Schuberth C3 - kommunikation?

Schuberth C3 - kommunikation?

Inläggav Fjomas » 2019-03-03/16:30

Har blivit erbjuden en sprillans ny C3 för 2.000kr, vilken jag tror jag slår till på, även om det inte är senaste modell.
Jag åker sporadiskt och tycker att det verkar vara ett kanonpris och ger mycket hjälm för pengarna.
Vad jag däremot inte kan bestämma är vilken kommunikations utrustning jag skall komplettera med.
Den som de har som går att bygga in i nackstoppningen som jag förstår är flera år gammal eller något nyare som då monteras utanpå hjälmen?
Jag behöver ansluta till min telefon och kanske till sambon som passagerare, OM jag får med henne på någon tur.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fjomas
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2018-10-27/14:11

Re: Schuberth C3 - kommunikation?

Inläggav Peter Nordlund » 2019-03-03/19:49

Välkommen hit Fjomas :)

Jag hade en C3 som min första hjälm och den passade min huvudform utmärkt, till den hade jag Schuberths eget SRC system.
Det var smidigt att den var inbyggd och inte tog extra utrymme men jag hade problem med att få den att fungera för GPS (Garmin Z660) och min mobil samtidigt, i slutändan blev det antingen eller lyckades aldrig lösa det, så där tyckte jag bara att det var en brist, kan ha berott på mig dock...

På nuvarande C3 pro har jag Packtalk från Cardo den sitter utanpå så lite bökigare och inte så snyggt men funktionen är till 90% (har lite småstrul bara)

Min "andra hjälm" som också är en Schuberth M1 (öppen hjälm) har en inbyggd SRC som jag tror att nya C4 har och den (även om det inte var din fråga) funkar klockrent.

Så jag tror Schuberth är bättre idag än för 7 år sedan då jag började.
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Schuberth C3 - kommunikation?

Inläggav BrooklynS » 2019-03-03/19:58

Jag har bägge sorterna. Packtalk är modernare men den integrerade är så mycket smidigare...
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Schuberth C3 - kommunikation?

Inläggav Fjomas » 2019-03-03/20:19

Tack för er input, det känns som den inbyggda varianter är vad jag kommer att välja p.g.a. smidigheten och att mina behov är relativt enkla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fjomas
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 2018-10-27/14:11


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst