Dennis Johansson skrev:Problemet är inte att man skall ta ne trevlig paus under körningen.
Utan problemet är bland annat dem som inte kan äta frukost men måste ha de där blasket efter någon timma på hojen, Och dricka kaffe är ju betydligt mera krångligt och tidsödande en att dricka en coca cola vid macken vid tankning.
Frukost, lunch middag. ok Då stannar man längre stunder utöver att tanka och dricka något snabbt. Att behöva stanna extra för ngn måste få i sig blasket är inte ok. Tar massa tid helt i onödan.
De som åberopar att detta är nödvändigt, beror på att de är beroende av kaffet. Läs beroende.....
Det är beroendeframkallande. och et kan aldrig vara nyttigt.
Finns det nyttigheter i blasket, ta och få fram det som är bra, stoppa det i ett piller eller shot så man får i sig det bra.
Måste man få i sig kaffe för att kunna hålla sig vaken under normala förhållanden beror det på två saker.
1. Du har någon brist, sök läkare.
2. Du är beroende, sök hjälp.
Vid duktigt långa dags etapper är det naturligt. Då kan man ta druvsocker, coca cola, energidrycker eller tom kaffe om de vidriga skiten uppskattas.
Men för allt för många byggs dagen upp efter kaffepauser... då har det gått för långt. Det drar ner effektiviteten av något beroende framkallande skit. Tyvärr är det så insyltat i vardagen hos för mycket människor att det ses som normalt, hos alla som inte behöver skiten för att klara dagen.
Fredric Fredricson skrev:Allt som irriterar i trafikmiljön:
Med mera.
/Fredric
Bror Gårdelöf skrev:Jo - däri är vi eniga. Konstigt, att vi över huvud taget ger oss ut i trafiken!<BR><BR>Till Dennis: Du verkar ha haft mycket mer otur i valet av färdkamrater än jag! För oss är det självklart med rejäl frukost, och under långresorna brukar det bli förmiddagsfika plus sen lunch - eller tidig lunch och sent eftermiddagsfika. Sedan blir det korta pauser däremellan också - men inte för att någon tvunget måste ha kaffe!
Dennis Johansson skrev:... ändå 5 mil senare kommer på att den personen också skall tanka....sedan som kommer nästa som behöver kaffe 10 minuter efter det, Och en kvart efter det skall det pissas. ...Sedan tillkommer ibland de som skall röka...
Torgeir Nilsen skrev:Tja för mig är ofta resan själva målet, gärna med mycket pauser utan tidsaspekter.
Kovlingen skrev:Vad hör man ! !
["Tillåt cyklister att köra mot rött ljus"
Ska det bli lagligt nu också ? ? ?
http://www.expressen.se/nyheter/1.24680 ... -rott-ljus
MiaSyrra skrev:Fredric Fredricson skrev:Ostron.
Ööhh, tövar mera förklaring. Locket på ??
MiaSyrra skrev:I Danmark har bilar på väg I N i rondellen företräde.
Dennis Johansson skrev:Enligt regelverket är man skyldig så fort back ljuset är i, och självklart skall man följa det.
Dennis Johansson skrev:Jag håller till viss del med dig Gunnar.
Enligt regelverket är man skyldig så fort back ljuset är i, och självklart skall man följa det.
Samtidigt på samma parkering och andra går folk tvärt bakom snävt bakom bilen och tro man ser dem bakom stolpen som kan dölja en stridsvagn (Marie läs inte Mercedes)
Många gånger känner jag bland bilister att om du vill ha min parkering, men för h----te, släpp ut då.
Regeln är anpassad för Jesus tid sedan, inte på moderna parkeringar med moderna fordon.
Man ser nästan inget bakåt i en modern bil, men väldigt bra framåt. Reglerna borde anpassas efter 20000 talets bilar och inte häst med vagn.
Framför allt på en stor parkering. MAn borde lämna plats för dem som vill där ifrån på samma sätt som i tunnelbana där de som lämnar plats för nya resenärer.
Lämnar man plats för dem som backar på en stor parkering underlättar man för dem som för säkerhets skull har sikt minskande runt omsikt och gör rent för nya parkerande i snabbare takt.
å jag håller med dig gällande reglerna Gunnar, men reglerna är fel på 2000 talet.
Dennis Johansson skrev:JAg säger inte att du gjort något fel. Men jag tycker reglerna inte är anpassade för dagens trafik.
Säg att man parkerat bilen och sedan hamnr två stora skåpbilar på var sida om en egna.
När man då skall backa ut. ser man inget alls om man inte är utrustad med röntgenblick.
MAn måste alltså chansa och backa försiktigt ut för att sedan kunna se om det finns trafik på parkeringen.....Vad är alternativet?
Låsa bilen och återkomma två timmar efter stängning när parkeringen är tom.
Reglerna är sjuka!
Gunnar Elmgren skrev:Jag vet inte vart Du vill komma.... det är väl självklart att man måste ha uppsikt åt det håll man ska? Spelar liksom ingen roll vad det beror på om sikten är skymd, Du måste veta att det är fritt ändå.
Jag skulle tro/gissa att ni döms som vållande båda två. Men tala gärna om hur det går! Hur som, tråkigt och onödigt.Gunnar Elmgren skrev:Konsument, nu rörde sig både min bil och taxin när det smällde... Vi får se hur det slutar.
Låg du minst tre sekunder bakom den bilen innan den tvärnitade?Torgeir Nilsen skrev:...plötsligt tvärnitar han mitt i korsningen och jag hinner inte bromsa utan jag kör in i bakre kofångare...
Återgå till Säkerhet och utbildning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst