Nils-Erik Ringlander skrev:Hubbiken2 skrev:Personligen hade jag inte varit lika timid som de boende och då har jag stor kärlek till motorcyklar.
Instämmer, inslaget i TV var inte roligt att se. Pianotråd ? Betongsuggor ? eller helt enkelt parkera ut lite fordon på väl valt sätt ?
Galne Dansken skrev:
Speedbumps, eller fartgub - är inga lösning, eftersom det är bustrafik på vägen.
Guzzi-Leif skrev:. Vi vet alla att avvikelser som gömda/oläsliga regplåtar (fram eller bak), nästan osynliga blinkers samt bullrande avgassystem hänger ihop med störande/busig körning. Sådana tekniska brister kan polisen plocka utan jakter och krånglig bevisframställning, direkt vid trottoarkanten/poliskontrollplatsen..
Wizzard skrev:Guzzi-Leif skrev:. Vi vet alla att avvikelser som gömda/oläsliga regplåtar (fram eller bak), nästan osynliga blinkers samt bullrande avgassystem hänger ihop med störande/busig körning. Sådana tekniska brister kan polisen plocka utan jakter och krånglig bevisframställning, direkt vid trottoarkanten/poliskontrollplatsen..
Det glädjer mig att du har fel Leif, som Jesper nämde att 68% av mc körde för fort på ovan nämnda sträckor med 70 och 50 begränsningar,
Jag har för mig att dom cyklarna som du pekar ut står för 4% av mc beståndet.. så 4 står för 68% var fn är alla andra bågarna... är dom garagerade eller kör dom bara Europavägarna??Rätta mig gärna om jag dragit fel slutsatser...
Ja jag kör Bogan då och då, håller inte alltid 70 gränsen men alltid 50 och 30 och har själv haft sovrumsfönstret mot Bogan. Är själv störd av racen och filmerna, snacket på Sporthoj visar att det finns ett attityd problem hos många, men debatten är bra för att visa att det inte är acceptabelt med dessa race, trots att dom enligt uppgift hållit på sen 60 talet- just där.
För övrigt var sista kollisionen med bil där ett barn blev skadat, en kille som parkerade sin V-rod i bilen, så jag har svårt att tro att flygande besiktningar skulle lösa det lokala problemet.
Jag kan ha fel men har aldrig sett en V-rod med miniblinkers och nummerplåten skruvad på huggern
Magnus Jinstrand skrev:Jag tror iofs att körning på bana kan ha en positiv effekt på dessa förare, de kan behöva ha ett ställe där de kan få avreagera sig och utbildningen i sig tror jag inte bidrar till högre hastighet på vägarna, istället tror jag att man lär sig sina begränsningar.
Jag har själv kört med min GS på bana och det var ett uppvaknande, nu tänker jag mycket mer på motstyrning, inbromsning innan kurva och vart blicken skall vara, jag vill påstå att jag är en bättre förare efter kursen fast jag inte kör fortare än innan.
Dock försvarar jag inte dessa sporthojförare, man ser och hör dem överallt, råkade själv ut för en som kraschade framför mina ögon och hoj, du kan själv tänka dig att ha en hoj som går över 300 och aldrig få köra mer än 120 (i sverige), det går ju inte att låta bli att sträcka ut ibland...
Att vara vuxen = Att man förstår att ens handlingar påverkar fler än en själv.
Stockholmsnovis skrev:Nyfiken, när du körde på bana med din GS, var det en kurs du gick? Om ja, var hittar jag mer information om denna kurs?
Återgå till Säkerhet och utbildning
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst