Ser ni på motorsport?

Ser ni på motorsport?

Inläggav BigFootPat » 2016-06-23/09:04

Jag är sugen på att börja se på motorsport – men jag är dåligt insatt, så jag är nyfiken på vad ni andra här på forumet följer, vad ni tycker är roligast eller intressantast?

Ingen svensk tävlar i MotoGP, så då kanske det är mer intressant med World Superbikes, som inte heller har någon svensk deltagare, men som använder massproducerade cyklar. Men det vet jag inte om man ens kan få sett i Sverige. Formel 1 har både en svensk (och en finsk och en dansk) deltagare, och jag har hört att det händer mer i Formel 1 – omkörningar, olyckor o.s.v.
Patrik
BMW R1200R 2007
Användarvisningsbild
BigFootPat
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 2015-10-01/08:12
Ort: Värmland

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav maalse » 2016-06-23/09:42

Jag försöker att följa F1 och det är skittråkigt.....OM man inte sätter sig in i detaljerna. Kolla på kvalen, läs om strategin, personligheter, dynamiken mellan och inom teamen. Gör du detta blir det spännande.
maalse
 
Inlägg: 51
Blev medlem: 2014-09-15/07:00
Ort: Motala

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2016-06-23/09:57

Speedway Grand Prix! Minutlånga heat, därefter "ny giv" - hela tiden. "Det, som händer, händer nu."
Under reklampauserna - som ligger, när banan sladdas efter vart fjärde heat - kan man göra något annat.
Dessutom är det gott om svenskar, plus att flera av de utländska förarna också kör i världens förmodligen bästa speedwayliga, Sveriges, när de inte kör i SGP. Exempelvis Greg Hancock bor ju i Sverige sedan länge (med svensk fru?) och talar svenska, så honom räknar jag som "hederssvensk".

För mig är speedway en sen upptäckt i livet - och något av en konnässörsport. Maskinmaterialet är så hårt regelstyrt, att det är rimligt att dra slutsatsen, att det bästa teamet (förare och mekaniker) vinner - just för att de kan göra det bästa utifrån givna förutsättningar.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Thomas Stadin » 2016-06-23/10:16

Det är lärorikt att se mc-sport på TV.
WSBK (Superbike mfl) visas på Eurosport. Där kan du ju alltid hoppas på att BMWn blir konkurrenskraftig.
Kawa, Ducati och Honda ligger före i märkestabellen.

MotoGP är mer intressant och visas bla på Viasat Motor men här finns varken svenskar eller några BMW. Har du inte Viasat Motor finns live stream att köpa på motogp.com

Den som söker kan även hitta sändningar i form av videofiler från både WSBK och MotoGP i efterhand på nätet.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bengt-Åke Vestman » 2016-06-23/11:23

Jag har följt MotoGP i omgångar sen ca-90 då jag körde Honda och hejade på Rothmansstallet. Fantastiskt kul att se, speciellt när man "lärde känna" profilerna. Lite synd att det är svårtillgängligt nu. Att inte BMW deltar skulle inte störa mig, man hittar sina favoritförare ändå.
Yamaha FJR 1300 -11
Vespa Sprint -67
Användarvisningsbild
Bengt-Åke Vestman
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2012-08-07/11:21
Ort: Örnskölsvik

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Thomas Stadin » 2016-06-23/12:18

Har man inget att göra i helgen så kan man ju åka till Assen i Holland och se MotoGP live :)
Det är en jäkla cirkus med långt fler än 100.000 besökare och håll-i-gång dygnet runt.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2016-06-23/12:41

"Jag trivs bättre här, under min korkek, där jag kan ha det lugnt och skönt."
(Avslutar sista arbetspasset före semestern om knappt två timmar - och ser fram emot en avslappnad midsommar.)
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Lindeberg » 2016-06-23/22:05

Fastnade för F1 efter att ha besökt första loppet live. Tror det blivit femton sedan dess. Dock hänger man med bättre framför tvn, men set är härligt att vara på plats och känna stämningen, ljuden, lukterna,,,


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
Lindeberg
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 2008-05-11/19:54

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Fredric Fredricson » 2016-06-23/22:35

F1:
Nja, mest kökörning och våldsamt orättvisa förhållanden. Ser på det om det är på, men mest för att se hur det går får Marcus. Lopp på stadsbanor, typ Monaco, går bort. Liknar mest parader.
Har i.o.f.s. blivit marginellt bättre med olika gummiblandningar, DRS mm vilket kan ge lite spänning ibland men om man inte är beredd att sätta sig in i dom där detaljerna kan man lika gärna avfrosta frysen.

MotoGP:
Ca hälften av loppen kan innehålla riktigt bra fighter. Tittar gärna men måste inte se direktsändningarna. Blir roligare om man "håller på" nån och min personliga favorit är (givetvis) nummer 46. I alla fall just nu.
Moto2/3:
Kan bjuda på fina fighter men Mika Kallio, som var min favorit i Moto2 syns inte så mycket längre (inte ens med i år, tror jag). Annars är Moto2/3 jämna klasser där många förare kan slåss om top-tre placeringar. I bland är ledarklungan på sista varven 4-5 man stark.

Speedway:
Ser gärna. Bra tempo och, ibland, fina fighter.

WSBK:
Har tyvärr ingen kanal på tv som visar det (skulle fömodligen kunna skaffa men så intresserad är jag inte av TV).

Rally:
Brukade vara bra, tyvärr i mitt fall samma som WSBK.

Rallycross:
Utan tvekan den bästa motorsporten som finns med bilar. Täta fighter och bra tempo. Kraftigt växande i popularitet.

/Fredric
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Austin » 2016-06-23/22:38

Försöker följa med vad som händer i Moto Gp.
Men det var bättre förr när Eurosport sände tävlingarna. För att inte tala om när man kunde ta motorcykeln på 80-talet och köra de 10 milen till Anderstorp och se tävlingarna Live.
Vilken stämning med alla knuttar på parkeringen och kampingen. Ljudet ,dofterna. Wayne Rainey ,Eddie Lawson,Freddie Spencer. Wayne Gardner. Och den Kvinnliga fartfantomen från Finland som körde 125cc, Taru Rinne. Med flera Med flera.. Vilka tider .... :lol: :lol: :lol: :lol:

Även Superbikeklassen hade börjat så smått .
Då med vanliga hojar som Honda CBX Yamaha Fj 1100 ,Moto Guzzi 1000 med flera .Det var spännade med ljuddämpare och fotpinnar som skrapare i så gnistorna yrde..
R1200R

https://www.facebook.com/bjorn.o.holmgren
Björn Holmgren Växjö
Austin
 
Inlägg: 263
Blev medlem: 2015-09-12/21:03
Ort: Växjö

Ser ni på motorsport?

Inläggav Gunnar Elmgren » 2016-06-24/08:13

Tittar i stort sett aldrig på TV, utom vid de få tillfällen det visas rally, rallycross eller "standardvagnsracing" typ STCC. Och så kikar jag om det visas enduro, men det är väl bara GGN och Novemberkåsan, samt något "hemma-VM" som brukar visas på TV.
F1 går bort, det känns mest långtråkigt.

Live är länge sedan nu, men STCC- tävlingar var i alla fall för 10-15 år sedan riktiga folkfester med mycket bra racing, och att vara ute i skogen och kika på rally är alltid kul (Svenska Rallyt har varit en favorit).
Ännu längre tillbaka var jag på en del Motocross- och Rallycross-tävlingar, det är riktigt bra publiksporter med fina fighter och bra "överblick".

Ska vi tala om publiksporter, går dock inget upp mot att besöka t ex en Nascar-tävling i USA. Har sett två lopp "live", på Talladega-banan i Alabama och Rockingham i North Carolina. Här snackar vi 100.000 åskådare och 350 km/h några meter från läktaren, med tät och spännande racing där man t o m kan se bandepåerna och vad som händer där (och det gör det!). Har man möjlighet att se Nascar "live" bör man ta chansen!
/// Gunnar Elmgren
R1200GS
F650GS
R90S
CRF250L
701 E
Hva M24
Användarvisningsbild
Gunnar Elmgren
 
Inlägg: 10768
Blev medlem: 2007-05-22/01:00

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bengt-Åke Vestman » 2016-06-24/08:50

Dakarrallyt brukar vara kul att följa även om tv-produktionen varit tunn och dålig.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Yamaha FJR 1300 -11
Vespa Sprint -67
Användarvisningsbild
Bengt-Åke Vestman
 
Inlägg: 396
Blev medlem: 2012-08-07/11:21
Ort: Örnskölsvik

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2016-06-24/09:28

Nästa Speedway Grand Prix sänds i morgon, 18.45 - 22.00, TV 10. Den, som vill, kan ta en titt.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Thomas Stadin » 2016-06-24/10:16

Tyvärr är man inte intresserad av fotboll. Utbudet är ju annars enormt och är mer som en plåga för oss oinvigda.
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Fredric Fredricson » 2016-06-24/11:06

Gunnar Elmgren skrev:Ska vi tala om publiksporter, går dock inget upp mot att besöka t ex en Nascar-tävling i USA. Har sett två lopp "live", på Talladega-banan i Alabama och Rockingham i North Carolina. Här snackar vi 100.000 åskådare och 350 km/h några meter från läktaren, med tät och spännande racing där man t o m kan se bandepåerna och vad som händer där (och det gör det!). Har man möjlighet att se Nascar "live" bör man ta chansen!


Det är fullt möjligt att Nascar live är en stor upplevelse men på TV är det ett sömnpiller. Runt, runt, runt i en evighet och det enda spännande som händer är krasherna. Nascar kör även ett par lopp på "road course" men då bilarna inte är gjorda för att svänga åt två håll så blir det lite paralympics över det hela...

/Fredric
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Lindeberg » 2016-06-28/21:06

På tal om amerikansk motorsport...

Minns det kusliga racet bara fyra dagar efter 9/11. CART gjorde ett gästspel i Europa, i England och på Lausitzring i Tyskland. Säkerhetspersonal gick igenom alla medtagna ryggsäckar och väskor, det var mången hyllningar till USA, tyst minut osv. Loppet gick av stapeln som planerat efter att det bytt namn från German 500 till American Memorial 500. Om jag inte minns del vann just Kenny Bräck. Smolket i glädjebägaren var en förare (Tony Kanaan) som i depåutfarten missbedömde och kom för snabbt ut på banan och T-bone:ade Alex Zanardi. Olyckans utgång var för oss oviss när vi lämnade banan, men på radion på hemvägen rapporterades att han hade "beide bein verloren". Tragiskt, men han kom ju tillbaka sen.

En av de mest minnesvärda sportevenemang jag varit på. Året efter läste jag att Zanardi åkt tillbaka till banan och kört resterande varv i en specialanpassad bil :)
Användarvisningsbild
Lindeberg
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 2008-05-11/19:54

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kalle_B » 2016-06-29/13:08

Svar Nej.
Har svårt för att titta på motorsport (eller idrott) vad det än är. Fixar inte att vara så intresserad av vad andra håller på med. Fångar mitt intresse i max nån minut - sen tappar jag fokus. Tävlingar är bara jobbigt, ser inte riktigt tjusningen i att lägga så mycket krut på att bevisa för andra hur duktig man är. Lite inåtvänd o egoistisk kanske - men är man ointresserad så är man. Inget att göra åt. Kan nästan bli avis på dom som blir engagerade och finner nöje i det.
Användarvisningsbild
Kalle_B
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-10-27/01:00

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav BigFootPat » 2016-11-01/17:19

För att återkoppla här, började jag kika lite både på F1 och MotoGP. Det var MotoGP jag fastnade för, mest för att det går att se på det till en rimlig kostnad (direkt på motogp.com), till skillnad från F1 som krävde ett ViaPlay-paket för 4-500 kronor i månaden. Och det har ju varit en riktigt bra säsong, åtminstone den halvan som jag har sett :D Mina favoriter är Crutchlow och Dovizioso, vilket de har blivit för att de verkar sympatiska och inte har överdrivet mycket sponsring från varumärken jag har svårt för, typ Monster Energy, och inte är i topp jämt och ständigt. Lite tråkigt att heja på Marquez tex. Lika dant med Rossi, men där har jag även svårt för hans polisonger och örhänge hehe.
Patrik
BMW R1200R 2007
Användarvisningsbild
BigFootPat
 
Inlägg: 129
Blev medlem: 2015-10-01/08:12
Ort: Värmland

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav zoddri » 2016-11-01/19:17

Formel 1 har jag följt aktivt i snudd på 20år. Tycker fortfarande det är väldigt intressant, även om det höll på att gå åt skogen för ett gäng år sedan när regelverket gjorde att omkörningar på banan blev extremt svårt. Just nu tycker jag utvecklingen faktiskt går åt rätt håll och har förhoppningar på kommande säsonger :)

De olika Touring Car-klasserna (BTCC, DTM, STCC, WTCC) följs spontant, samma med MotoGP, WSBK och underklasserna. Har inte fått tummen ur och skaffat de kanalpaket som behövs för att kolla allt och vet inte riktigt om jag faktiskt skulle följa det aktivt även om möjligheten fanns.. Speedway har jag inte fastnat för, skyller på att det "inte existerade" under uppväxten i Finland :D

Dragrace har jag kollat på en hel del live här i Sverige, tror jag gillar atmosfären bättre än sporten men.. Det är väldigt kul att kolla på :)
BMW F650 -98
En cylinder räcker väl...?
zoddri
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 2016-04-28/13:48
Ort: Umeå

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2016-11-01/20:59

zoddri skrev:Speedway har jag inte fastnat för, skyller på att det "inte existerade" under uppväxten i Finland :D

En fördel med Speedway Grand Prix har annars varit, att det dels visats live i TV 10 och dels ofta i sammandrag efteråt i SVT. Speedway är en extremt tacksam sport att göra sammandrag av, eftersom heaten är korta och pauserna - för sladdning av banan efter sådär vart fjärde heat - tar rätt mycket tid, som kan klippas bort.

En svensk elitseriematch i speedway tar som regel två timmar - av vilka det körs speedway i en kvart(!). 15 heat á c:a en minut.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav hpngs1000 » 2016-11-02/09:38

Jag vill slå ett slag för Supercars Championship i Australien! Fantastisk racing som finns tillgänglig på någon av alla tv-kanaler som finns, minns tyvärr inte vilken. Jag hade förmånen att se förra årets tävling i Sydney Olympic Park och blev helt såld.

Det är Holden och Ford som är de stora teamen, Nissan lyckas kanske sådär och Mercedes fanns på plats men drog sig ur då dom inte var konkurrensmässiga. Volvo däremot har gått från klarhet till klarhet. Det har tagit tre år att utveckla bilen och för att kunna konkurrera och de tillhör idag ett av de snabbaste teamen.

Man tävlar med S60 med V8 från XC90. Årets resultat har varit riktigt bra, trea senast i Gold Coast. Tyvärr kommer Volvo att dra sig ur serien för att troligen satsa helt på WTCC. Diskussioner tycks pågå om vad som ska ske framöver.

Supercars har en Facebook-sida med många video-snuttar. Kan rekommenderas!!!
Mr MR / HPNGS1000 / Matz Rosenquist
HPN,HP2 E,G/S P-D,GS Basic,HP(n),K1100RS
Användarvisningsbild
hpngs1000
 
Inlägg: 303
Blev medlem: 1987-01-01/01:00

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Thomas Stadin » 2016-11-02/10:50

Håller med, Supercars är kul att se och man måste inte vara insatt för att uppskatta tävlingarna.

TV-kanalen "Motors TV" finns ofta tillgänglig som en sk "gratiskanal" i olika kanalpaket.
De sänder väldigt många olika motorsporter, dygnet runt, och allt från Tractor Pulling till racing med R/C-bilar.
Jag kan inte påminna mig om att jag sett något program på Motors TV som inte handlar om motorsport.

Så snart public serice visar Let's Dance, Idol, Ernst eller någon annan smörja så bör man zappa in på Motors TV.
Av av någon anldedning är sambon tyvärr inte lika förtjust i Motors TV som jag.

https://www.motorstv.com/tv-guide/day

EDIT: Imorgon kl 13:30 och 20:20 sänds: "SUPERCARS CHAMPIONSHIP HIGHLIGHTS RD 12 : SURFERS PARADISE" på nämnda kanal :)
D10 - Mölndal
CB400N
CBR1000RR
FE570
390 Duke
R1200GS LC
701 Enduro
Användarvisningsbild
Thomas Stadin
 
Inlägg: 3186
Blev medlem: 2010-03-03/15:17

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2016-11-02/12:04

På TV : F1 , Supercars , Touringcars , Rallykross ,
Live tidigare : Tractorpulling , Rally , Rallycross , Folkrace , Dragracing , Backtävling ,
Isracing (bilar) och kanske nått mer .
Tractorpulling var häftigt . Bla. Monster med flera V8:or . Ljudnivå som var mer än vad som
går att beskriva :o :)
Dragracingbana i närheten och det har blitt några besök . Ljudlig sport det också :D
Lokala bidraget till däckförbrukningen ;) Inga DB-killers där inte :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=ye1BbSJPBTo
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Leif L » 2016-12-25/01:56

För min del blir mest rally (WRC) och formel1.
Tyvärr är det så många deltävlingar att det "lätt" blir att man inte gör något annat (vettigt).

Rally följer jag på plats tre gånger per år (Sverige, Polen och Finland).
Jag fotograferar en del och har ca 100.000 bildder.
Nu börjar jag också känna en stor del av de "inblandade". Jag är inte med på så många bilder, men några har jag från förra sommaren. Några lyser som solar (bl a Hayden Paddon) när de får vara med på bild... Lorenzo Bertellis kartläsare, tror jag, tog bilden.
Och så lovade Ogier att bjuda på te när jag kommer förbi. Det blir intressant att se vad hans fru (Andrea Kaiser) skall säga om det...
Det händer mycket roligt, men det blir nästan ett "heltidsjobb" att "hålla kontakt" med "alla". Men det finns ytterligare folk som jag vill lära känna, som t ex sheik Khalid bin Faisal Al Kassimi, UAE.
Det är tur att FB finns. Nu kan man samla dem man känner och dem man vill lära känna på ett ställe.

Sedan följer jag med Formel 1, dock inte på plats hittills.f
Eftersom min morbror var en av Mika Häkkinens första sponsorer, och jag träffade MH på en tävling (formel Ford) 1985 när han var 18 år, så blev det att följa hans förehavanden. Min morbror skulle göra lite affärer med Keke Rosberg i mitten på nittiotalet, men det rann ut i sanden. Så det finns en viss koppling till Rosbergs också.
Man har helt enkelt inte kunnat låta bli att följa F1...

MotoGP följer jag bara sporadiskt. Jag bodde i Åbo på sjuttiotalet och Jarno Saarinen var ju därifrån, men på den tiden sportade jag på "heltid" (orientering).
Nu skulle det egentligen vara roligt att få Rossi att komma och titta på Svenska Rallyt... Något att jobba på. (Jag känner en italienare som jobbar med Michelin däck i MotoGP)

Jag har en bekant som var på Formel 1 i Österrike i somras, och han berättade att man kunde se stora delar av banan från den position där de satt. De (han och hans fru plus en bekant och hans fru) tältade på en åker precis invid banan. De kom väl dit på onsdagen. Då får man gå utanför depåerna och titta på nära håll. Tyvärr gick tävlingen samma helg som rallyt i Polen. Biljetterna kostade väl ca 400€/man, och tältplatsen ev 50€/natt.

Som sägs ovan är Speedway intressant! Det händer saker hela tiden eftersom heaten är korta.
En mer sorglig sak, är att jag var på isracing i Västerås för ett antal år sedan och såg olyckan där en från Dalarna omkom av sina skador. Händelseförloppet har jag i stort på bild. Det var ingen våldsam kollission. Tror att det var så att han gled mot staketet där de kom in på banan, och då blev det tvärstopp. Eventuellt att han träffade "stolpen" på utgångens vänstra sida först. I farliga sporter får man inte ha otur.
Hade han haft en airbag jacka som är aktuella idag, så vet man aldrig hur det hade gått...

RallyCross (RC) är ju något som verkligen är på gång. Det kan bli ännu populärare bland fd toppförare så länge som antalet deltävlingar håller sig på en rimlig nivå.

... och nu börjar Dakar rallyt om ca en vecka, och där har jag några bekanta som deltar, bl a Nasser Al Attiyah, Qatar, Nicholás Fuchs, Peru, Mikko Hirvonen, som jag inte riktigt känner(!), och så sheiken från UAE, och Yazeed..., från Saudiarabien. Loeb vill jag inte säga att jag känner även om han hälsar när han ser mig.

I somras lovade jag skicka bilder till ett franskt team som heter Oreca. Eftersom jag talade med team manager, så skulle jag behöva få iväg bilderna... De trimmar motorerna åt Skoda Motorsport (rally = WRC2= R5) och sedan gör de i ordning bilar för tävlingar typ Le Mans. Är inte helt fel att hålla sig på god fot med sådana, om man vill åka och titta på tävlingar.

Men till nästa år måste jag "satsa" lite på att motionera. Det går inte att sitta hur många timmar som helst (kvällar och helger) vid datorn. Det är helt ohållbart...

Jag glömde nästan att säga en sak, och det är att man bör titta på någon tävling någon gång live. Däremot om man vill hålla reda på vad som hände i själva tävlingen, så skall man vara hemma vid datorn eller TV:n eller båda. Att vara på plats kan inte beskrivas, det måste upplevas. Bl a att träffa fans som är ännu mera hängivna än en själv är en upplevelse... ;-)
Vadar i Bajkalsjön 120726. Vatten temp 5,9grader... Luft temp ca 17grader?
Användarvisningsbild
Leif L
 
Inlägg: 315
Blev medlem: 2008-02-02/01:00

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-03-26/06:10

Ni är väl uppe med tuppen och tittar på F1 ? ;)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav zoddri » 2017-03-26/10:02

Kovlingen skrev:Ni är väl uppe med tuppen och tittar på F1 ? ;)


Självklart :)
Nya bilarna verkar ha fruktansvärt mycket grepp. Kan bli spännande att se längre fram i säsongen då förarna får lite rutin på att köra dem.
Men jag är lite orolig för hur det ska gå på vissa av de äldre banorna som är rätt smala..
BMW F650 -98
En cylinder räcker väl...?
zoddri
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 2016-04-28/13:48
Ort: Umeå

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Roland Karlsson D4/D3 » 2017-03-26/10:27

Ja för all del, om det nu inte vore så kostsamt med motorsportkanaler så! Och jag vill absolut inte ha golfkanaler och en massa fotboll och/eller hockey med för mig mer eller mindre okända lag från kontinenten typ Italienska eller Engelska ligan! div 3.på ett dussintal kanaler ytterligare :evil:
Senast redigerad av Roland Karlsson D4/D3 2017-03-26/14:53, redigerad totalt 8 gånger.
Roland Karlsson D4/D3
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2014-03-23/17:46
Ort: D4.Hudiksvall, dock närmare Sundsvall än Gävle !

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Max Mad » 2017-03-26/11:12

Verkligen inte :o :shock: :o :shock: :o :shock: !!!
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-03-27/07:53

Max Mad skrev:Verkligen inte :o :shock: :o :shock: :o :shock: !!!

Men då kanske detta passar bättre Tony :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=MUuWWqRBpwc
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Roland Karlsson D4/D3 » 2017-03-27/08:55

Finns även liknande race med husvagn-bil på Youtube! Där det blir kaffeved av husvagnarna!
Roland Karlsson D4/D3
 
Inlägg: 196
Blev medlem: 2014-03-23/17:46
Ort: D4.Hudiksvall, dock närmare Sundsvall än Gävle !

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Max Mad » 2017-03-27/11:27

Kovlingen skrev:
Max Mad skrev:Verkligen inte :o :shock: :o :shock: :o :shock: !!!

Men då kanske detta passar bättre Tony :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=MUuWWqRBpwc
Bra där, Kovlingen :lol: ;).
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-03-27/14:42

Har ni inga uttjänta bussar som ni kan träna med ? 8-)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Max Mad » 2017-03-27/17:17

Kovlingen skrev:Har ni inga uttjänta bussar som ni kan träna med ? 8-)

Nä, bara (någorlunda) nya. Men det går att träna med dom också 8-).
Jag kan motstå allt utom frestelse.
~Oscar Wilde~

Numera utan hoj.
Användarvisningsbild
Max Mad
 
Inlägg: 3051
Blev medlem: 2011-06-15/11:57
Ort: Tellus.

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-04-02/15:14

Då var Rallycrossen avklarad :) .
Stort GRATTIS Mattias Ekström till vinsten ! :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-04-02/16:21

26 mars - första kvällen i Andalusien - gick jag från den närmast extremt bullriga hotellmatsalen till den så dags betydligt stillsammare hotellbaren. På dess stora TV-skärm direktsändes MotoGP från Qatar - och då handlade det inte om någon reklamkanal, utan man fick avnjuta det hela ostört.
Där kan Sverige Television slänga sig i väggen!
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-04-08/09:16

F1 helg igen :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-04-16/18:09

Grattis Sebastian Vettel ! :D
Bästa på hela Påskhelgen :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-04-28/22:35

Ny F1-helg :D :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Bror Gårdelöf » 2017-04-29/10:13

TV 10 i kväll 18.45 - 22.00: Årets första Speedway Grand Prix.
Greg Hancock har siktet inställt på ett femte guld - men han är mer än väl medveten om, att konkurrensen är milt uttryckt hård - och utgörs av fler förare än tidigare. Så han kommer att få jobba för den medaljen.
Användarvisningsbild
Bror Gårdelöf
 
Inlägg: 17091
Blev medlem: 2007-11-29/01:00
Ort: Linköping

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-04-30/15:08

Dagens F1-lopp . Tvåa och trea får jag väl vara nöjd med :)
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav zoddri » 2017-05-01/17:00

Jag är väldigt glad över att Bottas fick en seger så fort, även om jag väl egentligen hejar på de som var hack i häl på honom.. :)
BMW F650 -98
En cylinder räcker väl...?
zoddri
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 2016-04-28/13:48
Ort: Umeå

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Måns Ulveståhl » 2017-05-10/20:27

kimi.jpg
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-05-10/20:37

Ursäkta svordomen , men hur fan lyckades du hitta en bild där han flinar :o :shock: :?
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-05-11/05:43

Kommande helg är det dags igen :)
Spanien GP
Ciruit de Barcelona-Catalunya 12-14 maj
Fredag:
Träning 1 startar kl 10.00
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Hasse Gustafsson » 2017-05-11/19:57

R90s -75,såld
R1200GS -10
Hasse Gustafsson
 
Inlägg: 838
Blev medlem: 2008-11-16/22:16

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Hasse Gustafsson » 2017-05-13/10:08

Hasse Gustafsson skrev:http://www.bbc.com/sport/live/northern-ireland/39507779
Northwest 200

Bump
Real Road Racing kan ses nu!
R90s -75,såld
R1200GS -10
Hasse Gustafsson
 
Inlägg: 838
Blev medlem: 2008-11-16/22:16

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-05-28/15:12

F-1 Monaco ! Etta och tvåa :D :D :D
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Måns Ulveståhl » 2017-05-28/18:01

Grattis Kovlingskrället!
Hur lyckades du med den bedriften?
R1250RS
Användarvisningsbild
Måns Ulveståhl
 
Inlägg: 3746
Blev medlem: 2016-07-27/18:46
Ort: Stockholm/Malmö

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Fredric Fredricson » 2017-05-28/18:20

Kovlingen skrev:Ursäkta svordomen , men hur fan lyckades du hitta en bild där han flinar :o :shock: :?

Photoshop! ;)

/Fredric
-- Fredric Fredricson, S1000R, D7
Motto: Lev för evigt eller dö på kuppen.
Användarvisningsbild
Fredric Fredricson
 
Inlägg: 2526
Blev medlem: 2008-09-08/22:51
Ort: Stockholm

Re: Ser ni på motorsport?

Inläggav Kovlingen » 2017-05-28/21:11

Måns Ulveståhl skrev:Grattis Kovlingskrället!
Hur lyckades du med den bedriften?

Bara att konvertera till Finne ;)
/ Håkko Koovlingalajnen :mrgreen:
R1200R
Användarvisningsbild
Kovlingen
 
Inlägg: 16847
Blev medlem: 2009-04-15/22:49
Ort: D3 Nära Sundsvall

Nästa

Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst