Ikke lett å bestille träffskjorte :-)

Ikke lett å bestille träffskjorte :-)

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2018-04-18/08:33

Interessant opplevelse i klubbens webshop.

Jeg tenkte å bestille en årsträff T-skjorte.

Går inn i webshop'en og velger skjorte, skal så fylle ut personlige data. Her bes det om mitt telefonnummer (har de tenkt til å fax'e skjorten?) Det er forhåndsutfylt svensk landskode. Men jeg har norsk mobilnummer, så det går da å velge at man bestiller fra utlandet, da kan jeg velge +47. Så fyller jeg inn min svenske adresse, og velger at jeg vil motta skjorten ved ankomst träffet på Gotland. Så langt OK, men så begynner det.

Jeg skal betale, og det kommer opp et varsel om at de ikke leverer til dette landet. Jeg ignorerer varselet, for jeg antar det er feil, ettersom jeg altså vil få skjorta i handa på Gotland. Jeg legger inn betalingskort, og verifiserer via min mobilbank ID. Da kommer følgende feilmelding:

{"message":"Shipping to country(SWE) not whitelisted by merchant"}

1. Hvorfor skal webshopen ha telefonnummeret?
2. Hvorfor leverer ikke den svenske webshopen til Svenska BMW MC-klubben varer til Sverige
3. Hvorfor forstår ikke webshopen at jeg ikke skal ha varen sendt, jeg har krysset av for å få den utlevert på träffet.


Og til dere som nå kjenner harmen vokse, så henviser jeg til begrepene Humor og Ironi. (Selv om jeg gjerne skulle bestilt skjorten.)
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Ikke lett å bestille träffskjorte :-)

Inläggav Niclas Elneus » 2018-04-18/23:42

Hej Odd,

Ja det låter lite krångligt detta.

Webbutiken är relativt ny och i samband med beställning och betalning finns lite olika säkerhetsmekanismer som används. Det kan vara en orsak. En annan att kombinationen utländsk telefon och svensk adress kanske inte godkänns av någon anledning av Mobilt Bank-ID eller den betalväxel som är ansluten till butiken.

Jag har inget svar på det här och nu. Skriv till vår partner som hanterar webbshoppen så hjälper de dig.

Du når dem via e-postadress: shop@bmwklubben.se. De kommer att bistå och hjälpa dig att kunna beställa och betala tröjan på något sätt :-). I promise. :D

Med vänlig hälsning

Niclas
Användarvisningsbild
Niclas Elneus
 
Inlägg: 251
Blev medlem: 2009-09-08/12:39
Ort: Kalmar

Re: Ikke lett å bestille träffskjorte :-)

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2018-04-19/06:44

Takk Niclas, prøver å kontakte dem direkte, så får vi se hvordan det går.

Jeg leste et sted at opp til 60% av alle salg ved web-handel aldri blir noe av, kunden avbryter kjøpet underveis hvis registrerings- og betalingsprosess er for lang, krånglete og komplisert, eller enda verre som i dette fallet, ikke får handlet i det hele tatt. Som oftest skyldes nok dette at kunden da kan gå til en annen webbutik og handle samme varen.

Men varene i klubbshopen finnes ikke andre steder, så her må jeg få det til.
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng

Re: Ikke lett å bestille träffskjorte :-)

Inläggav Odd Arne Kjørstad » 2018-04-19/07:32

P.S.

De svarte med en gang, så det går nok i orden med träfftröjan for meg. :D
Die, my dear? Why, that's the last thing I'll do! (Groucho Marx)
Användarvisningsbild
Odd Arne Kjørstad
 
Inlägg: 1571
Blev medlem: 2004-03-25/01:00
Ort: Årjäng


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst