Första intrycken efter byte av GPS Zumo 660 till Tomtom 410

Re: Första intrycken efter byte av GPS Zumo 660 till Tomtom

Inläggav Buster » 2017-03-24/21:45

Statistik kan alltid vändas hur som.

Gällande grus så kanske det därför helt enkelt skrivs mer om det eftersom det finns mer grusvägar än asfaltsvägar...?
:roll:
1200GS Extrasvart
Buster
 
Inlägg: 639
Blev medlem: 2011-05-14/21:09

Re: Första intrycken efter byte av GPS Zumo 660 till Tomtom

Inläggav Max Mad » 2017-03-25/00:22

Var då ute och åkte en sväng nu i veckan. Naturligtvis började det regna och med det så började min TOMTOM 410 Great rides edition att krångla, så tillvida att den bytte sida och den sida (kartan) som jag använde mig av, helt enkelt försvann och inte kunde jag få tillbaka den genom att trycka på skärmen.

Jag tror att problemet hänger samman med att skärmen som är tryckkänslig, helt enkelt inte klarar av regnvatten. Några sådana här problem har jag aldrig haft med min Z660 under de fem år jag hade den.

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att de förtjänster TOMTOM har över Garmin överväger inte nackdelarna och om jag hade känt till dessa tillkortakommanden som TOMTOM har, innan jag köpte den, så hade jag aldrig köpt den !

Om det någon gång skulle bli aktuellt med en ny navigator igen i framtiden, så kommer det att bli en Garmin alla dagar i veckan.
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Första intrycken efter byte av GPS Zumo 660 till Tomtom

Inläggav boeric » 2017-03-25/07:24

Jag returnerade min nyinköpta TomTom. Min gamla Zumo fungerar och har alltid fungerat inklusive att jag tappade den i 100 km/h. Det finns många trådar om hur mycket bättre TomTom är än Zumo. Inga trådar om hur bra Zumo är. Ett gammalt uttryck - " Hälsan tiger still"

BoJ
boeric
 
Inlägg: 87
Blev medlem: 2015-12-08/15:56

Re: Första intrycken efter byte av GPS Zumo 660 till Tomtom

Inläggav Max Mad » 2017-03-25/12:15

boeric skrev:Jag returnerade min nyinköpta TomTom. BoJ
Jag noterade det i ett tidigare inlägg. I efterhand önskade jag att jag också hade gjort det, men nu är det försent. På pappret får man mycket för pengarna när man köper en TOMTOM, men vad hjälper det när det inte fungerar i praktiken :( ?
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Första intrycken efter byte av GPS Zumo 660 till Tomtom

Inläggav Magnus Brobeck » 2017-03-25/15:51

Max Mad skrev:Var då ute och åkte en sväng nu i veckan. Naturligtvis började det regna och med det så började min TOMTOM 410 Great rides edition att krångla, så tillvida att den bytte sida och den sida (kartan) som jag använde mig av, helt enkelt försvann och inte kunde jag få tillbaka den genom att trycka på skärmen.

Jag tror att problemet hänger samman med att skärmen som är tryckkänslig, helt enkelt inte klarar av regnvatten. Några sådana här problem har jag aldrig haft med min Z660 under de fem år jag hade den.


Eftersom ingen annan har rapporterat att Tomtoms navigator inte tål regn så torde det väl vara ett fel/läckage på just ditt exemplar. Den är ju yngre än två så du har garanti.

Att bara skriva och gnälla på forumet gör ju inte att den blir lagad, bättre att lägga tiden på att fixa den. Sedan kan du ju sälja den så är saken ur världen.

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Föregående

Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst