Borttagna inlägg

Borttagna inlägg

Inläggav Marie » 2007-11-13/14:56

Först av allt vill jag även här beklaga att jag misstolkat moderering.

Jag vill dock att även tråkiga händelser skall kunna leda fram till åtminstone någon positiv sidoeffekt eller vidareutveckling. Därför lyfter jag här fram det förslag jag skrev i tråden 'Ny moderator sökes':

På en del andra fora (t.ex. sporthoj.com) blir det alltid spår av inlägg som tagits bort. Det står vem som postat inlägget och när, och det står vem som tagit bort det också, samt i vissa fall varför.

Skulle inte den funktionen kunna aktiveras även i detta forum? Jag ser flera fördelar med detta:

1) Det går inte att misstolka moderering som teknikstrul
2) Den som får inlägg bortplockade av moderator får skämmas
3) Även den som läser och hittar citat från borttagna inlägg förstår vad som hänt.
4) Man kanske tänker sig för en gång till innan man postar tveksamma inlägg eftersom det inte går att ta bort dem spårlöst.
5) Alla forumdeltagare ser att moderator arbetar, inte bara de som hunnit se det bortmodererade inlägget. Även detta kan ge preventiv effekt.

Säkerligen finns det negativa effekter också av en sådan ordning, men dem överlåter jag åt er andra att komma med. Jag ser gärna en debatt och utskällning kring mitt förslag!
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Marie » 2007-11-20/14:40

Roligt att se att den av mig föreslagna funktionen numera implementerats i detta forum! Jag upptäckte detta när jag själv raderade ett inlägg i tråden Bildgåtan del 2.
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Nu kan man se borttagna inlägg.

Inläggav Göran Ekman » 2007-11-20/23:55

Du har rätt Marie i att det fungerar nu.
Under dagen idag så korrigerades en felaktigt inställd parameter i BMWklubbens forum. På grund av denna felaktiga inställning så var det bara administratörer och moderatorer som såg de borttagna inläggen - fast VI trodde att alla såg det.

Denna felaktighet kan eventuellt ha bidragit till förvirringen runt tidigare borttagna inlägg. Eftersom vi som kan ta bort inlägg såg den när vi var inloggade så var vi inte medvetna om att problemet fanns förrän jag började testa detta i slutet av förra veckan.
Jag visste inte om din tråd förrän idag men det är ju bra att du reagerat.

/Goe
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Inläggav Marie » 2007-11-21/00:00

Goe;24200 skrev:Du har rätt Marie i att det fungerar nu.
Under dagen idag så korrigerades en felaktigt inställd parameter i BMWklubbens forum. På grund av denna felaktiga inställning så var det bara administratörer och moderatorer som såg de borttagna inläggen - fast VI trodde att alla såg det.

Denna felaktighet kan eventuellt ha bidragit till förvirringen runt tidigare borttagna inlägg. Eftersom vi som kan ta bort inlägg såg den när vi var inloggade så var vi inte medvetna om att problemet fanns förrän jag började testa detta i slutet av förra veckan.
Jag visste inte om din tråd förrän idag men det är ju bra att du reagerat.

/Goe


Skönt att få veta att det var en felinställning det handlade om och att moderatorer/administratörer inte var medvetna om detta.

Jag hoppas att även Lime får reda på att det varit på detta vis, kanske han därmed kan fås att ompröva sitt avhopp, när han får reda på att det handlat om misstag och inte klar ohörsamhet i en del fall när han irriterat sig på forumdeltagares envishet.....
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst