En inte särskilt mc relaterad fråga, men den kan säker beröra oss här så jag frågar om råd vad ni tycker?
Bud företag, i detta fall FedEx.
Scenario/Bakgrund:
är att jag skall få en leverans ifrån USA och jag har inte valt leverans sätt, säljaren använder FedEx.
Jag får ett mejl där man säger att dagen därpå skall leverans äga rum och jag kan klicka på en länk för att ändra den (hem leverans alltså)
På jobbet kan jag inte klicka på den då sidan är blockerad och jag slutar så sent att jag inte vill vänta till dagen därpå då leveransen skall ske, så jag ringer.
Kundtjänst säger att man kan inte ändra på leveransadressen (jobbar och bor på Kungsholmen) och man kan inte stoppa leveransen utan den får "Studsa" alltså gå ut och misslyckas och sedan göra ett nytt försök (alternativet med en pickup point är låååångt utanför stan)
Jag lyckas få in mitt telefonnummer så att budet kan ringa mig.
Jag säger också att Måndag denna vecka går bra.
Så dagen då leveransen skall ske är förra fredagen, jag ser när jag går hem att jag har ett missat samtal ifrån okänt nummer, inget meddelande.
På måndagen (igår) ringer jag kundtjänst då jag inte har någon info om en "misslyckad" leverans eller mejl eller något.
Jodå dom skall leverera igen under dagen, man ser bilen åkt ut straxt efter kl 10.
Jag kan inte få en tid då dom kommer men mellan 10-18 är det som gäller, troligen 15-16 c.a
Jag får telefonsamtal 18:13 och får min leverans.
efter bara några minuter får jag ett mejl att jag mottagit leveransen och man ber mig svara på några frågor (6 st samt en kommentar)
Dom 2 sista frågorna
- Kurirens utseende 0=Inte alls nöjd 9= Mycket nöjd
- Fordonets utseende 0=Inte alls nöjd 9= Mycket nöjd
Den näst sista är fan kränkande och den sista är mest fånig tycker jag.
Skärmdump:
Det är frågeformuläret som är min fråga, skall jag kontakta FedEx och säga hur dåligt detta är eller nöja mig med det svar jag faktiskt givit?
Jag frågar för att jag svarade på just denna sak på ett annat forum och där blev folk mer störda på detta än jag trodde dom skulle bli.
Jag trodde att dom flesta skulle tycka detta var en skitsak och ens fånigt att ta upp (bortsett ifrån att jag tycker det är sunkigt)
Ett svar jag tycker samanfattar den första delen på problemet, den med att vänta en hel dag på transport är dålig kundservice, eller helt brist på detta snarare.
I Sverige gillar vi inte hemleverans. Men de stora amerikanska logistik företagen vet inte om det. Varför är för vi har ett system med postombud i Sverige , de flesta har väldigt nära till dom då de normalt finns o varje gatuhörn eller ica affär.
Skulle säga alla dessa företag är värdelösa dom kommer och ringer på dörren bara utan förvarning trots att man angett telefon nummer vid beställning. Oftast sover man eller så är man på jobbet. Att dom har svårt att förstå att folk jobbar samma tider som dom är märkligt dom borde förstå att hemleverans funkar främst på kvällstid tid eller efter 18. Om det nu ska funka.
Dom borde skicka sms länk där man kan boka tid själv utan krångel då man vet man är hemma.
Bring är enda företaget som jag tror ringt och fråga när dom kan ikomma och är hemma. Men ja jag har hellre hämtat på ombudet några hundra meter bort än att krångla.
Skitsak eller Hederssak att ta upp?