MichaelF;3281 skrev:Det är för svårt Hasse! En liten ledtråd kanske?
MichaelF;3281 skrev:Det är för svårt Hasse! En liten ledtråd kanske?
Hans S;3230 skrev:Tänk om du ställer dig efter en kurva och lyssnar efter en motorcykel som hörs i fjärran. Den närmar sig och plötsligt dyker den fram runt kurvan
men vadådå, det ser ut som den fladdrar och vinglar .
Hur kan det komma sig?
mforsberg;3329 skrev:På vilket sätt skulle det inverka?
Torparen;3294 skrev:Föraren sitter antagligen på en R80GS med originalstötdämpare, fladdrandet är helt normalt..
Men om han inte har en sådan magnifik hoj, så kanske det fladdrar för att han plötsligt fegar och slår av på gasen..? Något som jag praktiserat många gånger för att sänka farten pga hinder i spårvalet, men som rättar till sig igen när jag fått ner farten och ger gas i nytt spår.
Eller så ligger föraren på frihjul genom kurvan, med en tesked tunt i brallorna, för att han kört över sin förmåga..?
//L-E Jönsspn
mforsberg;3304 skrev:Flera styrkommandon i samma sväng, a.k.a mutterkurva. Kan bero på för hög hastighet in i kurvan och tidig svängpunkt (säkrare att vara på insidan) följt av korrigeringar för att inte gå brett ut.
Dålig gaskontroll vilket kan ge väldigt instabila spår.
En aprilia rs250 utan styrdämpare med dålig dämpning i gaffeln, a.k.a gunghäst.
Hade jag något rätt Hasse?
// Magnus
mforsberg;3370 skrev:Var det mig du beskrev i första inlägget, eller?
// Magnus .. vars åkstil ska vinna SP ..
Hans S;3380 skrev:Näe icke alls!
Du är ju ett naturbarn, och troligen född på cykeln
Att ändra din åkstil skulle ju vara för att du lättare ska kunna sätta dig in i hur vi andra har det. Så är det!:)
mforsberg;3395 skrev:Ah, smickrare där.
Ge oss ett till fel, innan vi blir helt OT.
// Magnus
Återgå till Säkerhet och utbildning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst