Fredric Fredricson skrev:Jag planerar att vara där den tredje och fjärde. Jag kör som instruktör men vet ännu inte vilket steg eller fartgrupp jag får.
F800åkare skrev:Galet varmt idag, igentligen på tok för varmt för att vara mc klädd och på bana, men det fantastiskt skoj. Jag börjar få till en bättre kroppsplacering på hojen nu, så mindre lutning men högre fart igenom kurvorna och mycket mer marginal.
Totalt 4 marksyningar slutade dagen med, synd att vissa ska köra utanför sin gräns, drabbar alla andra i form av mindre körtid.
F800åkare skrev: Totalt 4 marksyningar slutade dagen med...
fredde 7 skrev:F800åkare skrev:Galet varmt idag, igentligen på tok för varmt för att vara mc klädd och på bana, men det fantastiskt skoj. Jag börjar få till en bättre kroppsplacering på hojen nu, så mindre lutning men högre fart igenom kurvorna och mycket mer marginal.
Totalt 4 marksyningar slutade dagen med, synd att vissa ska köra utanför sin gräns, drabbar alla andra i form av mindre körtid.
Är inte detta bästa sättet att veta sin gräns? alltså marksyna?
Fredric Fredricson skrev:fredde 7 skrev:F800åkare skrev:Galet varmt idag, igentligen på tok för varmt för att vara mc klädd och på bana, men det fantastiskt skoj. Jag börjar få till en bättre kroppsplacering på hojen nu, så mindre lutning men högre fart igenom kurvorna och mycket mer marginal.
Totalt 4 marksyningar slutade dagen med, synd att vissa ska köra utanför sin gräns, drabbar alla andra i form av mindre körtid.
Är inte detta bästa sättet att veta sin gräns? alltså marksyna?
Det finns flera skolor. Personligen väljer jag att närma mig gränsen underifrån. Säkrast så.
Inom parentes så kan det sägas att de som bryter mot förbudet att inte köra av banan oerhört sällan gör det för att dom kört så fort att det släpper. Oftast är det nån form av blicklåsning eller så har man övertygat sig själv att man inte kan ta kurvan. Ibland handlar även om att man inte kan hantera hojen och bromsar omkull sig eller liknande.
fredde 7 skrev:Jag skrev det på skoj....
Självklart förstår jag att "VI" gör det bäst att närma sig gränsen sakta sakta underifrån...
Kör försiktigt!!!!
Fredric Fredricson skrev:(Real Road Racing, typ Isle Of Man TT, är naturligtvis en annan sak, där är avåkningszonen ofta en stenmur)
Återgå till Säkerhet och utbildning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst