Schuberth SRCS II problem?

Schuberth SRCS II problem?

Inläggav Jarno77 » 2019-02-17/10:48

Vi är sammanlagt 4 st åkare (jag och min fru + ett annat par) som har Schuberth C3 Pro hjälmar och SRCS II Intercom. Nu skulle vi behöva hjälp med att för det första veta: GÅR det ens att koppla ihop dom så att ALLA 4 kan prata med varannn SAMTIDIGT?
Vi har suttit en hel kväll och försökt att få det att funka.
Vi har följt instruktionsboken, men det verkar inte fungera? Vi får det att funka mellan 2 personer åt gången, men det ska väl kunna gå att prata alla 4 samtidigt, eller har jag fattat fel? Sen måste jag säja att jag är besviken på hur länge det tar att koppla upp sej mot den andra, tar ju 5-10 sekunder från att man tryckt på knappen tills det är ihopkopplat? Känns en aningen som nåt från 90-talet, men så sega kanske alla intercom-system är..?
Sen så fungerar ju röststyrningen inte heller.
Den kopplar ihop med fel person hela tiden osv.
Helt enkelt en riktig besvikelse hittills i all fall.
Schuberth-hjälmen håller ju riktigt hög kvalle, så man hade ju förväntningar på att deras intercom skulle vara lika bra:(

Tacksam om nån vänlig själ kan hjälpa oss:)
Användarvisningsbild
Jarno77
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-02-17/10:34

Re: Schuberth SRCS II problem?

Inläggav BrooklynS » 2019-02-17/11:47

Det går alldeles utmärkt. Varje enhet har två kanaler för intercom.

Börja med att para ihop respektive par inbördes. Dvs 1A+1B resp 2A+2B. Detta gör du på "Rider A"-kanalen på varje enhet. Håll inne intercomknappen mer än 5 sekunder så väljs kanal A (blinkar rött).

När detta är klart gör du så att 1A kopplar mot 2A på "Rider B"-kanalen, dvs den andra intercomkanalen. Håll inne intercomknappen mer än 5 sekunder och tryck sedan snabbt en gång till väljs kanal B (blinkar blått).

När detta är klart så kan alla prata inbördes. 1A och 1B kopplar upp sig mot varandra, 2A och 2B kopplar upp sig mot varandra och 1A eller 2A kan genom att öppna även kanal B koppla ihop samtliga.

Hoppas att du förstår principen, har manualen ute i garaget men om det inte funkar eller jag minns fel kan jag återkomma.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3712
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst