FC moto erfarenheter

FC moto erfarenheter

Inläggav fredde 7 » 2020-11-07/23:05

Är det någon som har erfarenhet av FC moto? priserna är bra, och leverans till dörren utlovas, låter bra tycker jag.
Men vill ju kolla här så det inte är något struligt företag som tex Autodoc och deras namlikar.
Tips på andra aktörer inom kläd/skydd mc tar jag gärna emot också.
/Fredrik
fredde 7
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 2012-08-19/12:09

Re: FC moto erfarenheter

Inläggav Måns Ulveståhl » 2020-11-08/00:19

Jag har köpt det mesta av min utrustning via FC Moto.
Bra priser, stort urval, fungerar bra med betalning, men det kan ta upp till två veckor innan du får din leverans.
Leverans till närmaste utlämningsställe gäller då hemleveranstjänsten du och FC Moto betalar för inte hanteras väl av den speditör som tar hand om frakten inom Sverige (UPS).
Förra köpet strulade UPS med , och skickade tillbaka till FC Moto utan att först ha informerat mig om att ett paket fanns för upphämtning.
Ett snabbt email till FC Moto fixade detta utan extra kostnad för mig, och denna gång med FedEX då jag bad FC Moto att undvika UPS - vilket innebar hemleverans :mrgreen:

FC Moto kommer jag att köpa från även i framtiden.

Ett liknande företag som FC Moto är Motoin, fast urvalet är sämre, och priserna högre.
Jag har även handlat mc-grejor från mindre företag i både Spanien och Italien utan problem - speciellt då dessa företag led svårt i våras av all nedstängning, och erbjöd COVID-19-rabatt till sina webkunder.
Oftast mer struligt att köpa från Storbritannien då mindre företag där fortfarande ligger många steg efter i utvecklingen av betalningsmetoder (många gånger krävs internationell banktransfer), och deras kundservicenivå kan inte matcha den tyska. Mindre problem med större företag.
Annars är min erfarenhet att det är lika säkert, och enkelt att handla via nätet i väst-Europa som din närmaste ICA-butik.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3757
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: FC moto erfarenheter

Inläggav fredde 7 » 2020-11-08/10:17

Tack för ett väldigt informativt svar.
Då kör jag på fc moto och hoppas att skinnet inte krymper på vägen :lol:
fredde 7
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 2012-08-19/12:09

Re: FC moto erfarenheter

Inläggav CG Arvidsson » 2020-11-08/12:38

Får leverans imorgon av en Held touringjacka med inbyggd airbag. Beställdes i början av veckan så det verkar vara bra service. Fick en känsla att priserna ökar ju mer man tittar på en vara, från samma dator. Provkörning av jackan ska ske snarast möjligt efter leverans.
Användarvisningsbild
CG Arvidsson
 
Inlägg: 1549
Blev medlem: 1987-04-23/01:00

Re: FC moto erfarenheter

Inläggav fredde 7 » 2020-11-12/15:15

Leveransen kom igår, postnord direkt till dörren....kanon.
Inga konstigheter, väldigt snabb leverans, skinnstället var mindre i storleken än vad jag trodde, men det töjer sig
säkert, om inte är det på tiden att droppa av några kilo.
fredde 7
 
Inlägg: 212
Blev medlem: 2012-08-19/12:09


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst