Klubbens matrikel

Klubbens matrikel

Inläggav 2651859 » 2008-05-15/17:33

Fick klubbens matrikel för några dagar sedan. Blev lite undrande.

Vad använder du den till? Vad söker du i den för det är kanske inte så många du känner? Har du den med dig under färd?
Med andra ord, fyller den något ändamål idag i förhållande till kostnaden att ta fram och distribuera den?

Går det inte lika bra att ersätta den med att gå direkt in i klubbens medlemsregister och därifrån ta ut de uppgifter jag vill ha? Medlemsnumret kan väl användas som lösenord?
Sortering på distrikt och i övrigt ungefär de uppgifter som nu finns i matrikeln.
Tre hjul
2651859
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 1992-10-30/01:00

Re: Klubbens matrikel

Inläggav Mimmi » 2008-05-15/22:18

2651859 skrev:Fick klubbens matrikel för några dagar sedan. Blev lite undrande.

Vad använder du den till? Vad söker du i den för det är kanske inte så många du känner? Har du den med dig under färd?//


Hej!

Jag använder matrikeln till följande:

Leta upp adresser till de som jag vill skicka till exempel julkort eller vykort till.
Leta upp telefonnummer till någon jag vill ringa upp.
Hitta någons mailadress.


Samt kanske till något annat jag inte nu kan komma på.

Jag har den inte med mig, men det vore nog bra att ha det faktiskt.

Som en kommentar till vad Du skriver kan jag bara säga att innan jag gick med i klubben kände jag ingen här. Nu efter några år, 3 år och åtta månader, efter att jag gjorde min entré här, så har jag till min stora glädje lärt känna många och ett flertal av dessa som jag räknar som mina vänner.
Marie-Louise Grückner
Nie die goldene Mitte,
immer volles Risiko!

Användarvisningsbild
Mimmi
 
Inlägg: 6452
Blev medlem: 2004-09-15/01:00

Re: Klubbens matrikel

Inläggav Marie » 2008-05-15/23:59

Jag får nog säga att jag också använder 'bokmatrikeln' hellre än datorn.

Jag startar inte upp en av datorerna för att slå upp ett telefonnummer, nej då använder jag den där tjocka gula gammaldags telefonkatalogen... Likadant med klubbmatrikeln. Även om den funnes på nätet så skulle jag nog oftare använda den gamla hederliga pappersmatrikeln. Den har dessutom fördelen att jag kan klämma ner den i tankväskan och ta den med mig...
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Re: Klubbens matrikel

Inläggav Håkan » 2008-05-16/04:35

Klubbens medlemsmatrikel.

Den har jag stor nytta av. Jag har ett stort kontaktnät av medlemmar, personer jag pratar med, varje månad, varje år, ibland går det flera år i mellan kontakter.
Och ibland flyttar folk, byter e-post adresser m.m.
Har den alltid med på resor.
Ovärdelig.
mvh
Håkan Runfeldt
Lådö, straxt utanför Enköping
Ombud Classic sektionen
Användarvisningsbild
Håkan
 
Inlägg: 6641
Blev medlem: 1985-08-01/01:00
Ort: Lådö

Re: Klubbens matrikel

Inläggav Lime » 2008-05-16/07:14

Personuppgiftslagen, PUL, gör också att det inte är helt trivialt att lägga ut en matrikel direkt på nätet eller på annat sätt publikt, elektroniskt sökbart. Erfarenhet från olika klubbar där jag implemeterat den typen av funktionalitet har också visat att den i princip bara används av de som ändå har tillgång till matrikeln på annan elektroniskt väg. Resten brukar skriva ut en fick-variant och släpa med sig.
Ove "Lime" Lindström
Lime
 
Inlägg: 1011
Blev medlem: 2004-01-29/01:00

Re: Klubbens matrikel

Inläggav Erik Mårtensson » 2008-05-21/20:25

Hej !

Är helt ny såväl i klubben som på Forumet. Jag har försökt att via medlemsförteckningen här på hemsidan få en uppfattning om hur många som har en R1200 CL, samt om det kanske bor några i min närhet, men jag har inte lyckats med det. Jag vet att det går att hitta informationen i (bok)-matrikeln, men jag är lat... dvs orkar inte läsa igenom sida upp och sida ner. Eftersom medlemsregistret är en databas, borde det vara väldigt lätt att sortera/filtrera ut de som har en 1200 CL. Har jag som medlem någon enkel möjlighet att få reda på det ?

Mvh
Erik Mårtensson
Erik Mårtensson
BMW: R1200CL, F800GT och G650GS
Honda NT700VA
Dnepr MT16
Användarvisningsbild
Erik Mårtensson
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 2008-03-25/01:00
Ort: Örebro


Återgå till Klubb- och forumrelaterade

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst