Årsträff m årsmöte: Gotland 2018

Re: Årsträff m årsmöte: Gotland 2018

Inläggav Peter Nordlund » 2018-06-10/11:36

Olof Eriksson skrev:När i tiden är nästa årsmöte inplanerat?

Om jag minns rätt, helgen innan denna "Kristi himmelsfärd" torsdag 30 maj till 2 juni borde det bli?
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Årsträff m årsmöte: Gotland 2018

Inläggav Bror Gårdelöf » 2018-06-10/19:50

För att återgå till trådrubriken är jag visserligen i egenskap av styrelseledamot part i målet. Dock har jag inte arbetat specifikt med träffen och tar mig därför friheten att konstatera, att det blev ett MYCKET lyckat arrangemang. Vädergudarna var milt uttryckt nådiga (även om jag gissar, att lantbrukarna inte delar den åsikten) och det, som jag deltog i - Fåröturen och Valdemarturen - var mycket välorganiserat. Den senare fyllde dessutom en hel del kunskapsluckor om skandinavisk medeltid i allmänhet och gotländsk i synnerhet, och med sådant är man inte bortskämd. Bara att tacka och bocka.

En ful plump fanns i protokollet: Av någon outgrundlig anledning hade restaurangen placerat en skönlockig yngling med en mycket väl tilltagen ljudanläggning på scenen vid barens uteterrass under lördagkvällen. Vederbörande yngling vräkte ut olidligt högljudd dunka-dunka-musik. För vem, när auditoriets medelålder låg över 50 - kanske över 60? Jag var tidig på altanen den kvällen, gick fram till honom och sade, att han kunde skruva ner ordentligt, "för de, som kommer till altanen i kväll, vill kunna prata med varandra". Hans svar var dagens schablon: "Absolut" - varpå absolut inget hände! (Fast det verkar, som att fler sade till honom senare, för då dämpades anläggningen, men då var det vår tur att äta - under andra sittningen.)
Att man dessutom bara serverade öl i plastmugg - en styggelse, som borde vara belagd med stegling - på terrassen, gjorde inte saken bättre - särskilt inte med tanke på att vin serverades i glas! Men det är marginellt i det stora hela. (Inomhus gick det däremot utmärkt att få öl i glas!)

Vi, som bara var med och njöt av allt (utom dunka-dunkat), kan nog inte föreställa oss allt slit, som krävts av arrangörerna inom klubben för att få till detta resultat. Mitt tack går till alla genom träffgeneralen Lovisa Hell - numera även styrelseledamot i egenskap av RO Öst, eftersom Andreas Wennborg tagit över ordförandeposten. Som jag förstått det, har Andreas slitit (nästan?) lika hårt som Lovisa och förtjänar därmed att nämnas. Men - som sagt - jag vet, att Ni hade många med Er, som förtjänar alla deltagares varma tack.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Årsträff m årsmöte: Gotland 2018

Inläggav Magnus Mörtling » 2018-06-10/21:12

Olof Eriksson skrev:När i tiden är nästa årsmöte inplanerat?


31 maj till 2 juni 2019.
/RO Nord, D1, Kalix

"Grejen är att dö ung så sent som möjligt!"
Användarvisningsbild
Magnus Mörtling
 
Inlägg: 834
Blev medlem: 2013-04-01/20:57
Ort: D1 - Kalix

Re: Årsträff m årsmöte: Gotland 2018

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-06-10/23:38

Så hur många medlemmar kom till ön?
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Årsträff m årsmöte: Gotland 2018

Inläggav Bror Gårdelöf » 2018-06-11/05:23

Jag hörde en deltagarsiffra på 325 personer - men går inte ed på, att jag har rätt.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Årsträff m årsmöte: Gotland 2018

Inläggav wennborg » 2018-06-11/07:43

Lotteriet - det finns vinster att hämta. Tiita i den bifogade PDF:en om du har en vinst som ligger väntar på sin ägare.
Skicka foto på vinstlotten till gotland@bmwklubben.se

Ej uthämtade lotterivinster förfaller 2018-07-11

Lotteriresultat, ej uthämtat.pdf
(142.99 KiB) Nerladdad 205 gånger
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Föregående

Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst