Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav Mats Liifv » 2009-03-25/12:36

Nina och jag tycker det vore bra med lite feedback från er som var med på temakvällen.

Vad kunde gjorts bättre, annorlunda, mer eller mindre av? Vi funderar på att ordna en riktig, skräddarsydd, kurs efter vilka önskemål vi själva har om vad vi önskar fördjupa oss i.

Skriv gärna ner era synpunkter här i tråden, så ska vi se vad vi kan få ihop till ett senare tillfälle.
Senast redigerad av Mats Liifv 2009-03-25/14:42, redigerad totalt 1 gång.
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00

Re: Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav Thomas Weglert » 2009-03-25/13:24

Mats Liifv skrev:Nina och jag tycker det vore bra med lite feedback från er som var med på temakvällen.

Vad kunde gjorts bättre, annorlunda, mer eller mindre av? Vi funderar på att ordna en riktig, skräddarsydd, kurs efter vilka önskemål vi själva har om vad vi önskar fördjupa oss i.

Skriv gärna ner era synpunkter här i tråden, så ska vi se vad vi kan få ihop till ett senare tillfälle.


Tack för i går och för nödvändig information inför säsongen. Kanske var det lite segt med måttlig mängd
information på ganska lång tid. Ändå mycket intressaant.

Min tanke är att man skulle kunna ordna en kurs/temakväll som handlar om säkerhet i allmänhet
och där "först till olycksplatsen" skulle kunna ingå.

Exv fyra moment, fyra timmar och fyra föredragshållare.Skulle kunna behandla:
Olycksplatsen
Hojen
Skyddskläder
Körteknik.

God eftermiddag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Re: Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav Mats Liifv » 2009-03-25/14:40

Tack för förslagen! Vi får se vad vi kan göra av det till nästa säsong.

Detta var bara en gratis information, gjord på fritiden av föreläsaren. Har varit lite diskussion internt på brandkåren om det hela, får inte bedrivas konkurrerande verksamhet. Vi fick i alla fall lite grunder att stå på och det allra viktigaste av allt, en påminnelse om de fria luftvägarna. Det är även bra att veta hur man tar av en hjälm på rätt sätt, om det skulle behövas. Går förvånansvärt lätt om man är minst två personer. Lite synd att inte fler tog tilfället i akt att testa hur det ska gå till. Förhoppningsvis ska man inte behöva hamna i situationen, men många av oss har ändå gjort det. På ett ögonblick förändras hela tillvaron....
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00

Re: Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav S-J » 2009-03-25/15:39

Mats Liifv skrev: Lite synd att inte fler tog tilfället i akt att testa hur det ska gå till. ..

Men va det inte fullt?
Själv missade jag detta tillfälle då jag uppfattade att det va fullt.
Oxå känd som Anders Lindh
R1150 GS -01a
Användarvisningsbild
S-J
 
Inlägg: 419
Blev medlem: 2008-02-01/22:19

Re: Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav F650GS » 2009-03-25/16:06

S-J, det var fullbokat men alla kom tyvärr inte, då hade du kunnat ta någons plats om de som inte tänkt komma hade meddelat detta. Tiden rann tyvärr ut, lite synd att inte fler vågade prova att ta av en hjälm, med rätt handgrepp var det förvånansvärt enkelt (tyckte jag). Så nu vet ni det, är jag med och ni inte får luft så kan ni vara lugna, både Mats och jag kan få av hjälmen på ett säkert sätt.
Jag är ute i god tid och är redan inne i planeringarna inför nästa vår, vad vi borde ta med och därför är kritik bra så man inte upprepar sig. :)
Numera med en R1200 GSA.
F650GS
 
Inlägg: 59
Blev medlem: 2008-03-19/01:00

Re: Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav Mats Liifv » 2009-03-25/16:07

Det var fulltecknat, men sedan valde ett antal personer att inte dyka upp. Detta utan att meddela, varför inte alla som önskat kunde delta. Det jag menade var egentligen att inte fler av dom som var där testade att ta av någon annan person deras hjälm. Kan vara bra att ha gjort detta, innan man hamnar i det som kallas "livsfarligt läge" och man måste göra det av en eller annan anledning.
BMW R1200GS Adventure 2015
Användarvisningsbild
Mats Liifv
 
Inlägg: 413
Blev medlem: 1996-05-28/01:00

Re: Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav S-J » 2009-03-25/16:50

Aha då vet jag.
Synd att jag inte anmälde mitt intresse att ta ett ev återbud då. :(Hade kunnat varit där på 15-20 minuter om jag vetat att det fanns plats.
Oxå känd som Anders Lindh
R1150 GS -01a
Användarvisningsbild
S-J
 
Inlägg: 419
Blev medlem: 2008-02-01/22:19

Re: Feedback på Temakvällen "Först på olycksplatsen"

Inläggav malaurin » 2010-05-21/20:46

Det som inte kostar något är också värde-löst! är en maxmim jag lärt mig den hårda vägen, när jag själv jobbat som utbildare. Så ett gott råd är att ta något litet betalt av de som anmäler sig, kanske 50-100 kr som går till klubbkassan eller så. Min erfarenhet är att uppslutningen genast blir mycket större då och man slipper dessa som på eftermiddagen väljer att inte komma för att något annat har dykt upp. Har de väl betalat vill de gärna ha valuta för pengarna...
R1150RT ’00
(F650GS '01)
(BMW R850R '03)
Saab 9-5 2,0 BioPower '00
Användarvisningsbild
malaurin
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 2010-05-20/21:31
Ort: Partille


Återgå till Säkerhet och utbildning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst