpa inte ihop människor i grupper och ge dom egenskaper efter i vilken grupp du råkat se dom.
Du vill bli bedömd för den du är och inte utifrån det du just nu gör. Vare sig du är idiot eller inte.

Skit i att kategorisera!

Sa den vänliga gubben som passar in i troligt många grupper, alltså Rune.
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Dennis Johansson » 2011-05-15/14:26

Runeo:
Självklart har du rätt att man inte skall klumpa ihop folk.
Men å andra sidan nu till våren drabbas jag cyklist nötter varje dag.
Vi har massor av cykelbanor som jag själv cyklar på och de fungerar alldeles utmärkt oftast.

Våra vägar duger inte till att köra formel 1 bilar t / r jobbet. De skulle slå i över allt.
Nog är inte alla cykelbanor perfekta, men att använda vägen och korka igen trafiken där är fel.
Byt cykel så de passar cykelbanorna är rätt väg att gå tills cykelbanorna är bättre.

Först klagade cyklister på att det fanns för få cykelbanor. När det nu dräller av dem härikring iaf, är det bl.a. små kanter vid korsningar som är felet. När många av dem fixats till, då är det att de måste bromsa ner vid korsningar och svänga lite som är felet. Sedan är det att finns skräp tydligen i ett tjockt lager som man måste pulsa fram genom.
Nej jag är trött på dem. JAg har också cyklat t/r jobbet på cykelbanor där de funnits och det har fungerat jättebra.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Marie » 2011-05-15/14:29

Jag irriterar mig våldsamt på alla luspudlar som inte lägger till först 10% för att kompensera hastighetsmätarens felvisning, och därefter minst 40 km/h på de där optimistiska önskemålen som Trafikverket skyltat längs våra landsvägar....

Först då börjar man närma sig en realistiskt säker hastighet, där man inte sitter och somnar. Man kan ju faktiskt slå sig om man faller av hojen för att man somnat, eller hur? :mrgreen:


*Full fart spar tid*
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav runeo » 2011-05-15/14:48

Joå!

Det jag egentligen säger är att det finns nötter på cykel, inte cyklist-nötter! Är du korkad och livstrött på cykel är du säkert det i alla andra kategorier du finns i också! :)

Må väl, lev sakta även då det går fort.
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Torgeir Nilsen » 2011-05-15/15:47

Är det helt enkelt inte så att själv är man Världsmästare både på bil, mc o cykel och alla
andra är idioter?
Torgeir
<p>De Soto</p>
Torgeir Nilsen
 
Inlägg: 476
Blev medlem: 2004-05-09/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav anonym1 » 2011-05-15/17:39

Det är irriterande med folk som inte blinkar (korrekt eller överhuvudtaget) i rondeller.

Men mest irriterande är de idioter som inte håller ett vettigt avstånd till fordonet framför.
Tydligen så uppfattar de 1-2 billängder som tillräckligt avstånd på 90-vägar.
anonym1
 

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Tobbe L » 2011-05-15/19:01

Torgeir Nilsen skrev:Är det helt enkelt inte så att själv är man Världsmästare både på bil, mc o cykel och alla
andra är idioter?
Torgeir



Japp

Tobbe L
Torbjörn Larsson
Det går lättare andra gången.
Användarvisningsbild
Tobbe L
 
Inlägg: 694
Blev medlem: 2005-10-06/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Kovlingen » 2011-05-15/19:08

Hur ska jag skriva då som inte gör några fadäser i trafiken ? ? Vet allt , Kan allt , asfalt :=))
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-05-15/19:29

Gunnar Elmgren skrev:Nr ett som irriterar mig (och ibland skrämmer mig) i trafiken är - dumhet!

Och Du vet ju, vad talesättet säger: "Mot dumhet kämpar gudarna förgäves." Devisen är bara SÅ sann - och därmed alltid det första man behöver upprepa, som ett mantra, när man träffar på dumskallar (så det kan bli rätt ofta). De blir inte mindre korkade, men själv återfår man sinnesfriden betydligt snabbare.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17110
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Gunnar Elmgren » 2011-05-15/19:42

Torgeir Nilsen skrev:Är det helt enkelt inte så att själv är man Världsmästare både på bil, mc o cykel och alla andra är idioter?

Jag brukar hävda att det finns tre sorters förare; Väglöss, fartdårar - och så jag.
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Marie » 2011-05-15/19:44

Gunnar Elmgren skrev:
Torgeir Nilsen skrev:Är det helt enkelt inte så att själv är man Världsmästare både på bil, mc o cykel och alla andra är idioter?

Jag brukar hävda att det finns tre sorters förare; Väglöss, fartdårar - och så jag.



Fast fartdårar har jag bara hört talas om. Jag har aldrig sett någon. ;)
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Putte Johansson » 2011-05-15/21:41

När jag återföll i MC-träsket 2009, var det första jag bestämde mig för, att utgå från att alla runt omkring mig är puckon (och då menar jag inte något så positivt som en chokladdryck).

Detta av två anledningar:
1. Om jag förutsätter att alla andra saknar koll, körvana och förståelse för omgivningen, där jag jag mer beredd när en knäppskalle gör något som äventyrar min säkerhet.

2. Om jag redan från början förutsätter att runt omkring mig är puckon, finns lite mindre anledning att hetsa upp mig och bli förbannad. Tänker man 'Ja ja, du är ett dj...vla pucko och fattar inte bättre, då undviker man de egna adrenalinkickarna, något som gör mitt eget åkande mycket trevligare.

Sen är nog mina egna livserfarenheter att man måste förstå att man som gångare, cyklist, ryttare, bilist och inte minst motorcyklist, har en förmåga att se och göra bedömningar utifrån sitt utövande.

Jag satt som bilförare i köerna på Essingeleden på morgonen på väg till jobbet och tyckte det var jobbigt med MC som körde i väggrenen, körde mellan bilarna i köerna. Inte för att det sinkade mig, utan för att jag inte hade den 100%-iga koll som jag gärna som mc-cyklist vill kräva av bilisterna.
När jag sen tog upp MC-körandet efter 30 års uppehåll, fick jag på några dagar nya perspektiv och färdas numera på samma sätt som de hojar jag hade lite svårt för innan.....

Jag har cyklat en hel del mounainbike både i skog och i trafik. Som cyklist har man inte lika lätt att stanna och starta som den som kör motordrivet fordon - nej det kanske inte är svårare men det kostar mer i ansträngning, men det insåg jag inte förrän jag började cykla.
En MTB klarar dåliga cykelbanor, tar sig lättare över gatstenar än en racer, men jobbigt är det att behöva göra något som begränsar framfarten.

Samma sak, så när det gäller cykelbanor är det mycket sällan som de är skapade av någon som cyklar själv. Jag har cyklat i en hel del i Helsingborg och Malmö och där är cykelbanor ofta både genomtänkta och prioriterade, men det är inte representativt för Sveriges övriga storstäder, skulle jag vilja påstå.
Så cyklar jag i Stockholm ger jag blanka katten i om jag lagenligt är hänvisad till gång och cykelbanorna. Är de inte skapade för att användas i praktiken, hamnar jag som många med mig på bilvägen.


Jag har aldrig ridit på häst och jag hakar gärna på uttalanden om att en häst är bäst i tunna skivor eller att man inte skall leka med maten, men varför skall jag räkna bort hästar i trafiken bara för att de inte ingår i min speciella målbild.

Nej, det är nog så att vårt samhälle växt så mycket att vi låtit den motordrivna trafiken ta så mycket plats att vi blivit lite 'fartblinda'.

Samhället håller sakta på att förändras inte minst i takt med skenande bensinpriser. Vi kommer gissningsvis se mer och mer av störande moment i trafiken i form av mopedbilar, mopeder, cyklar m.m. som körs av bilister eller f.d. bilister, i framtiden. Alla dessa förare kommer att se trafiken från sin synvinkel, för vi är snabba att adaptera resonemang som är till egen fördel.

Nej vi får nog acceptera att vi måste samsas i trafiken - även om alla andra är puckon :-)
BMW F650GS -10
Honda ANF 125 -08
D7 Stockholm/Grödinge
Användarvisningsbild
Putte Johansson
 
Inlägg: 914
Blev medlem: 2010-06-11/09:42

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Kovlingen » 2011-05-16/05:45

Jag skulle bara vilja lägga till att det är vare sej hästar eller ryttare som retar mej utan
att det är att hästar får vara på vägarna . ( Undantaget höstar i arbete )

Nästa sak är som retar mej är alla dessa som skall åka gratis i baksuget från min bil / Mc :=(

Även dessa människor som tror att det är 65 km/ tim som gäller överallt . På 90 och 70-sträckor
samlar dom kööööö för att sedan när det blir 50 eller 30 fortsätta i sina 65 km/t ! ! !

Väldans många ger f-n att använda blinkers och backspegel ? ? Ett ord :Puckon !

Åsså vill jag ha torrare vägar :=))) ( Surväder i flera dagar ) :=((
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav Olle Nilsson » 2011-05-16/07:16

Jag som bor i Norrland kan reta mig otroligt på turister som när dom kommer ut på grusväg tror att den nya blanka BMW bilen kommer att falla i bitar om man kör fortare än 50 km i timmen och att vägen är 2 m bred alltså måste jag ligga i mitten så att jag inte kör i diket!Att flytta på sig så att lokalbefolkningen ska kunna färdas i för dom normala hastigheter kräver mycket tutande. Sen kan jag också reta mig på att människor ligger kvar i vänsterfil på motorväg när man har kört om bilar varför ?
Användarvisningsbild
Olle Nilsson
 
Inlägg: 445
Blev medlem: 2009-06-28/15:54

Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

Inläggav JErkers » 2011-05-16/08:04

Hade det här varit "Facebook" hade jag tryckt på "Gilla"-knappen på flertalet inlägg...
    Mina irritationmoment:
      Folk som ligger nära bakom. Ofta för att köra om - men det tar bara längre tid att göra det om man inte kan planera sin omkörning och accelerera innan sista mötet passerat.
      Oförmåga att använda blinkers.
      Folk som kör 65 på 70 & 90-vägar och dessutom fortsätter köra 65 på 50-vägar. Ser detta varje vecka mellan Borlänge och Leksand på RV70. (För övrigt en vägsträcka som bör undvikas även om man inte kör MC!)
      Folk som tutar, pekar finger och har sig i det inre körfältet när man åker in i det lediga yttre körfältet i en rondell. De har kanske tänkt byta körfält men de har f-n inte visat det med blinkers (nu var vi där igen!).
      Folk som lägger sig på omkörning mitt över mittlinjen, signalerar med helljuset och räknar med att både mötande och de framför ska gå ut på vägrenen och lämna fri väg. Detta händer även när det är spärrlinje, kurvor och krön... Hur f-n tänker dom?

    Sen irriterar jag nog en del oxå, t ex när jag ligger kvar i vänsterfilen på motorväg (hej Olle :) !) bara för att beläggningen är bättre där. Dock håller jag nogsam uppsikt i backspegeln ifall någon med mycket högre hastighet (kanske Marie ;) ?) vill fram...
      Sen har jag svårt att förstå de som kör allt vad tygeln håller fram till korsningar och tvärnitar, så kul är det inte att byta bromsbelägg. Själv försöker jag köra MC även när jag kör bil - uppsikt & anpassad hastighet så kanske jag slipper stanna och dessutom ofta klarar mig med motorbroms. Dessutom blir flytet så mycket bättre :D
        Min lilla mamma brukade säga (innan alla fortkörningsböter?): "Kör man fort är det inte farligt så länge!"
        /Jens Erkers
        D6
        Rosita: F650GS Dakar -04
        Filippa: F800GS -13
        Användarvisningsbild
        JErkers
         
        Inlägg: 837
        Blev medlem: 2010-06-07/09:56
        Ort: Borlänge

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-16/08:22

        Det finns en sak till och det är när en bil ligger för nära bakom och om jag håller åt sidan och
        sänker farten kör de förbenat inte om ändå . Jag har till och med stannat en gång för att
        tvinga "snålåkarn" att köra förbi . En blev skitförbannad när jag höll åt sidan och sänkte farten ? ?
        Det finns många "Puckon" !

        Detta gäller nog vanligat på bilar :
        En fördel om man håller koll bakåt är att bromsa kraftigt ibland för att hålla gravrosten
        från bromsskivorna . Jag har sett exempel på där det försiktiga bromsandet har sabbat skivor .
        Stå på hejdarn lite nu och då .
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Torgeir Nilsen » 2011-05-16/12:35

        Det är någon här på forumet som signerar sina inlägg med att vi alla är unika (pribus) och han har
        ju helt rätt. Vårt eget och andras trafikbetende är nog svårt att göra något åt, jag kör numera väldigt
        defensift och "litar" inte på någon. Det som stör mig mest är det dåliga vägunderhållet och kunskapen om
        hur man reparerar o underhåller en väg. Minns min första Auto-Bahn upplevelse på 70-talet och skulle ut
        på en dylik och såg att den var lappad o lagad precis som hemma och jag hann tänka på allt man hört om
        deras fantastiska standard. Pyttsan hann jag tänka innan jag märkte att det var ju att köra som på
        varmt smör! Dom KAN underhålla en väg dom! Ett ex här i Torslanda; på en nyasfalterad sträcka som
        var görfin hade dom glömt? att lägga ner en kabel tvärs över vägen. Dom fräste upp ett ca 5 cm spår
        för kabeln, fyllde igen med asfalt men tyvärr för lite så spåret växte till ca 10 cm. Ny asfalt men nu för
        mycket så det blev en farlig puckel. Efter ca 3 år är det en "never ending story" på ca 3-4 meter.
        Håller det på att bli som med våra skolor o sjukhus där vinstintresse styr allt och kompetens försvinner?
        Visst finns det bra privata skolor o sjukhus men det verkar som om kontrollen över våra skattemedel
        brister ibland. Jag tycker att infrastruktur skall, och få kosta pengar. Vi lägger ju trots allt våra liv
        i vägenterprenörernas händer. Snöröjning och sopning skall jag gnälla om senare. :shock:
        Torgeir
        <p>De Soto</p>
        Torgeir Nilsen
         
        Inlägg: 476
        Blev medlem: 2004-05-09/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav JErkers » 2011-05-16/17:13

        Högerregeln är också till visst förtret. Inte att den finns men man måste alltid räkna med att det finns sedvänja i varje korsning som gör att den inte gäller eller att folk i allmänhet inte vet hur den fungerar. Eller helt enkelt skiter i den...
        /Jens Erkers
        D6
        Rosita: F650GS Dakar -04
        Filippa: F800GS -13
        Användarvisningsbild
        JErkers
         
        Inlägg: 837
        Blev medlem: 2010-06-07/09:56
        Ort: Borlänge

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-05-16/17:50

        Nils-Erik Ringlander skrev:Ett äldre par som var ute och söndagsåkte hörde detta varpå mannen som satt vid ratten sade till frun: 'Vadå 1, det är ju hundratals'

        Klassisk Norgehistoria med minst 40 år på nacken. :-) Ja, den tillkom nog, innan vi införde högertrafik!
        Användarvisningsbild
        Bror Gårdelöf
         
        Inlägg: 17110
        Blev medlem: 2007-11-29/01:00
        Ort: Linköping

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Marie » 2011-05-16/20:12

        Jerkers skrev:Högerregeln är också till visst förtret. Inte att den finns men man måste alltid räkna med att det finns sedvänja i varje korsning som gör att den inte gäller eller att folk i allmänhet inte vet hur den fungerar. Eller helt enkelt skiter i den...

        Det enda ställe i Sverige där jag hittills aldrig sett någon bryta mot högerregeln är korsningen Strömbacken - Mor Kerstins väg i Kinna. Men någon gång blir säkert den första....
        Marie Lennerljung
        K100 RS "Röd Kalle"
        Användarvisningsbild
        Marie
         
        Inlägg: 5650
        Blev medlem: 2005-09-09/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-17/05:30

        Torgeir Nilsen skrev:Det är någon här på forumet som signerar sina inlägg med "att vi alla är unika" (pribus) och han har ju helt rätt.

        Om farbror blå vill konversera med mej någon gång skall jag åberopa detta citat :=))
        Kanske klarar mej undan med en skarp varning :=)
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kalle_B » 2011-05-17/07:53

        Lite positivt också:

        Jag tycker att väldigt många bilister visar stor hänsyn till mig när jag kommer på MC. Ibland t.o.m. kör undan till högerkanten för att underlätta omkörning - när jag i själva verket inte alls behöver nån extra plats eftersom jag kör om mycket snabbare än en bil. Väldigt sällan också som en bil kör ut nära framför mig i en utfart.


        För övrigt håller jag med dom som anser att man inte kan kategorisera en viss typ av trafikanter.
        En bra trafikant kör med hänsyn till andra.
        Håller avstånd.
        Håller en hastighet som är anpassad till trafikflödet.
        Ger tydliga tecken.
        Kopplar bort jag-ska-först mentaliteten. (Dom där som byter fil hela tiden bara för att vinna några placeringar)


        Sen kan trafikanten vara en bilförare, MC-förare eller cyklist.
        Användarvisningsbild
        Kalle_B
         
        Inlägg: 140
        Blev medlem: 2005-10-27/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Dennis Johansson » 2011-05-17/23:42

        En lösning med den där höger regeln som aldrig fungerat där för att störst går först eller min bil är fräckare eller liknande är att sätta väjningsplikt skyltar i alla korsningar och skrota regeln
        Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
        Användarvisningsbild
        Dennis Johansson
         
        Inlägg: 4762
        Blev medlem: 2008-10-12/05:20

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-05-18/08:05

        Naturligtvis har Kalle B rätt. De flesta bilister är vettiga trafikanter (annat vore gräsligt!), men de utgör ju inte heller något problem. Problemet är ju, att vi inte vet, huruvida just den enskilda bilisten är vettig eller ej - i alla fall inte förrän vi haft tid att studera vederbörandes trafikbeteende en liten stund, enligt den engelska devisen "better safe than sorry". <BR><BR>Dessutom handlar ju tråden om det, som irriterar oss - inte det, som fungerar bra (= det mesta).
        Användarvisningsbild
        Bror Gårdelöf
         
        Inlägg: 17110
        Blev medlem: 2007-11-29/01:00
        Ort: Linköping

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav fogsvans » 2011-05-18/12:59

        Det är intressant att läsa om allt som retar upp.

