Nya hemsidan

Problemet kvarstår, eller?

Inläggav Jan Zingmark » 2007-10-13/16:19

Bjurte;13521 skrev:Jag tror att det där hänger ihop med version på webbläsare. Jag har inte det fenomen som du beskriver. Jag kör Windows Vista med IE7.

/Björn

Nu har jag i o f s inte hängt med i snacket om detta "fenomen" på sista tiden, men jag upplever tyvärr att problemet finns kvar :( Just nu sitter jag vid en Mac med Firefox och det fungerar inte här heller. Finns det någon inställning e d man kan göra för att det ska fungera?
    Jan Zingmark
    "hojlös"
Användarvisningsbild
Jan Zingmark
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 2000-06-05/01:00

Inläggav joj » 2007-10-13/17:19

Verkar som man är tvungen att använda direktlänken till forumet för att slippa scrolla upp varje gång man byter sida tyvärr.

Lite synd då jag gärna går vi klubbsidan för att se om ngt nytt intressant dykt upp....

//
joj
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 1999-10-01/01:00

Inläggav Jan Zingmark » 2007-10-13/17:34

joj;22244 skrev:Verkar som man är tvungen att använda direktlänken till forumet för att slippa scrolla upp varje gång man byter sida tyvärr.

Lite synd då jag gärna går vi klubbsidan för att se om ngt nytt intressant dykt upp....

//


Jag kan bara instämma, men för att stå ut med detta får man väl ha två bokmärken; det ena till forumet och det andra till huvudsidan. Sedan får vi hoppas att det finns en bra lösning på detta inför nästa version av hemsidan.
    Jan Zingmark
    "hojlös"
Användarvisningsbild
Jan Zingmark
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 2000-06-05/01:00

Inläggav Bjurte » 2007-10-13/18:53

Bamse;22245 skrev:Jag kan bara instämma, men för att stå ut med detta får man väl ha två bokmärken; det ena till forumet och det andra till huvudsidan. Sedan får vi hoppas att det finns en bra lösning på detta inför nästa version av hemsidan.

En annan enkel lösning för de som programmerar hemsidan är ju att låta länken till forumet öppna forumet i ett nytt fönster istället för att öppna det i själva hemsidan (nu förstår jag knappt själv vad jag skrivit :rolleyes: ).

/Björn
-16 BMW R1200 RS
Användarvisningsbild
Bjurte
 
Inlägg: 188
Blev medlem: 2005-02-14/01:00
Ort: Vällingby

Inläggav Marie » 2007-10-13/18:58

Bjurte;22246 skrev:En annan enkel lösning för de som programmerar hemsidan är ju att låta länken till forumet öppna forumet i ett nytt fönster istället för att öppna det i själva hemsidan (nu förstår jag knappt själv vad jag skrivit :rolleyes: ).

/Björn


Inte så snygg och elegant lösning för teknikdårar :D
Men jag för min del tycker att det låter som den bästa lösningen, för som det nu är, går jag direkt på forumet och tittar väl på föreningshemsidan sådär 2-3 ggr per år (senaste gången var i juni...)....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Bjurte » 2007-10-14/11:34

Marie;22247 skrev:Inte så snygg och elegant lösning för teknikdårar :D
Men jag för min del tycker att det låter som den bästa lösningen, för som det nu är, går jag direkt på forumet och tittar väl på föreningshemsidan sådär 2-3 ggr per år (senaste gången var i juni...)....

Skulle nog vilja säga att vi teknikdårar (jag räknar in mig själv där) nog godtar en sådan lösning utan problem. Det blir värre att övertyga "designfreaken"... :D

/Björn
-16 BMW R1200 RS
Användarvisningsbild
Bjurte
 
Inlägg: 188
Blev medlem: 2005-02-14/01:00
Ort: Vällingby

Föregående

Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst