Klubben lämnar BCE och startar FEBC

Klubben lämnar BCE och startar FEBC

Inläggav Sven-Erik Tiberg » 2007-09-27/22:29

Grattis Matz
Äntligen har ni fått till ett modernt alternativ till BCE.
se http://www.bmw-mc-klubben.se/default.asp?id=2989

Njut nu av allt tillsammans med dina närmaste.

/Sven-Erik Tiberg
Sven-Erik Tiberg
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 2004-03-26/12:00

Inläggav Lime » 2007-09-28/06:58

Jag säger som Gert Fylking, "ÄNTLIGEN"!
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Stort Grattis till Matz!

Inläggav Olle Ahlsen » 2007-09-28/14:10

tibbe;21211 skrev:Grattis Matz
Äntligen har ni fått till ett modernt alternativ till BCE.
se http://www.bmw-mc-klubben.se/default.asp?id=2989

Njut nu av allt tillsammans med dina närmaste.

/Sven-Erik Tiberg


Instämmer i hyllningarna till Matz, som varit så otrolig tålmodig och målmedveten i denna fråga under alla dessa år. Äntligen, det måste kännas skönt att ha lyckats så bra !:) :)

Stort grattis
Olle A
Olle Ahlsén
D7 ABC län
BMW MC-klubben Sverige
BMW S1000R
KTM690
Användarvisningsbild
Olle Ahlsen
 
Inlägg: 348
Blev medlem: 1997-07-07/01:00

Inläggav hpngs1000 » 2007-09-28/15:14

ollea;21237 skrev:Instämmer i hyllningarna till Matz, som varit så otrolig tålmodig och målmedveten i denna fråga under alla dessa år. Äntligen, det måste kännas skönt att ha lyckats så bra !:) :)

Stort grattis
Olle A

Hej Olle, Svempa å alla andra som hört av sig!

Jag suger i mig som en svamp! Frågan har under många år varit infekterad och det finns säkert de som tycker det är fel att lämna BCE.

Ska jag var riktigt ärlig tycker jag att den uppkomna situation enbart är beklaglig! Det finns inget självändamål i att bilda en ny organisation. Hade BCE lyssnat och tagit till sig våra synpunkter hade situationen inte uppkommit, i alla fall hade den varit annorlunda, men man valde att köra med ojusta medel, håna, ljuga och bete sig synnerligen arrogant. Resultatet av deras beteende ser vi nu och vi har tom en beredskap på att ta över hela klubb-europa om så behövs.

BCE har bitvis tänkt om, mindre förändringar har gjorts men inte långtgående nog, man har haft två år på sig men inte nått fram.
Hur BCE skall klara framtiden är inte våra problem, men man kommer att få så kraftigt minskade inkomster att en total omdaning måste till för att överleva. FEBC-klubbarna har enligt Bracknell-avtalet bidragit med ca 20.000 Euro de senaste två åren, pengar som nu BCE går miste om. De bankmedel, ca 200.000 Euro, som finns och med framtida medlemsinkomster kan BCE hållas vid liv i dryga två år om man fortsätter på samma nivå. Man har faktiskt redan hotat med att lägga ner verksamheten....................

Just nu håller vi på att formalisera FEBC, skapa bankförbindelser etc. En web-sida skall utvecklas samtidigt som ett klubbmärke ska tas fram.

Passar nu på att efterlysa krafter som kanske kan hjälpa till med detta: Vi behöver alltså en web-utvecklare som är villig att bistå med utvecklingen av en web-sida. Arbetet skall förhoppningsvis vara i drift vid nyår, den behöver inte vara klar men en hyfsat fungerande sida skall finnas.

Är det dessutom någon som känner sig artistiskt lagd och är manad att komma med förslag om hur ett klubbmärke ska se ut är detta synnerligen välkommet!
Mr MR / HPNGS1000 / Matz Rosenquist
HPN,HP2 E,G/S P-D,GS Basic,HP(n),K1100RS
Användarvisningsbild
hpngs1000
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Inläggav Janne Hammarström » 2007-09-28/17:14

Vill instämma i hyllningskören till Matz som jobbat oerhört mycket med frågan.
Du har gjort ett mycket bra jobb. Själv har jag under åren hört dig i BCEfrågan från mitt första årsmöte i Tylebäck,sedan Västervik, Björkliden, Arboga,Sunne berätta hur arbetet framskridit och resultatet är helt fantastiskt. Vem trodde det i Tylebäck?

Jag blev nominerad till styrelsen efter forumdebatten om BCE för några år sedan och det är helt fantastiskt att nu få vara med om detta historiska beslut.

Det blir också upp till bevis för er att FEBC inte blir en organisation med dyra overheadkostnader utan att det blir mer raka rör och lättare administration.

Än en gång grattis Matz och ett stort tack!:D
Hälsningar
Janne Hammarström
BMW K 1200 RS -01
Janne Hammarström
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 2003-04-30/01:00

Inläggav Torparen » 2007-09-28/19:51

Jag tillhör de som hela tiden haft betänkligheter och hyst en viss rädsla för att klubben inte skulle få använda logga osv efter ett utträde ur BCE.

MEN: Nu har Matz idoga och mångåriga ideella arbete resulterat i att den övergripande organisationen - ICBC, sanktionerar bildandet av en ny organisation - FEBC, som får med BCE likvärdiga rättigheter/skyldigheter. En unik prestation!

Det bör dock förtydligas att Svenska BMW MC klubben inte startar eller bildar FEBC, så som kanske denna tråds överskrift antyder. FEBC blir en från Svenska BMW MC klubben helt avskild association, i vilken vi och andra europeiska klubbar blir medlemmar.

Matz och hans kumpaner som just nu sliter med att officiellt bilda denna "Federation of European BMW Clubs" så att vi kan bli medlem i den per den 1/1 2008, har mina fulla sympatier.
- Bara slita bara gno, ingen vila ingen ro...




L-E Jönsson
Sekreterare
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Sven-Erik Tiberg » 2007-09-29/19:28

Hej
Det är som påpekats här inte den bästa lösningen som skapats.
Idealet hade varit att vara kvar i ett omformat BCE, men nu blev det tyvärr inte så. Trots mycket stora försök att tillmötesgå de klubbar som finns kvar i BCE från Matz med vänner i BCE. Men någonstannas så får man sätt ned foten för att det skall hända något. Och de kvarvarande klubbarna var inte beredda att ändra på någonting i vesäntliga frågor.

Nackdelen är att vi får en delad organisation för europa mellan BCE och FEBC, med delad rösträtt i ICBC och fram för allt så kan sammarbeten mellan klubbarna och medlemmarna i de bägga organisationerna minska.

Sen har BCE fonderat medel som vi inte får tillgång till, vi har ju varit med om att bygga upp dessa fonder. Och dessa medel hade varit bra att ha när man bygger upp en ny organisation.
Men som sagt det bästa hade varit att kunna nyttja dessa medel inom BCE för att förnya organisationen.

Med tiden så tror jag att allt flera nationella klubbar utanför tyskland - österrike - schweiz kommer att ansluta sig till FEBC.
BCE kommer säkert att finnas kvar men kanske i en annan form, som eventuellt med tiden och beroende på BCE's minskande buget kommer att likna FEBC. Och om så sker så är ju cirkeln sluten, men till vilket pris.
Sven-Erik Tiberg
 
Inlägg: 319
Blev medlem: 2004-03-26/12:00

Inläggav Bo Westermark » 2007-10-06/10:19

HPNGS1000;21240 skrev:Hej Olle, Svempa å alla andra som hört av sig!

Jag suger i mig som en svamp! Frågan har under många år varit infekterad och det finns säkert de som tycker det är fel att lämna BCE.

Ska jag var riktigt ärlig tycker jag att den uppkomna situation enbart är beklaglig! Det finns inget självändamål i att bilda en ny organisation. Hade BCE lyssnat och tagit till sig våra synpunkter hade situationen inte uppkommit, i alla fall hade den varit annorlunda, men man valde att köra med ojusta medel, håna, ljuga och bete sig synnerligen arrogant. Resultatet av deras beteende ser vi nu och vi har tom en beredskap på att ta över hela klubb-europa om så behövs.

BCE har bitvis tänkt om, mindre förändringar har gjorts men inte långtgående nog, man har haft två år på sig men inte nått fram.
Hur BCE skall klara framtiden är inte våra problem, men man kommer att få så kraftigt minskade inkomster att en total omdaning måste till för att överleva. FEBC-klubbarna har enligt Bracknell-avtalet bidragit med ca 20.000 Euro de senaste två åren, pengar som nu BCE går miste om. De bankmedel, ca 200.000 Euro, som finns och med framtida medlemsinkomster kan BCE hållas vid liv i dryga två år om man fortsätter på samma nivå. Man har faktiskt redan hotat med att lägga ner verksamheten....................

Just nu håller vi på att formalisera FEBC, skapa bankförbindelser etc. En web-sida skall utvecklas samtidigt som ett klubbmärke ska tas fram.

Passar nu på att efterlysa krafter som kanske kan hjälpa till med detta: Vi behöver alltså en web-utvecklare som är villig att bistå med utvecklingen av en web-sida. Arbetet skall förhoppningsvis vara i drift vid nyår, den behöver inte vara klar men en hyfsat fungerande sida skall finnas.

Är det dessutom någon som känner sig artistiskt lagd och är manad att komma med förslag om hur ett klubbmärke ska se ut är detta synnerligen välkommet!



Jättebra jobb.
Har nu gått med i klubben igen.
Bosse Westermark
R1200C 650 GS Vespa 200E
Användarvisningsbild
Bo Westermark
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2007-12-06/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst