Klubbstugan!

Klubbstugan!

Inläggav Mimmi » 2007-12-19/23:56

Hej!

Hoppas jag klev in i rätt rum, där jag känner att jag inte stör.:)
Jag flyttar således mitt inlägg hit.



Thomas Jansson;26205 skrev:
//Vart ligger förresten klubbhuset i Sundsvall, Kiruna och Örebro,,,,,

Hej!

Jag vet var klubbhuset ligger! Det är inte ett, utan oändligt många. För min del ligger det i Kinna, för Thomas Jansson i Kil, för Bengt Allevad i Trångsund, för Marie i Vejbystrand, och Thomas Weglert har sitt på Stora Essingen.:)

Tack vare vår fantastiska Forumklubbstuga har vi öppet 365 dygn om året. Det är varmt och skönt, och vi får sitta på bekväma stolar, vi har egen toalett, rökarna kan röka om de vill, de som vill ta en drink kan göra det utan att någon bryr sig. Nackdelen är väl bara att vi får koka vårt kaffe själva. Men det så klart, vi tjejer har ju av hävd alltid fått sköta den detaljen ändå i de traditionella klubbhusen:p .
Ta bara en så´n sak som att det är varmt och skönt, i KMK`s klubbstuga brukar det för det mesta vara iskallt, alla trodde att "någon annan" hade satt på värmen.:eek:

Nej, jag tycker vårt Forum är toppen, det är så trevligt och kul här för det allra mesta, så jag hoppas innerligt att det inte stryps på något sätt, utan att alltfler hittar hit. Inte bara hittar hit, utan dessutom kliver in och gör sig hörda! Med frågor, svar, eller vad som helst! Forum, klubbstugan, skall sjuda av liv, och det gör det endast om många kommer in i den goa´ värmen och gemenskapen här.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2007-12-20/00:12

Mimmi;26221 skrev:Hej!

Hoppas jag klev in i rätt rum, där jag känner att jag inte stör.:)
Jag flyttar således mitt inlägg hit.

*SNIPP*

bara hittar hit, utan dessutom kliver in och gör sig hörda! Med frågor, svar, eller vad som helst! Forum, klubbstugan, skall sjuda av liv, och det gör det endast om många kommer in i den goa´ värmen och gemenskapen här.


Det var synnerligen bra uttryckt!
Skriver under på det trots att jag förstås också gillar det fysiska mötet när det är möjligt... (missuppfatta mig rätt nu, bröder och systrar!)
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav svebbe » 2007-12-20/02:27

Mimmi;26221 skrev:Nackdelen är väl bara att vi får koka vårt kaffe själva. Men det så klart, vi tjejer har ju av hävd alltid fått sköta den detaljen ändå i de traditionella klubbhusen:p .
Ta bara en så´n sak som att det är varmt och skönt, i KMK`s klubbstuga brukar det för det mesta vara iskallt, alla trodde att "någon annan" hade satt på värmen.:eek:

Nej, jag tycker vårt Forum är toppen, det är så trevligt och kul här för det allra mesta, så jag hoppas innerligt att det inte stryps på något sätt, utan att alltfler hittar hit. Inte bara hittar hit, utan dessutom kliver in och gör sig hörda! Med frågor, svar, eller vad som helst! Forum, klubbstugan, skall sjuda av liv, och det gör det endast om många kommer in i den goa´ värmen och gemenskapen här.



Jag sätter alltid på mitt eget kaffe...;) ...men point taken! Tycker också att forumet är toppen...
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav Lime » 2007-12-20/08:48

svebbe;26224 skrev:Jag sätter alltid på mitt eget kaffe...;) ...men point taken! Tycker också att forumet är toppen...


"SÄTTA PÅ!! Nu är du där och trampar igen!" (Vilken revy??) ;)
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Inläggav svebbe » 2007-12-20/10:17

Lime;26231 skrev:"SÄTTA PÅ!! Nu är du där och trampar igen!" (Vilken revy??) ;)


:) (bäst att bara hålla sig till smiliesar hädanefter...hehe)
BMW F650GS 2003
svebbe
 
Inlägg: 154
Blev medlem: 2005-03-23/21:36

Inläggav Thomas Jansson » 2007-12-20/12:24

Mimmi;26221 skrev:Hej!

Tack vare vår fantastiska Forumklubbstuga har vi öppet 365 dygn om året. Det är varmt och skönt, och vi får sitta på bekväma stolar, vi har egen toalett, rökarna kan röka om de vill, de som vill ta en drink kan göra det utan att någon bryr sig. Nackdelen är väl bara att vi får koka vårt kaffe själva. Men det så klart, vi tjejer har ju av hävd alltid fått sköta den detaljen ändå i de traditionella klubbhusen:p .


Där har du nog lite fel - i alla fall för min del!

Här har pannan stannat och det är så kallt i huset att katten frusit fast på hallgolvet.

Pengarna har tagit slut sedan länge och i början på veckan var kronofogden här och säkrade lite tillgångar.

Alla tre motorcyklarna tillsammans med våra fem bilar är nu borta men jag fick i alla fall behålla en gammal Volvo för att kunna arbeta lite. Detsamma gäller min arbetsdator men det är så kyligt att hårddisken låter illa - troligen är den på väg att skära ihop totalt.

Kaffe och mat är inte att tänka på i egen regi men jag har några snälla grannar vilka brukar utfodra mig i utbyte mot att jag drar lite rövarhistorier under tiden.

Ett gott skratt förlänger ju livet sägs det och så blir man varm samtidigt men fortsätter det vara så här kallt kommer mina bästa historier att ta slut snart.

Nu var min mening inte att vara negativ på något vis så jag får väl avsluta med att önska er alla en riktigt Glad Jul!:D :D
Thomas Jansson
 
Inlägg: 625
Blev medlem: 2007-06-17/11:56

Inläggav 2660402 » 2007-12-30/14:32

Mimmi;26221 skrev:Hej!

Hoppas jag klev in i rätt rum, där jag känner att jag inte stör.:)
Jag flyttar således mitt inlägg hit.





Hej!

Jag vet var klubbhuset ligger! Det är inte ett, utan oändligt många. För min del ligger det i Kinna, för Thomas Jansson i Kil, för Bengt Allevad i Trångsund, för Marie i Vejbystrand, och Thomas Weglert har sitt på Stora Essingen.:)

Tack vare vår fantastiska Forumklubbstuga har vi öppet 365 dygn om året. Det är varmt och skönt, och vi får sitta på bekväma stolar, vi har egen toalett, rökarna kan röka om de vill, de som vill ta en drink kan göra det utan att någon bryr sig. Nackdelen är väl bara att vi får koka vårt kaffe själva. Men det så klart, vi tjejer har ju av hävd alltid fått sköta den detaljen ändå i de traditionella klubbhusen:p .
Ta bara en så´n sak som att det är varmt och skönt, i KMK`s klubbstuga brukar det för det mesta vara iskallt, alla trodde att "någon annan" hade satt på värmen.:eek:

Nej, jag tycker vårt Forum är toppen, det är så trevligt och kul här för det allra mesta, så jag hoppas innerligt att det inte stryps på något sätt, utan att alltfler hittar hit. Inte bara hittar hit, utan dessutom kliver in och gör sig hörda! Med frågor, svar, eller vad som helst! Forum, klubbstugan, skall sjuda av liv, och det gör det endast om många kommer in i den goa´ värmen och gemenskapen här.



Hej, SMC klubbstugan har uppenbarligen stängt. Är det någon som känner till orsaken till detta sedan igår?

/Stefan
2660402
 
Inlägg: 71
Blev medlem: 2006-02-23/01:00


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst