Kläder i shoppen för MCQ

Kläder i shoppen för MCQ

Inläggav Sahlin » 2017-12-23/14:47

En liten fråga som gäller utbudet i shoppen. Min kära hustru har ju gått med i klubben med syfte att hon vill vara medlem i MCQ. Tyvärr finns det ju inga kläder som enbart har texten MCQ utan man har enbart kläder med "BMW MC-klubben" tryckt på¨bröstet och eventuellt ett extra tryck med MCQ på armen (https://www.bmwklubbshop.se/product/mcq-pik). Då blir det ju lite underligt om man inte kör BMW (vilket min fru inte gör). Då undrar man givetvis, varför finns det inte kläder med enbart MCQ?? Är det så hårt knutet till BMW-klubben att man inte kan välja enbart MCQ som tryck??
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Kläder i shoppen för MCQ

Inläggav Gunnar Elmgren » 2017-12-23/17:00

Nu är jag själv inte engagerad i McQ (av naturliga orsaker), men såvitt mig bekant är McQ en del av BMW MC-klubben - hårdare knutet kan det knappast bli....
Däremot - och det gäller både McQ och BMW-klubben i stort - är alla MC-fabrikat välkomna i klubben och på klubbens arrangemang och turer, så det blir inte alls underligt om Din hustru kör annat märke än BMW!
(Det gäller även mig själv och min hustru - vi har iofs BMW båda två, men hustrun kör Honda och jag numera Husqvarna, när det ska åkas på grusunderlag).
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Kläder i shoppen för MCQ

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-12-23/17:28

Varumärket Husqvarna ägdes ju under en kort tid av BMW, så där finns dessutom en koppling. ;)
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Kläder i shoppen för MCQ

Inläggav Sahlin » 2017-12-24/12:04

Gunnar Elmgren skrev:Däremot - och det gäller både McQ och BMW-klubben i stort - är alla MC-fabrikat välkomna i klubben och på klubbens arrangemang och turer, så det blir inte alls underligt om Din hustru kör annat märke än BMW!

Jodå, jag vet att man är välkommen och har absolut inga problem med det trots att jag inte heller kör BMW längre. Tycker dessutom att det är kul att "hänga" här på forumet som är fullt av trevliga och kunniga personer.

Det enda jag egentligen undrade var om det inte borde finnas en T-shirt med enbart trycket MCQ.
I Sverige är lagom bäst, i alla andra länder är bäst bäst.
Användarvisningsbild
Sahlin
 
Inlägg: 314
Blev medlem: 2016-10-25/16:08
Ort: Laholm

Re: Kläder i shoppen för MCQ

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-12-25/16:05

Då svar från någon mcQ-representant hittills inte influtit, tillåter jag (som av samma skäl som Gunnar inte är medlem i mcQ) mig den personliga reflektionen, att eftersom mcQ är en del av BMW MC-klubben Sverige, är det högst rimligt, att det framgår av tröjan.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Kläder i shoppen för MCQ

Inläggav Niclas Elneus » 2017-12-26/01:11

Hej,

I klubbshopen kan man i samband med att man beställer plagg ange att man vill vill ha mcQ logotypen på ärmen istället för den ordinarie klubblogotypen. Det framgår normalt i beskrivningen av plagget, i klubbshopen, när det är möjligt. Då fixar Nöjab det.

mcQ-logotypen är också en BMW-logotype som följer BMW´s guideline för klubblogotypes.

Texten "BMW MC-klubben Sverige", finns normalt på bröstet på samtliga plagg, bortsett från vindjackan och mössan.

Och till sist... just nu finns det bara ett plagg som tagits in som ett renodlar mcQ plagg och det är den rosa, långärmade Pikétröjan. Men det kan givetvis komma fler under 2018.


Med vänlig hälsning,

Niclas
Användarvisningsbild
Niclas Elneus
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2009-09-08/12:39
Ort: Kalmar


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst