ADV-ställ för sommaren

ADV-ställ för sommaren

Inläggav baseman » 2019-10-01/11:58

Har ett Dainese-allvärdersställ som jag är mycket nöjd med.
Dock är det för varmt att ha på sommaren offroad (även med utplockade inner-lager)
Någon som har ett bra förslag på ställ som man kan ha under sommarperioden?
baseman
 
Inlägg: 1
Blev medlem: 2019-10-01/11:55

Re: ADV-ställ för sommaren

Inläggav BrooklynS » 2019-12-29/13:48

Rally-ställ eller motsvarande offroadställ brukar ha rejäla ventilationsmöjligheter. Jag har tex ett BMW Savannah 2 som det blåser rakt igenom...

Beroende på budget så finns ju alla varianter.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3712
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: ADV-ställ för sommaren

Inläggav Måns Ulveståhl » 2019-12-29/14:27

Jag köpte ett "sommarställ" nyligen med samma syfte.
Mycket ventilation och vattentätt membran (inte GoreTex) med bibehållna CE-skydd.
Jacka och byxor för ca 3000 kr från Alpinestars (Black Friday-rea).
xlmoto.se hade faktiskt ett lägre pris än större tyska och italienska företag vid tillfället så det kan vara värt en titt.
Annars brukar jag köpa det mesta från tex fc-moto.de, motoin.de, eller motardinn.com.

Säga vad man vill om mer dyrbara GoreTex och liknande åretruntställ, men bekväma under höga temperaturer är dessa inte.
Såvida man inte alltid lyckas hålla en hastighet på 80+ km/h, och aldrig får stå still för "stau", rödljus, stopplikt etc.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3755
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: ADV-ställ för sommaren

Inläggav CG Arvidsson » 2019-12-30/12:59

Jag har kört med Rukka allvädersställ nu i många år. Ifjol köpte jag en Helite airbagväst,vilket jag ångrar lite idag. Nu har dom kommit med en jacka som har en inbyggd airbag,som jag tycker ger samma skydd som en väst. Det är lite jobbigt med väst vid pauser och känns lite klumpigt,kaka på kaka liksom. Enligt deras video verkar den ge samma skydd som västen. Vad gäller vattentäthet är ett oskrivit blad,likaså kvalitet på tyg och annat. Kanske Rukka eller någon annan kommer med något liknande. Dyr är den, nästan 1000 dollar.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst