Inköp från Lois

Inköp från Lois

Inläggav bmwk1200rsport » 2007-12-26/16:22

Hej!
Först vill jag göra som många som möjligt lite avundsjuka.
Idag, annan dag jul tog jag ut Nettan ur garaget och tog en sväng på ca 1 timme.
Fan va kul och skönt, vilken julklapp. temp i Hbg var ca 8 grader +. Riktigt skönt

Jag funderar på att handla några grejor ifrån Lois i Tyskland.
Någon som vet vilken frakt och andra avgifter som tillkommer.
Hur är det med tull?
Bmw k1200 R Sport -07
bmwk1200rsport
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-01-02/14:32

Inläggav Göran Ekman » 2007-12-26/16:43

bmwk1200rs;26563 skrev:Någon som vet vilken frakt och andra avgifter som tillkommer. Hur är det med tull?

Du har väl läst om juldagskörningen som D7 gjorde till McDonalds? =)

Tullen skriver så här:
Inom EU
Varor som du köper inom EU behöver du inte anmäla till oss.

När jag handlade moppesaker från Wunderlich i Tyskland i våras så var frakten endast 120- . Men det finns väl text på deras sida om det?
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Postorder från .de är fint.

Inläggav Hubbiken2 » 2007-12-26/17:21

Om du menar louis.de tillkommer endast 15 euro i frakt, inget annat.

Står tydligt på denna sida:
http://www.louis.de/_2017be11de47fbbd2df7e3227e554000f7/index.php?topic=foreign

De hanterar en massa julbeställningar och julreturer nu så bli inte förvånad om det tar mer än de vanliga 3-4 dagarna.

/mark

Kolla även:
http://www.hein-gericke-store.com/wShop/home/inhalt/index.php
eller http://www.polo-motorrad.de
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav Marie » 2007-12-26/18:34

bmwk1200rs;26563 skrev:Hej!
Först vill jag göra som många som möjligt lite avundsjuka.
Idag, annan dag jul tog jag ut Nettan ur garaget och tog en sväng på ca 1 timme.
Fan va kul och skönt, vilken julklapp. temp i Hbg var ca 8 grader +. Riktigt skönt


Nejdå, inte gjorde du mig avundsjuk... Då var vi minst två som snurrade i Hbg idag. Jag var där i förmiddags (skulle ju så klart till mässan..;) ). Det blev en liten tur Vejby-Hbg och Hbg-Örkelljunga-Vejby.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Köpa från Louis var det :-)

Inläggav Lars Levén » 2007-12-26/18:47

Jag har handlat där ett antal gånger. Fungerar perfekt. 15 Euro för frakten. Fick fel motorbåge en gång, inga problem med att få en ny. Mailade och förklarade på engelska, skickade tillbaka den felaktiga och fick en ny samt kostnaden för min frakt krediterad.

Glöm inte att du får vad du betalar för. När det gäller exempelvis verktyg är det ofta enklare och billigare att ex.vis gå till Biltema för motsvarande kvalite (om man har ett varuhus i närheten).
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav OscarH » 2007-12-26/19:40

Du vet om att [url="http://www.mc-depan.com"]MC-Depån i Staffanstorp[/url] är återförsäljare för Louis? Vet inte hur det är att handla där, men det kan vara värt att kolla upp.
OscarH
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 2006-09-27/01:00

Inläggav Marie » 2007-12-26/20:20

RDX*;26582 skrev:Du vet om att [url="http://www.mc-depan.com"]MC-Depån i Staffanstorp[/url] är återförsäljare för Louis? Vet inte hur det är att handla där, men det kan vara värt att kolla upp.


Räknar du bensinen för att köra Hbg-Staffanstorp, och den saftiga prisskillnad som det är mellan mc-depån och Louis så kan du inte köpa mycket innan det är klart lönsamt att handla direkt från 'källan' istället.

Dessutom anser jag att det är moraliskt FELAKTIGT att handla av s.k. återförsäljare som tar ut svinaktiga påslag på moderfirmans priser....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Hubbiken2 » 2007-12-26/21:50

Håller med Marie.
Mc-dupperarna i Staffanstorp tar vääääldigt fett betalt för att utföra köpet hos Louis. Bara postorderfrakten de tar inom sverige är dyrare än 15 Euro!:D

Många säger till mig när jag nämner att de kan köpa det eller det per postorder: "Jag vill känna på det innan jag köper det!"
Ok. Se på denna ekonomi/tid som min bekant spenderade på en jacka: 70 km tor till affären och två timmar spenderade. De vissar sig inte ha den modellen i hans storlek utan skall beställa. När han efter tio dar fick besked om att jackan fanns att hämta, +70 km + två timmar till, var det fel färg. Åtta dar senare +70 km + 1,5 timmar till för o hämta. Lite väl mkt tid och kostnader, men han fick "känna på den".
(Ok han hade lite otur och jag undviker säga vilken affär det var.) :)

Lade en extra order på en textiljacka till en kompis som var rädd för att bli "lurad". Mätte in han, la beställningen, fyra dar senare var jackan här på den lokala Ica/uth.stället och satt perfekt.
(Det är normalflyt! Skulle det inte vara fallet hade jackan skickats tillbaka med kredit.)

Nu gälde det jackor och det kan vara speciellt men de har så mycket annat man kan shoppa där.

my 2 bits

/mark
Användarvisningsbild
Hubbiken2
 
Inlägg: 580
Blev medlem: 2007-04-05/01:00

Inläggav Fredrik Åkesson » 2007-12-27/00:00

Hej
Jag har exakt samma erfarenhet som "Lasse Funduro" .Jag fick en felaktig motorbåge och Louis stog för hela kalaset.Handla direkt i deras webshop.15€ kostar frakten.
Fredrik
Användarvisningsbild
Fredrik Åkesson
 
Inlägg: 861
Blev medlem: 2006-04-07/21:37

Inköp fr Lois.de

Inläggav bmwk1200rsport » 2007-12-27/10:59

Tack för alla svar. Känner att nu är det bara att beställa.
Som någon kanske redan har lagt märket till i denna avd,
så ska jag köpa väskor till min K1200 R Sport. Jag gillar inte org väskorna som är för små och alldeles för dyra.
Jag har hittat en lösning med en hållare, adapterkit och sedan kan man montera flera av de vanliga fabrikaten . Givi, H&B, kappa m.fl. Kika gärna på mina övriga två trådar här och ge synpunkter.
Bmw k1200 R Sport -07
bmwk1200rsport
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-01-02/14:32

Inläggav Marie » 2007-12-27/14:17

bmwk1200rs;26603 skrev:Tack för alla svar. Känner att nu är det bara att beställa.
Som någon kanske redan har lagt märket till i denna avd,
så ska jag köpa väskor till min K1200 R Sport. Jag gillar inte org väskorna som är för små och alldeles för dyra.
Jag har hittat en lösning med en hållare, adapterkit och sedan kan man montera flera av de vanliga fabrikaten . Givi, H&B, kappa m.fl. Kika gärna på mina övriga två trådar här och ge synpunkter.


Min spontana reaktion är samma som den du nämner. BMW original är alltid för små och har former som gör dem svårutnyttjade, samt att BMW har vett att ta överdrivet betalt för alla originaltillbehör är knappast något okänt faktum.

Min egen erfarenhet (OK från gamla K100, men ändå) är att BMWs väskor verkar vara tillverkade av ett betydligt ömtåligare (skörare) material än t.ex. Givi. En Givi är gjord av kraftigt dimensionerad och seeeeeeg plast. Vid en vurpa blir den repad, men det skall mycket till innan den går sönder. BMWs K100-väskor däremot har lock som verkar kunna spricka bara man tittar på dem.... Måhända är de nyare lite bättre i detta avseende.

Nackdelen (den enda som jag ser det) med 'piratväskor' är att man inte kan fixa låsning med tändningsnyckeln....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav bmwk1200rsport » 2007-12-27/21:01

Marie;26606 skrev:Min spontana reaktion är samma som den du nämner. BMW original är alltid för små och har former som gör dem svårutnyttjade, samt att BMW har vett att ta överdrivet betalt för alla originaltillbehör är knappast något okänt faktum.

Min egen erfarenhet (OK från gamla K100, men ändå) är att BMWs väskor verkar vara tillverkade av ett betydligt ömtåligare (skörare) material än t.ex. Givi. En Givi är gjord av kraftigt dimensionerad och seeeeeeg plast. Vid en vurpa blir den repad, men det skall mycket till innan den går sönder. BMWs K100-väskor däremot har lock som verkar kunna spricka bara man tittar på dem.... Måhända är de nyare lite bättre i detta avseende.

Nackdelen (den enda som jag ser det) med 'piratväskor' är att man inte kan fixa låsning med tändningsnyckeln....

Nackdelen (den enda som jag ser det) med 'piratväskor' är att man inte kan fixa låsning med tändningsnyckeln....


Detta "problem kan jag leva med när jag tjänar ca 2000:- inkl frakt och får 2x40L istället för max 2x23L !!!!!!!!!!!!!!!!!
Bmw k1200 R Sport -07
bmwk1200rsport
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 2007-01-02/14:32

Inläggav Göran Ekman » 2007-12-27/22:42

bmwk1200rs;26634 skrev:Detta "problem kan jag leva med när jag tjänar ca 2000:- inkl frakt och får 2x40L istället för max 2x23L !!!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns ju en aspekt till.
Originalväskorna är mycket snygga på hojen och breddar inte hojen så mycket. De är dessutom expanderbara och rymmer faktiskt en hel del. Man kan tycka att innerväskorna är lite sladdriga men för mig är det bra. Jag kan stuva som jag vill. 10 dgr i alperna är inget som helst problem...
Dessutom rymmer varje väsksida en integralhjälm. Helt perfekt på Autozug och färjor exv.
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00


Återgå till Kläder och utrustning

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst