Broms- och kurvtagningskurser på storbana -07

Påminnelse om BKK på Kinnekulle den 4/5

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-18/15:12

[COLOR="Red"]Det finns fortfarande 36 platser kvar på BKK-kursen den 4/5, Kinnekulle ring[/COLOR]

Det här är ett utmärkt sätt att bli en bättre förare för alla, oavsätt tidigare erfarenhet och då denna ligger i början av hojsäsongen, kan det tjäna som en extra avrostning!

Det kostar endast 800:-, om man är BMW MC Klubbmedlem, klubben sponsrar medlemmar med 350:- och då ingår lunch o kaffe/frukt mm

Mycket kompetenta lärare, uttagna bland toppskicktet av SMC:s instruktörer, vågar vi lova!

Vi håller möjligheten öppen att anmäla sig för BMW MC-klubbmedlemmar till och med första veckan i april.
Därefter släpps resterande platser till icke BMW-medlemmar och den kön är lång.

Tryck på denna länk, http://kurser.svmc.se/bkk/?klubb=bmw och ni kommer rakt in till anmälningen.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Gunsan » 2007-03-18/22:00

Galne Dansken;8629 skrev:Sitsen är vad jag har förstått tvärtom - mycket anmäldingar och just nu en utmaning att skillja bort dom som inte är BMW - tydligen kom kurserna upp utan BMW..

Christina återkommer...


App app inte plocka bort mig, bara för att jag tänkte ta Zorro istället för Benny till banan. Jag är minnsan med i klubben. Jag har ju betalt och har ju fortfarande en BMW
Ha en bra dag önskar Maria Holmberg
Användarvisningsbild
Gunsan
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-05-27/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-19/07:01

Gunsan;8871 skrev:App app inte plocka bort mig, bara för att jag tänkte ta Zorro istället för Benny till banan. Jag är minnsan med i klubben. Jag har ju betalt och har ju fortfarande en BMW


Hörru tjejen; inte tar någon bort dig för att du kör R6. Det är medlemsnumret i BMW-klubben som är styrande.

Istället: Klubbens bygges inte av ett hojmärke utan av människor.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav reddevil » 2007-03-19/09:37

Anmälde och betalade innan jag såg denna tråd här och ska köra den 21:a maj på kinnekulla ring..

Är det värt att ta samma kurs fler ggr? Ni som har gjort det tidigare, får man då "automatiskt" vidareutbildning från förra gången?
reddevil
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 2006-09-14/12:33

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-19/12:37

reddevil;8890 skrev:Anmälde och betalade innan jag såg denna tråd här och ska köra den 21:a maj på kinnekulla ring..

Är det värt att ta samma kurs fler ggr? Ni som har gjort det tidigare, får man då "automatiskt" vidareutbildning från förra gången?


Utbildningen är indelad i fyra steg och ett steg tar en hel kursdag.
Nästa gång du går tas hänsyn till vad du gått tidigare eller om du vill köra samma steg en gång till.

Dessutom är ju banan lika rolig:) oavsett vilket steg man går.

Förutom att man lär sig hantera sin motorcykel , vilket man gör allra bäst på bana eller gruskurs, är det som jag ser det, svårt att hitta ett roligare och riskfriare motorcykelåkande än att köra på en bana. Alla kör åt samma håll, inget grus på asfalt, man lär känna underlaget bättre för varje varv man kör och oftast finns det avåkningszoner om något skulle gå snett.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav 2660158 » 2007-03-19/15:26

Jag garanterar dig att du kommer att ha kul om du deltager igen... hmm jag har tappat räkningen på hur många jag varit med på :-)

reddevil: Jag ser oxå att jag åker samma moppe som du :-)
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav Toke » 2007-03-20/22:11

Någon mer som har tänkt åka ner till kinnekulle Torsdag eftermiddag/kväll?
Toke
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 2006-05-04/01:00

kärrrace på gång

Inläggav Hans Säfström » 2007-03-20/23:26

Jag åker kärra på torsdag med Danskt godkännande då jag
jag citerar:
* Inte kan trafikreglerna
* Har gammalt MC körkort
* Man har inte tillit till att MC fungerar
* Man tål inte vatten (om det sku komme lite regn)
* etc.." slut citat
( mycket muntration då jag läste detta):D :D :D


Förra året på Kinekulle var en höjdare och blir säkert
minst lika kul i år!
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-21/12:40

Toke;8968 skrev:Någon mer som har tänkt åka ner till kinnekulle Torsdag eftermiddag/kväll?



Det kommer att bli ett gäng från Stockholm som åker ner torsdag mitt på dagen. Inga namn och tider än men vi går ut på forumet när det närmar sig.

Själv åker jag tyvärr släpvagn eftersom jag behöver komma hem så tidigt som möjligt på lördag kväll/natt eftersom vi har körning på Rörken på söndag förmiddag.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Det blir släp.

Inläggav peoni887 » 2007-03-21/22:37

Maria, Per, Roland och jag delar på två bilar med släp.

Om vi hinner hem till rörken blir det en bonus, men vi hann ju upp dit efter alpbus förra året så chanserna är nog stora. :D
peoni887
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-04-11/19:17

Inläggav Helmetrock » 2007-03-25/15:27

Jag har anmält mig till kinnekulle nu, och så funderade jag lite på sporthojsdagen dagen efter, har en fegis där att göra på en Rockster?:D

Alltså är det för R1 och liknande, eller handlar det bara om sportig körning och man får köra i sin takt eller hur funkar det?

Rickard
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-03-25/16:44

Helmetrock;9230 skrev:Jag har anmält mig till kinnekulle nu, och så funderade jag lite på sporthojsdagen dagen efter, har en fegis där att göra på en Rockster?:D

Alltså är det för R1 och liknande, eller handlar det bara om sportig körning och man får köra i sin takt eller hur funkar det?

Rickard


Allra först så är dag två, som du kallar sporthojsdagen, tyvärr slutsåld.

Sedan vill jag säga att du mycket väl hänger med sporthojar med en Rockster.
Även sporthojskursen körs i tre grupper allt efter kunskaper hos deltagarna.

Alla boxrar kommer efter på rakorna men det är ju i kurvorna vi har roligt och där handlar det inte lika mycket om högsta effekt.

Kan jag fresta med Mittsverigebanan 9 och 10 juni eller Monzta 11 och 12 augusti. Inget av dessa tillfällen är på något sätt fulltecknat.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Josef » 2007-03-26/00:06

Helmetrock;9230 skrev:Jag har anmält mig till kinnekulle nu, och så funderade jag lite på sporthojsdagen dagen efter, har en fegis där att göra på en Rockster?:D

Alltså är det för R1 och liknande, eller handlar det bara om sportig körning och man får köra i sin takt eller hur funkar det?

Rickard


Det är inga problem med tempot, det går bara marginellt fortare på sporthojskurserna. Skillnaden är bla att vi kan fokusera mer på körställning för sporthojar vilken skiljer sig markant och är betydligt svårare att bemästra samt att vi ibland gör vissa pedagogiska justeringar mm.

fö sitter inte tempot i hojen, jag har kört som sporthojsinstruktör i snabb grupp på en R1200GS minst 20ggr utan minsta problem. :)
    www.CaliforniaSuperbikeSchool.co.uk
    ----Discover the art of cornering----
Användarvisningsbild
Josef
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2004-04-30/23:18

Inläggav Galne Dansken » 2007-03-26/00:32

Josef;9245 skrev:..fö sitter inte tempot i hojen, jag har kört som sporthojsinstruktör i snabb grupp på en R1200GS minst 20ggr utan minsta problem. :)



KORREKTION: Du är även sett som en snabb instruktör på sporthojskurser på BMW F650 Scarver tror jag det var :D :D :D
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-03-26/20:35

Bengt Allevad;9231 skrev:Allra först så är dag två, som du kallar sporthojsdagen, tyvärr slutsåld.

Sedan vill jag säga att du mycket väl hänger med sporthojar med en Rockster.
Även sporthojskursen körs i tre grupper allt efter kunskaper hos deltagarna.

Alla boxrar kommer efter på rakorna men det är ju i kurvorna vi har roligt och där handlar det inte lika mycket om högsta effekt.

Kan jag fresta med Mittsverigebanan 9 och 10 juni eller Monzta 11 och 12 augusti. Inget av dessa tillfällen är på något sätt fulltecknat.

Får nog bli någon av dessa då!!!

Tack

Rickard
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Plats över Kinnekulle 4/5 med rabatt

Inläggav Lars Levén » 2007-04-02/20:09

Trodde i min enfald att sonen skulle få sitt kort till Kinnekulle 4/5 men nej, uppkörningarna startar först i maj!
Någon som vill ta över hans plats till rejält rabaterat pris? Hör av dig!

** SÅLD**
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Josef » 2007-04-02/22:22

Lasse Funduro;9700 skrev:Trodde i min enfald att sonen skulle få sitt kort till Kinnekulle 4/5 men nej, uppkörningarna startar först i maj!
Någon som vill ta över hans plats till rejält rabaterat pris? Hör av dig!


Kan han inte övningsköra på banan?
    www.CaliforniaSuperbikeSchool.co.uk
    ----Discover the art of cornering----
Användarvisningsbild
Josef
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2004-04-30/23:18

Inläggav Marie » 2007-04-02/22:47

Josef;9719 skrev:Kan han inte övningsköra på banan?


Jag tänkte datsamma! Vore väl en bra övning innan en uppkörning senare under månaden?
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Övningsköra bana

Inläggav Lars Levén » 2007-04-03/08:39

Kan han inte övningsköra på banan?

Så vitt jag vet måste man ha körkort för att få köra på banan. Kan nog bli trassel med försäkringen också. Annars är idén bra, jag tror att man lär sig mer på en bandag än i hela körskolan.
Hur som helst, platsen är förhoppningsvis såld så det löser sig.
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Josef » 2007-04-03/16:54

Lasse Funduro;9727 skrev:Så vitt jag vet måste man ha körkort för att få köra på banan. Kan nog bli trassel med försäkringen också. Annars är idén bra, jag tror att man lär sig mer på en bandag än i hela körskolan.
Hur som helst, platsen är förhoppningsvis såld så det löser sig.


Samma regler som i trafiken gäller, övningskörning (med godkänd handledare på plats) ÄR ok.
    www.CaliforniaSuperbikeSchool.co.uk
    ----Discover the art of cornering----
Användarvisningsbild
Josef
 
Inlägg: 185
Blev medlem: 2004-04-30/23:18

Övningsköra bana

Inläggav Lars Levén » 2007-04-04/07:38

Samma regler som i trafiken gäller, övningskörning (med godkänd handledare på plats) ÄR ok.

OK, då har jag missförstått läget. Gäller det även när vi kör på gocart-bana? Får kolla med If också.
Hur som helst, platsen är såld nu men det finns väl en ny plats tillgänglig. Det kostar att lära sig något nytt :-)
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Gunsan » 2007-04-04/10:02

Lasse Funduro;9807 skrev:Hur som helst, platsen är såld nu men det finns väl en ny plats tillgänglig. Det kostar att lära sig något nytt :-)


Prova Midlanda då vett ja.
För jag tror inte att det finns så många platser kvar till Kinnekulle.
Ha en bra dag önskar Maria Holmberg
Användarvisningsbild
Gunsan
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-05-27/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-04-04/12:01

Lasse Funduro;9807 skrev:OK, då har jag missförstått läget. Gäller det även när vi kör på gocart-bana?


Ja det gäller samma på Gokart bana, som är klassad som SMC-godkänd övning.

Eftersom bankörning är dels säkrare än att vara på vägen och dels hela tiden har tillgång till utbildade instruktörer är det ju inget tokigt sätt att övningsköra på.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Övningsköra på bana

Inläggav Lars Levén » 2007-04-04/22:10

OK, jag skaffade mig onödigt jobb tydligen. Får försöka reda ut detta imorgon. Tack för att ni gett mig ny kunskap.
Helt rätt, bankörning är mycket bra övning även för en nybörjare.

Fråga: Ska handledaren ligga i omedelbar närhet av övningsköraren eller räcker det att man är på banan så att säga?
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-04-05/05:12

Lasse Funduro;9866 skrev:OK, jag skaffade mig onödigt jobb tydligen. Får försöka reda ut detta imorgon. Tack för att ni gett mig ny kunskap.
Helt rätt, bankörning är mycket bra övning även för en nybörjare.

Fråga: Ska handledaren ligga i omedelbar närhet av övningsköraren eller räcker det att man är på banan så att säga?


Det räcker att handledaren är på banan eller i depån men
är aktiv i undervisningen.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Gunsan » 2007-04-11/16:53

MichaelF;6399 skrev:Klubben kan även kommande säsong erbjuda broms och kurvtagningskurser för dig som verkligen vill förbättra din körteknik. Under trevliga former får du träna kurv-, gas- och bromsteknik, balans och spårval. Du lär dig att säkrare framföra din motorcykeln och hur du får flyt i körningen.

9 juni på [url="http://www.motorpark.se/index.asp"]Mittsverigebanan[/url]. Klubbkörning i samarbete med SMC. Bokningen öppnar inom kort på [url="http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=1598"]SMC schools webbplats[/url].


Dax att förbereda sig inför Norrlandsresan.
Myggstiftet är framlagt.

Ni som ännu går och funderar på om ni ska iväg till Midlanda sluta tveka och anmäl er. Det kommer att bli en riktigt bra dag, duktiga instruktörer och en himla kul bana. Bara roliga kurvor, och om ni är snabba att anmäla er till den 10:e juni så är ju hela helgens sysselsättning löst.

Jag längtar redan, och hoppas att vi ses där.

/Maria
Ha en bra dag önskar Maria Holmberg
Användarvisningsbild
Gunsan
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-05-27/01:00

Funderar fortfarande!

Inläggav HåkanH » 2007-04-12/12:44

Hej Hej!
Jag har faktiskt varit väldigt tveksam till att vara med på broms &
kurvtagningskursen men efter att ha sett inslaget på TV4 igår samt
diskussionen i morse på TV4, så håller jag på att ändra mig.
Jag tillhör ju kategorin "gamla gubbar", 58 år, som fått MC-kortet
så att säga "på köpet".
Jag inser att min kunnande & körteknik är begränsad även om jag har
medverkat i SMC:s "avrostningsdagar" vid två tillfällen.

Det jag undrar över är om den här kursen inriktar sig på att "utbilda"
er som kör mycket på bana eller är det något som jag som "vanlig
mc-trafikant" har nytta av, d.v.s kan det höja min säkerhet ute i trafiken.


Jag tänker så här: Kör ju lungt & försiktigt normalt, men om en situation plötsligt uppstår där jag måste tvärbromsa/göra undanmanöver eller om
jag överraskas av att kurvan är tvärare än väntat, då kanske jag har bättre
chans att klara mig helskinnad om jag gått kursen.
Kom med synpunkter om det är nå't för mig , som aldrig kommer att köra
på bana annars.
Nå'n som vet om det finns platser kvar till Mittsverigebanan, förresten?
(Jag bor ju bara 2,5-3 mil därifrån)

MVH HåkanH
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Absolut gör det nytta med B&K kurser

Inläggav peoni887 » 2007-04-12/13:32

Hej Håkan
Jag är inte riktigt i din ålder men som nybliven 40 taggare och med endast 2 säsonger på mc kan jag intyga att kurserna gör nytta.

Jag har deltagit massor på gokartbana och förra året prövade jag även på storbana. Jag lovar att det ger resultat.

Som exempel vill jag nämna när jag var med på Alpbus i september och där "dök det upp" ett köslut på autobahn, och utan att blinka gick jag in i bromsläge och stannade med marginal och utan panikhantering av situationen.

Dessutom är det jättekul. :D

/Peo
peoni887
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-04-11/19:17

Inläggav Bengt Allevad » 2007-04-12/14:04

HåkanH;10313 skrev:Hej Hej!
Jag har faktiskt varit väldigt tveksam till att vara med på broms &
kurvtagningskursen men efter att ha sett inslaget på TV4 igår samt
diskussionen i morse på TV4, så håller jag på att ändra mig.
Jag tillhör ju kategorin "gamla gubbar", 58 år, som fått MC-kortet
så att säga "på köpet".
Jag inser att min kunnande & körteknik är begränsad även om jag har
medverkat i SMC:s "avrostningsdagar" vid två tillfällen.

Det jag undrar över är om den här kursen inriktar sig på att "utbilda"
er som kör mycket på bana eller är det något som jag som "vanlig
mc-trafikant" har nytta av, d.v.s kan det höja min säkerhet ute i trafiken.


Jag tänker så här: Kör ju lungt & försiktigt normalt, men om en situation plötsligt uppstår där jag måste tvärbromsa/göra undanmanöver eller om
jag överraskas av att kurvan är tvärare än väntat, då kanske jag har bättre
chans att klara mig helskinnad om jag gått kursen.
Kom med synpunkter om det är nå't för mig , som aldrig kommer att köra
på bana annars.
Nå'n som vet om det finns platser kvar till Mittsverigebanan, förresten?
(Jag bor ju bara 2,5-3 mil därifrån)

MVH HåkanH



Hej Håkan

Peo har ju redan svarat dig på ett bra sätt men jag vill också verkligen understryka mitt beklagande i, om vi får dessa kurser att verka, som att de bara syftar till att köra mera på bana.

Att lära sig hantera sin motorcykel och lika mycket sig själv likaväl som attityd, prestgelöshet och riskmedvetenhet är precis lika viktigt på vägen som på en bana.

Att vi gör det på just en bana är, att det är bästa sättet att öva på ett så riskfritt sätt som möjligt.

Alla kör åt samma håll, inget vilt, samma kurvor kommer igen gång på gång.....ja du förstår säkert fördelen.

Att det sedan dessutom ger många deltagare upplevelsen "att det här var det roligaste i motorcykelväg jag varit med om",
ja det får vi på köpet och det är inte förbjudet att ha roligt, när man utbildar sig, inte ens när det gäller säkerhetshantering:)

Välkommen till en eller två dagar på Mittsverigebanan
hälsar Bengt
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Thomas Weglert » 2007-04-12/15:01

HåkanH;10313 skrev:Hej Hej!
Jag har faktiskt varit väldigt tveksam till att vara med på broms &
kurvtagningskursen men efter att ha sett inslaget på TV4 igår samt
diskussionen i morse på TV4, så håller jag på att ändra mig.
Jag tillhör ju kategorin "gamla gubbar", 58 år, som fått MC-kortet
så att säga "på köpet".
Jag inser att min kunnande & körteknik är begränsad även om jag har
medverkat i SMC:s "avrostningsdagar" vid två tillfällen.

Det jag undrar över är om den här kursen inriktar sig på att "utbilda"
er som kör mycket på bana eller är det något som jag som "vanlig
mc-trafikant" har nytta av, d.v.s kan det höja min säkerhet ute i trafiken.


Jag tänker så här: Kör ju lungt & försiktigt normalt, men om en situation plötsligt uppstår där jag måste tvärbromsa/göra undanmanöver eller om
jag överraskas av att kurvan är tvärare än väntat, då kanske jag har bättre
chans att klara mig helskinnad om jag gått kursen.
Kom med synpunkter om det är nå't för mig , som aldrig kommer att köra
på bana annars.
Nå'n som vet om det finns platser kvar till Mittsverigebanan, förresten?
(Jag bor ju bara 2,5-3 mil därifrån)

MVH HåkanH


Hej Håkan
Jag köpte min första hoj 50 bast fyllda och med gammalt kort. Körde 6 år innan jag började svänga. I princip sant! Gick sedan med i BMW-klubben och fick lära mig allt från grunden tack vare omtänksamma nya kompisar. Tack Bengt A m fl.

För min del har teknikträning på bana främst inneburit hjälp till självhjälp. Vissa dagar har jag kört med enbart motorbroms före kurva. Andra dagar har jag tränat att bromsa hårdare och hårdare inför kurvor. Kör också runt och konsentreras mig på enbart blicken i bland. Det som är svårt är att göra allt rätt samtidigt. Det är detta instruktörerna är bra på att kolla in.

Ibland vill man ha en instruktör bakom eller framför för att kolla läget. Sedan kör man igen och tränar det som behövs.

Enklare kan det inte bli.

Det som är sorgligt är att jag faktiskt trodde att jag var en bra MC-förare de sex första åren innan jag började med teknikträning. Nu vet jag bättre. Jag var helt enkel usel.

Kör nu så mycket som möjligt eller ca 2000 mil per år blandad körning dvs
Grus, asfalt och teknikträning.

Grusskräcken blev jag av med genom att vara med på gruskurs samt att träna själv.

Spelar det någon roll om man kör på stor eller liten bana? I princip inte.
Viktigast är att träna under kontrollerade former. Jag är till hundratio procent övertygad om att man blir en säkrare förare efter teknikträning.

Synd bara att man missade de sex första åren:mad:

God middag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Övertygad!

Inläggav HåkanH » 2007-04-12/20:56

Tack Peo,Bengt ochThomas!

Ni har övertygat mig om nyttan med BKK-kursen här den 9/6!
Har anmält mig idag (inbetalning sker imorgon).
Så till alla som ska köra på Mittsv.banan, vi syns andra lörda'n i juni!

MVH HåkanH
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Inläggav peoni887 » 2007-04-12/21:02

Bra beslut Håkan, du kommer inte att ångra dig.

Vi ses på midlanda. Jag kommer att vara den som ler mest hela dagen. :)

/Peo
peoni887
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2005-04-11/19:17

Inläggav HåkanH » 2007-04-12/21:24

peoni887;10330 skrev:Bra beslut Håkan, du kommer inte att ångra dig.

Vi ses på midlanda. Jag kommer att vara den som ler mest hela dagen. :)

/Peo


Vill inte verka märkvärdig, men när ni kommer till Midlanda(Sundsvalls
flygplats), då är det 2-3 mil kvar till Mittsverigebanan.
Ville bara säga det, så ni inte hamnar fel!/HåkanH
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Övertygad!

Inläggav HåkanH » 2007-04-12/21:37

Tack Peo,Bengt ochThomas!

Ni har övertygat mig om nyttan med BKK-kursen här den 9/6!
Har anmält mig idag (inbetalning sker imorgon).
Så till alla som köra på Mittsv.banan, vi syns andra lörda'n i juni!

MVH HåkanH
1200RT-11
Gammel blir du uansett - bli voksen er mer frivillig!
Användarvisningsbild
HåkanH
 
Inlägg: 1740
Blev medlem: 2006-03-15/01:00
Ort: D3/Alnö

Kinnekulle - Är man med?

Inläggav Håkan Widlund » 2007-04-13/15:29

Hej.

Kanske finns det någon med koll på Forumet?
1) Har anmält mig till Kinnekulle 4:e och 5:e maj för en månad sedan ca.
Fick ett mail med betalinfo etc och betalade sedan.

Skall man få någon sorts bekräftelse?
Eller skall jag förutsätta att jag är med eftersom jag betalt och inte hört något?

2) Några förslag på boende i trakterna?
Håkan Widlund
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 2004-05-02/05:20

Inläggav Bengt Allevad » 2007-04-13/16:57

Håkan Widlund;10360 skrev:Hej.

Kanske finns det någon med koll på Forumet?
1) Har anmält mig till Kinnekulle 4:e och 5:e maj för en månad sedan ca.
Fick ett mail med betalinfo etc och betalade sedan.

Skall man få någon sorts bekräftelse?
Eller skall jag förutsätta att jag är med eftersom jag betalt och inte hört något?

2) Några förslag på boende i trakterna?


Gå in på SMC samma blankett-sida du anmälde dig på. Där kan du via ditt anmälningsnummer ställa en fråga om din betalning kommit in.
Då får du förmodligen svar att din betalning kommit in och vad jag förstått betyder det att man kommit med.
Jag tar för givet att SMC kontaktar den som betalt men ändå inte kommit med.

Om du vill, kan du få mitt och Ylvas boende på Falkängen, som vi glömt att avbeställa. De flesta bor där.
Det är visserligen ett dubbelrum men priserna är inte så höga och det är väl skönt att bo själv.
Kontakta mig är du snäll, för annars måste vi avbeställa det snarast.
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Johan » 2007-04-19/21:20

Bengt Allevad;10363 skrev:Gå in på SMC samma blankett-sida du anmälde dig på. Där kan du via ditt anmälningsnummer ställa en fråga om din betalning kommit in.
Då får du förmodligen svar att din betalning kommit in och vad jag förstått betyder det att man kommit med.
Jag tar för givet att SMC kontaktar den som betalt men ändå inte kommit med.

Om du vill, kan du få mitt och Ylvas boende på Falkängen, som vi glömt att avbeställa. De flesta bor där.
Det är visserligen ett dubbelrum men priserna är inte så höga och det är väl skönt att bo själv.
Kontakta mig är du snäll, för annars måste vi avbeställa det snarast.


Skall du inte köra på Kinnekulle Bengt ???


Någon mer som skall bo på Kollängens Vandrarhem ?


Snart är det dags !!!


Johan
SMC AI / GI
SMC Sörmland
Johan
 
Inlägg: 56
Blev medlem: 2003-12-09/01:00

Inläggav Bergvall » 2007-04-20/11:44

Jag ska till Kinnekulle och köra den 4/5. Bo på Kollängens Vandrarhem ska jag också. Åker från Stockholm (Upplands Väsby) på torsdagen vid 17. Är det någon som har lust att göra sällskap ner? Helst längst trevliga vägar.

Ulf
Användarvisningsbild
Bergvall
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 2007-01-31/01:00

Inläggav Johan » 2007-04-20/14:18

Bergvall;10822 skrev:Jag ska till Kinnekulle och köra den 4/5. Bo på Kollängens Vandrarhem ska jag också. Åker från Stockholm (Upplands Väsby) på torsdagen vid 17. Är det någon som har lust att göra sällskap ner? Helst längst trevliga vägar.

Ulf


Vi är 2 st som åker från Bromma . Vi åker nog lite tidigare . skulle tro att det blir vid 3-tiden 3/5. Är skönt att komma fram i tid och äta en bit mat i magen samt en bärs innan man knyter sig.
SMC AI / GI
SMC Sörmland
Johan
 
Inlägg: 56
Blev medlem: 2003-12-09/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-04-21/21:22

Vilka tider kommer att gälla på Kinekulle? Är det bara körning eller är det skolbänk också?

Ska bli riktigt kul:D
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Tider för Kinnekulle 4/5

Inläggav Hubbiken2 » 2007-04-22/19:32

Finns det någon som har koll på åtminstånde vilken tid man skall börja??

Tacksam för svar

/mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav 2660158 » 2007-04-22/20:33

Brukar vara "inskrivning" mellan 7 och 8.... (så var det iaf förra året)...
2660158
 
Inlägg: 282
Blev medlem: 2005-07-11/01:00

Inläggav Toke » 2007-05-02/16:45

Hej!

Jag har lyckats med att slarva bort infomailet från SMC angående kinnekulle nu på fredag, Någon som skulle kunna skicka ett ex till mig?
<borttagen e-post>

/P
Toke
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 2006-05-04/01:00

Inläggav Gunsan » 2007-05-02/17:10

Toke;11475 skrev:Hej!

Jag har lyckats med att slarva bort infomailet från SMC angående kinnekulle nu på fredag, Någon som skulle kunna skicka ett ex till mig?
<borttagen e-post>

/P


Du har fått mail

/Maria
Ha en bra dag önskar Maria Holmberg
Användarvisningsbild
Gunsan
 
Inlägg: 89
Blev medlem: 2005-05-27/01:00

Inläggav Toke » 2007-05-02/17:26

Tack så mycket :)
Toke
 
Inlägg: 27
Blev medlem: 2006-05-04/01:00

Inläggav anderswq » 2007-05-02/19:29

Jorå Johan, jag skall oxå bo på Kollängens vandrarhem!

Johan;10776 skrev:Skall du inte köra på Kinnekulle Bengt ???


Någon mer som skall bo på Kollängens Vandrarhem ?


Snart är det dags !!!


Johan
anderswq
 
Inlägg: 35
Blev medlem: 2005-08-15/01:00

Föregående

Återgå till Säkerhet och utbildning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst