Söker info om uppdaterad SRC system för Schuberth

Söker info om uppdaterad SRC system för Schuberth

Inläggav Peter Nordlund » 2019-03-19/16:37

Hej

Jag var inne och kollade på hjälmar idag och specifikt Schuberths "nya" C4 Pro
Den erfarenhet jag har från deras system är det jag hade i min första hjälm C3 med just SRC och den fungerade rätt jäkla dåligt, tappade kontakten med antingen Mobil eller GPS när jag körde.

Den nuvarande hjälmen C3 Pro köpte jag Cardo Packtalk till och den funkar med sabbar nackkragen pga sladden, men funktionen funkar utmärkt.

förra sommaren köpte jag en Schuberth M1 (öppen/Jet) med inbyggt system och även om jag inte testat både gps och mobil samtidigt så är den grymt smidig.
Så jag frågade idag på en butik OM C4 Pro har en lika bra eller bättre funktion jämfört med Packtalk, fick svaret att nuvarande troligen inte funkade med 2 enheter samtidigt (han var inte helt säker) men att han "hört" att en ny version var på gång som kan detta, när visste han inte...

Någon här som vet om en ny version eller har testat med den nuvarande hur den funkar om man vill ha GPS (Tomtom Rider 410 samt Android telefon)
Försökte hitta mejl adress Schuberths hemsida men lyckades inte så jag frågar här
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Söker info om uppdaterad SRC system för Schuberth

Inläggav Pedro » 2019-03-19/22:28

C4 har en integrert intercom fra Sena som er veldig enkel å montere. Virkelig «plug and play» :)

Lyden er derimot ikke bra. Den er svak og den er ikke mulig å få høyere. Lyden var mye bedre på den gamle C3 med SRC krage.
Jeg testet den i fjor og det kan jo tenkes at det har blitt foretatt oppgraderinger etter den tid.

Men hvis du er opptatt av god lyd ville jeg valgt noe annet enn Schuberth C4 med original intercom.
Pedro
 
Inlägg: 138
Blev medlem: 2016-09-21/07:31


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst