Jag saknar en sak i detta forum

Jag saknar en sak i detta forum

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-10-12/07:15

I nästan alla andra forum som jag läser så finns det ofta trådar som är "sticky" dvs de ligger alltid överst som behandlar ämnen som är ofta återkommande, någon har satt sig ner och skrivit en bra sammanfattning om ämnen och sedan kan alla nya läsa igenom dessa stickytrådar innan man för 94 gången frågar vad man skall ha för olja i motorn. Det som krävs är att någon med hyfsad förmåga sätter sig och skriver men också är mottaglig för feedback så att informationen kan ändras, givetvis kan andra också lägga in sina inlägg. Är det något som vi är intresserade av eller är jag helt ute och seglar?
själv håller jag på och skapar min egna "cheat sheet" websida där jag samlar all intressant information som jag vill ha tillgång till så att jag slipper leta.

Sånt som jag tycker skulle passa i dessa trådar är tex:
Olja till R
Däck till GS
Meckartips: mimmis fiffiga sidor, hur byta olja i slutväxeln, hur byta bromsvätska osv. mycket av det finns redan på nätet och då kan man ju hänvisa dit.
Jörgen I Larsson
 

Inläggav crv » 2007-10-12/15:56

Har själv varit inne på samma sak men tyvärr endast kommit till tanke.
Hur går man tillväga rent praktiskt ?
Johan Tammelin
Användarvisningsbild
crv
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 2006-08-04/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-10-12/18:35

Någon som är skrivkunnig skriver och admin klistrar fast det =)
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Lime » 2007-10-13/12:28

Spiff;22184 skrev:Någon som är skrivkunnig skriver och admin klistrar fast det =)


Exakt. När det gäller allmänna forumet så skicka ett PM till mig och önska. Det ligger ju redan ett par stickies med regler och sånt. Jag är helt klart för att vissa typer av trådar klistras fast. På svenska heter det "Viktiga trådar".
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst