Milpinnen 2018

Milpinnen 2018

Inläggav Håkan » 2018-03-01/17:09

Som rubriken lyder.
Var registrerar man sig?
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-01/23:20

Milpinnen verkar vara borttagen från hemsidan... :shock:

Uppdatering - Hittade den här:
http://www.bmwklubben.se/milpinnen

Undrar hur det går med resultat och pinnar för 2017 ?
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Håkan » 2018-03-02/07:32

Den gamla finns ju kvar... men det är väl inte där man lägger in uppgifter för 2018? :?
Tänkte köra en bit i helgen, premiär för säsongen, det finns två motorcykelarrangemang jag planerar att besöka.
Har tagit ett foto på mätaren i fall det blir nåt 2018...
:D :D :D
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-02/09:09

Trevligt att kanske se någon mer MC utmed vägarna ! :D

Har hittilldags i år bara mött en enda hoj (i Januari månad) på vägarna, han vinkade så glatt tillbaka när vi möttes. ;)

Jag har dock en kollega som också kör hela vintern, men han har inte så långt till jobbet och har en mycket mer lätthanterlig "off-road" cykel som han pendlar med.

Synd att inte fler utnyttjar hela året för mcåkning, med rätt utrustning så går det att köra hela året runt, för det är ju trots allt MYGGFRITT så här års !

mvh Mats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Bror Gårdelöf » 2018-03-02/14:14

BmwMats skrev:... för det är ju trots allt MYGGFRITT så här års !

Det är väl också det enda positiva, som kan sägas om vädret på sistone. Sibirienkyla i kombination med en osannolikt narig nordostvind har i alla fall i vår del av landet skapat rätt avsevärda problem - framför allt vid kusten.

Jag håller mig i detta fall till majoriteten och låter Sigurd förbli i idet, tills vägarna är isfria, och temperaturen ligger en bit över nollan.
Erfarenhetsmässigt äger första turen i regel rum i slutet av mars eller tidigt i april. Fram till dess är den enda motoriserade tvåhjuling, som jag kör, snöslungan. Den fick tjänstgöra senast igår kväll - och därefter var det en sagolik njutning att sträcka ut sig på bastulaven.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-02/14:49

Bror Gårdelöf skrev:
BmwMats skrev:... för det är ju trots allt MYGGFRITT så här års !

Det är väl också det enda positiva, som kan sägas om vädret på sistone.

... Snöslungan fick tjänstgöra senast igår kväll - och därefter var det en sagolik njutning att sträcka ut sig på bastulaven.


Brukar också koppla av på bastulaven, speciellt efter en långtur på hojen dessa kalla vinterdagar... ;)
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-03-02/14:55

Jag tycker det är mer underligt att folk inte kör mer under sommarhalvåret än att folk inte kör året runt.
Att undvika snöbelagda vägar och minusgrader är en sak.
Att undvika torra vägar och plusgrader är en helt annan.
En pytterunda på fem mil här och där är inte mycket att prata om.
Senast redigerad av Måns Ulveståhl 2018-03-02/15:00, redigerad totalt 2 gånger.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-02/14:59

Måns Ulveståhl skrev:Jag tycker det är mer underligt att folk inte kör mer under sommarhalvåret än att folk inte kör året runt.
En pytterunda på fem mil här och där är inte mycket att prata om.


Håller med dig, man får ju abstinens efter en dag om man inte kommer ut på hojen.
Ändå har jag kört hoj i 38 år, så det är ju inte nyhetens behag precis nu längre...
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav wennborg » 2018-03-06/19:29

Alla som har registrerat sig OCH kört minst 1 000 mil har idag fått mejl om hur man går tillväga för att få den eftertraktade pinnen.

Väl kört!
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-07/11:44

Tack för info Wennborg ang milpinnen.

Följde informationen i ditt brev för köp av milpinne, men vad krångligt det var att betala för denna !!!
Faktura skulle skickas från något kreditföretag (har inte fått någon faktura ännu), kreditprövning m.m.
Litar dom inte på att man har 62 kronor på kontot ???

Känns ytterst otryggt och vanskligt, hur skall jag betala för detta.
När kommer fakturan ?
Varför görs det kreditupplysning via ett externt företag ?

Nej, det var bättre förr, när man gick till posten och betalade in och fick en stämpel på räkningen att man betalat för sig.

Kan ni i BMW-klubben se när jag har betalat, eller måste man vända sig till det där kreditföretaget DIBS som tydligen är inblandade i köpet ?

Någon annan som vet hur detta fungerar med köp via nätet, för att köpa en "milpinne" från BMW-klubben ?
Känner mig fruktansvärt osäker på detta :shock:
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Håkan » 2018-03-07/13:51

BmwMats skrev:Någon annan som vet hur detta fungerar med köp via nätet, för att köpa en "milpinne" från BMW-klubben ?
Känner mig fruktansvärt osäker på detta :shock:


Oj. :o
Det skiljer tydligen på betalningsalternativen. :?
Jag valde att betala för min Milpinne via mitt MasterCard utfärdat av min bank.
Känns mycket tryggt. :)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Thomas Stadin » 2018-03-07/14:32

wennborg skrev:Alla som har registrerat sig OCH kört minst 1 000 mil har idag fått mejl om hur man går tillväga för att få den eftertraktade pinnen.

Väl kört!


Jäklar, redan 1 000 mil?
Bara att konstatera att en annan redan ligger efter.
50 mil på hyrhoj är allt än så länge.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Erik Mårtensson » 2018-03-08/09:43

Jag har försökt att ta bort ett par poster (mc) i min redovisning, men lyckas bara radera bilderna på mätarställningen,men inte "hela raden", hur gör man det?
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Hova » 2018-03-08/12:54

Angående betalningsalternativ

Valde faktura,som jag alltid gör numera när jag handlar på nätet (och alternativet finns). Har inte läst det "finstilta" men förväntar mig att det fungerar som vanligt – när försändelsen kommer ligger det en faktura i. Fakturan betalar jag på samma sätt som jag betalar alla andra räkningar.

Kan det bli enklare?
Sven Nylin
F650 -99
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Hova
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 2013-01-29/07:56

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Chili » 2018-03-09/10:24

Milpinnen beställd :)
Lite fundersam över hur man gör nu? Är det ngn som vet hur man lägger in mätarställningen inför denna säsong (2018)? Ska man redigera det som redan är inlagt eller skapar man nya rader?

//Christer
BMW R 1200 GS Adventure -17
BMW R 1200 C -98
BMW G310R -17
Användarvisningsbild
Chili
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 2016-09-23/09:30
Ort: Åkersberga

Re: Milpinnen 2018

Inläggav wennborg » 2018-03-09/12:04

BmwMats skrev:Följde informationen i ditt brev för köp av milpinne, men vad krångligt det var att betala för denna !!!
Faktura skulle skickas från något kreditföretag (har inte fått någon faktura ännu), kreditprövning m.m.
Litar dom inte på att man har 62 kronor på kontot ???

Känns ytterst otryggt och vanskligt, hur skall jag betala för detta.
När kommer fakturan ?
Varför görs det kreditupplysning via ett externt företag ?

Nej, det var bättre förr, när man gick till posten och betalade in och fick en stämpel på räkningen att man betalat för sig.

Kan ni i BMW-klubben se när jag har betalat, eller måste man vända sig till det där kreditföretaget DIBS som tydligen är inblandade i köpet ?

Någon annan som vet hur detta fungerar med köp via nätet, för att köpa en "milpinne" från BMW-klubben ?
Känner mig fruktansvärt osäker på detta :shock:


Klubbshopen är en tjänst klubben köper in. Vi ser inte vem, när eller hur någon köper något. Det sköts av företaget bakom klubbshoppen.
Jag antar att dom vill ha en kreditprövning på alla som handlar på kredit - kanske blivit blåsta för många gånger? Att dom inte själva gör kreditupplysningen är väl inte så konstigt, inte så många företag som dom rutiner, personal, möjlighet, kompetens till att göra det.

Själv använder jag uteslutande kreditkort när jag handlar på nätet. Väldigt smidigt och enkelt.
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Re: Milpinnen 2018

Inläggav wennborg » 2018-03-09/12:06

Erik Mårtensson skrev:Jag har försökt att ta bort ett par poster (mc) i min redovisning, men lyckas bara radera bilderna på mätarställningen,men inte "hela raden", hur gör man det?


Vet inte. Tala om för mig vilka rader du vill ha bor så kanske jag kan lösa det.

Eller... nu när jag ser dina försök - så föreslår jag att jag tar bort alla rader och du börjar om.
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Erik Mårtensson » 2018-03-09/12:08

Idag kom min milpine!
Riktig snygg tycker jag :)

Den var superenkel att beställa och betala.
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Milpinnen 2018

Inläggav wennborg » 2018-03-09/12:12

Chili skrev:Milpinnen beställd :)
Lite fundersam över hur man gör nu? Är det ngn som vet hur man lägger in mätarställningen inför denna säsong (2018)? Ska man redigera det som redan är inlagt eller skapar man nya rader?

//Christer


Lugna er lite med 2018.
1) Inte hundra på att det blir milpinne 2018 - mycket jobb, inte så många pinnar - och sura kommentarer gör att jag är inte så road av denna biten av det ideella arbetat i klubben.

2) Om det blir av så måste det rensas lite i databasen först.
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-09/12:15

Hova skrev:Angående betalningsalternativ

Valde faktura,som jag alltid gör numera när jag handlar på nätet (och alternativet finns). Har inte läst det "finstilta" men förväntar mig att det fungerar som vanligt – när försändelsen kommer ligger det en faktura i. Fakturan betalar jag på samma sätt som jag betalar alla andra räkningar.

Kan det bli enklare?


Det är ju högst personligt vad man tycker är lätt eller svårt, men jag tycket det var märkligt att blanda in ett kreditföretag eller vad man skall kalla det när det gäller en simpel beställning. Skall kanske tilläggas att jag normalt ALDRIG handlar via nätet, så det är kanske jag som är lite ålderdomlig av mig och inte van att göra affärer på detta sätt.
Är van att åka till handlaren och köpa kontant över disk.

Nu får jag ju tillägga att det sedemera kom ett mail för den där företaget med en länk till en PDF-fil som kunde printas ut med ett inbetalningskort, så jag klippte ut inbetalningskortet och kan nu sända in det i kuvertet med övriga av månadens räkningar, så jag tror att det kommer att lösa sig trots allt, men jag anser det vara fel att behöva uppge personnummer för att beställa något på detta vis.

Använder mig INTE av några som helst plastkort, kommer heller ej att skaffa det, utan det har alltid fungerat med den svenska valutan KRONOR i form av sedlar i alla butiker som jag handlat i.

Har hört talas om att det finns fysiska butiker i sverige som INTE tar emot svenska sedlar och kronor, men om jag skulle råka på en sådan butik så vänder jag nog på klacken och väljer en annan butik som ger en bättre servicenivå till en presumtiv kund.

Ingen kritik till BMW-klubben som säkerligen har gjort det efter bästa sätt att lösa betalningssättet på, men det borde finnas andra mer beprövade sätt att betala sakerna på än att blanda in yttre företag för betalning av prylar man önskar att beställa via klubbsidan.

Avslutningsvis får jag i vart fall tacka för en trevlig idé med milpinnen, som visar att vi motorcyklister kör och njuter av våra hojar kanske mer än vad ägare till andra fabrikat gör.
En annorlunda och rolig sak som jag kanske anmäler mig till fler gånger i framtiden !

Mvh BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-09/12:21

wennborg skrev:..Lugna er lite med 2018.
Inte hundra på att det blir milpinne 2018 - mycket jobb, inte så många pinnar - och sura kommentarer gör att jag är inte så road av denna biten av det ideella arbetat i klubben...


Jag hoppas att det inte var mina klagomål angående betalning som gör att du känner så, jag ber om ursäkt för detta i sådana fall.
Troligtvis bara jag som var högst ovan av ett sådant betalningsförfarande...

Mvh BmwMats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Håkan » 2018-03-09/12:30

wennborg skrev:Lugna er lite med 2018.
1) Inte hundra på att det blir milpinne 2018 - mycket jobb, inte så många pinnar - och sura kommentarer gör att jag är inte så road av denna biten av det ideella arbetat i klubben.

2) Om det blir av så måste det rensas lite i databasen först.

Så fick jag, efter 19 inlägg, svar på min ursprungliga fråga. :)
Tack Andreas.
:)
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-09/12:35

Erik Mårtensson skrev:Idag kom min milpine!
Riktig snygg tycker jag :)

Den var superenkel att beställa och betala.


Precis när jag satt och skrev ovan inlägg, så kom postbilen och jag sprang ut och tittade i lådan, mycket riktigt där kom ett litet vadderat kuvert med milpinnen i :D
Mycket elegant och efterlängtad !
Dock så saknades dekalen som jag har för mig skulle ingå för att sätta på hojen... :(
Den kanske kommer i ett separat kuvert, eller så ansåg dom att jag inte skulle ha en sådan dekal, såsom jag har klagat på betalningsmöjlighen här på forumet... :roll:

I vilket fall som helst, tack till alla inblandade personer (Wennborg m.fl) som offrat tid och kraft att hitta på detta i klubbens regi !

/Mats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Håkan » 2018-03-09/13:36

Erik Mårtensson skrev:Idag kom min milpine!
Riktig snygg tycker jag :)

Den var superenkel att beställa och betala.

Även min milpinne anlände idag.
Mycket snygg. Tack.
:D :D :D
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav r100rs » 2018-03-21/00:36

Var är dekalen?
Idag,19 mars kom min "pinne". Bara brons men ändå trevligt att de gamla, cykeln och föraren, klarade drygt 1000mil. Nu undrar jag var dekalen tagit vägen. Den fanns inte med i kuvertet. Någon som vet?
r100rs
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 2001-07-05/01:00

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-21/09:32

Går också och väntar på den utlovade dekalen som skulle levereras med milpinnen.
50:- för dekal och pinne.

Citerar från BmwKlubbens hemsida:
"Man får förutom själva Milpinnen även en dekal att fästa på sin motorcykel.
...Kostnad är 50 kr inkl. frakt. I och med att man fyller i sina slutmil för säsongen har man automtiskt lagt en beställning på pinne och dekal."


Företaget tog 62:- utan dekal... :shock:

Inga större pengar att tala om, men det verkar inte förtroendeingivande när utlovat pris och saker inte stämmer som det är utlovat.
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2018-03-21/09:51

Mye negativt rundt milpinnen nå!

1. Det er synd at det ikke fungerer som forventet, men

2. Det er synd det er det negative som får overtaket i omtalen.

Jeg synes opplegget med milpinnen var et artig/roligt og bra tiltak. Jeg nådde dessverre ikke opp til å få noen pinne i 2017-sesongen. Men jeg hadde tenkt å gjøre et alvorlig forsøk på å få ihvertfall en bronse, kanskje sølv i 2018.

Men nå er det signalisert at det kanskje ikke blir noen milpinne 2018 på grunn av mye negativ om den på forumet. Jeg håper klubben får dette med milpinnen til å fungere, og at den kommer tilbake i 2018 og påfølgende år.

Vi ble bedt her om å avvente beslut om milpinnen 2018. Om nå milpinnen videreføres i år, bør det jo snart gjøres klart for registrering, det er forhåpentligvis ikke mange dagene til sesongen er i gang for fullt. Enda er det snø og is her i Värmland, men lenger sør i landet har de så smått begynt.
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-21/10:07

Vi får ju inte kasta någon skugga på klubbens intention att göra milpinnen till en trevlig aktivitet för oss motorcyklister, utan det verkar istället som om det företaget som klubben har lagt ut tillverkningen/distributionen till, inte levererar till det pris/utförande som det var sagt och överenskommet.

All heder till klubben och dess initiativtagare !
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav r100rs » 2018-03-21/20:37

Fler milpinnar vill vi ha!
Jag tycker milpinnen är en toppenidé och vill absolut ha kvar denna lilla "morot". Det har blivit ett samtalsämne när man träffar folk vid fikaställen och tankstopp. Alla tycker det verkar kul.
Ännu bättre reklam för BMWklubben och dess verksamhet blir det när jag klistrat fastmilpinnedekalen på den vackra RS-kåpan! Det ser jag fram emot.
Fortsätt satsningen på milpinnen med pin och dekal!
r100rs
 
Inlägg: 47
Blev medlem: 2001-07-05/01:00

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Erik Mårtensson » 2018-03-22/21:50

r100rs skrev:Fler milpinnar vill vi ha!
Jag tycker milpinnen är en toppenidé och vill absolut ha kvar denna lilla "morot". Det har blivit ett samtalsämne när man träffar folk vid fikaställen och tankstopp. Alla tycker det verkar kul.
Ännu bättre reklam för BMWklubben och dess verksamhet blir det när jag klistrat fastmilpinnedekalen på den vackra RS-kåpan! Det ser jag fram emot.
Fortsätt satsningen på milpinnen med pin och dekal!



"Ansluter mig helt och hållet till föregående talare"
Att det kan bli lite strul med en ny leverantör och nya rutiner får vi ha överseende med.
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Niclas Elneus » 2018-03-23/01:23

Hej

Jag vill bara förtydliga att eventuella skillnader i pris för milpinnen som utlovades vid initiativets start och det som nu togs ut inte har något som helst med leverantören att göra. Så ingen skugga på dem alls för det.

I samband med initiativets uppstart gjordes en ansats till pris men den ansatsen gjordes utan att egentligen ha fått ett pris av någon utan det baserades på ett antagande. Utfallet när vi sedan tillverkade Milpinnen avvek sedan från vad som först hade sagts.

Rätt eller fel. Jag vill bara vara väldigt tydlig med att detta inte hade något som helst att göra med leverantören d.v.s. de som driver vår klubbshop (Nöjab AB) och som tog fram milpinnen under hösten 2017.

Nu vet vi bättre och kan sätta rätt priser för framtiden. Tror också att Andreas planerar för en stickers för 2018. Såna kostar i princip ingenting att ta fram.

Med vänlig hälsning,

Niclas
Användarvisningsbild
Niclas Elneus
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2009-09-08/12:39
Ort: Kalmar

Re: Milpinnen 2018

Inläggav wennborg » 2018-03-24/16:25

Utebliven dekal är inte klubbshopens fel.
Det är mitt. Skjut mig.
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Håkan » 2018-03-24/16:44

wennborg skrev:Utebliven dekal är inte klubbshopens fel.
Det är mitt. Skjut mig.

Inte då, heder åt dig Andreas. :D
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-03-24/16:57

Håkan skrev:
wennborg skrev:Utebliven dekal är inte klubbshopens fel.
Det är mitt. Skjut mig.

Inte då, heder åt dig Andreas. :D


+1 på den.

Det är garanterat Postnords fel :mrgreen:
Oavsett om dekaler kommer inom utlovad tid eller först senare.
Heder (gammelsvenska)/kudos (nysvenska) till individer som under sin fritid vill, och försöker hitta på något skoj för andra.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-24/17:48

wennborg skrev:Utebliven dekal är inte klubbshopens fel.
Det är mitt. Skjut mig.


Vi avstår det, för det måste ju bli en Milpinnen 2018 också... :) :) :)

Jäkta inte med klisterdekalen, måste hinna med att tvätta hojen innan den kan monteras ;)
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-03-24/18:02

Niclas Elneus skrev:Hej

Jag vill bara förtydliga att eventuella skillnader i pris för milpinnen som utlovades vid initiativets start och det som nu togs ut inte har något som helst med leverantören att göra. Så ingen skugga på dem alls för det.

I samband med initiativets uppstart gjordes en ansats till pris men den ansatsen gjordes utan att egentligen ha fått ett pris av någon utan det baserades på ett antagande. Utfallet när vi sedan tillverkade Milpinnen avvek sedan från vad som först hade sagts.

Rätt eller fel. Jag vill bara vara väldigt tydlig med att detta inte hade något som helst att göra med leverantören d.v.s. de som driver vår klubbshop (Nöjab AB) och som tog fram milpinnen under hösten 2017.

Nu vet vi bättre och kan sätta rätt priser för framtiden. Tror också att Andreas planerar för en stickers för 2018. Såna kostar i princip ingenting att ta fram.

Med vänlig hälsning,

Niclas


Tack för informativt inlägg Niclas !

/Mats
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Erik Mårtensson » 2018-03-24/18:29

wennborg skrev:Utebliven dekal är inte klubbshopens fel.
Det är mitt. Skjut mig.



Absolut inte!
Du har lagt ner åtskilligt med jobb för milpinnen. Tack för det
Ingen brådska med dekalen för min del.
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Fredrik J » 2018-03-25/09:43

wennborg skrev:Utebliven dekal är inte klubbshopens fel.
Det är mitt. Skjut mig.


En klisterdekal kan vem som helst klara sig igenom livet utan ;)

All heder åt dig för ett trevligt initiativ som jag hoppas återkommer i år. Lite inkörningsproblem första gången är ju oundvikligt och gör ju bara att det blir lättare och bättre följande omgångar.

Hur skall jag annars kunna kvalificera mig för en guldpinne? 2017 var ju bara uppvärmning.

Eventuella gnällspikar är ju bara till att ignorerar, dom finns ju alltid :)

Vad som hade vart kul vore en ranking, behöver ju inte vara mer detaljerad än hur många pinnar av respektive valör som förtjänats per år. Jag ser det som bra inte för intern konkurrens utan att kasta i ansiktet på andra klubbar med sämre hojar :)
R1250GSA '20
R1200GSA '10 Såld
R1200R '07 Såld.
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
Fredrik J
 
Inlägg: 733
Blev medlem: 2009-11-07/11:20

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Fredrik J » 2018-04-21/11:25

Kul att det bidde en milpinne 2018 också. Tack till er som råddar detta.

Jag siktar högt på en guldpinne i år. Hur jag når dit återstår att se.
R1250GSA '20
R1200GSA '10 Såld
R1200R '07 Såld.
D10 Göteborg
Användarvisningsbild
Fredrik J
 
Inlägg: 733
Blev medlem: 2009-11-07/11:20

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2018-04-21/12:56

Jeg kommer til å bytte MC i løpet av sesongen.

Jeg forstår det går bra å registrere 2 sykler, men bli milene også automatisk registrert sammen?
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Magnus Brobeck » 2018-04-21/16:24

Odd Arne Kjørstad skrev:Jeg kommer til å bytte MC i løpet av sesongen.

Jeg forstår det går bra å registrere 2 sykler, men bli milene også automatisk registrert sammen?


Helt rätt - du kan ha tre cyklar också men om det går till n+1 vet jag inte om det testats.

Med vänlig hälsning, Magnus
There are two rules in life:
1. Never give out all the information.
2.
Användarvisningsbild
Magnus Brobeck
Webmaster
 
Inlägg: 2144
Blev medlem: 1994-04-06/01:00

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2018-05-01/18:00

Magnus Brobeck skrev:
Odd Arne Kjørstad skrev:Jeg kommer til å bytte MC i løpet av sesongen.

Jeg forstår det går bra å registrere 2 sykler, men bli milene også automatisk registrert sammen?


Helt rätt - du kan ha tre cyklar också men om det går till n+1 vet jag inte om det testats.

Med vänlig hälsning, Magnus


Jeg har nå registrert de første milene med MC "A" som ble solgt 27. april. Så har jeg registrert, og startet ny räkning med MC "B" som da startet samme dato og blir den som jeg kjører med resten av sesongen. Og websiden der man registrerer dette lager en totalsum. Men den tar også med fjorårets!

Da blir det lett å oppnå milpinnen. Men fjorårets mil burde jo slettes?
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Milpinnen 2018

Inläggav wennborg » 2018-05-01/19:47

Odd Arne Kjørstad skrev:
Magnus Brobeck skrev:
Odd Arne Kjørstad skrev:Jeg kommer til å bytte MC i løpet av sesongen.

Jeg forstår det går bra å registrere 2 sykler, men bli milene også automatisk registrert sammen?


Helt rätt - du kan ha tre cyklar också men om det går till n+1 vet jag inte om det testats.

Med vänlig hälsning, Magnus


Jeg har nå registrert de første milene med MC "A" som ble solgt 27. april. Så har jeg registrert, og startet ny räkning med MC "B" som da startet samme dato og blir den som jeg kjører med resten av sesongen. Og websiden der man registrerer dette lager en totalsum. Men den tar også med fjorårets!

Da blir det lett å oppnå milpinnen. Men fjorårets mil burde jo slettes?


Japp alla åren läggs ihop. Tills slut behöver vi inte köra en meter för att nå Guldpinnen.

Alternativ så kommer fjolårets data tas bort ur databasen. Tror det blir så...
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2018-05-01/23:11

wennborg skrev:
Japp alla åren läggs ihop. Tills slut behöver vi inte köra en meter för att nå Guldpinnen.

Alternativ så kommer fjolårets data tas bort ur databasen. Tror det blir så...


:D :D :D Ja det burde det bli!
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-05-02/10:49

Snart kommer väl alla äldre ynglingar och kräver att all motorcykelkörning sedan Hedenhös inkluderas retroaktivt?
Det har gått prestige i "Pinnen" :mrgreen:


Själv siktar jag på en bronspinne denna säsong.
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Hur inte tappa bort milpinnen?

Inläggav Erik Mårtensson » 2018-07-19/15:33

Jag undrar om någon har ett bra tips på hur jag kan "låsa" milpinnen på ett klädesplagg?
Hade satt fast den med det medföljande "bakstycket" och trodde den skulle sitta säkert.
I samband med att plagget tas av så ramlar milpinnen ner på marken, bakstycket hade lossnat och den kunde jag inte återfinna. Men det viktigaste var att en kompis såg att milpinnen hade ramlat av ner på marken, tack vare honom så har jag kvar den.

Har hört att modellbyggare använder en sorts "bakstycke" för att säkert fästa en pryl som bara sticks igenom ett material. Den kan skruvas fast på stiftet istället för att klämmas.
Någon som vet var man får tag i sådant?
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 135
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro

Re: Hur inte tappa bort milpinnen?

Inläggav Peter Nordlund » 2018-07-19/18:48

Erik Mårtensson skrev:Jag undrar om någon har ett bra tips på hur jag kan "låsa" milpinnen på ett klädesplagg?
Hade satt fast den med det medföljande "bakstycket" och trodde den skulle sitta säkert.
I samband med att plagget tas av så ramlar milpinnen ner på marken, bakstycket hade lossnat och den kunde jag inte återfinna. Men det viktigaste var att en kompis såg att milpinnen hade ramlat av ner på marken, tack vare honom så har jag kvar den.

Har hört att modellbyggare använder en sorts "bakstycke" för att säkert fästa en pryl som bara sticks igenom ett material. Den kan skruvas fast på stiftet istället för att klämmas.
Någon som vet var man får tag i sådant?

Någon av dessa kanske?
https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss_1?url=search-alias%3Daps&field-keywords=locking+pin+backs

Ebay är säker billigare men har dålig koll där..
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Re: Milpinnen 2018

Inläggav Dennis Johansson » 2018-11-17/14:06

Hallå.
I år lyckades jag ta mig över gränsen för att min bronspinne, men hur skall jag göra nu?
Skrev in sista sträckan för några veckor sedan.

Längtar efter märket och faktiskt främst dekaler. Det andra märket riskerar man att tappa, medan dekaler sitter bra på hojen någonstans.
Asfalt och Grus, är lika kul bus R1200GS -04, Urban Cruiser -11, Florida
Användarvisningsbild
Dennis Johansson
 
Inlägg: 4762
Blev medlem: 2008-10-12/05:20

Re: Milpinnen 2018

Inläggav BmwMats » 2018-11-17/21:27

Dennis Johansson skrev:Hallå.
I år lyckades jag ta mig över gränsen för att min bronspinne, men hur skall jag göra nu?
Skrev in sista sträckan för några veckor sedan.

Längtar efter märket och faktiskt främst dekaler. Det andra märket riskerar man att tappa, medan dekaler sitter bra på hojen någonstans.


Förvänta dig inga underverk Dennis angående klisterdekalen... Vi är flera som ännu inte fått några i samband med förra årets milpinne... :(
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: Milpinnen 2018

Inläggav wennborg » 2018-11-20/19:59

BmwMats skrev:[quote=Förvänta dig inga underverk Dennis angående klisterdekalen... Vi är flera som ännu inte fått några i samband med förra årets milpinne... :(


Och hur många gånger skall jag be om ursäkt för det? Det hanns inte med.

Men OK - Jag ber om ursäkt för att det inte blev några dekaler till Milpinnen 2017.
Bor: Stockholm. Hjärtat i Göteborg
MC 1: R1200C Montauk
MC 2: K1600GTL
Användarvisningsbild
wennborg
 
Inlägg: 534
Blev medlem: 2012-04-09/17:11

Nästa

Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst