Nya arbetsuppgifter för styrelsemedlemmar?

Nya arbetsuppgifter för styrelsemedlemmar?

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-19/19:03

Normalt skickas det till styrelsen in Motioner att behandlas innnan årsmöte.
Motionerna brukar inte vara fler än det kan räknas på en eller möjligen två händer. Bukar vara sådant som , höjda medlemsavgifter, ändra tidpunkt för årsmötesträff osv.

Om vi hade en eller två personer i styrelsen som hade som uppgift att sammanställa alla förslag som uppkommer i forumet och sedan administrera röstning i Forumet direkt. Det vore väl en bra väg att få fram motioner och ideèr som blivit manglade nere på gräsrotsnivå och sedan ett årsmöte kunde avslå eller yrka bifall till.

Detta är bara en öppning till tankar om redan tidigare framförda funderingar om ändringar i vårt sätt att bedriva styrelse och idièllt arbete.
/hasse
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Lime » 2007-12-19/20:00

Enkel, genialisk och genomförbar. Men det behöver inte ens vara styrelsen som gör det (och då heter det förresten proposition och inte motion...), vi kan ju göra det själva.

Jag ställer mig klart bakom ett sådant initiativ. Vi kan ju börja med att mangla stadgarna...
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Styrelse/medlemmar

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-19/22:40

Jo min tanke är att det är styrelsen som vi väljer som skall vara chefen här.
Styrelsen måste ju förstås fås att ställa sig positiv till en något mer Forum-kommunikativ roll. Det kommer som jag ser alla att tjäna på.

Om vi bara först får rollerna klara så kommer stadgarna väl att skrivas så det passar arbetssättet.

[COLOR="Red"]Nu skullle jag ju förståss fortsatt på tråden om "nya medlemmar" istället då Marie och alla andra skriver tänkvärda saker där.
På något sätt så är det svårt att välja, håller jag mig till ämnet eller inte.
Ja gränsen är ibland lite diffus.[/COLOR]
Men tanken slår mig absolut att värdet av att vara med i klubben höjs flera hundrafalt då vi har sådana som Mimmi och Bengt Hmr mfl. som kliver fram
och ger ovärderliga informationer, bilder, tillvägagångssätt hur man utför service, Gps osv osv.
Vore väl konstigt om det inte skulle få upp intresset.
Det har ju sedan Forumstarten höjts frågor om BMW går att serva själv.
Tur är ju att folk börjar serva själva. Om alla skulle lämna bort för service så skulle väntetiderna bli astronomiska, så bara så ni vet det Forum-inläggare ni är guld värda och God Jul på er allesammans
/hasse
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-19/22:44

Hans S;26206 skrev:Jo min tanke är att det är styrelsen som vi väljer som skall vara chefen här.
Styrelsen måste ju förstås fås att ställa sig positiv till en något mer Forum-kommunikativ roll. Det kommer som jag ser alla att tjäna på.



En förening skall ha ledare INTE chefer!;)
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

hmmm...

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-19/23:44

Näe jag lade inte så stor vikt vid själva titeln.

Tråkigt att du inte uppfattade något som var positivt:eek:


Thomas Jansson;26208 skrev:En förening skall ha ledare INTE chefer!;)
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-20/07:23

Hans S;26220 skrev:Näe jag lade inte så stor vikt vid själva titeln.

Tråkigt att du inte uppfattade något som var positivt:eek:


Jo - jag förstod nog hur du menade men skillnaden mellan en ledare och chef är stor.

Vi ser ibland de som agerar som chefer här på forumet och det skulle vara önskvärt att de funderade lite mera på ledarskap,,,,:) :) :)
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

vänta

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-20/11:34

Vad bra att du förstod vad jag menade.
Jag vill poängtera att jag har stor respekt för styrelse och hur ledare fungerar i klubben.
Det är inte det jag önskade diskutera utan möjligheten att få till en annan kommunikation med styrelsen via Forumet.
Jag har härmed framfört vad jag tycker och det var det som var målsättningen för min del .
Eftersom 179 har besökt tråden men endast två skrivit något så förstår jag
att intresset kanske inte är så stort

Hörde på radio i morse att större företag börjar fundera över
röstning via Internet på sina bolagsstämmor.

Vi får väl vänta och se...
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-20/11:57

Hans S;26236 skrev:
,,,,,,,,,,
Eftersom 179 har besökt tråden men endast två skrivit något så förstår jag
att intresset kanske inte är så stort

Hörde på radio i morse att större företag börjar fundera över
röstning via Internet på sina bolagsstämmor.

Vi får väl vänta och se...


Jag tror att den genomsnittslige medlemmen i vilken förening som helst inte bryr sig så mycket om hur styrelsen fungerar så länge som medlemsskapet ger förväntad valuta för avgiften.

I några föreningar som jag varit delaktig i har det många gånger förvånat mig att en del medlemmar år efter år betalat in sina avgifter utan att utnyttja något alls. Ibland har det ju inte ens funnits någon verksamhet och jag har varit med om att aktivt verka för att lägga ned några sådana föreningar där styrelsens enda uppgift var att pinka revir samt uttrycka sin beundran för varandra,,,,

Det som du och Lime uttryckt i den här tråden tror jag dock är en viktig förberedelse inför framtiden och varje förening med ambitioner att överleva och nyrekrytera medlemmar bör nog diskutera förändringar i sitt arbetssätt!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Intresse och engagement

Inläggav Magne » 2007-12-20/12:00

Hans S;26236 skrev:Vad bra att du förstod vad jag menade.

Eftersom 179 har besökt tråden men endast två skrivit något så förstår jag
att intresset kanske inte är så stort


Hans jag tycker du inte skall dra slutsaten att intresset är lågt bara för att ingen svarar. Jag tror att alla medlemmar är mycket intresserat i hur styrelsearbetet kan förbättras.

Jag är i allafall mycket glad för att det finns engagerade människor som tar sig tid att sitta i styrelsen. Som medlem är jag ödmjuk inför det och när det gäller utvecklingen av klubben så hoppas jag styrelsen läser och tar till sig synpunkter som kommer fram här.
Magne Hansen
R1250GSA
Användarvisningsbild
Magne
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2007-07-29/01:00

Inläggav T. S. » 2007-12-20/12:07

Hans S;26236 skrev:Vad bra att du förstod vad jag menade.
Jag vill poängtera att jag har stor respekt för styrelse och hur ledare fungerar i klubben.
Det är inte det jag önskade diskutera utan möjligheten att få till en annan kommunikation med styrelsen via Forumet.
Jag har härmed framfört vad jag tycker och det var det som var målsättningen för min del .
Eftersom 179 har besökt tråden men endast två skrivit något så förstår jag
att intresset kanske inte är så stort

Hörde på radio i morse att större företag börjar fundera över
röstning via Internet på sina bolagsstämmor.

Vi får väl vänta och se...


Jodå jag tycker detta är jätteintressant men det finns dom som tycker jag skriver för mycket.
Det har slagit mej att Forumet är en egen sekt i klubben på något vis, som inte har så mycket med övriga klubben att göra.
Därför är detta med framtidens föreningar så spännande.
Tyvärr är vi inte så många aktiva vare sig i klubben eller på forumet om man ser till totala antalet medlemmar.
Men visst vore det trevligt att få se styrelse ock DO på forumet någon gång.
Om jag skriver mindre kanske det kan bli några fler här, vore trevligt.
Thomas Säwe
Användarvisningsbild
T. S.
 
Inlägg: 304
Blev medlem: 1985-08-01/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-20/12:53

Old boxer;26240 skrev:Jodå jag tycker detta är jätteintressant men det finns dom som tycker jag skriver för mycket.
Det har slagit mej att Forumet är en egen sekt i klubben på något vis, som inte har så mycket med övriga klubben att göra.
Därför är detta med framtidens föreningar så spännande.
Tyvärr är vi inte så många aktiva vare sig i klubben eller på forumet om man ser till totala antalet medlemmar.
Men visst vore det trevligt att få se styrelse ock DO på forumet någon gång.
Om jag skriver mindre kanske det kan bli några fler här, vore trevligt.


Jag håller med dig gamle Old Boxer, undrar om det är våra skriverier som håller folk borta från Forumet?

Eller kanske det är risken för att bli uthängd som gör att folk håller sig borta?

Ibland när man ser vad en del tycker är godtagbart beteende på det här forumet får jag känslan av att vara kvar i lågstadiet med tillhörande skamvrå!

"Thomas, Marie och Old Boxer, ni har skrivit för många ord den veckan så nu måste ni sansa er lite" kunde den knastertorra fröken vars sociala egenskaper hade flytt henne redan i unga dar säga till oss innan vi placerades i den nesliga skamvrån längs ned i klassrummet.

Ibland så tror jag att vår gamle fröken bara var lite avundsjuk på oss för att vi klarade av att skriva mer än henne, vem vet?

Senare när jag själv har jobbat som lärare upptäckte jag att det brukade finnas i alla fall några elever i klassen som sannolikt var smartare än mig själv och i stället för att motarbeta dem som många av mina lärarkolleger gjorde lät jag dem göra klart sin egen kurs i deras höga tempo och sedan fick de hjälpa mig att undervisa resten av klassen.

Alla deltog i detta och alla blev mycket bättre så det blev till och med svårt för mig att motivera de höga betyg som jag var tvungen att dela ut men det gick efter ett tag när jag inför häpna öron på lärarkollegiet förklarat hur vi arbetat. Ja - jag fick till och med beröm av rektorn för att frånvaron på mina lektioner låg på någon enstaka procentenhet medan det i snitt för skolan var så högt som 25%.

Man kan alltså göra på lite olika sätt. Endera försöker man trycka ned folk i sin omgivning i nivå till sin egen eller också tillåts de arbeta i sin egen division, det senare ger alltid ett resultat som övergänser det första!

Nu är exemplet ovan som alla förstår påhittat men jag känner faktsikt till ett liknande fall där en av kvarsittarna från skamvrån har skrivit ihop flera miljoner - han lät sig inte nedslås av någon inkompetent fröken utan utnyttjade istället tiden i skamvrån för att tänka ut nya ord som han skrev ned och det har han aldrig ångrat!

Nog om detta och åter till tråden!

Är det så att det finns en DO i varje län - kanske till och med i Värmland, jag har aldrig sett någon sådan på forumet men har säkert bara missat något i vanlig ordning?
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Lime » 2007-12-20/13:40

Old boxer;26240 skrev:<cut>
Det har slagit mej att Forumet är en egen sekt i klubben på något vis, som inte har så mycket med övriga klubben att göra.
<cut>
Men visst vore det trevligt att få se styrelse ock DO på forumet någon gång.
Om jag skriver mindre kanske det kan bli några fler här, vore trevligt.



Ah!! Nu sa du något vist igen OB. Vi kanske inte är en sekt, men det är nästan så att vi är ett eget distrikt...
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

skriv så det ryker

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-20/16:14

Jag ser det såhär att det finns så många stilar och sätt att uttrycka sig på.
KAN man hålla nere alltför långa inlägg är det bra.
Det blir lättare att hålla intresset uppe på dem som läser.
Att skriva rakt och inte dubbeltydigt gör att läsaren inte behöver grubbla
på vad som menas. Tänk om läsaren fattat helt fel, bäst att inte skriva alls för då kommer det en gliring och risk för dumförklaring.

Själv skriver jag enkelt ochhar lärt mig att inte skoja för mycket. Det blir så lätt missförstånd och det är inte säkert att man själv förstod att några tagit illa upp.
Men... det här är ju bara mina funderingar och självklart skall alla kunna känna sig trygga med att skriva på Forumet oavsett vilken stil man har.
Kom igen bara, vilken inverkan kan och bör Forumet ha på årsmötet!
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Bara för medlemmar i klubben!

Inläggav Michael Fored » 2007-12-20/16:24

Återigen intressanta förslag, men om forumskribenter skall få ett betydelsefullt inflytande över Svenska BMW MC-klubben kan då verkligen klubbens forum vara öppet även för andra än klubbmedlemmar? ;)

Inte bara moderator utan även styrelsemedlem!

Besök gärna [url="http://www.bmwmck.se/"]klubbens hemsida[/url]!
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

internt

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-20/17:27

Kan man inte ha en stängd del där internfrågor för medlemmar behandlas.
Undrar lite över hur mycket en Forumröst skulle kunna vara värd att jämföras med en fysisk årsmöteperson ?:confused:
Går det att anordna en sådan liten öppen förslag och provröstning utan att gå emot stadgar på något sätt?

MichaelF;26252 skrev:Återigen intressanta förslag, men om forumskribenter skall få ett betydelsefullt inflytande över Svenska BMW MC-klubben kan då verkligen klubbens forum vara öppet även för andra än klubbmedlemmar? ;)

Inte bara moderator utan även styrelsemedlem!

Besök gärna [url="http://www.bmwmck.se/"]klubbens hemsida[/url]!
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Marie » 2007-12-20/17:39

Hans S;26236 skrev:Eftersom 179 har besökt tråden men endast två skrivit något så förstår jag
att intresset kanske inte är så stort



Det KAN ju vara att så, att det här är så viktigt, att till och med JAG vill fundera och formulera mig i lugn och ro, innan jag valsar iväg på tangentbordet.....
Och fler kanske fungerar likadant?
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

talesmän

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-20/18:51

Jag antar att din redigering gällde att du även är styrelsemedlem. Nog så viktigt och som sådan har du all heder av vad du suger upp och för vidare. Det är inte det det gäller.
Här kunde det finnas acrediterade Forumtalesmän med specifika uppgifter att
vara länk mellan Forum och Styrelse.
Självklart kan inte alla styrelsemedlemmar ha möjlighet att vara med på Forumet och deltaga i alla möjliga frågor.
Det finns ju mycket annas som skall skötas också.

Mari: Känns lite spännande att alla sitter och tänker och formulerar


MichaelF;26252 skrev:Återigen intressanta förslag, men om forumskribenter skall få ett betydelsefullt inflytande över Svenska BMW MC-klubben kan då verkligen klubbens forum vara öppet även för andra än klubbmedlemmar? ;)

Inte bara moderator utan även styrelsemedlem!

Besök gärna [url="http://www.bmwmck.se/"]klubbens hemsida[/url]!
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

talesmän

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-20/19:01

Jag antar att din redigering gällde att du även är styrelsemedlem. Nog så viktigt och som sådan har du all heder av vad du suger upp och för vidare. Det är inte det det gäller.
Här kunde det finnas acrediterade Forumtalesmän med specifika uppgifter att
vara länk mellan Forum och Styrelse.
Självklart kan inte alla styrelsemedlemmar ha möjlighet att vara med på Forumet och deltaga i alla möjliga frågor.
Det finns ju mycket annat som skall skötas också.

Mari , du brukar hitta lite oväntade och fiffiga lösningar.

MichaelF;26252 skrev:Återigen intressanta förslag, men om forumskribenter skall få ett betydelsefullt inflytande över Svenska BMW MC-klubben kan då verkligen klubbens forum vara öppet även för andra än klubbmedlemmar? ;)

Inte bara moderator utan även styrelsemedlem!

Besök gärna [url="http://www.bmwmck.se/"]klubbens hemsida[/url]!
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Inläggav Bo Westermark » 2007-12-20/21:07

[FONT="Arial Black"][I][I]Om vi hade en eller två personer i styrelsen som hade som uppgift att sammanställa alla förslag som uppkommer i forumet och sedan administrera röstning i Forumet direkt. Det vore väl en bra väg att få fram motioner och ideèr som blivit manglade nere på gräsrotsnivå och sedan ett årsmöte kunde avslå eller yrka bifall till.[/I][/I][/FONT]


Hans,
Jag bara skummade Ditt inlägg igår.
Funderade lite, hur Du tänkte att det skulle fungerar rent praktiskt!
Det är bara läsa vad Du skrivit.
Tolkar jag Dig rätt så vill Du ha bättre dialog mellan styrelsen och medlemmarna.

Tycker Forumet är ett bra instrument på många sätt.
Men är det representativt för klubbens medlemmar?

Hans, det är dax att vi alla sätter igång och "fintänker."
Kanske kan det finnas olägenheter?

Bra Hans, "lobba" på.
Bosse Westermark
R1200C 650 GS Vespa 200E
Användarvisningsbild
Bo Westermark
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2007-12-06/01:00

Inläggav Lime » 2007-12-20/21:13

MichaelF;26252 skrev:Återigen intressanta förslag, men om forumskribenter skall få ett betydelsefullt inflytande över Svenska BMW MC-klubben kan då verkligen klubbens forum vara öppet även för andra än klubbmedlemmar? ;)

Inte bara moderator utan även styrelsemedlem!

Besök gärna [url="http://www.bmwmck.se/"]klubbens hemsida[/url]!


Vilket otroligt jävla dravel och översitteri.

Du menar alltså att styrelsen samlade syn är att det bara är medlemmar som ska få ha åsikter om BMW Klubben.

Hur menar du att andra än klubbmedlemmar ska kunna få inflytande över klubben genom att vi öppet diskuterar klubbens angeleägenheter i ett format som klubbens har gett möjlighet till??

Till årsmötet kan endast medlemmar i BMW-klubben ställa motioner. Betyder det att jag om jag skriver en motion aldrig får prata om den motionen med någon annan som inte är medlem? Hur vet jag det? Får jag rådfråga annan expertis i de frågor som jag vill motionera i om denna inte är medlem? Måste jag kontrollera det?

Frågan om BMW-klubbens stadgar kommer inom några dagar att komma upp på ett av BMW-klubben inte kontrollerbart forum. Ett där klubbens medlemmar får diskutera hur de vill utan att censureras bort.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Lime » 2007-12-20/21:51

Hans S;26255 skrev:Kan man inte ha en stängd del där internfrågor för medlemmar behandlas.
Undrar lite över hur mycket en Forumröst skulle kunna vara värd att jämföras med en fysisk årsmöteperson ?:confused:
Går det att anordna en sådan liten öppen förslag och provröstning utan att gå emot stadgar på något sätt?


1. Jag tycker att det i princip inte finns några frågor som INTE kan diskuteras öppet på detta forum.

2. Det finns ingenstans i stadgarna reglerat att eller hur vi, medlem eller inte, får eller inte får diskutera saker som har med Svenska BMW MC Klubben att göra, interna eller inte. Att ens försöka styra det strider mot grundlagen.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Lime » 2007-12-20/21:55

Bosse Westermark;26268 skrev:Hans,
Jag bara skummade Ditt inlägg igår.
Funderade lite, hur Du tänkte att det skulle fungerar rent praktiskt!
Det är bara läsa vad Du skrivit.
Tolkar jag Dig rätt så vill Du ha bättre dialog mellan styrelsen och medlemmarna.

Tycker Forumet är ett bra instrument på många sätt.
Men är det representativt för klubbens medlemmar?

Hans, det är dax att vi alla sätter igång och "fintänker."
Kanske kan det finns olägenheter?

Bra Hans, "lobba" på.


Hur svårt är det att förstå? En motion till ett årsmöte kommer fram genom att en eller flera personer sätter sig och tänker, tycker, diskuterar och till slut skriver ihop ett förslag som de skriver under och skickar in till styrelsen för behandling på årsmötet.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

vrider och vänder lite

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-20/22:18

Jag ber att få klargöra en viktig sak och det är att jag inte är ute efter att
ställa till bråk, klaga på styrelse eller andra heller för den delen.

Lobba, jao kanske om det går ut på att synliggöra oss mer i Forumet och att vi också kan tas tillvara och vara till hjälp för styrelsen om de vill ta stöd i olika beslut under året.
Förr fanns ju inte internet, nu finns det ju och datorerna börjar ju bli var mans egendom.

Frågan är ju om vi använder verktygen på det mest optimala sättet.
Kan vi jobba mer tillsammans.
Nu tänker jag fintänka en smula..
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Bieffekt av forumet

Inläggav Magne » 2007-12-20/22:38

När det gäller forumet så finn det ytterligare möjligheter. Kanske det går att hitta engagerade medlemmar som kan hjälpa till med arbete ute i distrikten. Det är alltid både roligare och lättare att jobba för klubben om man är flera.

Jag tycker det är viktigt att försöka se möjligheter och inte problemen. Att få genom en förändring på årsmöte gissar jag kan bli svårt (utan att egentligen ha någon kunskap om hur medlemmarna är).

Kul med engagerade debatter.
Magne Hansen
R1250GSA
Användarvisningsbild
Magne
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2007-07-29/01:00

Inläggav Torparen » 2007-12-20/22:40

Finns det överhuvudtaget något fel i klubben som är så graverande att merarbetet behövs???

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Bo Westermark » 2007-12-20/22:50

Finns det överhuvudtaget något fel i klubben som är så graverande att merarbetet behövs???


//L-E Jönsson

Ursäkta Torparen, jag får väl sälla mig till dom korkade!
Fattar inte vad Du menar!
Bosse Westermark
R1200C 650 GS Vespa 200E
Användarvisningsbild
Bo Westermark
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2007-12-06/01:00

Inläggav Marie » 2007-12-20/23:01

Att Lime valt att radera samtliga sina inlägg säger mig en sak...
Sannolikt är takhöjden i BMW-klubben till och med lägre än i 'nya moderaterna' och där känns takhöjden i en krypgrund som en gotisk katedral i jämförelse....:cool:
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Torparen » 2007-12-20/23:30

Bosse Westermark;26275 skrev:
Ursäkta Torparen, jag får väl sälla mig till dom korkade!
Fattar inte vad Du menar!


Ingen fara du är inte korkad. Ibland uttrycker jag mig otydligt. :)
Det jag menar är: Finns det överhuvudtaget något fel i klubben som är så graverande att merarbetet behövs???

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Lime » 2007-12-21/07:59

Torparen;26277 skrev:Det jag menar är: Finns det överhuvudtaget något fel i klubben som är så graverande att merarbetet behövs???

//L-E Jönsson


Nej, klubben, dess stadgar, styrelseordning, distriktsindelning och verksamhet fulländades redan i mitten av 80-talet.

Motfråga: Finns det något som görs i klubben som är så oviktigt att det inte är värt att lägga ner tid på??
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav runeo » 2007-12-21/10:12

Skriver ingenting och tar sedan bort inlägget för att markera vad jag känner när det gäller vad som händer på min klubb och dess forum just nu!

God jul allafall till alla människor.
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav joj » 2007-12-21/14:46

Hans S;26255 skrev:Kan man inte ha en stängd del där internfrågor för medlemmar behandlas.


Jo det går att ha!
Jag är aktiv på ett annat forum som använder just detta format och där finns det!

forum.lazzat.se heter det & där finns en del som bara medlemmar i motorklubben Lazzat kommer åt.

Sedan kanske klubben tycker detta är onödigt, men det går.;)


//
joj
 
Inlägg: 28
Blev medlem: 1999-10-01/01:00

Inläggav Bo Westermark » 2007-12-21/15:13

Torparen;26277 skrev:Ingen fara du är inte korkad. Ibland uttrycker jag mig otydligt. :)
Det jag menar är: Finns det överhuvudtaget något fel i klubben som är så graverande att merarbetet behövs???

//L-E Jönsson


Tack Torparen det värmde!
Även jag tycker att BMW-klubben fungerar bra.
Speciellt sedan man lämnat BCE. Men det är história nu.

Nu är som sagt nu, och det Hans sneglar på är sen...........
Tror Hans S. "titt" framåt bör "genomlysas" på ett konstruktivt sätt.
Utveckling är inte fel, men det får inte bli ett självändamål.

GOD JUL och GOTT NYTT ÅR önskar jag alla i BMW-klubben!
Bosse Westermark
R1200C 650 GS Vespa 200E
Användarvisningsbild
Bo Westermark
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2007-12-06/01:00

Göra saker inom klubben

Inläggav Magne » 2007-12-21/16:22

Jag vill tillägga ett ord som min chef sa på ett planeringsmöte:

"Nu har ni kommit med många nya uppgifter som ni vill göra. Vi har alla redan fulla dagar så vad skall vi göra minde av för att få tid med allt det som ni vill göra mera av?"

Mycket tänkvärd när man alltid vill göra mera. Ska vi göra mera måste det vara flera som är med och gör det!

Ha en fin jul allihopa.

PS! Ser nu fram mot Kinnekulle :D
Magne Hansen
R1250GSA
Användarvisningsbild
Magne
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2007-07-29/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-21/16:49

magne;26290 skrev:
Mycket tänkvärd när man alltid vill göra mera. Ska vi göra mera måste det vara flera som är med och gör det!



För att skapa ett mervärde i något behöver man inte nödvändigtvis arbeta mera:

Nummer 1 är att man skapar en miljö som gör att engagerade människor vill och får vara med och hjälpa till - den viljan finns inte överallt!

Nummer 2 är att man ändrar sina rutiner för att göra jobbet effektivare!

Nummer 3 kan vara att man använder sig av effektivare teknik! Den behöver inte vara ny utan kan istället innebära en tillbakagång till en enklare teknik!

Nummer 4 är att man ser över sådana funktioner som inte längre behövs! Ofta svåraste frågan - vad gör man som konsult när man upptäcker att uppdragsgivaren egentligen inte behövs?

För de av oss som nästan dagligen konfronteras med konstruktion, planering av produktion, logistik, kvalitets- och kompetensfrågor o s v ser nog en hel del självklara åtgärder som någon borde genomföra - det skall bli intressant att se om och hur det löses i BMW´s märkesklubb.
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Janne Hammarström » 2007-12-21/18:55

Jag svarade ja på valberedningens fråga om styrelseuppdrag av en anledning.
Nämligen att: för att jag som medlem ska kunna fortsätta ta del av de aktiviteter som andra ideellt arbetande medlemmar ordnar så vill jag själv vara med och bidra med ideellt arbete i klubbens och medlemmarnas intressen.

Alla som vill bidra är välkomna att hjälpa till kontakta era respektive DO:n.
Det kan vara att ordna en tur eller i princip vad som helst som ni tror medlemmar kan vara intresserade av.

Fråga inte vad klubben kan göra för dig, fråga vad du kan göra för klubben.

Alla medlemmar är välkomna med motioner till årsmötet enl. stadgarna ska de vara styrelsen tillhanda 1 April för förslag som rör stadgeändring, 30 dagar före årsmötet för andra förslag.

Medlemmar kan också gärna nominera kandidater till styrelsen genom att höra av sig till valberedningen.[url="http://www.bmwmck.se/default.asp?id=1251&ptid="]http://www.bmwmck.se/default.asp?id=1251&ptid=[/url]

I övrigt vad gäller forumet sållar jag i vad jag läser och ej, är det långa inlägg hoppar jag gärna över dem men det kan också bero på vilken författare.
Hälsningar
Janne Hammarström
BMW K 1200 RS -01
Janne Hammarström
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 2003-04-30/01:00

Inläggav Lime » 2007-12-21/19:42

JanneH;26308 skrev:Alla medlemmar är välkomna med motioner till årsmötet enl. stadgarna ska de vara styrelsen tillhanda 1 April för förslag som rör stadgeändring, 30 dagar före årsmötet för andra förslag.


Jo, men vi har inget annat sätt än att träffas eller maila mellan oss medlemmar om vi vill kunna diskutera fram en motion. Det tycker jag är synd.

Personligen tror jag att om en person, som inte är medlem, engagerar sig i t.ex. en stadgefråga, så kommer nog den personen att bli medlem för att på så sätt kunna driva sin motion på årsmötet.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Torparen » 2007-12-21/19:50

Lime;26278 skrev:Nej, klubben, dess stadgar, styrelseordning, distriktsindelning och verksamhet fulländades redan i mitten av 80-talet.

Motfråga: Finns det något som görs i klubben som är så oviktigt att det inte är värt att lägga ner tid på??


1.
Klubben har utvecklats mycket sedan 80-talet inom samma beslutsramar som sattes upp vid tidernas begynnelse.. typ..:rolleyes:

2.
Sådant arbete (förändringar) som genererar merarbete för annan, inte lika förändringskåt klubbmedlem, bör kanske tänkas igenom några gånger.

Men visst kan man tjöta om saker och ting utan att det gör någon större skada, tjöta på bara. Det är väl bara möjligen klubbens image som påverkas.
Citat från en Honda-knutte på fiket: " BMW-klubben.. kör ni motorcykel också? Jag var inne och tittade på ert forum och det verkade mest vara ett jädra gnäll mest hela tiden..:D "

Personligen jobbar jag alltså hellre inom de vida ramar som redan finns, eftersom jag tycker att de fungerar ypperligt. Jag menar: vad är det som är fel egentligen??

//L-E Jönsson
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-21/20:37

Lime;26312 skrev:
Personligen tror jag att om en person, som inte är medlem, engagerar sig i t.ex. en stadgefråga, så kommer nog den personen att bli medlem för att på så sätt kunna driva sin motion på årsmötet.


Lime, det är första gången som jag sett den tanken yttrats officiellt av någon som är engagerad i klubben (medlem+aktiv) och det tyder på att du tänker lite längre än många andra - utmärkt! Jag har nämligen väntat länge på att just den frågan skulle komma upp!

I många andra inlägg och "uttalanden" kan man istället få uppfattningen att klubben är någons eller någras privata angelägenhet och att antalet medlemmar redan är fullt tillräckligt,,,,

Själv har jag fått ett antal mail från medlemmar om att gå med i klubben i syfte att förändra den - det är inte jättemånga men att det överhuvudtaget har skett tyder på att det i alla fall finns ett någorlunda utbrett missnöje bland klubbens medlemmar.

Jag ser också att en del protesterar "tyst" genom att lägga in och ta bort ett inlägg - ett sätt att säga sin mening utan risk för att bli uthängd offentligt!

Tittar man igenom trådarna på flera ställen ser man dessutom bortmodererade inlägg vars kommentarer är en skam inte bara för BMW´s klubb utan också för de demokratiska värderingar som länge ansetts som självklara för ett land som Sverige!

Hoppas ni får ett givande årsmöte!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Janne Hammarström » 2007-12-21/21:26

Lime;26312 skrev:Jo, men vi har inget annat sätt än att träffas eller maila mellan oss medlemmar om vi vill kunna diskutera fram en motion. Det tycker jag är synd.

Personligen tror jag att om en person, som inte är medlem, engagerar sig i t.ex. en stadgefråga, så kommer nog den personen att bli medlem för att på så sätt kunna driva sin motion på årsmötet.


Kan hålla med dig och har också själv efterlyst att vi på våra aktiviteter ska ha utrymme att bara prata medlemmar emellan om klubben eller vad man för tillfället tycker är viktigt för klubben eller medlemmar, motorcyklister etc.
Tiden räcker ibland inte till för att bara prata vilket jag tycker är en viktig del i en klubb.Det får vi ändra på.

Vill man driva en fråga är man välkommen förutsatt att man är medlem att motionera till årsmötet. Ett tips är att då närvara på årsmötet och prata för sin motion för att övertyga andra medlemmar att rösta för den. Årsmötet är inte heller statiskt utan beroende av att medlemmar kommer dit för att rösta oavsett om det gäller motioner eller vilken styrelse man vill ha.

Engagerade medlemmar är det klubben behöver.

För några år sedan när BCE-debatten var aktuell hade jag och Bosse W samt Jesper C ganska tuffa ordväxlingar på forumet utan problem. Det kanske var några till som var med men kommer idag inte ihåg vilka.
Hälsningar
Janne Hammarström
BMW K 1200 RS -01
Janne Hammarström
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 2003-04-30/01:00

Inläggav Torparen » 2007-12-21/22:53

Thomas Jansson;26317 skrev:..

..
..
Själv har jag fått ett antal mail från medlemmar om att gå med i klubben i syfte att förändra den - det är inte jättemånga men att det överhuvudtaget har skett tyder på att det i alla fall finns ett någorlunda utbrett missnöje bland klubbens medlemmar.
...
..



Att gå med i en förening som man har synpunkter på att vilja förändra är alltid en bra början..

Är klubbens medlemmar missnöjda??

Själv tillhör jag dem som aldrig får några mail, och med tanke på hur ofta andra verkar få mail angående frågor de lyft i detta för klubben så representativa forum :rolleyes: , så är jag faktiskt lite förvånad över min tomma maillåda.

Må väl gott folk!
Sekreteraren
Torparen
 
Inlägg: 491
Blev medlem: 2005-02-09/13:50

Inläggav Lime » 2007-12-21/23:06

Thomas Jansson;26317 skrev:Lime, det är första gången som jag sett den tanken yttrats officiellt av någon som är engagerad i klubben (medlem+aktiv) och det tyder på att du tänker lite längre än många andra - utmärkt! Jag har nämligen väntat länge på att just den frågan skulle komma upp!


Tack. Faktum är att jag ganska enkelt faktiskt kan peka ut ett antal personer som gått med i klubben antingen p.g.a. forumet eller p.g.a. att de "råkat" (efter ibland år av tjat) följa med på någon av klubbens aktiviteter och fått bevisat att det inte är en gubb-klubb. (Jo, klubb med gubbar är det...)

Thomas Jansson;26317 skrev:Tittar man igenom trådarna på flera ställen ser man dessutom bortmodererade inlägg vars kommentarer är en skam inte bara för BMW´s klubb utan också för de demokratiska värderingar som länge ansetts som självklara för ett land som Sverige!


Här blir det lite knepigt. Forumet är inte egentligen en demokratisk och öppen åsiktsplats. Det är BMW-klubben som ansvarar för vad som skrivs där, på samma sätt som en ansvarig utgivare är ansvarig för det som skrivs i en tidning.

Balansgången mellan att censurera, tillåta debatt och moderera bort det som faktiskt är olagligt/olämpligt är en otroligt svår balans. Been there, done that, didn't get the t-shirt...

Men jag kan hålla med om att takhöjden just nu gör det svårt att gå rak just nu, även med min modesta höjd.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Lime » 2007-12-21/23:13

JanneH;26319 skrev:Kan hålla med dig och har också själv efterlyst att vi på våra aktiviteter ska ha utrymme att bara prata medlemmar emellan om klubben eller vad man för tillfället tycker är viktigt för klubben eller medlemmar, motorcyklister etc.
Tiden räcker ibland inte till för att bara prata vilket jag tycker är en viktig del i en klubb.Det får vi ändra på.


Instämmer. Frågan är bara om det är så farligt att prata fast det inte bara är medlemmar som hör. De frågor som är så känsliga att de inte kan tas offentligt är så få och involverar oftast så få personer att det lätt blir hanterbart.

JanneH;26319 skrev:Vill man driva en fråga är man välkommen förutsatt att man är medlem att motionera till årsmötet. Ett tips är att då närvara på årsmötet och prata för sin motion för att övertyga andra medlemmar att rösta för den. Årsmötet är inte heller statiskt utan beroende av att medlemmar kommer dit för att rösta oavsett om det gäller motioner eller vilken styrelse man vill ha.


Problemet är att det är ett 100-tal på årsmötet av 5.000 medlemmar. Promille av medlemmarna kan göra sin röst hörd. Med delegerat distriktsförfarande skulle vi troligtvis komma upp i procent.

JanneH;26319 skrev:Engagerade medlemmar är det klubben behöver.

För några år sedan när BCE-debatten var aktuell hade jag och Bosse W samt Jesper C ganska tuffa ordväxlingar på forumet utan problem. Det kanske var några till som var med men kommer idag inte ihåg vilka.


Jepp. Det var tider det. Och så ledde de diskussionerna fram till en hel del bra saker också. Undrar hur det hade gått och hur förslaget hade sett ut om inte alla dessa åsikter, tyckanden och i bland nästan regelrätta verbala slagsmål inte hade ägt rum. Jag tror att det hade varit ett sämre resultat än det som vi uppnådde.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Janne Hammarström » 2007-12-21/23:35

Nej tycker inte det är farligt att prata om andra än medlemmar är närvarande.
det kan också ge ett mervärde då man får synpunkter utifrån.

Om det nu är ca 150 personer på årsmötet är min mening att de flesta tycker det fungerar bra i klubben. Men jag tror inte det skulle bli bättre med det du föreslår. Det gör det ännu svårare att förändra enligt min mening.
Vad gäller BCEdebatten är jag mycket glad att vi är där vi är.

Vore kul om medlemmar tar sig till årsmötet och vädrar sin åsikt men är också medveten om att det finns andra värden i livet. Tycker ändå att om man vill förändra/påverka ska man komma till årsmötet, gör man inte det så är det svårt att klaga på klubbens verksamhet men jag tycker också att det inte är bra att ca 150 medlemmar av 5000 kommer på årsmötet.

Detta är ett svar på LIME:s inlägg.
Hälsningar
Janne Hammarström
BMW K 1200 RS -01
Janne Hammarström
 
Inlägg: 268
Blev medlem: 2003-04-30/01:00

Pi...r och morötter!

Inläggav Michael Fored » 2007-12-21/23:38

Lime;26328 skrev:..... Forumet är inte egentligen en demokratisk och öppen åsiktsplats. Det är BMW-klubben som ansvarar för vad som skrivs där, på samma sätt som en ansvarig utgivare är ansvarig för det som skrivs i en tidning.....


Man kan som ansvarig för ett internetforum välja att vara publicist och ansvarig utgivare som för en vanlig tidskrift. Men det gäller inte för Svenska BMW MC-klubbens forum (och de flesta klubbfora). Här gäller istället [url="http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM"]"Lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor"[/url].
Vi som är ansvariga för klubben jobbar just nu med att formulera nya regler som följer den aktuella lagen.
R1200GS -10
Användarvisningsbild
Michael Fored
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2003-06-06/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-21/23:41

Torparen;26325 skrev:Att gå med i en förening som man har synpunkter på att vilja förändra är alltid en bra början..

Är klubbens medlemmar missnöjda??

Själv tillhör jag dem som aldrig får några mail, och med tanke på hur ofta andra verkar få mail angående frågor de lyft i detta för klubben så representativa forum :rolleyes: , så är jag faktiskt lite förvånad över min tomma maillåda.

Må väl gott folk!
Sekreteraren


En del kanske tycker det är lite konstigt att någon "utböling" kommer in och bökar runt, ställer frågor och ifrågasätter som jag har gjort.

Jag var ju ytterst nära att bli just medlem, inbetalningen låg på kö när det hände en liten "olycka" på forumet och det som blev resultatet för min del var att betalningen parkerades och där ligger den fortfarande,,,,

Se det som en liten undersökning - är detta en klubb vars värderingar och agerande jag delar eller inte - svårare än så är det nog inte för min del.

Att jag men inte du som sekreterare får några mail från medlemmarna kan ju tyda på många olika saker - det är inget som vi skall diskutera öppet oss emmellan på forumet utan det är en sak som de ordinarie medlemarna skall ta ställning till när de väljer sina representanter!

Om du inte har uppfattat att det finns ett visst missnöje med en del förhållanden tycker jag är ganska märkligt och kanske också är en del av problemet - det bör du nog fundera lite mera på!

Sedan om forumet är representativt eller inte är något som du känner till betydligt bättre än mig.

Själv hoppas jag att forumet inte är det för det finns vissa företeelser här på detta forum som jag innerligt hoppas att de inte förekommer lika frekvent i den "övriga" klubben!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav Lime » 2007-12-21/23:44

JanneH;26338 skrev:Om det nu är ca 150 personer på årsmötet är min mening att de flesta tycker det fungerar bra i klubben. Men jag tror inte det skulle bli bättre med det du föreslår. Det gör det ännu svårare att förändra enligt min mening.
Vad gäller BCEdebatten är jag mycket glad att vi är där vi är.

Vore kul om medlemmar tar sig till årsmötet och vädrar sin åsikt men är också medveten om att det finns andra värden i livet. Tycker ändå att om man vill förändra/påverka ska man komma till årsmötet, gör man inte det så är det svårt att klaga på klubbens verksamhet men jag tycker också att det inte är bra att ca 150 medlemmar av 5000 kommer på årsmötet.


Jag har vid tre olika tillfällen varit med och genomfört just den typen av omläggning i röstförfarandet som jag beskrivit. Orsaken till förändringen har varje gång varit att föreningen vuxit sig så stor och blivit så spridd att den inte längre är direkt hanterbar som en enhet och medlemmar ville ha ett mer lokalt sätt att kunna förankra sina åsikter på årsmötet.

I samtliga fall ökade antalet medlemmar som kom på årsmötena efter att distrikten "fått makten".

Om klubben vore ett företag, skulle ingen protestera om vi hade en styrelse för varje "distriktsbolag". Sedan kanske det skulle räcka med att ha 4-6 regioner med ett par distrikt i varje region och inte en per dagens distrikt.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav Lime » 2007-12-21/23:47

MichaelF;26339 skrev:Man kan som ansvarig för ett internetforum välja att vara publicist och ansvarig utgivare som för en vanlig tidskrift. Men det gäller inte för Svenska BMW MC-klubbens forum (och de flesta klubbfora). Här gäller istället [url="http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19980112.HTM"]"Lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor"[/url].
Vi som är ansvariga för klubben jobbar just nu med att formulera nya regler som följer den aktuella lagen.


Den effektiva paragrafen (§5) är i princip identisk med den som gäller för publicister och det vet du med.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav skylt » 2007-12-21/23:48

Vad är det som händer på forumet - har vi fått censur plötsligt? (rasism och barnp0rr alltså? Känns konstigt med tanke på hur länge forumet funnits)

Om 4900 personer inte kan/vill/har råd att åka på årsmötet hur kan det vara fel att diskutera klubbfrågor i detta forum?

Som medlem men inte aktiv i andra forum än detta så funderar man ju på att skicka räkningen i det runda arkivet...
> HP2 Sport 09 <
> G650X moto 07 <
[medlem 2658530]
Användarvisningsbild
skylt
 
Inlägg: 190
Blev medlem: 2002-06-18/01:00

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-21/23:55

Lime;26328 skrev:
Här blir det lite knepigt. Forumet är inte egentligen en demokratisk och öppen åsiktsplats. Det är BMW-klubben som ansvarar för vad som skrivs där, på samma sätt som en ansvarig utgivare är ansvarig för det som skrivs i en tidning.

Balansgången mellan att censurera, tillåta debatt och moderera bort det som faktiskt är olagligt/olämpligt är en otroligt svår balans. Been there, done that, didn't get the t-shirt...

Men jag kan hålla med om att takhöjden just nu gör det svårt att gå rak just nu, även med min modesta höjd.


Om platsen skall vara öppen eller inte är en fråga som klubben som helhet tar ställning till och där kanske även en del sponsorer kan tänkas ha ett visst inflytande såtillvida att de kan tänkas dra in eventuella bidrag om klubben agerar på ett sätt som de inte delar.

Att dölja information som t ex protokoll och annat låter sig väl göras men hur uppfattas detta av en presumtiv medlem - vad finns att dölja i en sådan förening som inte törs visa vad de gör?

Men däremot så vilar väl klubben och dess forum ändå på en demokratisk grund?

Vad som skall tas bort eller inte kan diskuteras i all oändlighet. Det finns saker som tagits bort som mycket väl kunnat vara kvar men det finns också en del kvar i vissa trådar som absolut borde ha tagits bort enligt min åsikt.

Några olagligheter har jag aldrig sett till i något enda inlägg, jag är ingen jurist men är trots det ganska bra orienterad i hur mycket som kan skrivas utan att det passerar gränsen för att vara olagligt.

Vissa bilder som förekommer i bildgåtan kan möjligen anses vara "otillåtna" då det ju i princip inte är tillåtet att kopiera en bild hur som helst men något "brott" är det nog knappast någon som anser att det är?

Däremot så är kommentarerna till de censurerade inläggen under all kritik och den som ser dessa bör rimligen få en och annan tanke om vad som försegår här!
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

några frågor

Inläggav Hans Säfström » 2007-12-22/03:01

Nu har jag tagit några djupa andetag och funderat ett varv till över Klubben.
Utveckling kommer vare sig vi vill eller inte och tankeutbyten kan inte vara fel.

OM, jag säger om, en framtida styrelse samlas på vald plats i landet för årsmöte och tillresta medlemmar som det alltid har gjorts. Skulle det vara möjligt att ha en uppkopplad dator som visar live Forumröster i frågor som behandlas på mötet?
Närvarande medlemmar röstar som vanligt med röstkort.
Skulle det vara på något sätt fel rent juridiskt?

Man kan ju tycka att de som rest lång väg är viktigare röster, varför det?
Nu blir ju det här Stadgemässigt svårt att prata om på Forumet men man kan ju leka med tanken. Jag tror det skulle bli ganska spännande att se alla staplar
nästan lite som ett riksdagsval.:)

Inom styrlsen finns det två utsedda som utreder framtida IT/mål möjligheter för klubben.
Kan ovanstående funderingar vara något att spåna i?

Julefrid till Er alla
/hasse
Hans Säfström
 
Inlägg: 194
Blev medlem: 2002-04-05/01:00

Nästa

Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

cron