Antalet nya medlemmar ökar

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-19/22:47

Matz Zingmark;26207 skrev: Om vi skulle ha ett klubbhus i varje stad, så skulle vi behöva höja avgiften flerfalt. Därför ska vi inte ha några klubbhus.


Vad jag menade var att man inte skall ha några lokaler alls!;)
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav T. S. » 2007-12-19/22:50

Thomas Jansson;26205 skrev:-----------------------------------------------------------
Nu vänder jag på allt!

Behöver det vara någon ekonomi i en förening?

Titta på upplägget på fotosidan - alla har gratis tillgång till forumet samt vissa enklare artiklar.

Vill man läsa avancerade artiklar och delta i kurser får man betala en liten slant - ligger i storleksordningen av vad det kostar att vara medlem i BMW-klubben.

Vart ligger förresten klubbhuset i Sundsvall, Kiruna och Örebro,,,,,


Du svarar själv på frågan, betalar du en liten slant så har du ekonomi.
Helt utan är nog omöjligt, men visst går det säkert att dra ner en hel del frågan är vad man vill ha ut.
SMC är jag t.ex. med i för deras trafikpolitiska och trafiksäkerhetsarbete och inser att det kostar mycket pengar. Fast nu drog jag väl igång nästa debatt.
Det där med klubbhus får du utveckla, fattar inte.
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Spammare

Inläggav Göran Ekman » 2007-12-19/22:54

Thomas Weglert;25939 skrev:Men ni som ännu inte hunnit bli aktiva. Det skulle vare trevligt och få veta lite om er själva och vad ni tycker om Forumet.

Den här tråden startades alltså av Thomas Weglert för att försöka få nya forumläsare att aktivera sig och skriva.
Istället för att dessa nya har våra vanliga globala superspammare vräkt inlägg i denna tråd - precis som i så många andra trådar.

Jag räknade inläggen nyss i endast denna tråd. De tre med flest inlägg är:
Thomas Jansson 18 (!) inlägg
Old box 7 inlägg
Marie 6 inlägg

En fråga till er som skriver och tycker om ALLT: Är det inte dags att sansa sig lite lite grann? I den här tråden ville Thomas få fram nya tankar.
Ge gärna lite svängrum till andra genom att inte skriva svar på precis allt...
memento mori
Användarvisningsbild
Göran Ekman
 
Inlägg: 946
Blev medlem: 2005-08-10/01:00

Det vet jag!

Inläggav Mimmi » 2007-12-19/23:09

Thomas Jansson;26205 skrev:
//Vart ligger förresten klubbhuset i Sundsvall, Kiruna och Örebro,,,,,


Hej!

Jag vet var klubbhuset ligger! Det är inte ett, utan oändligt många. För min del ligger det i Kinna, för Thomas Jansson i Kil, för Bengt Allevad i Trångsund, för Marie i Vejbystrand, och Thomas Weglert har sitt på Stora Essingen.:)

Tack vare vår fantastiska Forumklubbstuga har vi öppet 365 dygn om året. Det är varmt och skönt, och vi får sitta på bekväma stolar, vi har egen toalett, rökarna kan röka om de vill, de som vill ta en drink kan göra det utan att någon bryr sig. Nackdelen är väl bara att vi får koka vårt kaffe själva. Men det så klart, vi tjejer har ju av hävd alltid fått sköta den detaljen ändå i de traditionella klubbhusen:p .
Ta bara en så´n sak som att det är varmt och skönt, i KMK`s klubbstuga brukar det för det mesta vara iskallt, alla trodde att "någon annan" hade satt på värmen.:eek:

Nej, jag tycker vårt Forum är toppen, det är så trevligt och kul här för det allra mesta, så jag hoppas innerligt att det inte stryps på något sätt, utan att alltfler hittar hit. Inte bara hittar hit, utan dessutom kliver in och gör sig hörda! Med frågor, svar, eller vad som helst! Forum, klubbstugan, skall sjuda av liv, och det gör det endast om många kommer in i den goa´ värmen och gemenskapen här.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-20/07:48

Goe;26213 skrev:Den här tråden startades alltså av Thomas Weglert för att försöka få nya forumläsare att aktivera sig och skriva.
Istället för att dessa nya har våra vanliga globala superspammare vräkt inlägg i denna tråd - precis som i så många andra trådar.

Jag räknade inläggen nyss i endast denna tråd. De tre med flest inlägg är:
Thomas Jansson 18 (!) inlägg
Old box 7 inlägg
Marie 6 inlägg

En fråga till er som skriver och tycker om ALLT: Är det inte dags att sansa sig lite lite grann? I den här tråden ville Thomas få fram nya tankar.
Ge gärna lite svängrum till andra genom att inte skriva svar på precis allt...



Bästa inlägget hittills - det är precis sådana här positiva inlägg som absolut befrämjar skrivlusten och då säkerligen mest hos de nytillkommna till vilket jag själv räknar mig!

Själv hade jag ingen aning om att utrymmet är så begränsat just på detta forum och kanske vore det lämpligt att införa en övre spärr.

Säkert unikt för just detta forum men varför inte, ytterliggare lite friskt nytänkande skadar inte.

Hur många inlägg på årsbasis tycker du är lämpligt?:D :D
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Lime » 2007-12-20/08:59

Old boxer;26201 skrev:<cut>
Att kunna följa årsmötet på internet tycker jag verkar vara en jättehäftig ide.
Fast hur det praktiskt skulle gå till vete sjutton. Skulle alla få vara med och debattera motionerna tog väl mötet tre dagar minst.

<cut>


Praktiskt går det till så att man tar ett par digitalvideokameror och ställer upp, kopplar dessa till en dator med bra kapacitet och sedan startar man en web-cast. Det finns gratisprogramvara för att göra det. De som vill vara med registerar sig innan mötet och får då en länk skickad till sig via mail. När den öppnas så startas ett fönster där det även går att chatta med mötet. En person kan då vara avsatt att vidareförmedla frågor som kommer den vägen. Att få rösta på via internet tillåter inte våra stadgar. Man måste vara där.

Den andra sättet är att man kontaktar t.ex. Telia, Terracom eller något annat bolag som håller på med videokonferanser.


Om vi sedan pratar om diskussioner. BMW-klubben är så stor och så spridd att jag personligen börjar tycka att den demokratiska processen är lite för urholkad. I flera rikstäckande föreningar/förbund som jag varit med i som är av ungefär samma storlek har man gått över till ombudsrepresentation på årsmötena. Det innebär att varje distrikt har rätt att skicka ett antal personer med rösträtt till årsmötet. Dessa personer utses av distrikten, företrädesvis på ett möte som ligger någonstans mellan det att motioner och propositioner kommit ut och själva årsmötet. Oftats har fler personer möjlighet att komma på ett sådant möte och göra sin röst hörd än att åka lång till ett årsmöte.

Givetvis har alla medlemmar åsikträtt och förslagsrätt på själva årsmötet och en distriktsdelegation är rent sagt omsmidiga om de inte kan lyssna på vad de närvarande medlemmarna från sitt distrikt tycker.

Det finns alltså både fördelar och nackdelar med den modellen.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Föregående

Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst