Ville egentligen skrivit detta under kategorin "Klubbförsäkring hos Svedea" men det gick inte att skriva något där?
I alla fall, jag klantade mig för ett tag sedan. Jag gick ut och skulle rulla in hojen i garaget, ställer mig över hojen och ska trycka till med fötterna för att rulla den bakåt men på något sätt lyckas jag trampa fel och stukar foten, vad gör man då? man släpper ju tyngden på den stukade foten varpå jag tappar hojen och den faller rakt in i en stenmur. Styret kröks, backspegeln bryts, bromsvätskebåhållaren går i tusen bitar, bromsvätska överallt, skrapmärken på bland annat ventilkåpa, toppbox och tank samt ett flertal andra ställen.....!
Klantigt? Ja! Pinsamt? Ja! Men gjort är gjort.
Jag ringer försäkringsbolaget först och sen bärgaren. 15 dagar senare står hojen färdig och som ny på verkstaden, en dag senare det vill säga i dag står den här i garaget igen.
Jag tycker det är fantastiskt att på 15 dagar fått hojen tillbaka och vill därför tacka alla inblandade från Assistanskåren, Svedea och Gerts Cykel & Motor i Ängelholm.
Svedea var snabba att svara i telefon och sedan väldigt snabba att utan knussel ge klartecken till verkstaden, tackar så mycket. På Gerts Motor var det också väldigt snabba ryck, snabb undersökning av skador och direkt beställning av grejor från BMW i Tyskland och trots stor belastning på verkstaden så fixades min hoj väldigt snabbt, tack alla från kundmottagning till verkstad på Gerts Motor.
Det är ofta man läser om att folk klagar på fel och brister men när allt fungerar bra så blir det kanske inte så uppmärksammat, därför vill jag gärna berätta hur bra det kan vara när allt klaffar och alla gör sitt bästa.