        Jag personligen upplever att folk skriker lite väl mycket "idiot!" till andra utan att reflektera särskilt mycket över sitt eget beteende och eventuella orsaker bakom vad som orsakade ilskan.

        De allra flesta av oss är helt normala människor. Vi beter oss för det mesta vettigt och uppfostrat, men ibland gör vi misstag. Sen finns naturligtvis övermänniskorna som aldrig begår misstag likaväl som motsatsen finns. Men dessa ytterligheter är ytterst ovanliga och det hör till extrema undantag att vi träffar på dem. Vi andra rör oss i en ganska vid gråzon däremellan.

        Det är därför synd att generalisera och kalla alla andra idioter bara för att dessa andra antingen gör ett misstag eller är av en annan uppfattning är vad man själv är. Att skrika idiot, ge fingret, lägga sig tätt upp i baken på vederbörande, tvärnita framför (gärna i kombination med både finger och idiot) är sällan speciellt konstruktivt och orsakar nästan uteslutande konflikter och andra farliga situationer.

        Ett leende ger oftast bättre resultat. En förståelse för andra och inte egofixering ger bättre samspel och trivsel. Att ha bott i London i ett antal år och färdats många tusen mil på brittiska igenkorkade vägar och upplevt hur samspel, vänlighet och förståelse underlättar för alla har lärt mig att det fungerar betydligt bättre än en miljö där alla anser att vägarna är deras egen lagårdsbacke där de själva är herrar och gör vad de vill.

        Men absolut, mittfilskörare, väglöss, klantskallar, vänstersvängare utan att se sig för, etc är irriterande. Handen på hjärtat, vem kan påstå att man själv inte har häckat i mittfilen, aldrig har kört på eller under hastighetsbegränsningen, aldrig gjort ett misstag, aldrig gjort en vänstersväng utan att se sig för ordentligt? Inte jag i varje fall. Men vad har förändrats av att någon annan blivit ilsken, tuggat fradga och skrikit idiot? Inget, absolut inget alls.
        Ålder gör inte att du slutar leka, men att sluta leka gör dig gammal.
        fogsvans
         
        Inlägg: 169
        Blev medlem: 2006-10-01/19:51

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-18/16:01

        Alla dessa som snabbt som tusan skall komma ut före mej i korsningar och sedan inte
        använda gasreglaget för att komma in i trafikrytmen . Är det en 70-sträcka så kommer
        dom kanske upp i 65 efter flera hundra meter . ( Men då ligger dom först och kan bestämma )

        Sedan finns det dom som "fisåker" kilometervis och bygger kööööööö . Vad händer när man lyckas
        komma förbi ? ? Jo då går det bra att gasa på då ! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .
        Dom brukar försöka lägga sej i baksuget men då är jag så laddad att det kan dom glömma :=(((

        " Idioten " :=))
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Dennis Johansson » 2011-05-18/16:05

        Kovlingen skrev:Alla dessa som snabbt som tusan skall komma ut före mej i korsningar och sedan inte
        använda gasreglaget för att komma in i trafikrytmen . Är det en 70-sträcka så kommer
        dom kanske upp i 65 efter flera hundra meter . ( Men då ligger dom först och kan bestämma )

        Sedan finns det dom som "fisåker" kilometervis och bygger kööööööö . Vad händer när man lyckas
        komma förbi ? ? Jo då går det bra att gasa på då ! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr .
        Dom brukar försöka lägga sej i baksuget men då är jag så laddad att det kan dom glömma :=(((

        " Idioten " :=))


        Mitt i prick igen
        Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
        Användarvisningsbild
        Dennis Johansson
         
        Inlägg: 4762
        Blev medlem: 2008-10-12/05:20

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-18/16:46

        Vare' underskriften du menade ? :=))))))
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-05-18/21:07

        Under en fin 20-milavända i kväll gjorde jag reflektionen, att man själv kan tänka ännu längre, när så är lämpligt. Vi närmade oss en trevägskorsning, och en timmerbil kom från vänster. Enligt regelboken skulle han alltså lämna företräde, men varför skall tre ekipage á sådär 300 kg var tvinga ett annat på 25 ton att bromsa? Så vi saktade in i god tid och fick en vinkning till svar. <BR><BR>Svårare är det ju inte - men tänk så många, som inte begriper det!
        Användarvisningsbild
        Bror Gårdelöf
         
        Inlägg: 17110
        Blev medlem: 2007-11-29/01:00
        Ort: Linköping

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav runeo » 2011-05-18/21:19

        Trafik utan empati är som kyssar utan grädde!
        SH300i
        K1600 GTL
        SR400 -82
        18S-55
        G3LSC-55,G80CS-66
        Användarvisningsbild
        runeo
         
        Inlägg: 628
        Blev medlem: 2004-07-09/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-18/21:21

        Snyggt gjort !
        25 ton tomvikt och ca. 60 - 62 ton med full last . Dumt att inte låta störst gå först :=))
        " Kramas i trafiken ! "
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-05-19/18:56

        Du har så rätt - och han HADE full last på både bil och släp. Mitt tankefel.<BR><BR>Apropå denna vinkling är det nog tur för åtskilliga vägfordonförare, att vi inte har samma regelverk som på sjön - där det är fullständigt självklart, att nöjesbåtar väjer för yrkestrafik (och att nöjesmotorbåtar väjer för segeldito, men segeldrivna markfordon är ju inte störande vanliga).<BR><BR>Om den originelle värmlänningen Elis i Taserud ("Elis i Tasere") går många skrönor, bland annat detta citat - apropå väjning: "Dä ä' väl dän, sôm möter, sôm ska väja?" <BR><BR>En annan av mina favoriter om Elis är, att vintrarna alltid var kallast, där han bodde. En dag, när det var minus 30 grader i Karlstad, ringde radioredaktionen till Elis och frågade, hur kallt han hade. Elis tittade efter. <BR>- Dä' ä' minus artôn här.<BR>- Minus artôn? Men här i Kallsta ä' dä' minus trätti, å Du brukar ju allti' ha kallast? <BR>- Minus trätti? Män dä' ä' väl ute, dä'? <BR><BR>Elis finns också avbildad med en ljusstake med två stearinljus fastsatt på cykelns pakethållare. Bakgrunden är, att han vid något tillfälle stoppades av en polis, som påpekade, att han saknade ljus på cykeln - vilket han alltså åtgärdade enligt bilden.
        Senast redigerad av Bror Gårdelöf 2011-05-19/19:25, redigerad totalt 3 gånger.
        Användarvisningsbild
        Bror Gårdelöf
         
        Inlägg: 17110
        Blev medlem: 2007-11-29/01:00
        Ort: Linköping

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-19/19:13

        runeo skrev:Trafik utan empati är som kyssar utan grädde!

        Är du helt säker ? Ska det inte vara " Kaffe utan grädde " ? Kanske din variant går bra också :=)))
        http://www.youtube.com/watch?v=ZqBJP8TyCDQ
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav runeo » 2011-05-19/19:31

        Kovlingen skrev:
        runeo skrev:Trafik utan empati är som kyssar utan grädde!

        Är du helt säker ? Ska det inte vara " Kaffe utan grädde " ? Kanske din variant går bra också :=)))
        http://www.youtube.com/watch?v=ZqBJP8TyCDQ


        Tja farbror [Gilla], vill inte smutsa ner "kaffe" med grädde, isåfall skulle det heta "espresso utan creama". Och tar hellre påtår på kyssar än grädde!

        Dessutom är jag rigid motståndare till "ska va". :)
        Gillar att tvista ett trippelfel i en kort mening! Tycker dock att det var på tiden att ordet empati kom in i trafiken, knäskrapet och enduron.
        /Rune
        SH300i
        K1600 GTL
        SR400 -82
        18S-55
        G3LSC-55,G80CS-66
        Användarvisningsbild
        runeo
         
        Inlägg: 628
        Blev medlem: 2004-07-09/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-05-19/20:16

        runeo skrev:... isåfall skulle det heta "espresso utan creama".

        Mja - i just fallet espresso är ju "crema" det skum, som bildas av espressomaskinen, när kaffet bryggs, och som lägger sig ovanpå vätskan. Det har inget alls med riktig grädde att göra. (Och espresso utan crema anser nog varje älskare av denna dryck vara en styggelse!) <BR><BR>Dessutom lär väl inte många ta grädde i espresson över huvud taget(?). Det brukar vara mjölk - som cappuccino eller latte.
        Användarvisningsbild
        Bror Gårdelöf
         
        Inlägg: 17110
        Blev medlem: 2007-11-29/01:00
        Ort: Linköping

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav runeo » 2011-05-20/05:45

        Bror Gårdelöf skrev:
        runeo skrev:... isåfall skulle det heta "espresso utan creama".

        Mja - i just fallet espresso är ju "crema" det skum, som bildas av espressomaskinen, när kaffet bryggs, och som lägger sig ovanpå vätskan. Det har inget alls med riktig grädde att göra. (Och espresso utan crema anser nog varje älskare av denna dryck vara en styggelse!) <BR><BR>Dessutom lär väl inte många ta grädde i espresson över huvud taget(?). Det brukar vara mjölk - som cappuccino eller latte.


        Tack Bror för undervisningen. :) Dock tror jag att du missar att andra, som du, kan vara både ironiska, överdriva, tvista, vänskapligt retas mm. (vilket du kanske gör nu :) )
        Crema är proteiner, oljor och koldioxid, och försvinner på någon minut från espresson.
        Kaffe med nånting mjölkigt i ser jag som en single malt grogg. Finns nog väldigt få drycker från Irland, Skottland eller Barbados som kan piska en espresso vad gäller ljuvlig och oförlorbar smak!

        Trafik borde som forumskrivande eller framförande av musik vara styrd av lyssnande, delande och lyftande kommunikation!

        Hälsar
        /Rune med "Giotto Evoluzione" ;)
        Bild
        SH300i
        K1600 GTL
        SR400 -82
        18S-55
        G3LSC-55,G80CS-66
        Användarvisningsbild
        runeo
         
        Inlägg: 628
        Blev medlem: 2004-07-09/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-20/06:53

        Kan man använda den där maskinen till spjällsynkning ? Kanske blir åt fel håll ! ?

        Måste väl skriva lite i tråden också ? Hojtur utan kaffepaus blir ju bara sk-t !
        Man kan bli less , ofokuserad och jä---gt grinig . ( i trafiken ) :=))
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Dennis Johansson » 2011-05-20/10:48

        Kovlingen skrev:Kan man använda den där maskinen till spjällsynkning ? Kanske blir åt fel håll ! ?

        Måste väl skriva lite i tråden också ? Hojtur utan kaffepaus blir ju bara sk-t !
        Man kan bli less , ofokuserad och jä---gt grinig . ( i trafiken ) :=))


        Hela livet blir bättre utan kaffe.

        Att hela tiden behöva anpassa sig efter delar av medresenärerna måste ha detta gift regelbundet för att klara dagen, samt alla dessa extra onödiga pissepauser gör att man får krupp.

        Man hinner ofta knappt iväg innan någån / några i skaran börjar påpeka att ett kaffestopp är nödvändigt.

        Bojkotta den där skiten redan från början. Då bli ni inte beroende av skiten och klarar hela dagen utan!

        Själv kan jag kalra mig med en camelback med vatten och kanske köpa ngn läsk vid tankningen, utöver de vanliga matpauserna ett par tre gånger var dag.

        Nej förbjud kaffe, det är lika beroendeframkallande som knark. Vilken skit!
        Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
        Användarvisningsbild
        Dennis Johansson
         
        Inlägg: 4762
        Blev medlem: 2008-10-12/05:20

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Gunnar Elmgren » 2011-05-20/11:04

        Kaffe har sina fördelar också - förutom att det smakar gott och ger en trevlig anledning till en paus (som i sig både främjar humöret och gör en pigg och alert) även visat sig ha positiva medicinska effekter:
        http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2011/05/18/kaffe-kan-minska-prostatac/index.xml

        Känns på något sätt lugnande att de 8-10 koppar man petar i sig vissa dagar i alla fall inte bara är fel!
        /// Gunnar Elmgren
        R1200GS
        F650GS
        R90S
        CRF250L
        701 E
        Hva M24
        Användarvisningsbild
        Gunnar Elmgren
         
        Inlägg: 10768
        Blev medlem: 2007-05-22/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-20/11:46

        Dennis Johansson skrev:Hela livet blir bättre utan kaffe. Att hela tiden behöva anpassa sig efter delar av medresenärerna
        Man hinner ofta knappt iväg innan någån / några i skaran börjar påpeka att ett kaffestopp är nödvändigt.

        Bojkotta den där skiten redan från början. Då bli ni inte beroende av skiten och klarar hela dagen utan!

        Själv kan jag kalra mig med en camelback med vatten och kanske köpa ngn läsk vid tankningen, utöver de vanliga matpauserna ett par tre gånger var dag.

        Nej förbjud kaffe, det är lika beroendeframkallande som knark. Vilken skit!

        Bojkotta kaffe ! ? Försök me den du . Tror inte att du får gehör för detta :=))
        D e ju förbjudet att dricka pils före och under körning ;=)
        Vatten tvättar man väl fossingarna i eller ?
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Bror Gårdelöf » 2011-05-20/13:12

        runeo skrev:Rune med "Giotto Evoluzione" ;)

        Din är klart häftigare än min! Giotto, förresten! Han var ju en av den tidiga renässansens banbrytande målare (först med perspektiv???). Måhända avläggare till honom, som fixat denna vackra maskin för njutbara drycker. <BR> Men Du lurade mig genom att skriva "creama". (I övrigt har Du och jag skiljaktliga åsikter angående diverse destillerade drycker, men det är ju helt i sin ordning.) <BR><BR>Till Dennis: Vad vore en sväng utan paus och snack, som får vandra i fria banor med lagom mängd ljugande inbakat? En betydligt tristare upplevelse. <BR><BR>Sedan kan man ju diskutera den optimala drycken, pausernas täthet etc. Personligen föredrar jag gott kaffe i mugg (eller kopp, om stället har espressomaskin) framför vatten i ryggsäck, men smaken är ju som rôven - klôven.
        Användarvisningsbild
        Bror Gårdelöf
         
        Inlägg: 17110
        Blev medlem: 2007-11-29/01:00
        Ort: Linköping

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Konsument » 2011-05-20/20:37

        Jag gillar inte kaffe (fast doften av nybryggt är inte fel) men jag kanske borde börja dricka det tillsammans med druvsocker:
        http://www.nyteknik.se/nyheter/innovati ... 024207.ece
        Användarvisningsbild
        Konsument
         
        Inlägg: 1926
        Blev medlem: 2002-04-29/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Dennis Johansson » 2011-05-20/21:56

        Problemet är inte att man skall ta ne trevlig paus under körningen.

        Utan problemet är bland annat dem som inte kan äta frukost men måste ha de där blasket efter någon timma på hojen, Och dricka kaffe är ju betydligt mera krångligt och tidsödande en att dricka en coca cola vid macken vid tankning.
        Frukost, lunch middag. ok Då stannar man längre stunder utöver att tanka och dricka något snabbt. Att behöva stanna extra för ngn måste få i sig blasket är inte ok. Tar massa tid helt i onödan.
        De som åberopar att detta är nödvändigt, beror på att de är beroende av kaffet. Läs beroende.....
        Det är beroendeframkallande. och et kan aldrig vara nyttigt.
        Finns det nyttigheter i blasket, ta och få fram det som är bra, stoppa det i ett piller eller shot så man får i sig det bra.
        Måste man få i sig kaffe för att kunna hålla sig vaken under normala förhållanden beror det på två saker.
        1. Du har någon brist, sök läkare.
        2. Du är beroende, sök hjälp.
        Vid duktigt långa dags etapper är det naturligt. Då kan man ta druvsocker, coca cola, energidrycker eller tom kaffe om de vidriga skiten uppskattas.
        Men för allt för många byggs dagen upp efter kaffepauser... då har det gått för långt. Det drar ner effektiviteten av något beroende framkallande skit. Tyvärr är det så insyltat i vardagen hos för mycket människor att det ses som normalt, hos alla som inte behöver skiten för att klara dagen.
        Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
        Användarvisningsbild
        Dennis Johansson
         
        Inlägg: 4762
        Blev medlem: 2008-10-12/05:20

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-20/22:16

        Åsså är det dom som inte har några laster :=)
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Magnus von Melen » 2011-05-20/22:17

        Tror just tråden utvecklats till "Allt som irriterar - Skriv av dig! - Fri tråd"
        :mrgreen:
        Magnus von Melen
        Stockholm
        F800gsa
        Användarvisningsbild
        Magnus von Melen
         
        Inlägg: 1617
        Blev medlem: 2005-07-03/01:00

        Re: Allt som irriterar i trafikmiljön - Skriv av dig! - Fri tråd

        Inläggav Kovlingen » 2011-05-20/22:19

        Gasa te de rasa ! :=)))
        R1200R
        Användarvisningsbild
        Kovlingen
         
        Inlägg: 16847
        Blev medlem: 2009-04-15/22:49
        Ort: D3 Nära Sundsvall

        Nästa

        Återgå till Säkerhet och utbildning

        Vilka är online

        Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst