vattenavvisande medel?

vattenavvisande medel?

Inläggav reddevil » 2007-12-11/15:49

Tänkte höra lite om det finns intresse..

Finns ett medel jag kan köpa via jobbet som man sprutar på tygmaterial och läder osv som gör att vattnet lägger sig ovanpå materialet och inte åker in, har provat själv och man kan stå och försöka trycka ner vattnet i materialet med fingret och ändå inte lyckas. Ska tydligen vara väldigt enkelt att torka bort smuts oxå från materialet man använder det på, luktar knappt alls och fungerar faktiskt fruktansvärt bra.

Vet att dom använder detta på soffor osv. på hotell m.m. med tydligen bra framgång. Tänkte själv prova detta medel på sadeln på hojen och se om det fungerar samt på mina MC kläder. Mina byxor som ska vara vattenavvisande fungerar bra sålänge man inte kör 2 timmar i konstant spöregn vilket jag ändå blir blöt.

Iallafall, tänkte höra om det kan vara intressant?

Möjliga användningsområden:
* Soffor/fotöljer
* MC-kläder?
* Bilklädslar
* MC-sadel?
* andra möjliga material?
reddevil
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 2006-09-14/12:33

Inläggav Lasse Hansson » 2007-12-11/16:12

reddevil;25647 skrev:Tänkte höra lite om det finns intresse..

Finns ett medel jag kan köpa via jobbet som man sprutar på tygmaterial och läder osv som gör att vattnet lägger sig ovanpå materialet och inte åker in, har provat själv och man kan stå och försöka trycka ner vattnet i materialet med fingret och ändå inte lyckas. Ska tydligen vara väldigt enkelt att torka bort smuts oxå från materialet man använder det på, luktar knappt alls och fungerar faktiskt fruktansvärt bra.

Vet att dom använder detta på soffor osv. på hotell m.m. med tydligen bra framgång. Tänkte själv prova detta medel på sadeln på hojen och se om det fungerar samt på mina MC kläder. Mina byxor som ska vara vattenavvisande fungerar bra sålänge man inte kör 2 timmar i konstant spöregn vilket jag ändå blir blöt.

Iallafall, tänkte höra om det kan vara intressant?

Möjliga användningsområden:
* Soffor/fotöljer
* MC-kläder?
* Bilklädslar
* MC-sadel?
* andra möjliga material?



Hej!

Låter intressant!
Har du fler faktauppgifter? Fabrikat, förpackning och
framförallt pris?

Må gott!
Lasse
Lasse Hansson
 
Inlägg: 26
Blev medlem: 2003-03-24/01:00

Inläggav reddevil » 2007-12-11/16:39

Lasse;25649 skrev:Hej!

Låter intressant!
Har du fler faktauppgifter? Fabrikat, förpackning och
framförallt pris?

Må gott!
Lasse


Allt detta kan jag ta reda på, vi kommer att använda vår logga på produkten men många andra har ju andra loggor så kan kolla upp det.. Förpackningen är öppen för förslag, som det ser ut nu blir det en form av spreyflaska. Priset ska jag oxå ta reda på då det ej är satt ännu.

Men självklart kan jag fixa rabatt åt oss BMW MC folk =)
reddevil
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 2006-09-14/12:33

Inläggav janka Gunnarsson » 2007-12-11/22:33

Fortsätt forska i vad det är!!!

"janka"
<p>Janka </p>
janka Gunnarsson
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2007-01-30/01:00
Ort: Linköping

Inläggav Lime » 2007-12-12/10:17

Medlet som används för soffor och liknande är i princip samma som Nikwax saluför i mindre förpackningar via Naturkompaniet, Outdoor, Intersport och liknade butiker.

De produkter jag använder är deras Leather Restorer och Wather Proofing.

På textilstället, skidjackor, Anjas overaller och liknande använder jag TX.Direct-serien med Washin-tvättmedlet när jag behöver tvätta stället och Spray-On för att förstärka på extra utsatta ställen. Om det håller tätt för en tvååring i en sandlåda i hällregn... då håller det.

Mer info om NikiWax finns på deras hemsida. http://www.nikwax.com/

Jag vet att det finns ett industrimärke också, som är samma prylar men i stora förpackningar just för offentliga miljöer och liknande.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-12-12/23:19

Någon som vet vad som händer med GoreTex och dess kloner? Går ångpassagen förlorad?
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst