Konspiration mot Guzzi-Leif!!

Konspiration mot Guzzi-Leif!!

Inläggav Helmetrock » 2007-09-30/02:31

Jag har upptäck något som måste vara en ondsint konspiration mot G-L!!!!!

Jag antar att någon moderator på forumet är inblandad, eller möjligen M____!!

Det är nämligen så här: Efter 1000 inlägg ska det stå SuperSpammer under användarnamnet, hos G-L står det fortfarande Senior member trots över1100 inlägg!! Någon måste alltså ha ändrat forumets programvara för att skada G-L!! Kan bevisen vara tydligare??
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-09-30/10:21

Helmetrock;21365 skrev:Jag har upptäck något som måste vara en ondsint konspiration mot G-L!!!!!

Jag antar att någon moderator på forumet är inblandad, eller möjligen M____!!

Det är nämligen så här: Efter 1000 inlägg ska det stå SuperSpammer under användarnamnet, hos G-L står det fortfarande Senior member trots över1100 inlägg!! Någon måste alltså ha ändrat forumets programvara för att skada G-L!! Kan bevisen vara tydligare??


Det ante mig! ;)
Åsså hoppas jag ärligt att min skrivklåda inte förstör detta fina Forum!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Göran Ekman » 2007-09-30/11:06

Helmetrock;21365 skrev:...trots över 1100 inlägg!!

Menar du att det är en positiv hederstitel att vara Superspammer?
*undrar*
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-09-30/11:31

Nädå Leif, vad hade det varit utan dig??

Goe: Du är bara avundsjuk för att du bara har 28 inlägg!! Erkänn att du skrivit "Memento mori" bara för att inte visa att du egentligen är JUNIORmember!!:p
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Marie » 2007-09-30/16:45

Helmetrock;21365 skrev:Jag har upptäck något som måste vara en ondsint konspiration mot G-L!!!!!

Jag antar att någon moderator på forumet är inblandad, eller möjligen M____!!

Det är nämligen så här: Efter 1000 inlägg ska det stå SuperSpammer under användarnamnet, hos G-L står det fortfarande Senior member trots över1100 inlägg!! Någon måste alltså ha ändrat forumets programvara för att skada G-L!! Kan bevisen vara tydligare??



Jo det var så det var i det gamla forumet. Någon moderator (Galne Dansken är enligt min misstanke den skyldige) ordnade till den 'hederstiteln' åt mig den gången då jag passerade 1000 inlägg. I det nya forumet där man själv kan styra den texten 'förärade' jag mig själv den titeln då jag passerade 1000 inlägg och väntade på att den här diskussionen skulle uppstå. Nu är jag ju avslöjad, så då kan jag lika gärna erkänna...:rolleyes:
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-09-30/19:29

Ok!! Som jag misstänte var det en ond konspiration, och jag var på rätt spår från början!! Sätt in vafria bokstäver istället för strecken
eller möjligen M____!!
så visar det sig!!!!

Nu ska jag bevisa att hon sköt Palme med!!:D
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Göran Ekman » 2007-10-01/00:54

Helmetrock;21379 skrev:Du är bara avundsjuk för att du bara har 28 inlägg!!

Inte avundsjuk på något vis.
Jag har ett liv. Det gör att jag inte hinner med att skriva fåniga kommentarer till allting som tas upp i forumet.

Men du tar upp en intressant sak. I nästa version av forumet kanske vi ska införa en begränsning som logaritmiskt (baserat på totalt antal svar) begränsar antalet svar man kan spamma per dag...

SPAM är skräp. Många drabbas dagligen i sina epostlådor. Det vore kalas att få bort spam från forumet tycker jag.
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-10-01/06:31

Goe;21424 skrev:Inte avundsjuk på något vis.
Jag har ett liv. Det gör att jag inte hinner med att skriva fåniga kommentarer till allting som tas upp i forumet.

Men du tar upp en intressant sak. I nästa version av forumet kanske vi ska införa en begränsning som logaritmiskt (baserat på totalt antal svar) begränsar antalet svar man kan spamma per dag...

SPAM är skräp. Många drabbas dagligen i sina epostlådor. Det vore kalas att få bort spam från forumet tycker jag.


Tycker du, ärligt, att BMW Forum har problem med spam?
Föga förvånande tycker jag att det är osedvanligt "cleant" här.
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-01/08:39

Goe;21424 skrev:Inte avundsjuk på något vis.
Jag har ett liv. Det gör att jag inte hinner med att skriva fåniga kommentarer till allting som tas upp i forumet.

Men du tar upp en intressant sak. I nästa version av forumet kanske vi ska införa en begränsning som logaritmiskt (baserat på totalt antal svar) begränsar antalet svar man kan spamma per dag...

SPAM är skräp. Många drabbas dagligen i sina epostlådor. Det vore kalas att få bort spam från forumet tycker jag.


Helt rätt!
Man bör absolut ha en kompetent kommite, t ex Göran Persson, Lejonborg eller andra vederhäftiga och retoriskt lagda personer som utför en övergripande granskning av vad som postas.

Visserliggen finns det ännu både press- och yttrandefrihet i landet men någon ordning och självcensur måste ju ändå finnas.

Om förslaget med granskning blir dyrt & tar lång tid kan man ju tänka sig att inläggen måste innehålla vissa ord som: batteri, skruv, mutter eller skuren kardan för att accepteras - inlägg utan relevans kan sorteras bort automatisk.

Ytterliggare en variant är ju att man inför tvingande betygssättning, för att kunna läsa mer än ett inlägg/vecka måste man avge ett betyg på det man läst.

Om en skribent inte kommer upp i säg 3 på en 5-gradig skala portas vedebörande från att posta nya inlägg under exempelvis 12 månader. Lämpligen vägs betygen och borde innefatta grammatisk korrekthet, omm stafel finns i inläget o s v.
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Stefan Tjust » 2007-10-01/09:06

Thomas Jansson;21433 skrev:Helt rätt!
Man bör absolut ha en kompetent kommite, t ex Göran Persson, Lejonborg eller andra vederhäftiga och retoriskt lagda personer som utför en övergripande granskning av vad som postas.

Visserliggen finns det ännu både press- och yttrandefrihet i landet men någon ordning och självcensur måste ju ändå finnas.

Om förslaget med granskning blir dyrt & tar lång tid kan man ju tänka sig att inläggen måste innehålla vissa ord som: batteri, skruv, mutter eller skuren kardan för att accepteras - inlägg utan relevans kan sorteras bort automatisk.

Ytterliggare en variant är ju att man inför tvingande betygssättning, för att kunna läsa mer än ett inlägg/vecka måste man avge ett betyg på det man läst.

Om en skribent inte kommer upp i säg 3 på en 5-gradig skala portas vedebörande från att posta nya inlägg under exempelvis 12 månader. Lämpligen vägs betygen och borde innefatta grammatisk korrekthet, omm stafel finns i inläget o s v.


Om man varit på ett antal möten, kurser, gått i skola o.s.v. så brukar det finnas två kategorier i gruppen som pratar mycket; de som tycker om att vara i fokus och de som har något kvalitativt att säga. Båda kategorierna kan för all del verka/vara engagerade men den förstnämnda kategorin kan ju ibland vara lite prövande men har ju möjligheten att slå dövörat till. Visst förekommer också inslag av båda dessa typer på forumet men behöver verkligen allt vara så allvarligt och fokuserat? Lite av charmen med detta media är ju att alla kan delta och blir också bemötta ganska rappt om de hamnar för mycket OT. Mannen med den giftiga pennan, Thomas Jansson, sammanfattar det hela ganska bra.;)
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-01/09:39

Alexander;21434 skrev:.......Mannen med den giftiga pennan, Thomas Jansson, sammanfattar det hela ganska bra.;)


Vad i.... Detta hade jag ingen aaaaning om att jag uppfattades på det sättet.

Jag lovar bättring och för att manifestera min trovärdighet kommer jag inte göra några fler inlägg idag förrän efter min lunch (11.00 - 14,30).

För övrigt tycker jag det skulle vara trevligt om Guzzi-Leif kunde guida oss runt på lite grusvägar samt avsluta med punchafton och avslutande höstbad i hans fiddekommiss innan vi tar fram dubbdäcken?:p
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Stefan Tjust » 2007-10-01/12:55

Thomas Jansson;21438 skrev:Vad i.... Detta hade jag ingen aaaaning om att jag uppfattades på det sättet.

Jag lovar bättring och för att manifestera min trovärdighet kommer jag inte göra några fler inlägg idag förrän efter min lunch (11.00 - 14,30).

För övrigt tycker jag det skulle vara trevligt om Guzzi-Leif kunde guida oss runt på lite grusvägar samt avsluta med punchafton och avslutande höstbad i hans fiddekommiss innan vi tar fram dubbdäcken?:p


Fideikommiss heter det väl?

Stefan "Messerschmidt" Tjust
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-01/13:37

Alexander;21448 skrev:Fideikommiss heter det väl?

Stefan "Messerschmidt" Tjust


Nja, jag brukar använda Fiddekommis om hybblet innehåller mindre än 40 rum (tjänstefolkets bostäder, garage stallar och annex ej inräknade) men annars har du givetvis rätt!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Temp Galnaste Dansken » 2007-10-01/17:18

Marie;21395 skrev:...Någon moderator (Galne Dansken är enligt min misstanke den skyldige) ordnade till den 'hederstiteln' åt mig den gången då jag passerade 1000 inlägg. I.....:rolleyes:


Det var dock det värsta jag har hört :D


(jag skrattade själv när hittada vart man ku´ändra på sånt - så Marie du har aldeles rätt - och vi här på forummet, har fått till en aldels underbar trevlig ton, under resans gång. Och vist spammas det ibland - men, jag tycker vi har hittad en bra form - och inga blir arga når forum-polisen städar upp när vi ungdommer lekar lite väl bra på ibland..
Jag har med stor moro lärd mig att flera kloka personer i vor omgivning faktisk är flittiga läsare av synepunkterna som kommer upp här - och ofta har dom effekt på en del beslutningar som tas i MC frågorna - så mitt tips är en enkelt; rocka på..)
Bästa Bumse MC hälsning
Galne Dansken - Jesper Christensen
Användarvisningsbild
Temp Galnaste Dansken
 
Inlägg: 163
Blev medlem: 2004-03-21/12:00

Inläggav Torparen » 2007-10-01/18:24

Om man skall få skriva vad man tycker, så behöver man väl inte gå i taket när någon skriver vad han tycker. Eller skall man bara få skriva vad man tycker om man tycker som andra skriver?


Förressten så heter det punchsittning..


//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Lime » 2007-10-01/18:40

Torparen;21461 skrev:Om man skall få skriva vad man tycker, så behöver man väl inte gå i taket när någon skriver vad han tycker. Eller skall man bara få skriva vad man tycker om man tycker som andra skriver?


Förressten så heter det punchsittning..


//L-E Jönsson


Jag undrar mest vilken sorts punsch (som är den korrekta stavningen) det ska vara. Föredrar själv Facile Extra gammal eller Helmi, så finne jag nu är. (Se http://www.alko.fi/tuotteet/sw/218794)
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav T. S. » 2007-10-01/18:58

Thomas Jansson;21438 skrev:För övrigt tycker jag det skulle vara trevligt om Guzzi-Leif kunde guida oss runt på lite grusvägar samt avsluta med punchafton och avslutande höstbad i hans fiddekommiss innan vi tar fram dubbdäcken?:p


Än finns möjligheten till punschsittning och höstbad efter en grustur.
12- 14 okt bär det av till Ruskträffen utanför Eskilstuna, en av årets höjdpunkter.
Ett dopp i sjön efter bastun och sen en liten kopp punsch vid lägerelden i höstmörkret är inte helt fel.
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-01/19:19

Torparen;21461 skrev:
Förressten så heter det punchsittning..

//L-E Jönsson


Jag dricker helst liggande eller stående, därav undviker jag vokabuläret sittning vilket för mig mest accosierar till aktiviteterna på damrummet.
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav dag » 2007-10-01/19:32

Alexander;21434 skrev:Behöver verkligen allt vara så allvarligt och fokuserat?


Näää......:D

Bild
dag
 
Inlägg: 218
Blev medlem: 2003-10-29/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-10-01/19:54

Goe;21424 skrev:Inte avundsjuk på något vis.
Jag har ett liv. Det gör att jag inte hinner med att skriva fåniga kommentarer till allting som tas upp i forumet.


Va? Ett liv utan BMW klubben är väl inte värt att leva?

Eller menar du att du kör hoj på riktigt på vägen utomhus?? Det är ju livsfarligt! Man kan ju dö! Mycket säkrare och behagligare att sitta här och se om tar en på för stort allvar:p Inget illa menat....
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

It's a dirty job, but someone ....

Inläggav Michael Fored » 2007-10-01/20:22

M...., är det jag det? Nej, här är jag inte moderator. Trist att jag inte får moderera sönder den här tråden! :)
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav Helmetrock » 2007-10-01/20:51

Nej Marie såklart!! Hon är ju den som har den ärofulla titeln superspammer!
Rickard H
Damage Inc.
Numera pedaldriven student
Användarvisningsbild
Helmetrock
 
Inlägg: 1153
Blev medlem: 2003-05-28/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-10-01/21:37

[quote="

*SNIPP*

För övrigt tycker jag det skulle vara trevligt om Guzzi-Leif kunde guida oss runt på lite grusvägar samt avsluta med punchafton och avslutande höstbad i hans fiddekommiss innan vi tar fram dubbdäcken?:p[/QUOTE"]

Det vore alldeles förbaskat roligt!
Ska försöka hitta en möjlighet men eftersom även jag tyngs med att ha ett liv att leva (just nu ett nytt jobb, lite för mycket styrelsearbete samt en del att prestera i familjen), vete tusan om jag kan få så många minuter över de närmaste veckorna.
Ber att få återkomma.

En önskedröm är för övrigt att lägga en mixad grus- och krokasfalt-slinga med många kulturella inslag inom fideikomissets domäner. Kanske till våren?
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Göran Ekman » 2007-10-02/00:44

Helmetrock;21480 skrev:Va? Ett liv utan BMW klubben är väl inte värt att leva?

Så trodde jag också en liten stund förra året... hehehe

Helmetrock;21480 skrev:Eller menar du att du kör hoj på riktigt på vägen utomhus?? Det är ju livsfarligt!

Det värsta är ju att du har helt rätt. Den här sommaren blev det ca 20 storbanedagar - det hanns inte med så många mil på vanliga vägar. Kanske tur det... =)

Helmetrock;21480 skrev:Mycket säkrare och behagligare att sitta här och se om tar en på för stort allvar:p Inget illa menat....

Det är skönt med en klubb med högt i tak ;)
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-02/07:08

Guzzi-Leif;21494 skrev:En önskedröm är för övrigt att lägga en mixad grus- och krokasfalt-slinga med många kulturella inslag inom fideikomissets domäner. Kanske till våren?


Visst - det vore kanon, den informella träffen som vi hade i somras var trevlig och den tål att upprepas.

Punschen kan uteslutas, ingen dricker väl något i samband med körning och även dagen efter är ju numera utesluten - det är ju många som tror sig vara nyktra dagen efter men som åker dit.

För övrigt ger farbror blå´s ökade aktivitet resultat, har nog blivit stoppad 5 - 6 ggr under de senaste åren, senast gången av av en "civil" bil som jag av en tillfällighet råkade passera då trottlarna befann sig i höjd med knäskålarna.

Trodde nog jag hade sett kortet för sista gången då blåljuset i grillen tändes men efter sedvanlig kontroll av kortet renderade det bara i en påminellse om att hålla fartgränserna lite bättre....

Ja - vårens första dopp blir nog bra!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Stefan Tjust » 2007-10-02/08:08

Guzzi-Leif;21494 skrev:En önskedröm är för övrigt att lägga en mixad grus- och krokasfalt-slinga med många kulturella inslag inom fideikomissets domäner. Kanske till våren?


Fideikommiss heter det väl?
(Kunde inte låta bli):D
Användarvisningsbild
Stefan Tjust
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 2005-12-20/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-02/08:09

Alexander;21512 skrev:Fideikommiss heter det väl?
(Kunde inte låta bli):D


Varför blev vi inte lärare,,,,,
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-10-02/08:58

Alexander;21512 skrev:Fideikommiss heter det väl?
(Kunde inte låta bli):D


Thomas Jansson;21514 skrev:Varför blev vi inte lärare,,,,,


Då kanske ni kan hjälpa mig att stava till Besserschmidt ... ;)

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-02/10:42

Det märks att det kliar i fingrarna på många av oss - är det inte gashantaget som bearbetas så verkar det som om tangentbordet får ta över.

Snart är det vinter och många ställer in sina bågar, vart skall det sluta? Snart kommer ju folk utifrån att tro att vi är en bunt avdankade folkskolelärare/skribenter som råkar ha det gemensamt att vi kör eller åtminstone äger en BMW.

Alternativt kan det ju vara så att våra motorcyklar fungerar så klanderfritt att vi har tid till annat än problem, det är ju flera dagar sedan det avhandlades något tekniskt på forumet.

Själv startar jag en liten hösttur i morgon - kör upp genom Norge till Narvik och viker av till några bekanta i Luleå för att sedan ta höga kusten ned. Det bored ta några dagar.
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-10-02/18:17

Thomas Jansson;21523 skrev:
*SNIPP*

Det bored ta några dagar.


Hum, host, harkel....
Varför "bored"? Ska du inte dit och ha lite "moro"?
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-10-02/19:23

Guzzi-Leif;21538 skrev:Hum, host, harkel....
Varför "bored"? Ska du inte dit och ha lite "moro"?


Ja nog blev det moro alltid, skulle just börja packa lite då jag blev "pådyvlad" en veckolång resa till Tallin. En plats hade uppstått p g a sjukdom och man måste ju ställa upp....

Tydligen skall det vara ett SPA, d v s ett hälsohem men de kränger enligt uppgift vin så det skall nog gå att hålla blodtrycket inom rimliga gränser.
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

super och super

Inläggav Hans Säfström » 2007-10-02/19:31

Ja jag vill i alla fall inte vara någon superspammer.
Det antyder på nåt sätt att man har svårt att hålla sig nykter eller tänker jag fel, skall det stå spammersuper i så fall?
Nåt glas vin i veckan skall man väl få ta sig i alla fall eller kanske en starköl
möjligen för att få vara junior.
Vad är gränsen i så fall till senior?:confused: :D

Här finns ju inga somhelst regler.
Lite flera regler vore väl det minsta man kan begära.
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Lime » 2007-10-03/07:29

Thomas Jansson;21514 skrev:Varför blev vi inte lärare,,,,,


Vi är för intelligenta för det. ;)
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Sportster » 2007-10-03/07:49

Lime;21570 skrev:Vi är för intelligenta för det. ;)


Ja, den var en riktig blänkare...!
Sportster
 
Inlägg: 290
Blev medlem: 2006-11-26/21:39


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst