Namnbyte på klubbtidningen ?

Namnbyte på klubbtidningen ?

Inläggav Kovlingen » 2016-10-29/09:59

Efter att ha läst senaste BUMSEN .

Jag blir väldigt nyfiken på vad som skall ersätta detta namn på tidningen .
Varför är namnbytet nödvändigt ? ? Spelar väl ingen roll vad Tyskarna tycker :shock:
Hoppas i alla fall att det inte blir ett utländskt ord , som i så många andra fall är
så populärt numera .
Själv tycker jag att klubbtidningen i sej står för allt , och namnet är klubbens .

( "Kn_lla" är väl inte det sämsta . Kunde vatt värre ;) )

Vänlig hälsning !
/Håkan
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Namnbyte på klubbtidningen ?

Inläggav Marie » 2016-10-29/12:08

Beträffande namnet har jag sedan länge resignerat. Med tanke på de radikala försämringar tidningen genomgått i det senaste numret, befarar jag det värsta i fråga om namnbytet. Man vet vad man har, men inte vad man får.

Tidningen har ju fått en synnerligen ineffektiv layout. Det är alldeles för mycket luft på sidorna och de valda typsnitten är tokstora. Det är anpassat för de ungdomar som inte okar läsa text, utan bara vill titta på lite utströdda bilder. Det magra innehållet hade fått plats på halva antalet sidor, vilket måste innebära onödigt höga tryck- och portokostnader.
Kan en sextioåring läsa brödtexten i tidningen utan synkorrektion för ålderssynthet, är typsnittet alldeles för stort.

Ytterligare klagomål är textens infantilt språkliga utformning, där det dessutom strösslas med utropstecken, där sådana icke är befogade ur satsbyggnadssynpunkt.

Rena sakfel skyltas dessutom i rubrik. Gaffelrörstätningarna på en motorcykel har mig veterligt aldrig varit några packboxar. Sådana nomenklaturfel är det rent ynkligt att redaktionen släpper igenom.

Betyg: Tre bumsar av tio möjliga. Tidningen kunde blivit ännu sämre, men inte mycket.

Med tanke på forumets "skitnödiga" moderering under senare år, så är tidningens förflackning och klubbens strävan efter kvantitet framför kvalitet i medlemsrekryteringen, skäl att jag och Mimmi starkt överväger, att låta 2016 bli vårt sista år som medlemmar. Nästa nummer av tidningen kommer att bli utslagsgivande.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Namnbyte på klubbtidningen ?

Inläggav Magnus Brobeck » 2016-10-29/14:09

Vad anbelangar medlemskapet så står det var och en fritt att välja och det är helt OK.

Vad anbelangar att medvetet bära sig åt på ett sätt som gör människor illa eller bara trolla och provocera för sakens skull så är det INTE OK. (Om nu någon undrade)

Inte nödig men förbannad på all skit som ska spridas ibland, skitförbannad, vilket leder till bannad vilket också en skit kan bli.

/Magnus

PS Det var inlägget ovan och inget annat som fick mig att se rött DS
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst