1:a BMW MC-klubben Classic träff!

1:a BMW MC-klubben Classic träff!

Inläggav Håkan » 2018-04-28/19:00

Skärmavbild 2018-04-09 kl. 15.38.20 (1).png

BMW MC-klubben Classic
Årsträff 3–5 augusti 2018

Välkommen till BMW MC-klubben Classics sommarträff. Träffen är förlagd till Mössebergs Camping i Falköping.
Vi samlas på campingen under fredagens eftermiddag. Då tänder vi grillen, sparkar däck på varandras motorcyklar och umgås. På lördagen kickar, puttar eller bara elstartar vi våra hojar och tar en sväng – vi kallar det rally. Vi gör stopp för lunch och fika utmed turen. På eftermiddagen är vi tillbaka på Mössebergs camping och tänder återigen grillen, fortsätta med att sparka på däck och umgås.
Söndagen planerar vi egentligen ingenting förutom att vi plockar ihop, utser vinnaren som har sparkat minst på andras däck samt beger oss mot våra respektive hemorter.
På Mössebergs camping kan man tälta, bo i stuga eller på vandrarhem. Boendet bokar var och en själv, och grillmat och annan förtäring tar man själv med sig.
Vänta inte för länge med att reservera ditt boende!
Mössebergs Camping
Scheelegatan, 521 30 Falköping
Telefon 0707-25 64 93
mossebergscamping@telia.com
För att vi ska ha ett hum om hur många vi blir, så meddela oss gärna om du kommer eller inte. Hör även av dig till oss med eventuella frågor.
Väl mött!
Izvor och Håkan

Izvor Radovic 0709-201307
Håkan Runfeldt 0703-209069
classic@bmwklubben.se
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: 1:a BMW MC-klubben Classic träff!

Inläggav Håkan » 2018-05-02/19:45

En fråga kom upp i BMW MC-Klubben Classic facebookgrupp.
Tyckte den kan vara av intresse att redovisa här också.

"Vet inte var gränsen går för classiker, min är veteran - 87, K75 föredetta polismotorcykel?"

Så här svarade jag:
Ni är hjärtligt välkomna med K75, K100 med flera. Vi har inte satt någon specifik åldersgräns, det är mer en inställning från ägaren. Vi bakom Classic sektionen vill hellre inkludera än att exkludera någon BMW MC ägare.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: 1:a BMW MC-klubben Classic träff!

Inläggav BrooklynS » 2018-05-02/20:46

...och det är ju det som är värdegrunden i BMW-klubben. Intresset är det viktiga, inte vilken hoj man sitter på för tillfället.

Därför är det så befriande att även se KTM, Honda, Yamaha osv på BMW-klubbens sommarträff och andra aktiviteter.
I slutändan handlar det om att åka hoj och att intressera sig för de kanske mest intressanta motorcyklarna ur teknisk synvinkel: BMW.


Brooklyn Garage
Buy quality, cry once
R1200GSA-15
2xF800S-07
IBA #78874 - SMC instruktör+grus+guide
Användarvisningsbild
BrooklynS
 
Inlägg: 3704
Blev medlem: 2013-11-26/21:36
Ort: Luleå

Re: 1:a BMW MC-klubben Classic träff!

Inläggav BmwMats » 2018-05-02/23:37

BrooklynS skrev:...I slutändan handlar det om att åka hoj och att intressera sig för de kanske mest intressanta motorcyklarna ur teknisk synvinkel: BMW...


Märkligt... Personligen tycker jag att jag har mycket moderna hojar, även om dom allihop har rullat drygt trettio år på vägarna, men häromsistens så kom det upp en annan motorcyklist jämte mig vid ett rödljus (också BMW-ägare) som hejade och utbrast; "Attans fin veteranhoj du har"... :shock: :shock: :shock:

Tyckte först det var lite förnedrande att kalla min fina moderna hoj för veteran (K75 årsmodell -86), men det är väl bara att acceptera fakta... ;)

Jaja, då kanske man vågar smyga sig iväg även på Classicträffen då... :lol:

/BmwMats

P.S. Gillar din signatur BrooklynS, "Buy quality, cry once"

(ursäkta lite off-topic i trådan) :oops:
Jag tycker inte om fakta, dessa stör min argumentation...
Numera med GS
Användarvisningsbild
BmwMats
 
Inlägg: 6092
Blev medlem: 2015-05-22/17:55
Ort: P-län

Re: 1:a BMW MC-klubben Classic träff!

Inläggav Måns Ulveståhl » 2018-05-03/10:50

Om det kommer ett schemamässigt passande Classic-evenemang i sommar så dyker jag upp med min lastgamla RS (fyllt ett år) :mrgreen:
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: 1:a BMW MC-klubben Classic träff!

Inläggav Kovlingen » 2018-05-03/13:20

Håkan skrev: Vi har inte satt någon specifik åldersgräns, det är mer en inställning från ägaren. Vi bakom Classic sektionen vill hellre inkludera än att exkludera någon BMW MC ägare.

Ja jag tillhör väl själv Classicmodellen . En årsmodell -51 borde väl kvalificera sej utan problem .
Men ni får inte gå runt och sparka på mej ! :mrgreen:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst