Laga dragkedja

Laga dragkedja

Inläggav Ecklesiastik » 2019-10-21/08:50

Imorse hände det som inte får hända. Dragkedjan på benet på mina Rukka brallor gick sönder (sviter från en marksyning i sommras). Fick köra med kardborrebandet nere vid ankeln för att slippa se ut som en övervintrad discomupp. Är det någon som vet en bra skräddare som nr1 kan byta dragkedja på ett par goretex brallor utan att förstöra membranet nr2 är hyfsat nära Norrköping. Jag vill kunna åka säsongen ut så vill inte skicka dom till Finland på lagning.
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 686
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Laga dragkedja

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-10-21/11:45

Idiotfråga: Har du kollat med butiken, där du köpte dem? (Det kostar ju inget att fråga.)
Och ifall du inte köpt dem hos Nifa MC, kan det ändå vara idé att fråga där. http://www.nifamc.se.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17104
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Laga dragkedja

Inläggav BrooklynS » 2019-10-21/12:45

Membranet brukar sitta innanför. En bra "skräddare" byter din dragkedja på ett proffsigt vis.
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3712
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: Laga dragkedja

Inläggav Ecklesiastik » 2019-10-21/13:15

Bror Gårdelöf skrev:Idiotfråga: Har du kollat med butiken, där du köpte dem? (Det kostar ju inget att fråga.)
Och ifall du inte köpt dem hos Nifa MC, kan det ändå vara idé att fråga där. http://www.nifamc.se.

Fick den utbytt på garanti efter en större marksyning 2017 och hämtade ut den på MC varuhuset i STHLM. Har inte velat beställa av Nifa eftersom att jag vill prova kläder innan jag köper dom. Var däremot relativt flitig kund medans dom hade en markbutik. Men far min har tidigare skickat plagg till Rukka på reparation och då har han fått vänta runt en-två månader på att få tillbaka dom och då är ju även det sista av säsongen slut.

BrooklynS skrev:Membranet brukar sitta innanför. En bra "skräddare" byter din dragkedja på ett proffsigt vis.


Så är det säkert. Jag killgissade bara att Rukka satt mer membran även i den tygbiten som går utanpå fållen som blir när du drar ihop dragkedjan för att ha dubbelt skydd. Jag ska svänga förbi min skräddare efter jobbet idag och se om han kan kirra biffen
2004 Suzuki DRZ400S
1994 BMW K1100LT SE
Användarvisningsbild
Ecklesiastik
 
Inlägg: 686
Blev medlem: 2019-07-03/07:18
Ort: Norrköping

Re: Laga dragkedja

Inläggav Bror Gårdelöf » 2019-10-21/14:56

Ecklesiastik skrev: ... Nifa ... Var däremot relativt flitig kund medans dom hade en markbutik.

Fixar det sig med skräddaren, är problemet löst.
Om inte: Johan på Nifa MC är klart serviceinriktad. Jag har genom åren varit en återkommande kund hos honom men köpte Rukkastället på Bikestop 2010. Tyvärr tvingades Bikestop lägga ner verksamheten efter ytterligare något år, så när jag skulle ordna en garantiåtgärd på mina brallor, kunde jag inte gå via dem. Jag tog med kvittona till Nifa MC, som då fortfarande hade en IRL-butik. Inga som helst problem.
Annars var min idé snarast, att Johan eventuellt kunde tipsa dig om någon skräddare, som kan lösa uppgiften - inte primärt att han själv skulle ombesörja det hela eller skicka brallorna till Finland.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17104
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst