Ny moderator sökes

Inläggav Thomas Weglert » 2007-11-26/17:16

Galne Dansken;24472 skrev:För att webbsajten är det ställe som klubben har sin officiella entré i info-flödet. (Och här kan medlem från alla distrikt lägga upp aktiviteter utan problem)

Forummet, är där vart medlems åsikterna flöder om olika sakar och dom bra debatter för klubbens medlem.

bmw-mc-klubben.se är den naturliga adress, inte http://forum.bmw-mc-klubben.se


Jag förstår och respekterar. Schemalagda aktiviteter får jag som medlem i BMW-klubben inte nämna om på forumet.

Jag har alltid påmint i Forumet om vad som är på gång (gäller givetvis de turer jag själv lett). Inte sällan
har jag också skickat mejl till MC-kompisar. Men visst de aktiviteter
som är schemalagda måste jag tyvärr hoppa av från. Min avsikt har aldrig varit att ändra vad som står på hemsidan utan bara uppmuntra till deltagande.
Man måste ju känna glädje med jobbet annars bör någon annan ta vid.

Jag kommer dock med glädje att fortsättningsvis glida med på många aktiviteter. Kanske som kökarl, vem vet:rolleyes: Svårt att vara utan alla trevliga MC-kompisar.

God eftermiddag
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav Galne Dansken » 2007-11-26/17:53

Thomas Weglert;24476 skrev:...Schemalagda aktiviteter får jag som medlem i BMW-klubben inte nämna om på forumet.

Jag har alltid påmint i Forumet om vad som är på gång (gäller givetvis de turer jag själv lett). ...
Man måste ju känna glädje med jobbet annars bör någon annan ta vid.

Jag kommer dock med glädje att fortsättningsvis glida med på många aktiviteter. Kanske som kökarl, vem vet:rolleyes: Svårt att vara utan alla trevliga MC-kompisar.

God eftermiddag
Thomas Weglert



Huup hupp - att hemsidan är entrén, och har links in i forummet vart man kan ha överblick på deltagre listor etc. är en naturlighet.. det är ju ofta dessa listor som gör att man kommer, eller hur..

Hemsidan, har en överskådlighet som forummet inte har - bl.a därför är bra att websidan är entrén. Att få in en spontan aktivitet på hemsidan är lika enkelt som att lägga upp den i forummet - enligt min åsikt - och lika enkelt att fixa en länk till anmälanlistan i forummet.

Dom klokasta örden på länga; Man måste ju känna glädje med jobbet annars bör någon annan ta vid. - Och Thomas, jag hoppas att jag vara med till att ge dej glädja att skapa alla roliga tourings, julkväller och allt annat som Du & Monica har gett till alla vi..

:D :D :D
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Inläggav Torparen » 2007-11-26/19:57

Goe;24465 skrev:.......
....
EN av de saker som jag kommer att försöka genomföra (dvs om jag orkar fortsätta som webbansvarig) är att man inte ska kunna nå forum utan att passera klubbens startsida.
Forum ska vara en del av klubbens webbsida - inte tvärtom.



Jag och flera med mig hoppas verkligen att du orkar fortsätta, förhoppningsvis också med arbetsglädje allteftersom bitarna börjar falla på plats.

Tjaffs här på forum får inte förta arbets och skaparglädjen i klubben, då tycker jag att det är bättre att vi stänger ner det helt (forumet alltså). Tjolavippen tjohej..

Mvh,
Sekreteraren
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Tack och adjö!

Inläggav Gunnar Elmgren » 2007-11-26/20:24

Jag har förstått.
Förstått att taket i BMW MC-klubben är så lågt, att man ser sig nödgad att 'moderera' bort inlägg med synpunkter som kan tas som kritik mot Forum-administratörer, moderatorer och klubbens ledning i allmänhet.
Jag får tyvärr konstatera, att det inte stämmer med min syn på hur klubbarbete bör bedrivas, och kommer att följa ett av de 'råd' som kommit upp tidigare i debatten - att uttrycka mina åsikter och delta i den digitala samvaron annorstädes. Detta är följdaktligen mitt allra sista inlägg här, och jag kommer heller inte att förnya mitt medlemskap i BMW MC-klubben.
Jag hoppas träffa på några av er i andra sammanhang - till er andra, adjö och lycka till!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Inläggav Thomas Weglert » 2007-11-26/20:53

Galne Dansken;24479 skrev:Huup hupp - att hemsidan är entrén, och har links in i forummet vart man kan ha överblick på deltagre listor etc. är en naturlighet.. det är ju ofta dessa listor som gör att man kommer, eller hur..

Hemsidan, har en överskådlighet som forummet inte har - bl.a därför är bra att websidan är entrén. Att få in en spontan aktivitet på hemsidan är lika enkelt som att lägga upp den i forummet - enligt min åsikt - och lika enkelt att fixa en länk till anmälanlistan i forummet.

Dom klokasta örden på länga; Man måste ju känna glädje med jobbet annars bör någon annan ta vid. - Och Thomas, jag hoppas att jag vara med till att ge dej glädja att skapa alla roliga tourings, julkväller och allt annat som Du & Monica har gett till alla vi..

:D :D :D


Som om Du kunde läsa mina tankar.

Jag gillar klubben och vårt forum. Och ack vad skall man göra? Det är samarbetet mellan klubben och forumet som jag inte är överens med.
Men kanske kan dessa båda företeelser göra något gott tillsammans så att det vi har blir ännu bättre. Men det vi har det har vi nu.

Om några hoppar av på kort sikt spelar ingen roll . De kommer säker tillbaks och nya nyfikna kommer till. Forumet är fortfarande ungt och kan formas. För det krävs nya gummor och gubbar som styr med klokhet (inget påhopp på något vis)

Och jag har inga som helst tankar på att inte umgås med både föreningen och mina forumvänner. Planerer förresten att ha en tidig vårfest för ett 40-tal grusbusar inklusive respektive, ungar, hundar, katter och fågelburar. Vandrande pinnar ok men där går nog gränsen.

Jag tycker detta har varit en härlig forumtråd och kanske lite nyttig också

Bästa kvällshälsningar
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Mina tankar om den senaste händelseutvecklingen.

Inläggav Mimmi » 2007-11-26/22:09

Hej!

Jag tycker detta har blivit jättetrist. Jag kan inte förstå att någon på ofantligt länge brutit mot några av dessa regler:http://forum.bmw-mc-klubben.se/showthread.php?t=314

Somliga hävdar att det finns Forumdeltagare som lämnat pga. att det varit för glatt och trevligt och att vi tagit ut svängarna för mycket.

I min dator har jag ett antal mail och PM av forna Forumdeltagare som lämnat på grund av den attityd av allvar, strikthet och formalism som somliga vill ha här.

Själv vet jag inte hur jag skall bete mig. Jag har även fått ett flertal PM och mail om att jag skall skriva mer av den stilen som jag fordom gjorde. Dvs. inte enbart tekniska utläggningar, utan även allmänmänskliga betraktelser, teknikhistoriska berättelser och kåserier av det slag som jag gjorde i gamla Forum. Dessa rönte då stor uppskattning och jag fick många berömmande ord för dessa inlägg, inte bara i privata meddelanden, utan även offentligt.
Bara för någon dag sedan fick jag önskemål från en Forumist om att jag skall göra något slags löpande rapportering över min förestående genomgång av Gullan; liknande den "Verkstadsrapport" jag skrev vid min stora revision av Kalle. Tilläggas bör att avsändaren var en av dem som inte skriver mycket, men som gärna vill läsa mera av mina inlägg, och den typen av lite lättare, mera underhållande stycken som flera än jag brukar/brukade ägna oss åt.

Men som stämningen nu känns, så vet jag inte om jag vågar. Det tycks vara många som är väldigt kritiska numera.

En efter en försvinner, senast nu Gunnare. Aldrig har jag sett eller förstått att han brutit mot någon av de grundläggande principerna för hur man skall uppträda. Nej, han har ju alltid skrivit intressanta inlägg och definitivt inte tråkigt heller.

Det har framskymtat åsikter om att vissa skriver för korrekt och formellt. Den som avses torde väl i första hand vara undertecknad.
Men jag kan inte skriva på något annat sätt. Jag vinnlägger mig alltid om ett korrekt formulerat och välskrivet språk, såväl som jag gör i hela mitt uppträdande.
Även jag varierar språket beroende på vad jag skriver, ett lättsammare inlägg får en annan utformning än en analys eller beskrivning av något tekniskt spörsmål.
Jag vet att det finns många som har svårigheter med vårt svenska språk, antingen beroende på dyslexi eller på att vederbörande inte har svenska som modersmål eller förstaspråk.
Det vore mig fjärran att driva med någon av den orsaken!
Däremot hyser jag den uppfattningen att jag föregår med gott exempel på hur man hanterar vårt gemensamma språk.

Nu tycker säkert somliga att jag är skrytsam, men då ber jag Er tänka på följande:

Ni som är jätteduktiga på att köra mc på bana, skall Ni inte få visa det, utan tvingas köra sämre än ni eljest skulle göra, bara för att det vid ett visst tillfälle finns deltagare i bankörningen som icke är så duktiga?

Alla kan inte vara experter på allt, men låt de som är duktiga inom något område få vara det! För om så icke vore skulle det inte finnas några instruktörer vid några B&K övningar heller...
Skillnaden är förstås stor, de får beröm för sitt kunnande; det får inte jag...
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Thomas Weglert » 2007-11-26/22:42

Mimmi;24506 skrev:Hej!

Jag tycker detta har blivit jättetrist. Jag kan inte förstå att någon på ofantligt länge brutit mot några av dessa regler:http://forum.bmw-mc-klubben.se/showthread.php?t=314

Somliga hävdar att det finns Forumdeltagare som lämnat pga. att det varit för glatt och trevligt och att vi tagit ut svängarna för mycket.

I min dator har jag ett antal mail och PM av forna Forumdeltagare som lämnat på grund av den attityd av allvar, strikthet och formalism som somliga vill ha här.

Själv vet jag inte hur jag skall bete mig. Jag har även fått ett flertal PM och mail om att jag skall skriva mer av den stilen som jag fordom gjorde. Dvs. inte enbart tekniska utläggningar, utan även allmänmänskliga betraktelser, teknikhistoriska berättelser och kåserier av det slag som jag gjorde i gamla Forum. Dessa rönte då stor uppskattning och jag fick många berömmande ord för dessa inlägg, inte bara i privata meddelanden, utan även offentligt.
Bara för någon dag sedan fick jag önskemål från en Forumist om att jag skall göra något slags löpande rapportering över min förestående genomgång av Gullan; liknande den "Verkstadsrapport" jag skrev vid min stora revision av Kalle. Tilläggas bör att avsändaren var en av dem som inte skriver mycket, men som gärna vill läsa mera av mina inlägg, och den typen av lite lättare, mera underhållande stycken som flera än jag brukar/brukade ägna oss åt.

Men som stämningen nu känns, så vet jag inte om jag vågar. Det tycks vara många som är väldigt kritiska numera.

En efter en försvinner, senast nu Gunnare. Aldrig har jag sett eller förstått att han brutit mot någon av de grundläggande principerna för hur man skall uppträda. Nej, han har ju alltid skrivit intressanta inlägg och definitivt inte tråkigt heller.

Det har framskymtat åsikter om att vissa skriver för korrekt och formellt. Den som avses torde väl i första hand vara undertecknad.
Men jag kan inte skriva på något annat sätt. Jag vinnlägger mig alltid om ett korrekt formulerat och välskrivet språk, såväl som jag gör i hela mitt uppträdande.
Även jag varierar språket beroende på vad jag skriver, ett lättsammare inlägg får en annan utformning än en analys eller beskrivning av något tekniskt spörsmål.
Jag vet att det finns många som har svårigheter med vårt svenska språk, antingen beroende på dyslexi eller på att vederbörande inte har svenska som modersmål eller förstaspråk.
Det vore mig fjärran att driva med någon av den orsaken!
Däremot hyser jag den uppfattningen att jag föregår med gott exempel på hur man hanterar vårt gemensamma språk.

Nu tycker säkert somliga att jag är skrytsam, men då ber jag Er tänka på följande:

Ni som är jätteduktiga på att köra mc på bana, skall Ni inte få visa det, utan tvingas köra sämre än ni eljest skulle göra, bara för att det vid ett visst tillfälle finns deltagare i bankörningen som icke är så duktiga?

Alla kan inte vara experter på allt, men låt de som är duktiga inom något område få vara det! För om så icke vore skulle det inte finnas några instruktörer vid några B&K övningar heller...
Skillnaden är förstås stor, de får beröm för sitt kunnande; det får inte jag...


Hej Mimmi
Den här tråden handlar inte om Dig. Tror jag i alla fall. Jag läser det mesta Du skriver och med stor glädje. Du är bäst helt enkelt. Då får man inte så mycket beröm. Jag brukar ofta skriva ut Dina inlägg och läsa högt för Monica på kvällarna. Som när Du förklarade för mig hur en tändkulemotor fungerar. Kan läsas om och om igen och det är lika givande varje gång. Jag har till och med läst upp det på fester för att beskriva kunskapsnivån i Forumet.

Avhoppen ska man inte ta så allvarligt. Om jag inte mins fel är flera avhoppare tillbaks med råge. Felet är ofta att man skriver utan att sova på saken.

Någon har nämnt att moderatorerna är någon slags poliser(detta är ej personangrepp (bäst att vara försiktig)). Det är dom naturligtvis inte. Dom är människor precis som Du och jag.

Så var bara som vanligt och sluta inte skriva. Du är en av många som håller forumet friskt. Snart är allt som vanligt igen och forumet och hemsidan kan kanske ge varandra en riktigt stor nyårskram (då blir jag glad). Och avhopparna är tillbaks snart nog. Sedan kör vi igen när vårsolen lyser.

Starta gärna tråden, Sveriges industrihistoria. Jag lovar, Du kommer att få en stor beundrarskara.

Lev väl
Thomas
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-26/22:57

Det som är mest intressant av allt i denna tråd är att det faktiskt är de 2 nu "avhoppande" moderatorerna som själva har försatt sig i mer eller mindre ohållbara situationer genom att gå in och moderera inlägg på ett ytterst klantigt sätt.

Det kanske är en obekväm sanning men det är lika bra att lägga fram den nu som senare - det är faktiskt ingen annan än de själva som har förorsakat detta "rabalder"!

Hade de bara låtit allt rulla på och saker & ting hade fått haft sin gilla gång så hade nämligen absolut INGENTING hänt!

Inget av de inlägg & trådarna som de båda moderatorerna rört om i strider mot som några helst regler - vare sig skrivna eller oskrivna vare sig i detta forum eller vad som är allmännt vedertaget och det är egentligen det som det mesta handlar om i denna tråd men långt ifrån alla inser detta!

Inläggen var inte heller ohyfsade på något sätt och kan rimligen inte ha väckt någon som helst anstöt hos någon utom möjligen för moderatorerna själva, eller rättare sagt - de trodde kanske att andra skulle ta anstöt av inläggen?

Min namne, Thomas W skriver ovan att allt som inte är anstötligt bör tillåtas i OT-forumet och det är väl rimligen en mycket klok inställning - eller hur?

Bara för att arbetet är ideelt betyder det således inte att man kan skrida till verket helt utan talang för det man gör men man skall inte bara slå ned på den som har tagit sig an uppgiften.

Det är också någon som godkänt och sanktionerat tillsättningen och ansvaret vilar också minst lika tungt på dessa som de personer som åtagit sig jobbet!

Sedan kan man ha många olika uppfattningar om vad som följde i spåren efter de från början helt onödiga ingreppen.

Min teori är att folk helt enkelt inte finner sig i att behandlas som om de fortfarande sprang omkring på dagis - det blir protester i någon form.

Endera lämnar folk forumet/klubben eller också så avsätts vederbörande på något sätt och det vi nu alla har bevittnat inför öppen ridå är ett typiskt skolexempel på hur det kan gå till.

Det kan möjligen vara en ganska knepig sits som de båda avhopparna haft och jag skulle gärna sett att de hade varit någorlunda välbetalda som kompensation för vad de fått genomgå men så är tyvärr inte fallet oavsett vad man tycker om det som skett. Att avsätta en odräglig och myglande politiker med hjälp av pennan tycker jag är helt legitimt men när det drabbar oarvoderade personer som säkerligen handlat i tron att de gjort rätt är det mindre roligt!

Avslutningsvis - för stunden är det kanske arbetssamt för en del men jag kan trösta er med att alla inblandade har lärt sig massor med nyttiga erfarenheter som nog kan komma till användning längre fram då "röken" lagt sig och man ser det som inträffat som den bagatell det faktiskt är!

Nya "gummor & gubbar" som moderatorer här kommer nog också att låta vuxna människor vara ifred så länge de håller sig någorlunda på mattan och de avgånde kommer förhoppningsvis att bli lite mera betänksamma innan de gör om samma misstag igen.:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-26/23:14

Mimmi;24506 skrev:
Somliga hävdar att det finns Forumdeltagare som lämnat pga. att det varit för glatt och trevligt och att vi tagit ut svängarna för mycket.

I min dator har jag ett antal mail och PM av forna Forumdeltagare som lämnat på grund av den attityd av allvar, strikthet och formalism som somliga vill ha här.

Själv vet jag inte hur jag skall bete mig.


Det om något är kvalificerat nonsens att påsta att folk skulle ha lämnat forumet för att det skulle ha varit för glatt & trevligt. Om så är fallet är det ju inte helt fel?

Däremot så börjar jag likt dig att få ett ganska stort antal PM & mail om att folk lämnar forumet p g a attityd, strikthet och inte minst petandet i vad skitsaker som helst.

Därför skall du skall bete dig, som du brukar göra. Börja med att starta upp en tråd med Mimmis kåserier sedan kan du ta en tråd med industrihistoria o s v.

Allt behöver inte handla om hur förgasaren ställs in utan man behöver på ett sådant här forum också det sociala kitt som snacket runtom ger - i längden är detta betydligt effektivare än att bara strikt diskutera siffror och fakta!:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Torparen » 2007-11-26/23:26

Jag har inte fått ett enda PM.... Surt, tydligen ingen som vill snacka med mig..

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-11-26/23:30

Jag vill ta mig tusan inte förlora fler vänner här! Flera av de som överväger att sluta hör dessutom till de jag uppskattat mest.

Hela rackabajset verkar som hämtat från Kafka...

Ställer gärna upp på mer egenkontroll och mer av sunt förnuft (även om tonen hela tiden varit välgörande juste här) men bort med alla munkavleförslag - klart man ska få ha offentliga åsikter även om regler, beslut och Forum-städning!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

På tal om öppet sinne

Inläggav Thomas Weglert » 2007-11-26/23:34

Förlåt avvikelsen från ämnet. Men i alla fall handlar det som framgår nedan
om ÖPPET SINNE!

â€
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Ditt öppna budskap har nått fram

Inläggav Michael Fored » 2007-11-26/23:34

Thomas Jansson;24509 skrev:Det som är mest intressant av allt i denna tråd ......... avgånde kommer förhoppningsvis att bli lite mera betänksamma innan de gör om samma misstag igen.:rolleyes:


Nu har vi återigen fått ta del av din åsikt. Tack!
Jag ber om ursäkt ifall jag tar illa vid mig när du helt utan diskretion kallar mig för klantskalle. Jag är ledsen, men jag är bara människa och inte särskilt tuff. Forum är bara en del av mitt engagemang i klubben och även om många kloka personer här på forum, och de som ikväll var på ABC-distriktets planeringsmöte, tycker att jag bara skall skaka av mig "dumheterna" som skrivs, så är det svårt att inte ta illa vid sig. Du är tydlig och du har en åsikt, men du sårar medmänniskor. Tycker du (och några till) att vi skall leka efter devisen "den som sig i leken ger får leken tåla"? Får du tillfredställelse av att använda dina verbala muskler för att slå på någon som redan ligger. Jag har ju slutat moderera, kan inte du vara nöjd med det? Är det så här du tycker att forum skall vara?
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-26/23:39

Torparen;24511 skrev:Jag har inte fått ett enda PM.... Surt, tydligen ingen som vill snacka med mig..

//L-E Jönsson


Jodå - tror säkert att folk vill snacka med dig men du kanske inte tagit i tillräckligt ännu - det är först som man skriver sitt avskedsinlägg som PM;ena dyker upp - prova själv så får du se!:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-27/00:03

MichaelF;24515 skrev:Nu har vi återigen fått ta del av din åsikt. Tack!
Jag ber om ursäkt ifall jag tar illa vid mig när du helt utan diskretion kallar mig för klantskalle. Jag är ledsen, men jag är bara människa och inte särskilt tuff. Forum är bara en del av mitt engagemang i klubben och även om många kloka personer här på forum, och de som ikväll var på ABC-distriktets planeringsmöte, tycker att jag bara skall skaka av mig "dumheterna" som skrivs, så är det svårt att inte ta illa vid sig. Du är tydlig och du har en åsikt, men du sårar medmänniskor. Tycker du (och några till) att vi skall leka efter devisen "den som sig i leken ger får leken tåla"? Får du tillfredställelse av att använda dina verbala muskler för att slå på någon som redan ligger. Jag har ju slutat moderera, kan inte du vara nöjd med det? Är det så här du tycker att forum skall vara?


Jag hävdade inte att du är en "klantskalle" men helt ärligt så tycker jag att det du gjort har varit väl så klantigt - det är en stor skillnad!

Att du slutat moderera tycker jag är utmärkt och om jag någonsin löser medlemskap i klubben efter det som hänt får du räkna med att jag även kommer att ifrågasätta ditt jobb i styrelsen. För det har man väl rätt att göra som medlem i klubben? Ibland får man intrycket att det handlar om en helt privat tillställning där man kan göra lite hur som helst men så är det väl knappast?

Jag tycker helt enkelt inte att du är mogen att företräda medlemmarnas intressen på det sätt som du agerat och uppenbarligen fortsätter att agera - det hade varit betydligt bättre att du diskuterat sakfrågan istället men den undviks konsekvent, "obehagliga" inlägg raderas ut lite hur som helst - det är ju det som borde avhandlas!

Nu skall detta inte tas alltför personligt - det är många som inte klarar av de uppgifter som du har åttagit dig och som jag nämnde i inlägget ovan tycker jag det är sorgligt att det handlar om ett ideelt arbete som nagelfars!

Nej - jag finner inget nöje i att använda mina "verbala muskler" i den mån de nu existerar men jag har använt dom, jag använder dem och jag kommer att använda dem även i framtiden om jag träffar på den attityd som du uppvisat mot mig och många andra oavsett om sker i något forum eller på någon annan plats i vårt samhälle!

Vi lever trots allt i en någorlunda demokrati och ingen skall få hindra mig att uttrycka vad jag anser om vissa företeelser.

Ett forum skall vara fritt och trivsamt - det har det inte alltid varit här men det kanske kan bli?:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Torparen » 2007-11-27/00:04

Thomas Jansson;24517 skrev:Jodå - tror säkert att folk vill snacka med dig men du kanske inte tagit i tillräckligt ännu - det är först som man skriver sitt avskedsinlägg som PM;ena dyker upp - prova själv så får du se!:rolleyes:


Jag har provat en gång men det gav ingen effekt. Jorden fortsatte att snurra sitt varv precis som vanligt, så jag gick åt motsatt håll istället.

Nu har jag absolut inga planer på att avvika från denna eminenta klubb (sorry), den är alldeles för trevlig för det. Särskilt sedan jag förstod att åsikterna på detta boxningspartaj inte är särskilt representativa för klubbens medlemmar - Trots att de ofta framstår som en massiv front vid en första anblick.
Dessutom så är det ju trots allt bara ett forum..

Tycker förresten att det är extra festligt att jag kunde skriva Honda i en annan tråd utan att det fick några som helst efterdyningar, medans denna tråden fortsätter att kråma sig utan egentlig anledning. Vad handlar det om? :eek:

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Galne Dansken » 2007-11-27/00:05

Thomas Jansson;24509 skrev:Det som är mest intressant av allt i denna tråd är att det faktiskt är de 2 nu "avhoppande" moderatorerna som själva har försatt sig i mer eller mindre ohållbara situationer genom att gå in och moderera inlägg på ett ytterst klantigt sätt.

Det kanske är en obekväm sanning men det är lika bra att lägga fram den nu som senare - det är faktiskt ingen annan än de själva som har förorsakat detta "rabalder"!

Hade de bara låtit allt rulla på och saker & ting hade fått haft sin gilla gång så hade nämligen absolut INGENTING hänt!

Inget av de inlägg & trådarna som de båda moderatorerna rört om i strider mot som några helst regler - vare sig skrivna eller oskrivna vare sig i detta forum eller vad som är allmännt vedertaget och det är egentligen det som det mesta handlar om i denna tråd men långt ifrån alla inser detta!

......bla, bla bla.....



Nya "gummor & gubbar" som moderatorer här kommer nog också att låta vuxna människor vara ifred så länge de håller sig någorlunda på mattan och de avgånde kommer förhoppningsvis att bli lite mera betänksamma innan de gör om samma misstag igen.:rolleyes:


Jag är ledsen kompis, men du har just inte fattat ett dug...

En rekomendation är medlemskap på pay-site med prof. folk som underhåller en service nivå, som passar dej..

Här är vi glada motorcyklister som önskar trevligt samkväm - vi vill läsa Mimmi´s kåserier, diskutera med Guzzi när han bländer upp för trafiksäkerhets åsikterna, läsa med andakt när Dr. Bengt fotar reperationer, lyssna på Pippi´s kloka åsiktar, planera körningar när det bjussas på såna, etc. etc..

Om någon av dom som har lånad nycklarna till klubbstugan, ibland får låst eller öppnad fel dör - lönar det sig inte att slå på dom - hjälp dom i stället - eller bäst, ge dom tid att lära sig vart nycklerna passar..

Och japps jag har stängd trådar, bytt om på inlägg, fått tatt bort användare, och som värst har jag stängd forumet i 2 dagar - och fasigen det kan hända för mej igen ;) tänk hur det kan bli med amatörer bak om spakarna..
Men, aldrig har det hänt för att jag ville vara elak!!
(fast det var ett bra sätt att kyla ner ett hett forum..)


Sen har jag dispensation för at skriva sämra än jag tänkar...
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-27/00:12

Thomas Jansson;24518 skrev:J
Ett forum skall vara fritt och trivsamt - det har det inte alltid varit här men det kanske kan bli?


För dig eller för alla?
Jörgen I Larsson
 

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-27/00:15

Spiff;24522 skrev:För dig eller för alla?


Det finns plats för alla!:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-11-27/00:20

Thomas Jansson, jag föreslår att du lägger ner nu. Ingen (eller väldigt få) här tycker att det är läge för att behandla människor så som du just nu gör med vår klubbkamrat MikaelF.

Jag har en åsikt i själva modereringsfrågan som inte stämmer överens med allt som har modererats - det är en sak.

Att driva en personkampanj mot en klubbkompis som har gjort sitt bästa för oss alla är en helt annan sak.

Det enda du gör är att dina argument blir ohörda för vem vill lyssna på någon som man håller på att tappa respekten för.

Respekt och trevlig ton var det.

/Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav Jörgen I Larsson » 2007-11-27/00:23

Så länge det stämmer med dina åsikter då?
Sa inte du i något inlägg att du skulle dra från forumet? Va det bara hot för att alla skulle ropa "nej kom tillbaka" som barnen gör när dom inte får vara med och bestämma?


Det är inte hur vi gör det som räknas utan vad!
Jörgen I Larsson
 

Man är väl inte sämre än att man kan ....

Inläggav Michael Fored » 2007-11-27/00:24

Förlåt om jag velar, men jag är som sagt inte mer än människa! Plötsligt fick jag något engagerande att kämpa för. Jag stannar som moderator och tänker be att få vara moderator för hela forum! Trist va!? :D

För att vi medlemmar i BMW MC-klubben ska få behålla ett välfungerande forum som även tillåter att icke-medlemmar får vara med att debattera tänker jag med föreningsdemokratiska medel verka för att tydligt definiera debattregler i detta forum och för att reglerna efterföljs. Vidare skall moderatorers beslut respekteras.

Vårt forum är ingen fri nyttighet för alla och envar och om någon skribent vill förändra det BMW MC-klubben har bestämt om forum får skribenten lov att bli medlem i klubben och agera efter de regler som gäller inom klubben. Det räcker inte med att skrika högt här i forum. :cool:
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-27/00:29

MichaelF;24526 skrev:Förlåt om jag velar, men jag är som sagt inte mer än människa! Plötsligt fick jag något engagerande att kämpa för. Jag stannar som moderator och tänker be att få vara moderator för hela forum! Trist va!? :D



Det tycker jag du gör alldeles rätt i!:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Magnus Brobeck » 2007-11-27/00:30

MichaelF;24526 skrev:Förlåt om jag velar, men jag är som sagt inte mer än människa! Plötsligt fick jag något engagerande att kämpa för. Jag stannar som moderator och tänker be att få vara moderator för hela forum! Trist va!? :D



Jag tar omedelbart tillbaka min kandidatur för posten som moderat och ställer mig till MikaelF's förfogande om han så önskar. Detta är ett vänskapligt forum som inte skall styras på annat sätt än genom demokrati och respekt för individer.

All min respekt för att du reste dig på 8.

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Inläggav 2658996 » 2007-11-27/01:04

MichaelF;24526 skrev:Förlåt om jag velar, men jag är som sagt inte mer än människa! Plötsligt fick jag något engagerande att kämpa för. Jag stannar som moderator och tänker be att få vara moderator för hela forum! Trist va!? :D

För att vi medlemmar i BMW MC-klubben ska få behålla ett välfungerande forum som även tillåter att icke-medlemmar får vara med att debattera tänker jag med föreningsdemokratiska medel verka för att tydligt definiera debattregler i detta forum och för att reglerna efterföljs. Vidare skall moderatorers beslut respekteras.

Vårt forum är ingen fri nyttighet för alla och envar och om någon skribent vill förändra det BMW MC-klubben har bestämt om forum får skribenten lov att bli medlem i klubben och agera efter de regler som gäller inom klubben. Det räcker inte med att skrika högt här i forum. :cool:


That's the spirit! :D
2658996
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2003-05-30/01:00

framåt i vagnen!

Inläggav Hans Säfström » 2007-11-27/02:08

Nog är det märkvärdigt att ju äldre man blir ju svårare är det att ta kritik .
Vi som är lite äldre borde väl gå före med gott exempel och inte hålla på och älta
och tjafsa så in i hel...

Om ni tittar in på Sporthoj.com så tycker jag de är värda all respekt för sitt slagfärdiga och frimodiga sätt. Här tas och ges det med friskt mod så försök gärna ta efter våra yngre kollegor en smula.

Livet blir liksom lite lättare om man inte hänger upp sig på detaljer.
Alltså bråka inte med moratorerna de är bra killar som jag beundrar att de står ut med allt tjafs.
Varje dag är ny, lyft blicken!
:)
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav runeo » 2007-11-27/07:59

Här behövs en "Dr Phil". Saknar dig innerligt som Moderator och aktiv forumdelatagare "Galne Dansken".

Vi behöver hjälp och fler som är kloka, utan att tro att andra är dumma.
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Ett riktigt klokt beslut!

Inläggav Thomas Weglert » 2007-11-27/08:34

MichaelF;24526 skrev:Förlåt om jag velar, men jag är som sagt inte mer än människa! Plötsligt fick jag något engagerande att kämpa för. Jag stannar som moderator och tänker be att få vara moderator för hela forum! Trist va!? :D

För att vi medlemmar i BMW MC-klubben ska få behålla ett välfungerande forum som även tillåter att icke-medlemmar får vara med att debattera tänker jag med föreningsdemokratiska medel verka för att tydligt definiera debattregler i detta forum och för att reglerna efterföljs. Vidare skall moderatorers beslut respekteras.

Vårt forum är ingen fri nyttighet för alla och envar och om någon skribent vill förändra det BMW MC-klubben har bestämt om forum får skribenten lov att bli medlem i klubben och agera efter de regler som gäller inom klubben. Det räcker inte med att skrika högt här i forum. :cool:


Så har forumet blivit lite bättre igen och jag ser fram mot många spännande nya trådar. Bra och strongt att Du stannar.

Bästa hälsningar
Thomas Weglert
Användarvisningsbild
Thomas Weglert
 
Inlägg: 765
Blev medlem: 2003-06-04/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-27/10:56

Thomas Weglert;24536 skrev:Så har forumet blivit lite bättre igen och jag ser fram mot många spännande nya trådar. Bra och strongt att Du stannar.



Jag håller med Thomas W - jag tror att detta kommer att bli mycket bra!:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav 2658996 » 2007-11-27/15:44

RuneO;24534 skrev:Här behövs en "Dr Phil". /Rune


Dr Phils "There is no reality, only perception" passar fantastiskt bra in i denna tråd :D
2658996
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 2003-05-30/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-27/16:11

Izze;24557 skrev:Dr Phils "There is no reality, only perception" passar fantastiskt bra in i denna tråd :D


Att det blir lite kaos på ett sådant här ställe är väl knappast oväntat - här samlas alla möjliga falanger & kulturer i en näst intill osannolik blandning.

Dessutom så ser vi inte varandra, vi missar varandras klädsel och kroppspråk, vi hör inte ens varandras röster som i telefon och som extra krydda på anrättningen så kan det bli lite språkproblem emmellanåt.

Om Dr Phil eller någon annan psykare skulle redogöra för "verkningsgraden" i den typ av kommunikation som sker i ett forum som detta är den sannolikt väldigt låg - skall vi gissa på 20% av vad vi fått om alla suttit runt ett bord?

Det viktigaste är nog att ingen tar det hela alltför allvarligt - så viktigt är det här inte!:rolleyes:
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Regler.

Inläggav Mimmi » 2007-11-27/17:21

Hej!

Ja inte tycker då jag att reglerna är så svåra, de skall nog gå att tillämpa utan större problem.
Problemet för min del torde vara att skriva kort; jag får väl be om dispens på samma sätt som allas vår Jesper,GD, har det för sin eminenta språkbehandling;) :D

Men, det ligger faktiskt väldigt mycket i det som Fritiof Nilsson Piraten skrev en gång:

---Om man så skriver om en stoppnål, så nog är det alltid någon enägd jä..l som känner sig träffad.

Jag tror helt enkelt att om vi reagerar på något, så skall vi tänka efter och fundera över om det egentligen är så hemskt menat/sagt/skrivet som vi först uppfattade det. Jag rekommenderar även att om man går i polemik, vilket åtminstone inte jag gör i oträngt mål, så ska man vänta ett slag, lugna ner sig och inte skriva oövertänkta inlägg i ren affekt!
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Galne Dansken » 2007-11-27/17:51

Mimmi;24565 skrev:...Problemet för min del torde vara att skriva kort; jag får väl be om dispens på samma sätt som allas vår Jesper,GD, har det för sin eminenta språkbehandling;)
..... Jag rekommenderar även att om man går i polemik, vilket åtminstone inte jag gör i oträngt mål, så ska man vänta ett slag, lugna ner sig och inte skriva oövertänkta inlägg i ren affekt!


Mimmi, du ska skriva som du brukar - det är din signatur och den tycker alla om att läsa..

Och bör man aldrig skriva eller skicka epost, när man är arg..

Och det är inte komplicerad att vara trevlig - tror jag tidiagre har nämd att kritik fungerar som bäst när den är positiv - och bifogat med lösningsförslag. Sånt kan man göra om man själv har nått att erbjuda..

Och sen har vi smily´z :confused: - dom nyttjas till att visa om man skämtar, eller dylikt, dvs dom ersätter det att vi inte ser varandra (hade jag nu kört spellcheck var det säkert verandra :p )
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Inläggav Bengt Allevad » 2007-11-27/20:32

Mimmi;24565 skrev:
Jag tror helt enkelt att om vi reagerar på något, så skall vi tänka efter och fundera över om det egentligen är så hemskt menat/sagt/skrivet som vi först uppfattade det. Jag rekommenderar även att om man går i polemik, vilket åtminstone inte jag gör i oträngt mål, så ska man vänta ett slag, lugna ner sig och inte skriva oövertänkta inlägg i ren affekt!




Jag gillar dig, kloka Mimmi:)
Användarvisningsbild
Bengt Allevad
 
Inlägg: 1191
Blev medlem: 1996-01-03/01:00

Inläggav Marie » 2007-11-28/02:07

MichaelF;24526 skrev:Förlåt om jag velar, men jag är som sagt inte mer än människa! Plötsligt fick jag något engagerande att kämpa för. Jag stannar som moderator och tänker be att få vara moderator för hela forum! Trist va!? :D


Eftersom det väl var jag som var den tändande gnistan i hela den här tragiska affären har jag valt att hålla en låg profil och hålla mig ur debatten sedan jag i trådens början förklarat bakgrunden och föreslagit en åtgärd.

Det har känts bra på sitt sätt att se att mitt åtgärdsförslag togs på allvar och att en felprogrammering av forum låg bakom misshälligheten mellan Lime och mig. Jag hoppas att även Lime fått klart för sig att jag inte kunde se hans raderingar och att han därför kanske kan tro på min förklaring.

Detta var dock en utvikning, och orsaken att jag fattat tangentbordet är att det gläder mig att du, MikaelF, ändrat dig och vill försöka fortsätta som moderator.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-11-28/08:31

Marie;24604 skrev:Eftersom det väl var jag som var den tändande gnistan i hela den här tragiska affären har jag valt att hålla en låg profil och hålla mig ur debatten sedan jag i trådens början förklarat bakgrunden och föreslagit en åtgärd.


Nej - det borde du inte ha varit men det har jag ju påpekat förut!

Däremot så kan jag liksom dig inte nog poängtera glädjen över att Mikael tog sitt sunda förnuft och stannade kvar som moderator - kanske till och med för hela forumet. Något som ju skulle underlätta nödvändiga förflyttningar av trådar som spårar ur fullständigt då det ger en bra överblick samt inte minst ger det ju samma bedömnig på samtliga delar av forumet.

De som nödvändigtvis inte klarar av reglerna kan ju fortsätta med sina verbala fyrverkerier på andra forum som till exempel [url="http://www.flashback.se/"]http://www.flashback.se/[/url]
vilken för övrigt sedan länge har minst en tråd startat om detta forum.

Slipper forumet de värsta spammarna samt dessutom får nya och ännu tydligare regler så kommer forumet att bli ännu bättre!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Föregående

Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst