Ålder = mental inställning

Ålder = mental inställning

Inläggav Marie » 2006-10-20/12:57

Överhopp från oljetråden:

Jee7;252 skrev:Guzzi-leif skrev:"Jag brukar göra fullgasaccelerationer lite då och då bara för att det är så skoj. Sedan kommer jag ihåg mitt födelsenummer, rodnar och kollar att ingen sett mig..."


Ålder är en mental inställning har jag lärt mig! Så ibland är det så in i vassen skönt att gå 20 år bakåt i tiden, gasa på du! Inte ska man skämmas bara njuta! Detsamma gäller i hela livet, när man läger näsan under trälock är det försent....:p

Ja du har så rätt så!
När jag var riktigt liten (och även många år innan jag föddes) var pappa och min farbror jättefräsiga och jag har hört många historier om deras framfart från den tiden - och minns även själv en del. Men sen blev farbror insyltad i diverse trafiksäkerhetsarbete på riksnivå och då kunde han gubevars inte längre jaga fram längs vägarna i en röd Amazon 123 GT med plattan i mattan. Nej det blev 144 automat... och stenkoll på hastighetsgränser och ett helgonlikt följande av minsta paragraf i dåvarande VTF.
Jag bara undrar om det skall gå lika illa för allas vår Galne Dansken... ;)

Pappsen klarade sig helskinnad från sådana dumheter och lugnade inte ned sin framfart förrän synen svek vid ungefär 85 års ålder. Numera kör han bara elmotoriserad trehjulig fåtölj men även det med kläm......
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav schassen » 2006-10-20/16:26

Jo mental inställning ang ålder har man ju fått höra i hela sitt liv.Har ni hört den här Oftast utalad av kvinnor (obs inget angrepp) NI MÄN BLIR ALDRIG VUXNA.Nä hä och när är man vuxen då? Altså mentalt? Och vad ska man INTE göra då! Köra mc.Dricka öl med polarna och basta mitt i vintern.Köra (åka) raggarbil och dricka öl OCH konstatera att små tjejerna på stan oj kompisens dotter osv.Ojoj då.Leka stor sandlåda med 4x4 bil offroad med hoj osv.Nä Jag blir aldrig vuxen! FAN VAD HÄRLIGT JAG KAN LEKA TILLS JAG DÖR::D
schassen
 
Inlägg: 11
Blev medlem: 2005-04-14/19:59

Inläggav Marie » 2006-10-20/16:47

schassen;282 skrev:Jo mental inställning ang ålder har man ju fått höra i hela sitt liv.Har ni hört den här Oftast utalad av kvinnor (obs inget angrepp) NI MÄN BLIR ALDRIG VUXNA.Nä hä och när är man vuxen då? Altså mentalt? Och vad ska man INTE göra då! Köra mc.Dricka öl med polarna och basta mitt i vintern.Köra (åka) raggarbil och dricka öl OCH konstatera att små tjejerna på stan oj kompisens dotter osv.Ojoj då.Leka stor sandlåda med 4x4 bil offroad med hoj osv.Nä Jag blir aldrig vuxen! FAN VAD HÄRLIGT JAG KAN LEKA TILLS JAG DÖR::D


HELT SANT!
Karlar blir aldrig vuxna.
Antingen förblir de förvuxna småpojkar, eller så blir de sura gaggiga gubbar som fräser och gnäller när det inte är perfekt rätvinklig ordning på ett internetforum....
Nåja, enstaka undantag finns, som bekräftar regeln ;)
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Aldrig blir då jag "stor"

Inläggav Lars Levén » 2006-10-20/17:03

Jag gillar hårdrock (var med när Deep Purple släppte sin första skiva, samma sak med Black Sabbath med flera), åker på festivaler med långhåriga typer som ser lustiga ut, dricker öl, hejar på rockare och trivs med det i största allmänhet. Huset skakar när stereon spelar. Få personer i min omgivning fattar det fina i kråksången men what the fuck!

Måste ta fram Stratan (signerad av Yngvie the Great) och träna på några riff...


Long live Rock'n'Roll!

PS
Någon som ska med på Sweden Rock Festival 2007? De har en prima MC-camping med likasinnade på alla plan :-)
DS
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Kjell Johansson » 2006-10-25/19:51

Tror den hette Deep Purple in Rock och kom ca -69? Då åkte man redan trimmad moppe hos farmor på landet och trodde allt skulle bli kanon bara man blev vuxen. Men det blev man alltså inte som tur var.

Kjell
Kjell Johansson
 
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-01-17/01:00

Deep Purple Mark l & ll

Inläggav Lars Levén » 2006-10-25/22:22

Den första skivan far faktiskt "Shades of Deep Purple" med ex.vis en klassiker som "Hey Joe" och kom 1968. "In Rock" kom 1970 och var den fjärde skivan (om man inte räknar den som kom tillsammans med Londonsynfonikerna) och den första "riktiga" med den mest klassiska uppsättningen kallad "Mark ll".

Nu har jag visat mig på styva linan och ska vara tyst. Läs gärna mer [url="http://hem.passagen.se/morsecode/"]http://hem.passagen.se/morsecode/[/url]

PS
Visst var moppen trimmad! LP-skivan hade jag innanför jackan när jag varit och handlat den för kanske 25:-, mycket pengar på den tiden!
DS

PPS
Jag såg grabbarna i somras på Sweden Rock. De kan fortfarande lira även om det varit fräckt om man fått se Lord och Blackmore oxå. Den tiden är dock förbi.
DS
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Inläggav Marie » 2006-10-25/22:32

Lasse Funduro;684 skrev:PS
Visst var moppen trimmad! LP-skivan hade jag innanför jackan när jag varit och handlat den för kanske 25:-, mycket pengar på den tiden!
DS


Musiken ni pratar om säger mig absolut ingenting. På den tiden lyssnade jag mest på farfars gamla 78-varvare med Ernst Rolf m. fl....

Det där med trimningen säger du som en självklar sak? :confused:
Var jag så udda som på min femtonårsdag ledde den begagnade moppen jag precis fått tvärs över torget till polisstationen och lyckades övertala "sheriffen" att kolla så att den inte var trimmad, innan jag vågade sätta mig på den och köra iväg....
Det var en röd Crescent med den icke-politiskt-korrekta modellbeteckningen 50 SS.
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2006-10-25/22:56

Marie;687 skrev:Var jag så udda som på min femtonårsdag .......
/Marie


Yepp uppenbarligen redan då .... ;)

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Livet lekar

Inläggav Galne Dansken » 2006-10-26/01:19

Marie;263 skrev:..Jag bara undrar om det skall gå lika illa för allas vår Galne Dansken... ;)
......
/Marie


:D Jag är mitt i min lyckliga barndom... Och idag har jag fått min nya trimmade BMW och test gazzad lite - och jösses va den är bra ;)
Och sen ska den luftes med polerna i Roslagen på lördag...

Sen ska jag ha trimmad även min iPod, så att Deep-Purple, Ramones, SexPistols, Ozzy och alla dom nya popstårs från Milleniumskiftet hörs bättra istället för bumsen´s diskreta vrålen....
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Inläggav Marie » 2006-10-26/01:35

Galne Dansken;693 skrev::D Jag är mitt i min lyckliga barndom... Och idag har jag fått min nya trimmade BMW och test gazzad lite - och jösses va den är bra ;)
Och sen ska den luftes med polerna i Roslagen på lördag...

Sen ska jag ha trimmad även min iPod, så att Deep-Purple, Ramones, SexPistols, Ozzy och alla dom nya popstårs från Milleniumskiftet hörs bättra istället för bumsen´s diskreta vrålen....


Skönt att höra att i alla fall DU är oförstörbar!!!!;)
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Inläggav Galne Dansken » 2006-10-26/01:56

Marie;694 skrev:Skönt att höra att i alla fall DU är oförstörbar!!!!;)
/Marie


Och japzz - jag kommer att få på pucklen för att jag talar om att jag kan njuta av att gazza på MC..

Men, det är nog den risk jag får ta..

Nu är det ju nog skillnad på att rajsa på offentlig väg, eller luta när det svängar i trevliga kurvor. Det är faktisk bara en enkel sak att hitta rätt väg, vart man kan få fart och lutnings känsla innanom almäna trafikreglar i stort.
Rajsa på det är nått man får göra på bana.
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Vi tar över

Inläggav Lars Levén » 2006-10-26/13:24

Sen ska jag ha trimmad även min iPod, så att Deep-Purple, Ramones, SexPistols, Ozzy ...

Äntligen tar vi över, uppväxta med riktig Rock'n'Roll och vägrar att bli gamla.

"Long live rock'n'roll" (Rainbow var det väl som sjöng detta?)
Lars Levén
Ju sämre väg desto bättre
Användarvisningsbild
Lars Levén
 
Inlägg: 928
Blev medlem: 2005-11-15/01:00

Gammal är man........

Inläggav Kenneth » 2006-10-26/13:53

På den gamla tiden när Bertil Perrolf hade programet "Skivor till kaffet" eller om det var "Chevor till kaffet" i Svensk ångradios barndom, hörde jag vid ett tillfälle följande:

BP intervjuvade tant Olga som just denna dag fyllde 100 år jämnt. "Visst är tant gammal nu när hon fyller 100?"
Tant Olga: "Näe se goa redaktörn, gammal är man först när an inte har några drömmar kvar!"Bild

Det tycker jag var en fin livsvisdom - Nu ska jag börja drömma om nästa sommars MC-turer, avrostningar, B&K kurser, mm, så att jag håller mig ung.
''Jag är för gammal för att behöva vara trevlig ''

Röd K1100lt
Användarvisningsbild
Kenneth
 
Inlägg: 893
Blev medlem: 1999-07-22/01:00

Inläggav Guzzi-Leif » 2006-10-26/14:25

Kenneth;713 skrev:På den gamla tiden när Bertil Perrolf hade programet "Skivor till kaffet" eller om det var "Chevor till kaffet" i Svensk ångradios barndom, hörde jag vid ett tillfälle följande:

BP intervjuvade tant Olga som just denna dag fyllde 100 år jämnt. "Visst är tant gammal nu när hon fyller 100?"
Tant Olga: "Näe se goa redaktörn, gammal är man först när an inte har några drömmar kvar!"Bild

Det tycker jag var en fin livsvisdom - Nu ska jag börja drömma om nästa sommars MC-turer, avrostningar, B&K kurser, mm, så att jag håller mig ung.


Du har ju skriftligt på att du är ung; "Junior member" enligt taggen.
Jag närmar mig i skrämmande takt senior-status...
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

junior

Inläggav Kenneth » 2006-10-26/14:35

Guzzi-Leif;717 skrev:Du har ju skriftligt på att du är ung; "Junior member" enligt taggen.
Jag närmar mig i skrämmande takt senior-status...



Där ser du, det funkar - Men som vanligt gäller det att drömma lagom, annars kommer den infantila regressionen sluta med ägg och spermie. Då blir det svårt att köra MC
''Jag är för gammal för att behöva vara trevlig ''

Röd K1100lt
Användarvisningsbild
Kenneth
 
Inlägg: 893
Blev medlem: 1999-07-22/01:00

Inläggav Jee7 » 2006-11-01/15:12

Lasse Funduro;711 skrev:Äntligen tar vi över, uppväxta med riktig Rock'n'Roll och vägrar att bli gamla.

"Long live rock'n'roll" (Rainbow var det väl som sjöng detta?)


Jajjemen! Rainbow har sagt nästan lika många bra saker som AC/DC!;)
Med risk för att låta lika gammal som jag är; Det var bättre förr.....
Jee7
 
Inlägg: 53
Blev medlem: 2006-06-06/11:33

Inläggav Kjell Johansson » 2006-11-01/15:52

Jee7;1112 skrev:Jajjemen! Rainbow har sagt nästan lika många bra saker som AC/DC!;)
Med risk för att låta lika gammal som jag är; Det var bättre förr.....


Ja det var bättre förr, då kunde man fortfarande inbilla sig att det skulle bli bättre senare...


Kjell
Kjell Johansson
 
Inlägg: 278
Blev medlem: 2007-01-17/01:00

Man är inte sitt personliga rekord i ålder !

Inläggav runeo » 2006-11-01/19:27

Man är inte sitt personliga rekord i ålder,
utan alla sina åldrar!

Jag är dominerande 3 år. Köpte nog a6an med 450 Nm/1450 rpm av samma orsak som som småbarn ställer sig i en pöl med vatten och stampar!
Älskar slasket och mittsträngen på vintern när man kan spetta och köra framåt med bilen i 15 graders vinkel ( jo de é Q).

Säker på att jag i allt är gravitationsberoende. Både i bil och på MC.

hälsar
/Rune
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav Galne Dansken » 2006-11-01/20:29

RuneO;1119 skrev: gravitationsberoende

/Rune


vilket vackert ord : gravitationsberoende :D

Jag är fortfarande mitt i min lyckliga barndom.....
Användarvisningsbild
Galne Dansken
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 2001-08-01/01:00

Inläggav Marie » 2006-11-01/21:31

Kenneth;713 skrev:På den gamla tiden när Bertil Perrolf hade programet "Skivor till kaffet" eller om det var "Chevor till kaffet" i Svensk ångradios barndom, hörde jag vid ett tillfälle följande:


Men snälle Kenneth!
Att prata om ångradions barndom i samma andetag som Bertil Perrolf och Skivor till kaffet är ju rena hädelsen!
Skivor till kaffet hade ju sin premiär så sent som 1957!!! Då var ju den svenska allmänna radion redan nästan medelålders (33 år) och absolut inte i sin barndom....
/Marie
Marie Lennerljung
K100 RS "Röd Kalle"
Användarvisningsbild
Marie
 
Inlägg: 5650
Blev medlem: 2005-09-09/01:00

Vi är inte historielösa, det bara verkar så ibland.

Inläggav runeo » 2006-11-02/08:08

Marie;1131 skrev:Men snälle Kenneth!
Att prata om ångradions barndom i samma andetag som Bertil Perrolf och Skivor till kaffet är ju rena hädelsen!
Skivor till kaffet hade ju sin premiär så sent som 1957!!! Då var ju den svenska allmänna radion redan nästan medelålders (33 år) och absolut inte i sin barndom....
/Marie


Alla generationer tror nog att dom är den viktigaste generationen och att allt snurrar omkring dom/oss. Alla generationer åldras nog lika förundrad och oförstående inför sin samtid. "För jättelänge sen" är olika mått i kalendertid för en 5 åring och en 95 åring men lika länge i upplevd tid.

hälsar
/Rune "Vi är inte historielösa, det bara verkar så ibland." Rå-On/Off-T.
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav lue » 2006-11-02/10:23

På tal om generationer kan jag inte nog uttrycka glädjen över att tillhöra just
den generation som är klokare än både sina barn och sina föräldrar.
lue
vänligaste hälsningar
Bengt Lüning
Användarvisningsbild
lue
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 2004-08-02/09:37

Inläggav Guzzi-Leif » 2006-11-02/10:25

RuneO;1150 skrev:Alla generationer tror nog att dom är den viktigaste generationen och att allt snurrar omkring dom/oss. Alla generationer åldras nog lika förundrad och oförstående inför sin samtid. "För jättelänge sen" är olika mått i kalendertid för en 5 åring och en 95 åring men lika länge i upplevd tid.

hälsar
/Rune "Vi är inte historielösa, det bara verkar så ibland." Rå-On/Off-T.


Och du, på tal om tid och ålder: Grattis på födelsedagen!
Leif Gustavsson, Karlstad. Leg tråkmåns och gubbe.
Användarvisningsbild
Guzzi-Leif
 
Inlägg: 2235
Blev medlem: 2004-07-13/01:00

Inläggav runeo » 2006-11-02/11:03

Guzzi-Leif;1154 skrev:Och du, på tal om tid och ålder: Grattis på födelsedagen!


Tack!

Kan avbryta dagens jakt på det förlorade leendet.nu!

Hälsar
/Rune, inte ännu tillräckligt förvånad och nyssfiken!

PS
Mamma fyllde 85 för en vecka sedan och i nästan ett år kommer vi att dela siffror i våra personliga rekord i ålder.
DS
SH300i
K1600 GTL
SR400 -82
18S-55
G3LSC-55,G80CS-66
Användarvisningsbild
runeo
 
Inlägg: 628
Blev medlem: 2004-07-09/01:00

Inläggav Magnus Brobeck » 2006-11-02/11:55

RuneO;1157 skrev:Tack!
Mamma fyllde 85 för en vecka sedan och i nästan ett år kommer vi att dela siffror i våra personliga rekord i ålder.
DS


Grattis säger jag också. Med avseende på den genetiska gåva av ungdom hon har givit dig - Vad kör hon för hoj nuförtiden?

MVH Magnus
Magnus Brobeck
 

Ångradions barndom

Inläggav Kenneth » 2006-11-03/10:30

Marie;1131 skrev:Men snälle Kenneth!
Att prata om ångradions barndom i samma andetag som Bertil Perrolf och Skivor till kaffet är ju rena hädelsen!
Skivor till kaffet hade ju sin premiär så sent som 1957!!! Då var ju den svenska allmänna radion redan nästan medelålders (33 år) och absolut inte i sin barndom....
/Marie



Ett klassiskt syftningsfel - ska förstås vara min barndom:rolleyes:
''Jag är för gammal för att behöva vara trevlig ''

Röd K1100lt
Användarvisningsbild
Kenneth
 
Inlägg: 893
Blev medlem: 1999-07-22/01:00


Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst