Vad var det för plast-mojäng?

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Håkan » 2015-03-09/20:25

2650121 skrev:Läser om plastmojängens vara eller inte vara, själv är jag mest intresserad av att få Bumsen i brevlådan .Ser och hört av bekanta att bladet har anlänt dock inte till mig. När kan jag räkna med leverans?

Har nåt blivit fel så är det bäst att höra av sig till kansliet.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav elemji » 2015-03-14/09:50

Nu är plastmojängen monterad. Den var ju jättefin, tack BMW-klubben. Se så bra det blev. :D
Träffade en gubbe på macken förra året när jag tankade hojen. Han kom fram och frågade:
- Är det där en BMW?
- Japp.
- Jag har också en BMW. Men jag har en riktig BMW. Ifrån 60-talet. Med boxermotor.
- Jaha .. men det här är också en rikt ...
- Sånt där elektroniskt skit antar jag?
- Öh.. jo, det är elektronisk tändning och insprutning och ...
- Sånt där skit går ju bara sönder!
- Jaha. Men om du har en BMW då kanske du är med i BMW-klubben?
Ett fåfängt försök ifrån min sida att få konversationen att ta en trevligare inriktning.
- Nej. Det är väl bara töntar som är med i den klubben.
Här övervägde jag att bara klippa av samtalet. Man jag hade ju i och för sig bara frågat om han var med i klubben, jag hade inte sagt jag var med. Så jag kunde ju inte säkert säga att han hade kallat mig tönt rakt upp i ansiktet. Så vi fortsatte att kallprata medan tanken fylldes upp. Han berättade att förutom veteranhojar med boxermotor så var han även intresserad av modelltåg. Då blev jag lite lättad. Det var ju helt enkelt bara så att han och jag hade diametralt motsatta uppfattningar om definitionen av en tönt.
Om den här plastmojängen kan bespara mig ifrån samtal med töntar, otacksamma och allmänt otrevliga människor, då skall den på alla fordon jag har.
BMW-klubben.jpg
Plastmojäng
Audi 821 Hypermotard
KTM 690 Enduro
www.elemji.blogspot.se
Användarvisningsbild
elemji
 
Inlägg: 378
Blev medlem: 2009-05-05/06:58

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Kovlingen » 2015-03-14/10:21

Måste ha varit en riktig tuff kis som du snackade med :shock:
Modelljärnvägar är ju bara till för dom hårda grabbarna ;)
Om det inte var "Stig Helmer" du mötte . :? :D
Tönt.jpg
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2015-03-14/10:32

Elemjis gubbe hade nog aldrig läst Abraham Lincoln:
"Det är bättre att tiga och tas för en narr än att tala och bevisa det."

"Mot dumhet kämpar gudarna förgäves", är en annan, alltid aktuell sentens, där Lincoln säkert skulle ha instämt.
Samma sak gäller: "All kunskap är begränsad. Blott okunnigheten är gränslös."
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17108
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Roland Karlsson D4/D3 » 2015-03-17/21:56

Tråkigt Marie, att du reagerar med ilska över något du fått utan ngn större kostnad och utan krav på någon motprestation!
Jag har sedan barnsben fått lära mig att vara tacksam för saker jag får oavsett dess värde,
Är det något som jag ej skulle uppskatta kan det ju vara så att någon annan, som i detta fallet, medlem, skulle uppskatta och blir glad över en liten gåva, och om inte annat kan man ju fråga innan i så fall ! Det finns också ett flertal andra forum om man nu vill stävja såna här "huvudlösa" påhitt av våra ideellt hårt arbetande föreningsledamöter.
Detta genom att bla. annat skicka in motioner till årsmötet med förslag om saker som man önskar förändra. Att ondgöra sig över denna lilla "present" är otacksamt och helt upp till dig och får stå för dig enskilt! Kan inte påstå att jag delar din åsikt om detta på någon punkt!//Mvh,Roland Karlsson D4.
Roland Karlsson D4/D3
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2014-03-23/17:46
Ort: D4.Hudiksvall, dock närmare Sundsvall än Gävle !

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav SuperMek » 2015-03-17/22:11

+1!
//Christian D7
R1250GSA 2020
K100RS 4v 1990
Användarvisningsbild
SuperMek
 
Inlägg: 1002
Blev medlem: 2013-06-03/01:59
Ort: Tumba (Stockholm)

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Dennis Johansson » 2015-03-28/08:52

+1 till
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Lindeberg » 2016-06-06/06:51

Jag har använt min skyltlist sedan jag köpte den för 60kr(?), strax innan gratislisten skickades ut, men nu har den tyvärr blivit stulen.

Häromdagen fick jag snabbt en tid på Bike Trollhättan för att byta bakdäck som, pga min försummelse, slitits alldeles för fort. Fick kanonservice och det var snabbt fixat.

Efter att ha kört från verkstaden, vid första stoppet, noterade jag att min skyltlist var stulen, men ersatt med en med Bikes logotyp.

Har ni varit med om något liknande? Det är småsummor det handlar om, men förfarandet gör mig besviken. Jag har skrivit till Bike och efterfrågat förklaring, men inte fått svar än. Hur tänker man?
Användarvisningsbild
Lindeberg
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 2008-05-11/19:54

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2016-06-06/08:55

Om man tänker positivt - kan det vara så, att Du tappat Din skyltlist och Bike satt dit en för att Du inte ska tappa regplåten?
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Vad var det för plast-mojäng?

Inläggav Lindeberg » 2016-06-06/13:45

Rätt inställning Gunnar! Det kan jag ju inte utesluta helt - har inga bevis. Kan välja att se det så :D


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
Lindeberg
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 2008-05-11/19:54

Föregående

Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst