Mässa: Stockholm Beer and Whisky

Mässa: Stockholm Beer and Whisky

Inläggav Peter Nordlund » 2017-10-01/16:46

Tänkte påminna om denna mässa igen!

Jag gjorde en tråd 2013 men jag kan inte redigera titeln och då den har årtalet 2013 känns det lite dumt att posta i den, moderator får väl ta bort eller slå ihop dom, eller lära mig hur man gör :oops: :D

Tråden:
http://www.bmwklubben.se/forum/viewtopic.php?f=153&t=19725&hilit=%C3%A4l+och+whisky+m%C3%A4ssan

Deras websida
http://www.stockholmbeer.se/index.php/hemsidan/


I år ser det ut som följer med tider, 2 helger är den och jag var där igår.

Information om 2017 års mässa
2016 års mässa slog återigen alla rekord. Nästan 39 000 kunskapstörstande besökare från hela världen besökte vackra NackaStrandsMässan.
Datum 28 sep - 30 sep & 5 - 7 okt 2017 (26:e året i rad!)

Åldersgräns 20 år
Öppettider Allmänhet

Första helgen:
15-22 Torsdag 28/9
14-23 Fredag 29/9
11-23 Lördag 30/9

Andra helgen:
15-22 Torsdag 5/10
14-23 Fredag 6/10
11-23 Lördag 7/10
Öppetider Fackfolk
12-22 Torsdag 28/9
12-22 Torsdag 5/10

Efter kl. 18 behandlas fackbesökare som allmänhet!
Plats NackaStrandsMässan, Nacka Strand, Stockholm
Besöksadress: Augustendalstorget 6 131 52 Nacka Strand


Som sagt var där igår och det var trevlig som vanligt, mässan kanske är aning tråkigare numera, fler stora bryggerier som bara verkar vilja skymma dom mindre och i mitt tycke intressanta bryggerierna.

I år testade jag Sur öl :o
Brooklyn Bel Air Sour...och det var annorlunda, den smakar verkligen citrus/surt mycket märkligt men annorlunda kan vara bra också.

Försökte igen gilla Guinness Foreign Extra Stout men den är hemsk..burr över 7% hemskheter

testade Mackyras "Jin" deras första försök med Gin och den var inte alls så dum, jag är lite ställd till att dricka gin som snaps eller rent, för mig är gin så förknippat med GT men jag kanske för revidera detta, testade också Hernö Gin och deras klassiska är förbaskat god!

Firestone West Side Beavo en IPL (Imperial Pilsner och Indian Pale lager...) var god och krävde 2 provningar ;)

Vid Jameson uppenbarade sig en irlänsk tös men den mest underbara dialekt att jag fullständigt missade allt hon sa :shock: :oops: :o
Hon insåg det och gav mig en broschyr :D så nu vet jag att jag kanske skulle testat Midleton Very Rare...tydligen 1600kr på Systemet år 2015 :shock:

Ardbeg hade två jag inte sett deras On AO som var god och Kelpie var inte dum heller.

Slutligen Innis & Gunn Kith & Kin en Barrel aged stout var god men inte märkvärdig.

Så får ni tid har ni 3 dagar på er att gå dit, rekommenderas 8-)
MC: *MC Paus*
Katt: Elmo & Elvis
Användarvisningsbild
Peter Nordlund
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2011-05-26/22:16
Ort: D5 - Strängnäs

Återgå till OT-forumet

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst