surfbrother;29490 skrev:Men jag kan hålla med dig, att om men jämför Triumph's och BMW's totala mcutbud så känns det som att Triumph har fler hojar för de unga raceputtarna.
På gott och på ont!
Lime;29492 skrev:Hmm, jag protesterar...
Triumph har:BMW har:
- Daytona 675
- Speed Triple
- Street Triple
- HP 2 Megamoto
- HP 2 Sport
- F800 S
- R 1200 S
- K 1200 S
- K 1200 R Sport
- G 650 XMoto
- R 1200 R
- K 1200 R (som nog är den busigaste hoj som gjort på bra länge)
Strixen;29496 skrev:BMW har delvis detta men behöver jobba på sin attityd, sexighet,
ungt och friskt parallellt med sin fantastiska grund.
Detta oavsett modellprogram.
surfbrother;29499 skrev: "Det är väl få, om någon, mctillverkare som förnyat sitt utbud så mycket som BMW gjort senaste åren".
Josef;29501 skrev:Nu verkar iofs det som man satsar på exklusivitet på sporthojsfronten och det kan nog gå bra men det kommer troligen "alltid" saknas sporthojar som kan konkurera prismässigt med japanerna. Därmed missar man stora delar av den ungdomliga marknaden.
Josef;29501 skrev:BMW har ju "alltid" haft gubb/touringstämpel och är ju nu på väg att bryta den, det tar ju naturligtvis lång tid att ändra folks attityder men man har jobbat hårt på det under de senaste åren.
Lime;29531 skrev:Och det blir ju inte lättare av att gubb och touringåkarna gör vad de kan för att förhindra att man har roligt på en BMW... Som att åka lite bakhjul, skrapa knä på bana och sånt...
Helmetrock;29542 skrev:På samma sätt som Skodas dåliga kvalitetsstämpel, Mercedes höga kvalitetsstämpel och Volvos och Saabs svenska stämpel:rolleyes:
Lime;29531 skrev:Och det blir ju inte lättare av att gubb och touringåkarna gör vad de kan för att förhindra att man har roligt på en BMW... Som att åka lite bakhjul, skrapa knä på bana och sånt...
Old boxer;29556 skrev:fast är inte bilarna också lite gubbsport?
Bajen-Sam;29567 skrev:[B][FONT=Times New Roman]Vad var Audi innan quatro? Svar = gubbbil. [/FONT][/B]
GeländeSport;29569 skrev:Och ärligt talat, gubbstämpeln lever väl inte kvar i någon större omfattning annat än hos vissa mc-journalister som alltid måste passa på att upplysa om detta tillsammans med klagomål på blinkersreglagets krånglighet så fort någon ny modell av BMW skall testas.
Marie;29581 skrev:Porsche Cayenne?
Marie;29578 skrev:Lustigt, i mina ögon är Audi fortfarande en utpräglad gubbil, frånsett 'urquattron'.......
Nyckelord: För dyr relativt statusvärdet, tråkig, felhjulsdriven, framtung, dyra reservdelar, illa konstruerad men rostfri....
Bajen-Sam;29567 skrev:[FONT=Times New Roman]Med BMW satsning på [/FONT][FONT=Verdana][B]BMW:s [/FONT][/B][B][FONT=Times New Roman]superbike-prototyp vid namn K46, så tror jag de gör allt för att få bort gubbstämpeln.[/FONT][/B]
Helmetrock;29613 skrev:T.ex en BMW 520, alltså en 2 liters sexa på 170 hk kostar för en 23 åring över 25 000 per år i försäkring!
Old boxer;29619 skrev:Men egentligen är BMW inga gubbcyklar, för mej är en gubbcykel en custom och där hamnar jag förhoppningsvis aldrig.
Old boxer;29619 skrev:BMWs bilar är helt enkelt för bekväma.
I en riktig sportbil sitter man illa, har dålig sikt, hör inget och så fryser man.
BMWs motorcyklar har också alltid varit bekväma d.v.s. passar oss gubbar.
Provåk en italjenare, det tar ju flera dar att räta ut kroppen igen.
Visst är HP2 sporten häftig, jag gillade den verkligen, men priset gör den väl inte till någon ungdomsmaskin.
Men egentligen är BMW inga gubbcyklar, för mej är en gubbcykel en custom och där hamnar jag förhoppningsvis aldrig.
Helmetrock;29654 skrev:Nja marie, jag bor 5 mil från närmaste myrstack, men det har kanske med att göra vilken årsmodell det gäller? På en 520 -03 -04 fick jag över 25 000 på if, på en merca clk 320 från samma år fick jag 49 000! Och ja, jag hatar försäkringsbolag:-(
Galne Dansken;30089 skrev:Ring Christian på direkten på insplanet; 08 522 544 54
Återgå till Klubb- och forumrelaterade
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst